Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Batman: Arkham City [PS3/X360]

Vastaus: Batman: Arkham City [PS3/X360]

...
+ Taistelumekanismi. Tämä oli hyvä AA:ssa ja on hyvä ettei sitä muutettu. Oli hienoa, että taistelussa pystyi käyttämään gadget-laitteita.
...
Pystyi jo AA:ssakin käyttämään gadgetteja ihan samalla tavalla. Ne on vain vaihtaneet nyt paikkaa kontrolleissa, vaatii totuttelua, mutta loppupeleissä tuo on paljon yksinkertaisempi tuo uusi systeemi.


...
- Nolan North sai toivomaan, ettei Pingviiniä olisi ollut pelissä lainkaan.
...
Täh? Mitä tekemistä Nolan Northilla ja Pingviinillä on? Ei kai vain..? Ei voi olla. Ei mulla ainakaan ole tullut mieleenkään. Ja kuka Pingviinin ääninäyttelijä onkaan, niin se vetää roolinsa ihan yhtä hyvin kuin kaikki muutkin pelin näyttelijät.


...
- Catwoman on erillinen lisäpaketti ja hieman kankeampi ohjattava kuin Batman.
...
Ööö, siis.. MITÄ? Ootko sekottanu hahmot nyt keskenään? Catwoman'han nimenomaan on todella ketterä ja vikkelä, animaatiot on sulavampia ja nopeampia. Kankeasta ei voi puhuakkaan hänen kanssaan...
Tai noh, kun mä pelaan hänellä, niin oon aika kankea. Hehheh.
 
Täh? Mitä tekemistä Nolan Northilla ja Pingviinillä on? Ei kai vain..? Ei voi olla. Ei mulla ainakaan ole tullut mieleenkään. Ja kuka Pingviinin ääninäyttelijä onkaan, niin se vetää roolinsa ihan yhtä hyvin kuin kaikki muutkin pelin näyttelijät.

Siis Pingviinin ääninäyttelijä on Nolan North ja vetää roolinsa niin upeasti, että siinä jää melkein Nathan Drakekin toiseksi.
 
Vastaus: Batman: Arkham City [PS3/X360]

Siis Pingviinin ääninäyttelijä on Nolan North ja vetää roolinsa niin upeasti, että siinä jää melkein Nathan Drakekin toiseksi.

Aijaa, en mä ees tajunnut. :D Ihan eriltä kuullostaa sen ääni tuossa. Hyvin se kyllä vetää, en ymmärrä tuota FinGuy'n kritiikkiä.
 
Vastaus: Batman: Arkham City [PS3/X360]

Aijaa, en mä ees tajunnut. :D Ihan eriltä kuullostaa sen ääni tuossa. Hyvin se kyllä vetää, en ymmärrä tuota FinGuy'n kritiikkiä.

Siis nolan on kehittänyt tuolle pingviinille australialaisen aksentin! Kuulostaan minun korvaani vaan jotenkin tyhmältä... kaikilla oma mielipiteensä

Tuossa Catwomanin kohdalla vähän huono sanavalinta. Tarkoitus oli siis sanoa, että Batmanillä on helpompi liikkua Arkhamissa liitokyvyn ansiosta.
 
Vastaus: Batman: Arkham City [PS3/X360]

Siis nolan on kehittänyt tuolle pingviinille australialaisen aksentin! Kuulostaan minun korvaani vaan jotenkin tyhmältä... kaikilla oma mielipiteensä
Ei katota niitä IGN:n arvosteluja, vaan yritetään keksiä omia mielipiteitä. Itse olen kyllä sen verran australialaisia kuullut, että ei tuossa aksentissa ollut mitään samaa. Pelin ääninäyttely on kyllä aivan priimaa omasta mielestä!
 
Vastaus: Batman: Arkham City [PS3/X360]

Pingviiniähän on kehuttu joka puolella ja munkin mielestä oli aivan erinomaisesti ääninäytelty hahmo. Ja ainakin joissakin tarinoissahan Cobblepotin alkuperä on Briteissä, niin varmaan Arkhamversessäkin koska pelissä tuotiin esiin Pingviinin katkeroituminen Waynen suvulle, koska nämä valitsivat Pennyworthit (Alfredin suku) Cobblepotien sijaan. Ja 139 riddler trophya ei ole kovin paljoa :rolleyes:

Jos ääninäyttelijöistä pitäisi marista, niin Harley Quinn ei ollut ihan oma itsensä ilman Arleen Sorkinia.
 
Vastaus: Batman: Arkham City [PS3/X360]

Olihan pelikokemus! Sitä oli alussa pihalla kuin lumiukko. Mitä, missä ja mihin Bruce Wayne on heitetty. Ei ollut hajuakaan AA:n jälkeisistä tapahtumista. En tiedä käyttääkö AA samaa taistelumekanismia, mutta itselle tämä tuli uudenlaisena pelimuotona. Poikkeaa sellaisesta GOW tai Castlevania -tyylisestä nappien hakkailusta. Meni siinä hetki aikaa kummastellessa paikkoja ja ottaessa heti turpaan ensimmäisiltä vihuilta muurien sisäpuolella kaiken vielä ollessa täysin uutta ja vielä openworld maisemissa.
Pelasin ensin hardilla, yrittäen niitata niitä oikeustalon edessä taivastelvia twofacen kätyreitä, siinä kuitenkaan onnistumatta. Oli pakko nöyrtyä reilun tunnin jälkeen ja aloitin uusiksi normaalilla :eek:
Mutta kun löysi sen kuulun punaisen langan ja ymmärsi miten homma toimii, niin voi mahoton paikka sentään että iski lujaa kaikkiin mahdollisiin aistihermoihin joita ihmisestä voi löytyä. Esille nousi mielenkiintoinen tarina upeilla grafiikoilla, joista heti alkumetreillä auenneet näkymät ACE buildingista virkapuvun laiton jälkeen olivat slangimuodoin aseteltuna ihan shiiiiit wtf o_O -luokkaa.
Haukkua ei voi myöskään dialogista antia. Eritoten Jokerin vuorosanat olivat ihan timanttisia ja niitä kuunnellessa oli naurussa pitelemistä.
Hiotut ja loppuunsa viedyt yksityiskohdat; museon taulut ja näyttelykaapit, biografiat, äänivideot ja ennenkaikkea pelin ääninäyttely/ tehosteet olivat kaikinpuolin ihan masterpiece tasoa. Tähän yhdistettynä vielä lähestulkoon erinomainen ohjattavuus, niin vuoden 2011 pelin ainekset on aika hyvin paketissa.

Platina on nyt hallussa ja kyllä siinä savottaa riitti. Eritoten vaivaa sai nähdä tuon Perfect freeflow 2.0 suorittamiseen ja lisäksi muutamat campaign osiot pistivät hermot tiukille.
Kaikkia riddler kysymyksiä - niitä joissa vastaus kysymykseen löytyy jostain mainostaulusta tms en olisi pystynyt ilman apuja keksimään. Myöskään Story telleriin liittyvien niksien oivaltaminen ei olisi onnistunut millään ilman interwebin apuja.
NG+ side missioinin pakollinen uudelleen kierrättäminen yhden trophyn tähden tuntui vähän turhalta, mutta toisaalta ne sai vedettyä putkeen jälkeenpäin jossain ~3:ssa tunnissa, kun vaan muisti minne pitää suunnistaa.

Muutamia kohtia jäin pohdiskelemaan.
Liittyikö tuon Mysterious watcherin ennustus tuohon lopputaisteluun?
Entä Identity theftin jälkeinen Batmanin sanomus "I'll deal it tomorrow"? Lähteekö Batman vielä etsimään tätä tyyppiä?
Yleisestihän näissä tuli vaan ilmoitus että lisätty tiedot lepakkoluolaan jatkoa ajatellen.
Ja sitten ehkä se kaikista suurin pähkinä. Kuoliko Jokeri ihan aikuisten oikeasti? Olin ensimmäisen läpipeluun jälkeen melko varma siitä NG+ olisi vielä poikinut jatkoa tähän liittyen, mutta niin ei käynytkään.
 
Vastaus: Batman: Arkham City [PS3/X360]

jiimun pohdiskeluihin:
Se mystery-tyypin eli Azraelin ennustus liittyi käsittääkseni jatko-osaan. Identity theftin kohdalla todennäköisesti sama homma, eli Hush on hyvin todennäköisesti seuraavan osan pahis. Lisätietoa hahmoista löytyy esim. Wikipediasta. Hush varsinkin on kovin suosittu pahis sarjakuvafanien keskuudessa. Itelle oli kanssa suht uusi tuttavuus, vaikka nimeltä tiesinkin.

Jokerin kuolemasta en osaa sanoa. Moni toivoisi että ei, mutta mahdoton sanoa. Selviää aikanaan. :p
 
Vastaus: Batman: Arkham City [PS3/X360]

Ei katota niitä IGN:n arvosteluja, vaan yritetään keksiä omia mielipiteitä. Itse olen kyllä sen verran australialaisia kuullut, että ei tuossa aksentissa ollut mitään samaa. Pelin ääninäyttely on kyllä aivan priimaa omasta mielestä!

Mää en oo kattonu mitään muuta kuin tuon tiltin arvostelun. Kyllä tuo kommentti tuli ihan omasta kopasta. Jos IGN:kin on sitä mieltä, niin olkoon. Keskustelu asiasta päättyy nyt. Makuasioista ei voi kiistellä. :)
 
Vastaus: Batman: Arkham City [PS3/X360]

Seuraavasta batmanista:
Olisikohan seuraavassa Batmanissa pahiksena Jokerin ja Harleyn lapsi? Steel millistä löytyi meinaan positiivinen raskaustesti...
 
Vastaus: Batman: Arkham City [PS3/X360]

Seuraavasta batmanista:
Olisikohan seuraavassa Batmanissa pahiksena Jokerin ja Harleyn lapsi? Steel millistä löytyi meinaan positiivinen raskaustesti...

En usko sillä silloin pelin pitäisi sijoittua tyyliin 20 vuotta tulevaisuuteen. Twoface voisi ottaa isomman roolin mahdollisessa 3. osassa.
 
Vastaus: Batman: Arkham City [PS3/X360]

Joo tuskinpa toi on muuta kuin hauska easter egg. On muuten monta viikkoa vanha juttu.
 
Vastaus: Batman: Arkham City [PS3/X360]

Kellään tullu vastaan vielä pelissä grafiikka bugia? Siis itellä kävi sillai et noin tunnin olin kerenny pelaamaan ja sitte kaikki muuttu semmoseks pixelimössöks. Raitaa ja neliöö oli joka hiton suuntaan, mutta kaikki pleikan kotivalikot sun muut ihan kunnossa. En siis epäile konsolini luhistumista vaan bugia.

Alusta siis: PS3
 
Vastaus: Batman: Arkham City [PS3/X360]

Nyt olis kaikki riddler trophyt kerätty paitsi yksi. Jos joku viitsisi neuvoa missä tämä viimeinen on? Eli paikka on Park Row ja viimeisen rivin ensimmäinen trophy. Netistä yrittänyt etsiä tätä, mutta ei osu meikä silmiin :D
Ja tätä trophya ei nyt näy meikän kartassa..
 
Vastaus: Batman: Arkham City [PS3/X360]

Nyt olis kaikki riddler trophyt kerätty paitsi yksi. Jos joku viitsisi neuvoa missä tämä viimeinen on? Eli paikka on Park Row ja viimeisen rivin ensimmäinen trophy. Netistä yrittänyt etsiä tätä, mutta ei osu meikä silmiin :D
Ja tätä trophya ei nyt näy meikän kartassa..

Oikeustalon sisältä löytyy rappusista, joita pitkin mentäisiin Almanakkamiehen luokse.

Tässä linkki tarkempaan opastukseen kartan kanssa. Eli siis numero 36 kartassa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Batman: Arkham City [PS3/X360]

Oikeustalon sisältä löytyy rappusista, joita pitkin mentäisiin Almanakkamiehen luokse.

Tässä linkki tarkempaan opastukseen kartan kanssa. Eli siis numero 36 kartassa.

Iso kiitos tästä. Löysin vähän vastaavan kartan, mutta tämä olikin selkeempi :) Mainittakoon vielä, että 2 trophya oli aivan hukassa. Joten enenpää en juutubeen turvautunut. Olihan noissa haastetta.
 
Vastaus: Batman: Arkham City [PS3/X360]

Ilmeisesti pitää KAIKKI Riddlerin challenget yms. suorittaa, ennen kuin pääsee pelastaa sen viimeisen panttivangin?
 
Aloittelin viimein tätäkin, kun Dark Souls on lopultakin loppumetreillä. Kovasti on syyhynyt päästä taas bättiksen nahkapukuun(tosin heti pelin alussa huomasin himoitsevani ihan toisen hahmon nahkapukuun pääsyä), mutta olen tosi huono pelaamaan kahta peliä vuorotellen, joten tämä sai odottaa.

Alkuun olin vähän kultturishokissa, että mitä tässähän on juoni ja kartta ja sitä näkee, minne kannattaa mennä. :D Päässyt unohtumaan, että peleissä on sellaisiakin..

Hyvältähän eka pala maistui. Vähän olin pihalla, mihin kannattaisi mennä ja itä puuhastella, mutta eiköhän se lähde siitä aukeamaan. Kamera tuntui kävellessä jotenkin hassulta, mutta lienee vain tottumiskysymys. Ne riddlerin kysymysmerkit kummastuttivat, kun ei niissä tuntunut olevan mitään vihjettä, mutta kai nekin siitä lähtevät setviintymään.

Huomenna pääsee paremmin uppoutumaan peliin, viimeinkin. Pientä tuskaa on ollut pitää vuoden odottamintani peliä muoveissa tähän saakka, mutta ei tämä onneksi huonon pelin takia joutunut odottamaan.
Sent from my Lumia 800 using Board Express
 
Ylös Bottom