Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 1943 [PS3/PSN, nettiongelma? Lue ensimmäinen viesti!]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ShotcowS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Battlefield 1943 [PS3/PSN]

Molemmille tulee Coral Sea kenttä. Taitaa vaan boksilaiset saada ennemmin.
 
Vastaus: Battlefield 1943 [PS3/PSN]

Lisää vielä ongelmalistaan toi idiootti Telewell wlanmotuongelma.

En osta peliä kun ei kiinnosta alkaa säätämään purkkia yhden pelin takia ja kun ei ole takeita toimisiko peli wlan säädönkään jälkeen (ohjeissa puhutaan piuhayhteydestä) ja kärsiikö muut pelit sitten tuosta säädöstä johuen ne kun pelaavat mainiosti nyt.

Pitäköön tunkkinsa.
Mulla oli aikoinaan toi kauhea Telewellin kosla muutaman kuukauden käytössä ja ongelmia oli koko ajan. Monet pelit tuntu oletus asetuksilla olevan hakusessa. Nyt A-link RR84 ja kaikki toimii (mitä nyt joskus pitää sammuttaa kun alkaa yhteys pätkiä ;)). Telewellit vaan vaihtoon joka jamppa, SE ON SIJOITUS TULEVAISUUTEEN!
 
Vastaus: Battlefield 1943 [PS3/PSN]

Lisää vielä ongelmalistaan toi idiootti Telewell wlanmotuongelma.

En osta peliä kun ei kiinnosta alkaa säätämään purkkia yhden pelin takia ja kun ei ole takeita toimisiko peli wlan säädönkään jälkeen (ohjeissa puhutaan piuhayhteydestä) ja kärsiikö muut pelit sitten tuosta säädöstä johuen ne kun pelaavat mainiosti nyt.

Pitäköön tunkkinsa.

NAT-järjestelmänä on niin hankala ja monimutkainen ollut aina näille peleille. Ja tulee varmasti olemaan jatkossakin. WLAN toimii ko. modeemissa samanlailla kun NAT-takana olevat letkuportit. Jos ei ole mahdollista laittaa Plegeä letkulla sillattuun porttiin, niin joutuu vähän konffaileen. Muut pelit ei todellakaan kärsi siitä vaan pikemminkin päinvastoin.

Onneksi ratkaisu on helppo, varmaan minuutin homma laittaa se DMZ päälle?

Kaikilla täyspäisillä ihmisillä on asianmukaiset palomuurit ja virustorjunnat tulilla tietsikoissa. Joten jos palomuuriasiat on kunnossa, niin kohdan A voi korvata sillä että disabloi sen kokonaan = yksi hiiren klikkaus.

Sen jälkeen se pelkkä se B-kohta varmaankin riittää = DMZ päälle.

Ainakin Moollella muistaakseni on sama Telehelli ja WLAN käytössä, siellä se mennä viipeltään joka päivä, ei ole valittanut mistään jumeista. Aiemmin se vinku kyllä tosi paljon kun Red Alertti ei toiminut, sekin ongelma ratkes sillon nimenomaan sillä DMZ.

Edit: Ei Telehelleissä mitään vikaa ole, päinvastoin: parhaita modeemeita pelaajille koska osassa porteista voi olla NAT-päällä (hyvä juttu tietsikan tietoturvan kannalta) ja osa porteista voi olla sillattuna (hyvä juttu pelaamisen kannalta) Ite en ole ainakaan törmännyt yhteenkään toisenmerkkiseen modeemin jolta onnistuu em. temppu.
 
Vastaus: Battlefield 1943 [PS3/PSN]

Hmm hmm. Voipi muuten olla että mulla ei ole DMZ päällä. Vanhassa motussa (Zyxel 660) oli. Pitäneepä tutkiskella tota Telehelliä.
 
Vastaus: Battlefield 1943 [PS3/PSN]

Hmm hmm. Voipi muuten olla että mulla ei ole DMZ päällä. Vanhassa motussa (Zyxel 660) oli. Pitäneepä tutkiskella tota Telehelliä.

Ei se ole vaikea ja nopeasti sen tekee. Jopa minun kaltainen idiootti on sen saanut kolmesti tehtyä :D

Laskuvarjo toimii edelleenkin (X) nappulasta. Ja se ei siitä miksikään muutu.
 
Vastaus: Battlefield 1943 [PS3/PSN]

Minulla on Telewell. Ennen ei CoD 4 netissä toiminut, oli NAT 3. Sitten laitoin PS3:n verkkokaapelin palomuurittomaan pistokkeeseen ja tuli NAT 1. Nyt toimii nettipelit täydellisesti. UPnP:tä ei PS3 kyllä löydä.
 
Vastaus: Battlefield 1943 [PS3/PSN]

Hep, ei muuten auttanut pelkkä DMZ säätö. Mulla ei ollut aktivoituna purkin oma palomuuri edes. Muistin tossa säätäessä että tosiaan aiemmalla motulla oli myös UPNP päällä.

Telewelliin pääsee sisään laittamalla selaimeen (koneen ollessa johdolla kiinni 1 tai 2 portissa)
http://192.168.0.254/index.htm

Hetken aikaa etsin tuolta Telewellin säädöistä UPNP mutta se löytyy:
Asetukset -> Lisäasetukset -> Laitteen hallinta -> UPNP (täppä kohtaan päälle) -> Tallenna -> Tallenna asetukset muistiin -> uudelleen käynnistä.

Tämän jälkeen plegestä säätämään manuaalisesti asetukset. Mihinkään muuhun en koskenut kuin UPNP Enable (käyttökieli plegessä englanti).

AVOT Toimii Hallelujah ja muuta mukavaa. Ei heittäny enää Battlefield 1943 pihalle ku trialia kokeilin, ostoon siis menee.
 
Vastaus: Battlefield 1943 [PS3/PSN]

Hep, ei muuten auttanut pelkkä DMZ säätö. Mulla ei ollut aktivoituna purkin oma palomuuri edes. Muistin tossa säätäessä että tosiaan aiemmalla motulla oli myös UPNP päällä.

Telewelliin pääsee sisään laittamalla selaimeen (koneen ollessa johdolla kiinni 1 tai 2 portissa)
http://192.168.0.254/index.htm

Hetken aikaa etsin tuolta Telewellin säädöistä UPNP mutta se löytyy:
Asetukset -> Lisäasetukset -> Laitteen hallinta -> UPNP (täppä kohtaan päälle) -> Tallenna -> Tallenna asetukset muistiin -> uudelleen käynnistä.

Tämän jälkeen plegestä säätämään manuaalisesti asetukset. Mihinkään muuhun en koskenut kuin UPNP Enable (käyttökieli plegessä englanti).

AVOT Toimii Hallelujah ja muuta mukavaa. Ei heittäny enää Battlefield 1943 pihalle ku trialia kokeilin, ostoon siis menee.

Hyvä, taas yks lisää suomalaisia. Ehkäpä myös Bad Company enne BC2?
 
Vastaus: Battlefield 1943 [PS3/PSN]

kyllä on välillä kunnon sodan tunnetta. Yhdessä matsissa rannalla tankit vyöryvät päälle ja lentokoneet tiputtelee pommeja. Suurin osa pelaajista oli varmaan siinä samalla rantakaistaleella. Nykyään tulee pelattua kiväärimiehellä, muutama tarkka laukaus ja vihu on vainaa. Kyllä se vaan niin on jos squadissa on pelkkiä suomalaisia niin ykkösinä ollaan koko ajan. Ja tosta lentämisestä, ei ole todellakaan mun juttu :)
 
Vastaus: Battlefield 1943 [PS3/PSN]

Kuten aiemmat Battlefieldit, myös tämä tarjoaa varsin hupaisia näkyjä taistelun keskellä. Heitin kranaatin korkealla hiekkasäkkien suojaamaan pesäkkeeseen, PAM, ja sieltä tulee säkkien mukana kolme kaveria raatona alas :D Yleensä kranulla kun ei saa juuri mitään aikaiseksi..
 
Vastaus: Battlefield 1943 [PS3/PSN]

Hyvä kranaatinheitin tässä, kun b-companyssa ei kuollu vaikka ampu naamaa -.- Täs riittää ku ampuu vaikka vieree :)
 
Vastaus: Battlefield 1943 [PS3/PSN]

Alkaa oleen nyt jo aika selvää, että nuo Squadit ei valitettavasti tällä hetkellä futaa.

Jos ne ei kerta futaa, niin seuraavaksi kandeisi koittaa varmaan että pysyiskö se tiimitsätti tolpillaan paremmin? Eli menis peliin, eli siis:

1) Menee peliin
2) Ei liity Squadiin
3) Laittaa kavereille viestiä, että joinaa samaan peliin menemällä listassa mun nimen päälle ja paina kolmiota
4) Kaverikaan ei menisi Squadiin
5) Toimiva tsätti?

Tämä tarvis vissiin testata, koska joste Squadit heittää koko ajana häränpyllyä niin ihan yhtä hyvin vois pelata default spawni pisteillä. Varsinkin jos voicet toimis ja vois pelata tiimissä. Oon yksinäni ollut välillä tiimitsätissä, niin kyllä sieltä jotain puhinaa aina kuuluu ja pitemmän aikaan. Toisin kuin se Squad chat joka vaikenee totaalisesti jossain vaiheessa AINA.

Tää tarvis vissiin testailla vaan joskus tässä, niin ollaan viisaampia. Tällä taktiikalla voisi pitkässä juoksussa saada "suomipelinkin" sitten, tosin se vaatii jo säkääkin sitten ja paljon kärsivällisyyttä että joinaisi just sillä hetkellä kun serverillä on tilaa.

Mä oon nyt jonkin aikaa pelaamassa ja EN mennyt Squadiin vaan sinne yleiseen (painoin siinä alussa X) ja mikki on päällä. Jotain rohinaa täältä kuuluu, eli tällä hetkellä kai toimii ainakin?

Jos joku viitsii ja kiinnostaa, niin tervetuloa kokeileen et toimisko ne mikit tällä järjestelyllä edes kauemmin kuin 5 minuuttia? Jos meitsi ei löydy frendilistasta, niin saapi lisäillä + sitten vaan sieltä play with friends + mun päälle + kolmiolla pitäs päästä peliin mukaan jos juuri sillä hetkellä on tilaa. Mahd. joutuu siis vähän aikaa kyttään, että onnistuupi.
 
Vastaus: Battlefield 1943 [PS3/PSN]

Toimiiko kenelläkään peli nyt? Itse en pääse peliin :mad:
 
Vastaus: Battlefield 1943 [PS3/PSN]

Kuten aiemmat Battlefieldit, myös tämä tarjoaa varsin hupaisia näkyjä taistelun keskellä. Heitin kranaatin korkealla hiekkasäkkien suojaamaan pesäkkeeseen, PAM, ja sieltä tulee säkkien mukana kolme kaveria raatona alas :D Yleensä kranulla kun ei saa juuri mitään aikaiseksi..

Vähän sama juttu toissapäivänä. Snipa kämppi tornissa, nakkasin sille kranaatin kaveriks. Tornista kuuli "INCOMING!!" ja pamahdus. Tornin katto lenti huitsin nevadaan ja snipu raatona maahan.

Joo. Bäfät on tunnettuja siitä että tuoksinassa sattuu kaikenlaista välillä melko absurdiakin pikkukivaa.
Modern Combatissa aikoinaan olin 1 vs. 1 tilanteessa vihollisen kanssa. Molemmat veti lippaalisen tyhjäks ja alko lataamaan. Juuri kun alkoi ruuti taas palaa ilmestyy "out of blue" jeeppi täysillä paikalle, jyräää vihollisen ja jatkaa hiljentämättä jokeen, jonne kuljettaja sitten jostain kumman syystä myös hukkui.
 
Vastaus: Battlefield 1943 [PS3/PSN]

Mä oon nyt jonkin aikaa pelaamassa ja EN mennyt Squadiin vaan sinne yleiseen (painoin siinä alussa X) ja mikki on päällä. Jotain rohinaa täältä kuuluu, eli tällä hetkellä kai toimii ainakin?

TommiR kanssa ku pelattiin niin toimi noin yhden mapin verran ja sit pimeni taas, kuulin Tommin puheen, mut se ei mua. Aika paljon alentaa peli-intoa tuommoinen sähläily.
 
Vastaus: Battlefield 1943 [PS3/PSN]

TommiR kanssa ku pelattiin niin toimi noin yhden mapin verran ja sit pimeni taas, kuulin Tommin puheen, mut se ei mua. Aika paljon alentaa peli-intoa tuommoinen sähläily.

Tuota on myös bad companyssa. Yleensä taas toimii kun palaa menuun ja ottaa uusiks. Ärsyttävää sähläilyä, mutta pirun hyvä peli :) Huonointa on ilmatorjuntatykkien ylivoimaisuus :mad:
 
Vastaus: Battlefield 1943 [PS3/PSN]

Ei taida tätä peliä saada millään keinolla muutakun odottamalla että Nordean kortit alkaa toimimaan storessa? Pitää kai sillä aikaa harjoitella lentokoneella trialissa.
 
Vastaus: Battlefield 1943 [PS3/PSN]

Kyllä on aika paskaa laatua DICE pukannut, moni ei pysty pelaamaan boksiversiota LAINKAAN kun on koko ajan tilessä ja Plösö versiolla ei voi puhua huoh...

Jonka lisäksi myös PS3:n versiossa jää statsit päivittymättä välillä (kahdella kierroksella olen jo tuon huomannut), ja kuten jo useat ovat tässä ketjussa kirjoitelleet, niin kyllä tämäkin versio vetelee laitteen siihen kuntoon, että uudelleen käynnistäminen on ainoa ratkaisu. Lagiakin esiintyy jossain määrin silloin tällöin, mutta ei todellakaan laajasti. Ei kai 8mb netillä pitäisikään. Loppujen lopuksi, peli on kyllä parhaimmillaan ehtaa laatuviihdettä, vaikka ei genrenä nyt se ihan rakkain olekaan.
 
Vastaus: Battlefield 1943 [PS3/PSN]

Jumankekka on muuten hyvä peli (13e hintaan nähden). Onlineservut on toiminu tähän asti täydellisesti sillon kun olen pelannu, ei mitään lagia tai muutakaan turhaa. BF Bad Company ei jostain syystä napannu yhtään, niin olin vähän epävarma miten tämä toimii mulla. Ja hiton hyvin toimiikin! Ohjaus tuntuu hyvältä (tällaselle vanhalle COD-jäärällekkin), tosin juostessa kääntyminen on vähän tönkköstä.

Melko hyvin on ajoneuvot saatu balanssiin, eikä ne (tankit + lentokoneet) ole tuntunut mitenkään over-powered jalkaväkeen nähden. Satunnaisesti jeepillä lipulle jos on pidempi matka muuten tykkään pelailla riflemiehenä. Koomista kun joku posauttaa lentsikalla bunkkerin seinään kun oot ravaamassa lipulle, jne muita häröjuttuja. Kokoajan tapahtuu jotain.

Puhe vois tietenkin toimia, tosin ei se mun pelifiilikseen ole vaikuttanut mitenkään vielä. Yksin lähinnä pelaillu ..
 
Vastaus: Battlefield 1943 [PS3/PSN]

Ei todellakaan pettänyt tämä peli, ei. Todella hupaa kolmentoista euron hinnalla. Hyvä homma aikaisempiin battlefieldeihin verrattuna on teamkillien puuttuminen, joutuvat kakarat keksimään muuta puuhaa kuin kiusata muita tiimikavereita.
Lentäminen on tosi hauskaa puuhaa ja jos on lentosimuj aiemmin harrastanut, niin siitä on tosissaan apua. Paras mäppi on mun mielestä wake island, taas.
 
Ylös Bottom