Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 3 [PS3 Hype ja osto/hankinta/tilausmouhotus]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dero Zero
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype]

Mun mielestä se trailerin grafiikka ei ollut mitään ihmeellistä, varsinkaan jos se oli tietokoneella pelattua.

No joo, mut noin varhaiseks versioks näytti jo liian hyvältä pleikkarille. Tai jos se on tota tasoo ellei parempaa ni framet kyl putoilee ihan taatusti alle 30.
 
Minkälaisia pelimuotoja te arvon taistelutoverit peliin odotatte? Konkka tulee varmasti, mutta mitä muita? Ryysi tai MOH:in Combat Missionin tyylinen etenevä pelimuoto tulee epäilemättä myös ja COD-kansalle saadaan tdm. Onko odotuksia tai ehdotuksia?

Konkka tulee aivan varmasti ja hyvin toteutettuna se voisi riittääkkin. Myöskin mukava conquestin muunnos olisi se, että toisella joukkueella olisi kierroksen alussa kaikki liput ja sitten toinen joukkue yrittää niistä sitten kaapata. Tämä pelimuoto karsisi hyvin niitä pelaajia, ketkä aina kierroksen alussa nappaa ajoneuvot henk. koht. käyttöön ja täten huoraa itselleen pisteet neutraalien lippujen valtaamisesta. Tämähän olisi melkein kuin rushia sillä muutoksella, että viimeisille lipuille voi käytännössä flankata heti kierroksen alussa ja vastustajilla on mahdollisuus vallata liput takaisin.

Mielestäni kyseiset muodot riittäisivät ja toivon todella, että Bäfä ei muuntaudu CoDin kaltaiseksi lisäämällä peliin miljoonia turhia pelimuotoja.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype]

Konkka tulee aivan varmasti ja hyvin toteutettuna se voisi riittääkkin. Myöskin mukava conquestin muunnos olisi se, että toisella joukkueella olisi kierroksen alussa kaikki liput ja sitten toinen joukkue yrittää niistä sitten kaapata. Tämä pelimuoto karsisi hyvin niitä pelaajia, ketkä aina kierroksen alussa nappaa ajoneuvot henk. koht. käyttöön ja täten huoraa itselleen pisteet neutraalien lippujen valtaamisesta. Tämähän olisi melkein kuin rushia sillä muutoksella, että viimeisille lipuille voi käytännössä flankata heti kierroksen alussa ja vastustajilla on mahdollisuus vallata liput takaisin.

Näitä tullaan varmasti näkemään koska näitä oli jo BF2:ssa. Hyökkäävällä joukkueella oli yksi tai kaksi kiinteää lippua joita ei voinut vallata. Sitten oli breikissä pari neutraalia lippua johon mylly alussa keskittyi. Puolustajilla oli loput liput eli noin 4-5. Puolustajilla ei ollut kiinteää basea joten peli saattoi myös loppua siihen ettã puolustajilla ei ollut enää paikkaa mihin spawnata jolloin hyökkääjät voittivat vaikka puolustajilla olisikin ollut vielä tickettejä jäljellä.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype]

Näitä tullaan varmasti näkemään koska näitä oli jo BF2:ssa.

Varsinkin Strike at Karkandissa tuli melkein aina mahtavat matsit. Suurin osa hyökkäävästä joukkueesta hyökkäsi suoraan ensimmäisen lipun kimppuun, mikä sai vastutajan keskittymään tähän, kun toisaalta pieni joukko hyökkääjiä kiertää heti seuraaville lipuille ja valtaa ne. Tämän jälkeen vastustajat olivatkin kohta linnottautuneet oikealle puolelle jokea, jonka seurauksena tuli eeppisiä tulitaisteluita joen puolia yhdistävällä sillalla. Ai, ai, kun ne olivat mahtavia kokemuksia.

Eikös ennakkovaratessa peliä tietyistä kaupoista saa bonukseksi sen lisä-karttapaketin, jossa oli juurikin Karkandi+pari muuta BF2 kenttää uudelleen restauroituna...
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype]

Arvelluttaa vain se miten vastaavat jamboreet saisi toteutettua 24 tai edes 32:lla pelaajalla?
Olisi todella mielenkiintoista saada MP:stä ja alustojen eroista Jo jotain tietoa. Taitaa joutua vielä jongun aikaa odottelemaan....
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype]

Arvelluttaa vain se miten vastaavat jamboreet saisi toteutettua 24 tai edes 32:lla pelaajalla?

Sama mietin minäkin. Itse olen tullut mukaan pelikarkeloihin battlefieldin osalta vasta BC1:n aikoihin, joten minulla ei ole kokemusta BF2:sta (eikä muistakaan PC-puolen peleistä). Videoita on tullut katseltua ja on pakko todeta, että kentät ovat valtavia. 24 pelaajalla ei moisissa tule kuin paha mieli, jos kenttä on kokonaisuudessaan auki. Epäilen, että jonkinlaista ryysi tyyppistä kentän avautumista pelin edetessä tullaan näkemään vanhoissakin kartoissa konsolipuolella.

Mietin mahdollista pelimuotoa, jossa tavoite vaihtuisi toisen tyyppiseksi pelin edetessä. Ensin pitäisi vallata tietty spawnipaikka, sitten siitä käsin ryysi tyyppisesti m-comien kimppuun. Ongelmana kesken kaiken vaihtuvien tavoitteiden kannalta näen sen, että kesken peliin mukaan tulevien voi olla (varsinkin vähän pelanneena) vaikea hahmottaa sitä, mitä pitäisi tehdä.

Konkkalipun ja ryysilaatikon valtaaminen ja puolustaminen ovat varsin erilaisia tehtäviä, joten toivonkin tässä mielessä useamman kuin yhden tyyppistä pelimuotoa tarjolle. BC2:n sdm ei saanut itseäni vakuuttumaan, mutta ehkä se madaltaa kynnystä tietylle kansanosalle siirtyä Battlefieldin pariin. Pelimuotoja en toivo kovin montaa, sillä pelaajakato tulnee vaivaamaan tätäkin peliä jossain vaiheessa (kuten tällä hetkellä BC2:sta), jolloin kaikki joukot on hyvä keskittää olennaiseen. Taistelukentän monimuotoisuus (niin kauan kuin kartat ovat hyviä ja vaihtelevia) pitää huolen, ettei kyllästymistä tapahdu kuten monessa kilpailevassa pelisarjassa.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype]

Mielestäni koko Rush-pelimuoto on juuri tämän originel battlefieldin puolustustaisteluiden konsoliversio. 32 pelaajaa puolellaan mahdollistaa erilaiset flankit ja niiltä suojautumisen, mutta 12 pelaajaa puolellaan aiheuttaisi vain itkua. Ajatelkaapa tilannetta jossa isossa, esim. 6 lipun, mapissa (jossa yksi lippu olisi hyökkääjien jota ei voisi vallata) lentokoneella voisi vain lentää ohi lippujen ja hypätä laskuvarjolla viimeiselle lipulle. 5 puolustettavaa lippua tarkoittaisi konsoleilla periaattessa 2 puolustajaa per lippu ja siitä olisi hyvä bf-fiilis kaukana. Rush-pelimuoto, jossa pitää lippu/boxi pari kerrallaan myllertää eteenpäin, mahdollistaa konsoleillekkin mukavan bf-fiiliksen vaikka pelaajia on rajoitetusti. Itselle kyseinen peli saattaa olla ensimmäinen jonka ostan niin puuceelle kuin konsolille vain siksi, että kun turhaudun huonouteeni puuceellä voin aina lyödä pleikkarin tulille ja tuntea tasa-arvoa ja suurempaa kunnioitusta murhaajaani kohti.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype]

Minkälaisia pelimuotoja te arvon taistelutoverit peliin odotatte? Konkka tulee varmasti, mutta mitä muita? Ryysi tai MOH:in Combat Missionin tyylinen etenevä pelimuoto tulee epäilemättä myös ja COD-kansalle saadaan tdm. Onko odotuksia tai ehdotuksia?
Ei muuta tarvi, ku BF2 tapaisen isomman konkan. Mutta PS3 ei tuu saamaan tarpeeksi pelaajia, joten se on samaa 3 lipun pelleilyä taas..
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype]

Mietin mahdollista pelimuotoa, jossa tavoite vaihtuisi toisen tyyppiseksi pelin edetessä. Ensin pitäisi vallata tietty spawnipaikka, sitten siitä käsin ryysi tyyppisesti m-comien kimppuun. Ongelmana kesken kaiken vaihtuvien tavoitteiden kannalta näen sen, että kesken peliin mukaan tulevien voi olla (varsinkin vähän pelanneena) vaikea hahmottaa sitä, mitä pitäisi tehdä.
Toi olis pirun hyvä idea konsoleille. Sitten vielä jos tehtäisi niin, että kone arpoo niiden M-COM'ien sijainnit ja sit hyökkääjien pitäisi hieman scouttaa missä se M-COM on. Sit jos joku löytää sen boxin, niin voisi sitten vaikka spottaa tai muuten ilmoittaa sen sijainnin muulle tiimille. Saisi puolustajat jotain etua, kun tällä hetkel tuntuu, että hyökkääjil on aina pieni etu BC2'ssa.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype]

kone arpoo niiden M-COM'ien sijainnit ja sit hyökkääjien pitäisi hieman scouttaa missä se M-COM on. Sit jos joku löytää sen boxin, niin voisi sitten vaikka spottaa tai muuten ilmoittaa sen sijainnin muulle tiimille

Tämä toki nostaa pelin oppimiskäyrää, mutta se voisi olla erityisesti HC-puolen juttuja (tulisi modeihin enemmän eroa kuin helan määrä ja kartan puuttuminen). Ideana tuo on mielestäni hyvä. Jos peliin olisi tullut komentajaominaisuus niin tällöin komentaja olisi voinut valita tietyistä vaihtoehdoista ennen erän alkua.

Omien tappamista huvituksena harrastaville toivoisin BF3:een tiukempia rajoitteita. Bänniä määräajaksi, kun peliajasta tietty määrä kuluu omien lahtaamiseen. Nyt BC2:ssa, kun muistat tappaa vihuja omien lahtaamisen ohessa, niin voit keikistellä toisten riemuna serverillä määrättömän tuntuisen ajan. Jonkinlainen raportointisysteemi kyseisestä asiasta voisi olla myös paikallaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype]

Omien tappamista huvituksena harrastaville toivoisin BF3:een tiukempia rajoitteita. Bänniä määräajaksi, kun peliajasta tietty määrä kuluu omien lahtaamiseen. Nyt BC2:ssa, kun muistat tappaa vihuja omien lahtaamisen ohessa, niin voit keikistellä toisten riemuna serverillä määrättömän tuntuisen ajan. Jonkin lainen raportointi systeemi kyseisestä asiasta voisi olla myös paikallaan.

Mun mielestä ainoo toimiva vaihtoehto on automaattinen kick, eli tapat x määrän omia ja lennät pihalle, koska sitä ei voi kukaan väärinkäyttää, eikä tarvi sen kummempaa valvomista kuin esim. jotku raportit. Vote kick on ideana hyvä varsinkin tiimityöskentelypainoitteisiin(?) peleihin, mut valitettavasti pelikansa ei ole tarpeeksi kypsää käyttämään sitä oikein.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype]

^Ongelma on vain siinä, että pihalle lentämisen jälkeen voit aloittaa saman alusta seuraavalla servulla. Hain tässä lähinnä sitä, että kyseinen pelaaja voitaisiin laittaa pelintekijän/servun ylläpitäjän toimesta hyllylle vähäksi aikaa. Pelin ollessa ehtoopuolella on pelaajien määrä/tietty vuorokauden aika varsin rajallinen, joten samat molopäät tulevat vastaan turhan usein.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype]

^Ongelma on vain siinä, että pihalle lentämisen jälkeen voit aloittaa saman alusta seuraavalla servulla.

Eipä se silloin enää itseä haittaa jos se potkittu tyyppi pelleilee jollain toisella servulla, kun kuitenkaan se sama tyyppi ei pysty liittymään siihen servuun mistä on lentänyt.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype]

Jospa se kuitenkin hillitsisi peeloilua ylipäänsä, kun saisi vähän aikaa viettää iltansa muiden pelien parissa. Ja kyllä minua ainakin häiritsee moisten nilkkien olemassaolo ylipäätään, vaikka ne eivät minua juuri sillä hetkellä vaivaisikaan. Pilaavat vain hyvän pelin.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype]

Eikö sen vois tehdä niin et omia ei vaan vois tappaa? Niinhän se oli ainakin BC2:dessa ja 1943:ssa. Ainoo tapa olis kaataa joku talo, mut sitä ei ny huviksee oikee pystyis harrastamaan?
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype]

Eikö sen vois tehdä niin et omia ei vaan vois tappaa? Niinhän se oli ainakin BC2:dessa ja 1943:ssa. Ainoo tapa olis kaataa joku talo, mut sitä ei ny huviksee oikee pystyis harrastamaan?

Tässä puhutaan HC:sta ja BC2 pystyi tappamaan omia.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype]

Onkos siitä mahdollisesta Move-tuesta mitään uutta? Että ovatko tekemässä vai eivät? Jos eivät niin pitää kyllä vakavasti harkita ostanko vai en, koska pädillä pelaaminen tuntuu niin kuivalta moven jälkeen.
 
Ylös Bottom