Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 2042 - uusi sukupolvi

No nyt ne ryssi noi marksman riflet ihan persiilleen, kun muutenkin niitä oli vaan 2. Svk on käytännössä nyt snipu, koska tuli niin jäätävä rekyyli ja niin paljon hitaampi ampua.
Taidetaan pelata ihan eri peliä koska toi Svk on vieläkin ihan älyttömän tarkka ja nopea.
 
Taidetaan pelata ihan eri peliä koska toi Svk on vieläkin ihan älyttömän tarkka ja nopea.
Ilmeisesti. Tarkka se on yksittäisessä laukauksessa ja pitääkin olla mutta nopea se ei kyllä ole siihen on tullu jäätävä sivuttais rekyyli joka laukauksen jälkeen ja siitä on tehty hitaampi ampua. Sen ei kuulu olla kuten snipu, ne on sitten erikseen. Liikkuvaan kohteeseen aika paljon hankalampi osua kahdesti tai kolmesti tuon erikoisen sivu rekyylin ja hitauden takia. Ylöspäin rekyylin vielä ymmärtäisi jos ikinä on oikeilla aseilla ampunut. Ottakaapa verrokiksi vaikka aiemmat pelit niin dmr aseet ei ihan käyttäydy noin. Sehän oli aika ok ennen tätä päivitystä kun oli jo nerffattu aiemmin ja lisätty pysty rekyyli. Nyt meni vihkoon. Tokihan nämä on kaikki mielipiteitä kuka tykkää mistäkin, mutta aiemmissa peleissä ne on ollut kutakuinkin kuten pitää. Itse käytän niitä paljon niin oli aika iso pettymys, itseasiassa asensin jo edellisen bäfän takaisin on se vaan valovuoden edellä vaikka sen ei pitänyt edes olla hyvä
 
Hienosti EA saa jopa arvostelut jotka sanovat pelin olevan rikki ja raakile näyttämään hyvältä.

tu3wcicc5w681.png
 
Mites on maistunut nuo 64 servut? Ainakin omaan makuun mielekkäämpiä ja pystyy vähän paremmin tekemään peliä kun ei ole niin jäätävää kaaosta. Mutta on siinä vielä tekemistä että saisi suht hyväksi. Lisää contentia huutaa myös, on niin suppea tuo sisältö.
 
Juu, siis näin levulilla 95+ on hyvä huomata tällainenkin, että voi WSAD-napeilla valita spawnin. Semmonen sekamelskapaska välillä tuo spawnaaminen, että lukemattomat kerrat päätynyt hiirellä tähdätessä ihan muualle minne yritti mennä auttamaan tilannetta.

 
Mites on maistunut nuo 64 servut? Ainakin omaan makuun mielekkäämpiä ja pystyy vähän paremmin tekemään peliä kun ei ole niin jäätävää kaaosta. Mutta on siinä vielä tekemistä että saisi suht hyväksi. Lisää contentia huutaa myös, on niin suppea tuo sisältö.

Samaa mieltä, paljon mukavammat nuo 64 servut. Nyt tästä jo melkein nauttii, melkein...
 


Sain juuri valmiiksi Top Gun 2:n lentosekvenssit niin saadaan leffa kohta teattereihin!!

Tompalta jo miljardit tulossa kirjekuoressa. Tai sit kuivattuja Xenun kyyneleitä jauheena.
 
Peli on saanut uuden kilpailijan, nimittäin sen kustannuksilla naljailevan Pellekenttä 2042 pelin!

 
Peli on saanut uuden kilpailijan, nimittäin sen kustannuksilla naljailevan Pellekenttä 2042 pelin!


Saavutuslista kruunaa koko parodian: https://steamcommunity.com/stats/1591520/achievements
 
Peli on saanut uuden kilpailijan, nimittäin sen kustannuksilla naljailevan Pellekenttä 2042 pelin!


Kauankohan tämä peli saa olla julki, kunnes iso paha EA haastaa kehittäjät oikeuteen. :p
 
Päivitelläänpä omia fiiliksiä. Siinä mielessä peli on kestänyt hyvin aikaa, että en ole vieläkään saanut 10 tunnin trialia käytettyä loppuun. Muutaman viikon välein on tullut testattua, mutta kerta toisensa jälkeen maistuu vähemmän ja vähemmän.

Olen tässä miettinyt, että EA/DICEllä on vaihtoehdot aika vähissä, millä tämä peli pelastettaisi ja toisaalta koko Battlefield-brändi ja pelisarja. Melkein sanoisin, että peli pitäisi lyödä free-to-playksi. Toisaalta netissä on ollutkin jo kuvia levyversiosta, jota on myyty laarista 5 tai 10 dollarin hintaan. F2P:ksi muuttaminen tässä vaiheessa on tietysti aikamoinen nuohous niille, jotka on pelin ostaneet. Mutta niinhän tuo alennusmyyntikin on. Tästä toki vähän betan jälkeen varoittelinkin. Mutta ehkä kädenojennuksena ostoversion omistaville voisi antaa life-time battlepassit tms. lohdutusta. AOW ja Hazard Zone ei joka tapauksessa ole siinä mielessä korjattavissa, että tuosta enää saataisi parsittua muuta kuin F2P-tasoista tavaraa. Ilmaisena ja teknisesti toimivana/ehjänä nuo pelimuodot voisi kuitenkin tyydyttää sitä pelaajakuntaa, jotka ostelee operaattoriskineja ym. turhaa, joka saattaisi pidemmällä aikavälillä tuottaa jopa mukavia voittoja.

Sen sijaan Portalin voisi eriyttää ihan maksulliseksi sisällöksi/peliksi, mutta se vaatisi paljon lisää sisältöä ja jo legendaariseksi tulleita "legacy featureja" peliin. Saisiko edes vuodessa kasaan runsaasti sisältöä ja vanhoja ominaisuuksia? Portal on taasen selkäeästi formaatti johon ostojutut ei uppoa ja pelaajakuntakin on lienee varttuneempaa fiilistelijää, jotka ei maksullisista jutuista ole niin intopinkeänä.

Itse jo ehdin tuossa miettimään, että jos olisi edes jotain osaamista ja kokemusta digialasta, niin laittaisi pystyyn kickstartterin tms. ja hommais rahotuksen siihen, että voisi ostaa EA:lta oikeudet BF4:n koko sisältöön. Siihen kun hankkisi muutaman koodarin vääntämään resoa vähän korkeammalle ja crossplayn, niin kasassa olisi monia tyydyttävä juttu.

Mutta nytpä törmäsin tällaiseen seksikkyyteen:



Täytyy sanoa, että varsin vakuuttavaa jälkeä indieporukalta. Itse ainakin olen noin 100 kertaa enemmän innostunut tästä muutaman minuutin pätkästä kuin olin mistään BF 2042 pätkistä. Miten tämä on edes mahdollista? AAA-budjeteilla, lukuisilla pelistudioilla ja loputtomilla resursseilla ei saada tällaista jälkeä aikaan. No...ei toki haluttukaan. Eihän tämäkään varmaan CoDia tule lyömään pelaajamäärillä mitattuna, mutta en silti ylläty, vaikka pesis 2042:lla lattiaa. Ja jos tuo ajatus olisi toteutettu EA/DICEn budjetilla ja tehty kylkeen vähän corempi versio, niin kukapa tietää?

PS. Seuraa henkselien paukuttelua: Olipa muuten ihana pelata vähän BF4:ää HC:nä boksilla viikko sitten. Oli ihan hauskaa pelata alle 10 levelillä kaikkien 120-140 level miesten seassa. Eka omat räjäytti mun tankin, kun vissiin arvelivat etten osaa pelata. Olisi pitänyt varmaan laittaa mikki päälle ja kysellä, että mikäs peli tämä Battlefield 4 on ja miten tätä pelataan, kun vedin kaikki 4 seuraavaa mappia MVP:nä tai oman tiimin 1.-2. miehenä. On tullut sen verran hangattua aikanaan, että ihan hyvin näkyy olevan vielä jutut selkärangassa. :D
 
Vähän on ollut hiljaista. Ehkä on aika nostella haippia!


Hauska, että tuokin on jo sensuroitu. Videolla siis oli ihan oikeaa pelikuvaa ko. pelistä ja taustalla oli DICEn hessujen haippikeskustelu, missä he kehuivat ylväästi miten tämä nimike vie pelisarjan aivan uudelle tasolle. Ja kuka voi väittää, että he olisivat olleet väärässä?

En tiedä miten voisi asian hoitaa vielä pahemmin, kun tällaista sensuroidaan, pelaajia syyllistetään, pidellään pitkiä lomia ja vähätellään pelin ongelmia.
 
Jotain positiivistakin. Peliin huijausohjelmia myynyt taho on keskeyttänyt huijausten myynnin. Syy on vähemmän mairitteleva. Pelin tekninen kunto oli niin huono, että huijauksiakaan ei saada tällä hetkellä toimimaan oikein. Tämä osaltaan saa näyttämään huijausohjelmia myyvät tahot vastuullisempina yrittäjinä kuin EAn, joka myy edelleen peliä jopa yli 100 euron hintaisina painoksina.
 
Aika hiljaista ollut pelin saralla, koskahan saadaan seuraavaa päivitystä, ei oikein löytynyt mistään mitään tietoa.
Season 1 oli ilmeisesti suunniteltu vasta maaliskuulle.

Huomaa kyllä että vähiin on mennyt omatkin pelikerrat kun uusi Battlefield menee päälle, ei edes joka viikko ja yleensä tässä kohtaa näin uuden pelin kanssa koitetaan vähän pelata joka ilta. Surkealle tasolle on kyllä tippunut yleisestikin pelaajat kun katsoo tilastoja, suurin osa pelaa aikaisempia versioita
 
Jees, 300h meni rikki. Ei ole varsinaisesti mieli muuttunut dramaattisesti missään vaiheessa. Vaillinaisuuksia on merkittävä määrä, mutta pohjimmiltaan tämä on jonkinlaista bäfää. Porukalla ihan kelpoa kun ei pingota liikaa ongelmista.

PC:llä ongelmana tuntuu olevan pelaajamäärä. Steamissa 5k yhdenaikaista pelaajaa ei povaa hirveän hyvää pelille. Ollut pakko laittaa crossplay päälle, jotta matsien starttaaminen ei kestä minuuttikaupalla ja silti puolet ole tekoälypelaajia puolet matsista.

Enivei, miinoille hyvää käyttötarkoitusta jos Boltit korpeaa:




Vääntelen tuota arvostelupätkää vieläkin ja saa kyllä sen jälkeen jäädä peli pienemmälle liekille, kunhan maaliskuun "isot päivitykset" saapuvat. Aina on varaa yllättyä positiivisesti :D
 
Ei napostele täälläkään. Julkkarissa ostin PS5-version muttei kerennyt kunnolla pelaamaan kuin vasta joulukuun puolella.

Alkuun tykkäsin ihan ok, oli aivan nastaa palata pitkästä aikaa BF-peleihin ja FPS-nettipeleihin ylipäätään. Taisin kaikkinensa pelata vajaa 20 tuntia joulukuun ja pyhien aikana ja siihen se jäikin. Yllättävän äkkiä into lopahti ja puu alkoi maistua, osittain vähäisen sisällön ja lukuisten puuttuvien ominaisuuksien vuoksi (+yök nuo operatorit), mutta ehkä vielä enemmän koska vain puuttui se jokin koukku joka jostain syystä aiemmista on löytynyt, kun BF2-ajoista näitä on aika ahkerasti jauhettu. Toki pelasin nyt yksinomaan randomeiden kanssa, tutulla porukalla fiilis olisi varmasti säilynyt pidempäänkin. Enemmän taisin pelata 64 pelaajan matseja, melkoiseksi kaaoshärdelliksi luisuivat usein 128 pelaajan taistot.

Ei tuo nyt täysin luokaton peli ole, mutta on siinä kehittäjillä silti mielestäni aika pahasti pallo pudonnut kun vertaa aiempiin osiin. En yhtään ihmettele että BF1 ja BFV ovat tällä hetkellä jopa suositumpia, mieluummin itsekin lataisin PS Plussasta toisen niistä peluuseen kuin olisin jatkanut 2042:ta.

Myin pois viikko sitten eikä ole sen koommin kyllä pätkääkään poltellutkaan päästä pelaamaan. Jo alkuvuonna julkaistaan niin kovia pelejä muutenkin ettei senkään takia tuollaiselle yllätyksettömälle keskinkertaisuudelle liikene aikaa.
 
Jees, 300h meni rikki. Ei ole varsinaisesti mieli muuttunut dramaattisesti missään vaiheessa. Vaillinaisuuksia on merkittävä määrä, mutta pohjimmiltaan tämä on jonkinlaista bäfää. Porukalla ihan kelpoa kun ei pingota liikaa ongelmista.

PC:llä ongelmana tuntuu olevan pelaajamäärä. Steamissa 5k yhdenaikaista pelaajaa ei povaa hirveän hyvää pelille. Ollut pakko laittaa crossplay päälle, jotta matsien starttaaminen ei kestä minuuttikaupalla ja silti puolet ole tekoälypelaajia puolet matsista.

Enivei, miinoille hyvää käyttötarkoitusta jos Boltit korpeaa:




Vääntelen tuota arvostelupätkää vieläkin ja saa kyllä sen jälkeen jäädä peli pienemmälle liekille, kunhan maaliskuun "isot päivitykset" saapuvat. Aina on varaa yllättyä positiivisesti :D

Menee kyllä tuollaisena aivot narikkaan ja pelaamaan ajanvietteenä, mutta ei kyllä millään tapaa koukuta tai tule sitä fiilistä, että loppuisipa jo työpäivä et pääsee pelaa bäfää, kuten kaikki aiemmat versiot ainakin omalla kohdalla. 10 vuotta pelattu tutulla squadilla näitä ja nyt ei oikein kukaan enää inspiroidu.

Konsolipuolella on myös pelaajakato huomattavissa(PS5), mutta crossplayta ei voi kytkeä, kun on ihan älytöntä ettei sitä voi rajata vain konsoleihin. Pakko myöntää että vaikka tästä onnistuneilla päivityksillä on mahdollista saada vielä peliä parannettua paljonkin, niin kyllä nuo isot puutteet joita ei varmasti tämän pelin kohdalla enää voi korjata tulee häiritsemään, esimerkkinä tuo levolution, oispa perhanan hienoa kun rakennukset tuhoutuisi ja sortuisi, tuohan se ihan eri fiiliksen.

64 pelaajan servut kun tuli en ole enää kertaakaan edes käynyt 128 pelaajan servuilla, se ainakin omalla kohdalla paransi peliä kun ei ole ihan niin sekava mayhem. Mutta, kahteen viikkoon ei ole käynyt koko peli päällä, ehkä vain odottelee jotain päivitystä saapuvaksi että inspiroituu käynnistämään ja pelaamaan. Oisko kerennyt joku rank 70 tms. saavuttaa, et jonkun verran kuitenkin peli tunteja alla.

Jossain takaraivossa joku pieni toivonkipinä kytee, että kyllä se tästä vielä paranee, mutta kun taas oikein asiaa miettii ja mitä tähän mennessä on saatu aikaan, niin päällimmäinen ajatus on vain että, eikö ne tiedä mitä tekisi, vai eikö ne vain teknisesti osaa korjata asioita? Näiden näyttöjen perusteella ollaan niin kujalla, että tämä vain nyt on parasta mitä tämä porukka saa aikaan ja se ei vain riitä.
 
Ylös Bottom