Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 1943 [PS3/PSN, nettiongelma? Lue ensimmäinen viesti!]

Vastaus: Battlefield 1943 [PS3/PSN, nettiongelma? Lue ensimmäinen viesti!]

Ehkä kyse on erillaisista pelaamisen filosofioista. Kun itselle statsit, trophyt ja muu tälläinen on melkeimpä ilmanaikaista, kiinnittyy huomio muihin seikkoihin. Se että heitetään "häviäjien" puolelle päinvastoin vain lisää halua näyttää oletetuille mestareille mitä tässä ollaan. Tällöin voitosta saatu mielihyväkin on ihan toista. Se on vähän kuin pieni Suomi talvella 1939, pelin piti olla selvä muutamasssa viikossa mutta kuinkas kävikään? :rolleyes:
Kun tuota on tullut nyt tahkottua jollekin luutnantti-rankille asti, niin kyllä minusta tuntuu, että joka kentässä pitäisi pystyä laittamaan kampoihin vihollisille rankista riippumatta. Yksinään tämä onnistuu joskus keskikastin pelaajia vastaan, mutta squadina pelaavia konkareita vastaan tarvitsee aina pelata squadina. Kun 1-3 kaverin kanssa tätä pelataan niin aina on mielessä ajatus, että meidän squadin pitää pärjätä nimenomaan vastustajan top-squadille. Onneksi toisissa kentissä omalla puolella on kyvykkäämpiäkin pelaajia, sillä omat taidot eivät aina riitä. Joku parikymmentä killiä ja muuten taktisesti fiksusti pelaava kenraali omalla puolella on aina tarpeen. Itsellä ei varmaan motivaatio ja taidot tule riittämään hyväksi kenraaliksi asti, mutta oman puolen voitto ja Top-5:teen sijoittuminen jokaisella kartalla on tavoite tässä vaiheessa. Pelkkiin omiin statseihin keskittyminen loppui vuorokausi peliaikaa sitten.


Just tää homma kans, ajetaan vaan tankilla pois lipulta kun vihut juoksee vieressä lipulle ja näkyvät kartassa?
Monesti tuo on typerää, mutta ei aina. Jos vaunumies näkee kartasta, että omia solttuja ja omasta squadista vielä vaikka pari kaveria juoksee suojaamaan lippua, ja viimeinen squad-member on menossa valtaamaan lähilippua, niin voi tilanteesta riippuen olla hyväkin mahdollisuus pitää oma lippu ja vallata uusi. Meidän lippua valtaamaan tulleista vihulaisistakin varmaan osa kuolee yrityksessään ja spawnaa siihen lähimmäiselle lipulleen. Hyvällä lykyllä vaunumies + kaveri saa estettyä vihollisten toisen aallon saapumisen hyökkäyksen kohteena olevalle omalle lipulle tappamalla vihulaiset matkan varteen.


Edit.
Kappas sadas viesti! Tämähän juhlavaa kun jo vuonna 2004 olen liittynyt käyttäjäksi.
 
Vastaus: Battlefield 1943 [PS3/PSN, nettiongelma? Lue ensimmäinen viesti!]

Monesti tuo on typerää, mutta ei aina. Jos vaunumies näkee kartasta, että omia solttuja ja omasta squadista vielä vaikka pari kaveria juoksee suojaamaan lippua, ja viimeinen squad-member on menossa valtaamaan lähilippua, niin voi tilanteesta riippuen olla hyväkin mahdollisuus pitää oma lippu ja vallata uusi. Meidän lippua valtaamaan tulleista vihulaisistakin varmaan osa kuolee yrityksessään ja spawnaa siihen lähimmäiselle lipulleen. Hyvällä lykyllä vaunumies + kaveri saa estettyä vihollisten toisen aallon saapumisen hyökkäyksen kohteena olevalle omalle lipulle tappamalla vihulaiset matkan varteen.

Mulla on itellä se lähtökohta et kaikki ketä on lahdattavissa niin lahdataan. Ja lippuja puolustetaan aina. Tietty jos sulla on lipulla sinisiä kolmioita vaikka viis ja punasia yks niin voit aika levollisin mielin ajaa pois. Mut kuitenkin jos vihun nään ni kyllä sen ammun. Enkä juokse/aja vain pois. Siitä mihin vihut spawnaa ei kuitenkaan ole varmuutta, paitsi jos ei niillä oo paljon valinnan varaa.
 
Vastaus: Battlefield 1943 [PS3/PSN, nettiongelma? Lue ensimmäinen viesti!]

Eilen sattui niin loistava aisapari omalle puolelle (ja vielä omaan squadiin), että oli mahtava pelata. Kaveri rynni paikasta toiseen tankilla/jeepillä ja valtasi lippuja. Sahattiin edestakaisin yleensä kahden-kolmen lipun välillä ja koko ajan tuli porukkaa vastaan. Tuntui kuin tällä hepulla olisi ollut vihollistutka mukanaan, kun aina löysi lahdattavaa.

Lopputuloksena "DEINE_MAMA" (vai mikä se nyt oli) -nimisellä hepulla oli 36 tappoa ja mulla 22, kun muut eivät päässeet edes kymmeneen. Vastapuolella oli useita yli 10 tapon pelaajia, mutta niin vain vietiin se erä niukalla erolla. Mahtava pelata tuollaisen konkarin rinnalla, jatkuvasti oikeita ratkaisuja. Guadalcanalista on tullut kyllä ehdoton suosikki, Iwo Jima on myös hyvä ja Wake Islandiakin jaksaa pelailla.

Eilen sai trophytkin sataan prosenttiin, nauratti vain tapa jolla se tuli - koetin turhaan saada yhtään tappoa lentokoneella ja itsemurhia tuli jatkuvalla syötöllä. Sitten lopulta tuli tilanne, jossa viholliskone lensi suoraan kohti ja kumpikin avasi tulen suunnilleen samaan aikaan. Molemmat koneet aika heikossa kunnossa ja sitten tuleekin nokkakolari ja siitä rapsahti se puuttuva tappo ja "Motorman" kilahti tilille. Kyllä nauratti :D

Japsien Zero tuntuu muuten paljon paremmalta lentää kuin Jenkkien kone.
 
Vastaus: Battlefield 1943 [PS3/PSN, nettiongelma? Lue ensimmäinen viesti!]

...Samaisissa verilöylyissä tuli muutama ihka oikea teräsmies vastaan,eli ajettiin tankki kuskin kanssa ja yllätettiin vastapuoli jeepin kk:sta ampumasta.Ajettiin viereen ja avattiin tuli sitä kohti,kk lauloi kunnes kuumeni liikaa ja joka kuti osui kaveriin eikä se tippunu ja samalla tankki päästeli tykillä niin paljon kuin ehti.Noh kaveri käänsi kk:n meitä päin päästi sarjan ja tuhosi meidän tankin ja meidät samalla.Ihmeellisintä tuossa oli että tankki ei ollut edes punasella ....

Ihmettelin eilen itse myös tankkini kestävyyttä.Monesti kävi niin että tankki oli lähes ehjä ja yksi singonkuti ja pam tankki tuhoutui.

Mitä tohon teidän muuhun keskuseteluun, niin vaikka olen huono ampuja yritän aina auttaa "kavereita" vaikka en saata paljoa saada aikaiseksi.
Välillä olen alkanut tehdä sitä että avaan tulen, kun muut vielä hiipivät niin viholliset lähtevät etsimään minua ja muut voivat hyökätä takaa ( olen syöttinä, kun todennäköisesti kuolen kuitenkin ).

Wake Island on ihan ok.
Iwo Jima on minulle aika vaikea en oikein tykkää.Tuntuu olevan nopeiden ja tarkkojen ampujien paikka.
Guadancanal on paras tällä hetkellä, kun on eniten lääniä ja tekemistä riittää.
Coral Sea ei ole ilmeisesti vielä käytössä?
 
Vastaus: Battlefield 1943 [PS3/PSN, nettiongelma? Lue ensimmäinen viesti!]

Omia jätkiä ei näy missään muuta kun odottamassa lentokoneita ja air raid bunkerin edessä!!!!!

Allekirjoitan tämän. Eilen ajelin jeepillä TYHJÄLLE(?) air raidille, pitihän se sitten käyttää.. Mutta kun tulin sieltä ulos, oli yksi oma jannu oven edessä sisään tunkemassa, enkä luonnollisestikaan päässyt välistä pois. Ryömin, pompin ja ammuskelin, ainoastaan itsemurha kranulla kirosanojen saattelemana vapautti minut tästä vankilasta. Seuraavalla sotapojalla painelin samalle lipulle ja valloituksen jälkeen air raidia taas perään. Ja kuinkas kävikään, liekö taas sama älyn riemuvoitto siinä ovella tukkimassa ulospääsyni.. ...TANA ja ...KELE! Hetken ehdin yrittää itseäni vapaaksi, kunnes vihulainen tuli ja otti pois kaksi helppoa tappoa... Muuten on kyllä maistunut tämä peli.
 
Vastaus: Battlefield 1943 [PS3/PSN, nettiongelma? Lue ensimmäinen viesti!]

Tuota ajattelemattomuutta ja tiimipelaamisen puutetta on tullut itsekin ihmeteltyä välillä. Tässä jokunen päivä sitten olin Iwo Jimassa siellä kukkulan päällä, taisi olla vieläpä niin että oli ainut lippu mikä meillä oli. Siinä oli omia yksi tankki ja joku 4-5 pelaaja itseni lisäksi. Vastustajien lentokone pörräsi siinä jokseenkin lähellä, joten ajattelin että menen IT:llä pudottamaan sen kun kerta oli väkeä paikalla reilusti. Kerkesin kiivetä bunkkerin katolle ja vähän katsella (en siis edes mennä IT-tykin ohjaksiin) että missä se kone nyt pörrää, kun minua ruvettiin ampumaan. Käännyin luonnollisesti ampumasuuntaan katsomaan että kuka ampuu, jolloin suureksi yllätyksekseni huomasin vihollisten tankin olevan lipulla ja kaikki omat miehet olivat kadonneet kuin pieru saharaan. Henki lähti ja kyllä pisti ihmetyttämään. Muutenkin tuo vastustajan tankki on sellainen että kaikki jalkaväki katoaa heti kun se ilmestyy näkökenttään. Ellei tankissa ole jotain todellista kurkoa ohjaimissa, niin esim. 3 kiväärimiestä kuitenkin tuhoaa tankin aika nopeasti. Vähän käsikranaattia ja sitten kiväärikranaattia, vielä kun tulee monesta suunnasta niin ei ole tankilla kauheasti mahdollisuuksia. Mutta yleensä tilanne on aina se, että jää itse yksikseen sitä ampumaan, jolloin sitten saakin hypellä ja piiloutua ihan tosissaan että saa tankin tuhottua.

Pari kertaa on käynyt hauskasti kun olen joutunut yksin tankkia vastaan, olen piiloutunut kiväärikranaattien ampumisen välissä kukkuloiden taakse, bunkkereiden taakse, noussut bunkkerin päälle ja ampunut sieltä jne. niin lopulta tankkikuskilla on mennyt hermot ja tullut ulos tankista vaikken ole kauhean montaa kertaa vielä tankkiin osunut. Millähän ajatusmallilla on kuski toiminut, kun on ajatellut että jos ei tankilla ole mahdollisuuksia, niin jalkaisin homma kyllä onnistuu. Ei ole kaverit kauas tankista ehtineet kun on henki lähtenyt, on siinä niin kova etulyöntiasema kun kaveri tulee ulos ja katsesuunta on mitä on kun itsellä on kaveri käytännössä valmiiksi jyvällä :) No, on sitä joskus tullut ammuttua kiväärikranaatilla talon sisältä ikkunan karmiinkin, kun on tankkia metsästänyt. Siinä ei ollut onnellista loppua, mutta kunnon naurunpyrähdys kyllä :D
 
Vastaus: Battlefield 1943 [PS3/PSN, nettiongelma? Lue ensimmäinen viesti!]

Japsien Zero tuntuu muuten paljon paremmalta lentää kuin Jenkkien kone.

Japsien kone on todellakin parempi lentää ja on vieläpä tehokkaampi, parhaiten sen huomaa kun vetää Coral Seata kummallakin puolella pari kertaa.
 
Vastaus: Battlefield 1943 [PS3/PSN, nettiongelma? Lue ensimmäinen viesti!]

Japsien kone on todellakin parempi lentää ja on vieläpä tehokkaampi, parhaiten sen huomaa kun vetää Coral Seata kummallakin puolella pari kertaa.

Ai, mä en ainakaan ole huomannut mitään eroa, kuten en muissakaan aseissa. Onko kellään faktatietoa asiasta?
 
Vastaus: Battlefield 1943 [PS3/PSN, nettiongelma? Lue ensimmäinen viesti!]

Tänään piti tämäkin ostaa, huonostihan se vielä tässä vaiheessa menee. Deaths/kills ratio -43 mutta koko ajan paranee, äsken napsahti jo ykköstila oman joukkueen listassa :)

Nyt näytti päivittyvän kaikki statsit tuonne nettisivulle, ainakin meikäläisellä ilmestyi kaikki tilastot oikeiksi postimerkkejä ja trophyja myöten.
 
Vastaus: Battlefield 1943 [PS3/PSN, nettiongelma? Lue ensimmäinen viesti!]

Lentokoneissa ei ole eroa.

Nyt näkyy tiedot oikein

Lempi ajoneuvo Zero (lentokone) 59 Tappoa Sillä / 33 Kuolemaa
 
Vastaus: Battlefield 1943 [PS3/PSN, nettiongelma? Lue ensimmäinen viesti!]

Kyllä se japskien kone vaa on tehokkaampi, saan sillä 10 kertaa paremmin/nopeammin tiputettua koneet kuin jenkkien vastaavilla. Kyllä niissä joku ero on oltava.
 
Vastaus: Battlefield 1943 [PS3/PSN, nettiongelma? Lue ensimmäinen viesti!]

Luulet vaan...

Oot varmaan sattunu pärjäämään sillä paremmin.
 
Vastaus: Battlefield 1943 [PS3/PSN, nettiongelma? Lue ensimmäinen viesti!]

Luulet vaan...

Oot varmaan sattunu pärjäämään sillä paremmin.

Zero on paljon parempi kuin se corsair, kyllä sen nyt kaikki vähänkin kokeneemmat pilotit tietää. Zero on nopeampi ja kääntyy paremmin, mene vaikka BF1943 foorumeille niin melkein kaikki ovat sitä mieltä, että Zero on paljon parempi.
 
Vastaus: Battlefield 1943 [PS3/PSN, nettiongelma? Lue ensimmäinen viesti!]

En kyllä löytänyt juttua foorumeilta.

Ja oon aika paljon lentäny ja ihan yhtä hyviä on molemmat.
 
Vastaus: Battlefield 1943 [PS3/PSN, nettiongelma? Lue ensimmäinen viesti!]

Melkoisen tappavaa tahtia Nisupulla takoi pisteitä, kun satuttiin samalle serverille.
Omaa suoritusta ei voi kehua, mutta lentokonetta olisi todella makoisa oppia käyttämään.

Siinä vaiheessa kun olin vastapuolelle, yritin lentää Nisua, joka ajeleskeli tankilla, päin lentokoneella, josta hyppäsin laskuvarjolla pois noin 5 metriä ennen maata.
Ei harakiri osunut ja miekkonen rokotti ampumalla meikäläisen niskaan mökin lähestulkoon kattoineen päivineen ja henkihän siinä lähti..

Ei ole meikäläisellä kertaakaan vielä puheet kuuluneet pelitovereille saakka, tulisipa jonkun näköistä patchia tuohon ongelmaan piakkoin..
Muiden puheet kuuluu satunnaisesti kyllä minunkin korviini saakka.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield 1943 [PS3/PSN, nettiongelma? Lue ensimmäinen viesti!]

En kyllä löytänyt juttua foorumeilta.

Ja oon aika paljon lentäny ja ihan yhtä hyviä on molemmat.

Oletko pelannut ihan todella hyvien lentäjien kanssa? Siinä itse huomasin suuren eron. Eka rundi vedettiin jenkeillä Coral Seata, turpiin tuli että tuntui, mutta sitten kun vaihdettiin japskeille samalla tiimillä, kas kummaa pystyttiin pistää paljon paremmin kampoihin vaikka hävittiinkiin, niin ero ei ollut läheskään yhtä suuri kuin jenkeillä pelattiin. No sitten toisen kerran vedettiin tasasemmilla tiimeillä, japskeilla kolme taitavaa lentäjää, meillä kaksi. Noh pelihän päättyi tappioon, vihuilla about 3/5 tickettejä jäljellä. Ja puolien vaihdon jälkeen meininki ihan eri, voitettiin ja jäi jtn. 2/5 tickettejä jäljelle. Edes ne taitavat lentäjät eivät saaneet yhtä hyvin tappoja jenkeillä kuin japskeilla.
 
Vastaus: Battlefield 1943 [PS3/PSN, nettiongelma? Lue ensimmäinen viesti!]

Oliskohan täällä vielä sellaisia Bäfän pelaajia, joiden kaverilistalle mahtuisi yksi lisää?
Laitetaan nyt tähän noita statseja, mikäli ketään kiinnostaa.


Total time played 2d 0h 18m
Total score 63585
Leaderboard placement 3020
Kills 2370
Deaths 916
Games played 208
Wins 134
Losses 74
Score per minute 28


Itse olen pitänyt eniten Wake Islandista. Luulen että se johtuu siitä, että siellä on sää koko ajan niin hyvä. Aurinko paistaa ja vesikin näyttää erittäin hyvältä ja houkuttelevalta.

Guadalcanal on toinen suosikki. Alussa vaan Scoutilla dynamiitit jeepin keulille ja menoksi. Aina tulee joku tankilla vastaan ja harvemmin ehtivät edes reagoimaan kun olen jo hypännyt autosta ja räjäyttänyt vastaantulijan.

Iwo-Jimalla taas on hieman eri taktiikat aina käytössä. Se on myös ainoa kenttä, jossa toi air support ei ole keskellä kenttää. Sillä usein pystyy taitava pommittaja kääntämään pelitilanteen päälaelleen.

Yksi myös välillä harmittavista jutuista on se, että otetaan lentotukialukselta kone ja 9/10:stä lentelee sillä vaan kauimmaiselle lipulle ja hyppää sinne laskuvarjolla. Onhan siinä tietysti oma viehätykensä että nappaa siitä heti +30 pistettä ja saa mahdollisesti omia spawnaamaan hieman eri puolille kartaa... Aika usein vain vihollisen lentäjät napsivat kaikessa rauhassa veneisiin jääneet, kun omat koneet liitelevät ilman pilottia kohti horisonttia.

Hyviä Squad-kavereita olisi kiva saada lisää. Mikkikin löytyy, mutta en ole sitä kertaakaan edes käyttänyt, kun nykyiset open squad -kaverit useimmiten puhuu ranskaa tai saksaa tai muuta vastaavaa.
 
Vastaus: Battlefield 1943 [PS3/PSN, nettiongelma? Lue ensimmäinen viesti!]

Oletko pelannut ihan todella hyvien lentäjien kanssa? Siinä itse huomasin suuren eron. Eka rundi vedettiin jenkeillä Coral Seata, turpiin tuli että tuntui, mutta sitten kun vaihdettiin japskeille samalla tiimillä, kas kummaa pystyttiin pistää paljon paremmin kampoihin vaikka hävittiinkiin, niin ero ei ollut läheskään yhtä suuri kuin jenkeillä pelattiin. No sitten toisen kerran vedettiin tasasemmilla tiimeillä, japskeilla kolme taitavaa lentäjää, meillä kaksi. Noh pelihän päättyi tappioon, vihuilla about 3/5 tickettejä jäljellä. Ja puolien vaihdon jälkeen meininki ihan eri, voitettiin ja jäi jtn. 2/5 tickettejä jäljelle. Edes ne taitavat lentäjät eivät saaneet yhtä hyvin tappoja jenkeillä kuin japskeilla.

Sattumaa, ei kukaan pärjää aina hyvin.

Määrittele hyvä lentäjä

"Edes ne taitavat lentäjät eivät saaneet yhtä hyvin tappoja jenkeillä kuin japskeilla"

Oon saanu jenkki koneella joskus enemmän tappoja kuin japsi koneella.
 
Vastaus: Battlefield 1943 [PS3/PSN, nettiongelma? Lue ensimmäinen viesti!]

Miten tässä pelissä oikein hoidetaan tuo kirkkauden säätäminen? Sitähän voi säätää sieltä asetuksista. Kuvassahan on kaksi vertailukuvaa, mutta vain sen vasemman puolisen laatikon kirkkautta voi säätää :confused: Vai olenko todella niin käsi, etten vai osaa vaihtaa sitä?

Kokeilin laittamalla kirkkauden niin pienelle, että mustan laatikon sisällä oleva laatikko näkyi juuri ja juuri, mutta peli tuntui sen jälkeen liian tummalta ja normaalilta räiskintäpeliltä. Tarkoitan tällä sitä, että nykyään liian monet shootterit ovat hirveätä synkistelyä, eikä värejä juuri käytetä. Ihastuin tässä heti siihen värikkääseen maailmaan, joten palautin kirkkausasetukset takaisin oletusasetuksiin.
 
Ylös Bottom