Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dragonfly
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

esim baserape, v***u ihan vastapuolen kyvyttömyyttä ja hölmöyttä jos antaa itsensä baserapettavaksi. Ei mitään armoa! En ole ihan varma muiden kebabbimiesten mielipiteistä, joten "tämä ei ole kebabmiesten virallinen kanta baserapeen" :).

No ainakin minä olen täsmälleen samaa mieltä kanssasi. Ja varsinkin BFBC2:ssa kebabit oli aika usein raappaamassa, joten enpä usko, että muidenkaan mielipide siitä hirveästi eroaa.

Ottavana osapuolena on tietysti ikävä olla, kuten eilenkin, kun en päässyt heti vaihtamaan puolta. Silti pystyin livahtamaan Karkandissa kebablihamuurin ohi valtaamaan lippuja selustaan, vaikka se vaatikin 9 sekunnin juoksun pelialueen ulkopuolelta. :rolleyes:
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

Raappaaminen on ihan ok, loppuupahan huono peli nopeammin. Yli-innokas raappaaminen taas johtaa vaan kärsimysten turhaan pitkittymiseen, ja servun tyhjenemiseen. Possujahti on paljon mukavampaa, kun kaikki possut juoksevat laitumella. Kun raappaamiseen suhtautuu rennolla otteella niin se on nopeammin ohi, eikä tunnu niin pahalta. Mutta periaatteessa tarkoitushan on aina voittaa peli, kaikki käy, kunhan ei turvaudu mihinkään klitseihin tai bugeihin. Itseasiassa kebabmiehet ovat oikeita teistelukenttien ritareita, ainakin tuossa suhteessa :)
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

Raappaaminen on ihan ok, loppuupahan huono peli nopeammin. Yli-innokas raappaaminen taas johtaa vaan kärsimysten turhaan pitkittymiseen, ja servun tyhjenemiseen. Itseasiassa kebabmiehet ovat oikeita teistelukenttien ritareita, ainakin tuossa suhteessa :)

Onhan rappaaminen omanlainen taitolaji, että saa vielä pidettyä servun täynnä. Vastustaja on rapetuksen kohteena, eikä sitä edes itse tajua. Turhaan ei kannata peliä pitkittää jos vihut on vaan niin avuttomia

Pakko kai se on tuoda oma mielipide tuohon "kuumaan" FAMAS-keskusteluun. En pidä kyllä mitenkään OP tykkinä. Paremminkin lähitaistelu ase kuten myös USAS-12. (Metrossa ja Bazaarissa ok) muissa kentissä aika peruskauraa

Jos jollakulla on 12 hengen kaveri porukka olemassa, niin kebab-miehet ottaa mielellään haasteen vastaan.

PS. Kebab-mies pelaa vain ja ainostaan joukkueelle.
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

Tottahan munassa baserape on on jopa ihan suositeltavaa jos tiimit on niin epätasaset että sen pystyy tekemään helposti. Itse taisin eilen ekaa kertaa olla pelissä jossa itse olin vastaanottavalla puolella baserapessa eikä päästy mihinkään. Triplakäppi metrossa ja meitä oli muistaakseni 4 suomipojan partykin vaan turpaan tuli. Ois tarvinnut lisää kebuja paikalle. Glitchien käyttö taas onkin sitten ihan homoa hommaa (eikä siinä hyvässä mielessä homoa :cool:)
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

Tosimieshän vaihtaa häviäjien leiriin urheasti ja menee auttamaan huonompiaan! Ei mitään tuommosta mussutusta että baserapsuttelu olis jees. Lähinnä ankeaa kurakakkelia se on, sama sitten pelaako voittajana vai häviäjänä. ;)
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

Voihan niinkin tehdä. Toisaalta tiimipeli on ikäänkuin pelin henki niin on se hanurista ensin kerätä hyvä jengi kasaan ja sitten pelata toisiaan vastaan ja koittaa toivoa että randomit jeesais.
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

Omalla esimerkillä voi tehdä ihmeitä. :) Ja mikä sen parempaa kun saa nylkeä suomalaisen ja vähän kiusata päälle? Tietysti tiimipeli on tärkeintä, loppupeleissä. Mutta ei se häviö saa liikaa kirvellä, se kun on paras opettaja.
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

Jos jollakulla on 12 hengen kaveri porukka olemassa, niin kebab-miehet ottaa mielellään haasteen vastaan.

Voitaisiinhan sitä laittaa vaikka jotain Suomi-peliäkin pystyyn jossakin vaiheessa?

Niin, se räppääminen, eihän sitä voi edes tässä pelissä harrastaa. Paitsi tietenkin jeteillä. Mukava kun tässä viime päivinä yrittänyt opetella lentämistä, niin lähes joka kerta on ammuttu kiitoradalle. No eihän se sinänsä mitään haittaa kun omalla tiimillä on kaikki liput ja 200-30 johto tiketeissä.

Oli myös mukavaa kun Seinessä parin kaverin kanssa spawnattiin peliin, niin siellä oli "baserape" käynnissä, vihulla kaikki liput ja oma tiimi n. 200 tikettiä jäljessä. Voitettiin tosin sekin matsi. :D
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

Vai että baserape on suositeltavaa.. Jepjep, millainen jengi tätä konsolifiniä oikein tuolla taistelukentillä edustaa? Siinä vaiheessa kun toinen tiimi on pahasti alakynnessä ja varmaan moni vaihtanut serveriä epätasaisten tiimien vuoksi, niin ei ilmeisesti tule mieleenkää vaihtaa häviäjien puolelle, jotta tiimeistä tulisi tasaiset ja pelaaminen olisi kaikilla mukavampaa. Sen sijaan keppimiehet-mitkälie käyvät "possujahtiin". Ei hyvää päivää..
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

Vai että baserape on suositeltavaa.. Jepjep, millainen jengi tätä konsolifiniä oikein tuolla taistelukentillä edustaa? Siinä vaiheessa kun toinen tiimi on pahasti alakynnessä ja varmaan moni vaihtanut serveriä epätasaisten tiimien vuoksi, niin ei ilmeisesti tule mieleenkää vaihtaa häviäjien puolelle, jotta tiimeistä tulisi tasaiset ja pelaaminen olisi kaikilla mukavampaa. Sen sijaan keppimiehet-mitkälie käyvät "possujahtiin". Ei hyvää päivää..

A: Yhdistyneet kebabinmetsästäjät (YKM) eivät edusta Konsolifiniä millään tavalla, vaikka tämä hieno sivusto onkin.

B: Battlefield 3-pelin conquest pelimuodossa ei voi "pesäraiskata" vastustajaa ns. suoja-alueen johdosta. Lentohipsuttimilla toki voi, mutta kebab-miehet eivät sellaista harrasta, ellei sitä ole ensin tehty meille. En mene tosin takuuseen kaikista. Minua ei tämä sinällään haittaa, olen istunut samantien räjähtävään jettiin monet kerrat. Pelissä on myös valmiit säännöt, sinun, eikä kenenkään muunkaan tarvi niitä keksiä lisää.

C: Pidän tämän(kin) pelin pelaamisesta ystävien kanssa, samalla puolella ja eri puolella. Suurimman osan ajasta pelaan kuitenkin samalla puolella koska smurffien kanssa pelaaminen vaikuttaa negatiivisesti mielenterveyteen, sekä joukkuepelaamisen "harjoittelu" onnistuu luonnollisesti paremmin samalla puolella ollessa.

D: Erittäin monesti olemme spawnanneet yhden squadin voimin peliin jossa vastustajalla on kaikki liput ja tämä ns. "baserape" käynnissä. Emme ole tulleet itkemään maailman kylmyydestä foorumeille, vaan olemme lähteneet POIS SIELTÄ BASESTA ja yleensä tilanne onkin kääntynyt. Emme myöskään aina voita kaikkia pelejä, emmekä myöskään lähde lagittomasta pelistä vaikka vastustaja olisi kuinka kova tahansa.

E: Joskus esim. Metrossa olemme antaneet vastustajalle KAIKKI liput takaisin. Vihulla on vain kestänyt n. 10 minuuttia ottaa ne vaikka lähes koko tiimi on basen takana pitämässä tupakkataukoa. Siinä voi miettiä vastustajan taitotasoa ja ehkä tuollaista peliä ei kannata pitkittää vaan antaa serverin täyttyä paremmista pelaajista. Jos tässä tilanteessa vaihdamme yhden Suomi-squadin toiselle puolelle, pelit ovat yleensä olleet 4vs4, smurffien istuessa siellä omassa basessaan.

F: Olemme kaikki maksaneet pelistä täyden hinnan ja pelaamme sitä kuten haluamme. Pelaamme reilusti, emme käytä mitään huijauskeinoja tms. Ennen patchia oli tämä kuolemattomuus-glitchi ja sanoinkin jätkille, että jos huomaat olevasi kuolematon, niin se on heti itsemurha (pelissä siis) tai kenkää porukasta.

Mitä tulee vastustajan kunnioittamiseen yms. niin minun mielestä on erittäin epäkunnioittavaa juurikin tuo että annetaan kaikki liput vihulle jne. Eihän jääkiekossakaan tahallaan päästetä omiin että peli olisi tasaisempi. Eihän formulatkaan hidasta tahallaan suoralla että kaveri saisi kiinni. Minulle vastustajan kunnioittaminen on sitä että pelataan niin hyvin kuin pystyy ja annetaan vastustajalle niin kova peli kuin mahdollista, pelin sallimilla keinoilla, ei lähetetä "hate-mailia", mutta kehutaan kun on hyvä peli. Siinähän sitä oppiikin kun ottaa kunnolla turpaan. Been there.

Vai oletko sinäkin tätä "kaikki pelaa-pullamössö-antakaa mulle kaikki heti nyt-ei saa lämätä noin lujaa" sukupolvea? :D
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

Vai oletko sinäkin tätä "kaikki pelaa-pullamössö-antakaa mulle kaikki heti nyt-ei saa lämätä noin lujaa" sukupolvea? :D


Ei vaan olen sitä porukkaa kuka pystytti ensimmäisiä yksityisiä quake-servereitä suomeen. Serveriltä sai heti pysyvät bannit kaikesta mahdollisesta urpoilusta ja porukka viihtyi siellä niin hyvin, että maine kiiri ulkoimaille asti vaikkei ko. paikkaa mainostettu missään julkisesti. Se oli vähän toista kun nämä moninpeliräiskinnät nykyään.

Olet oikeassa että pelaajat ovat maksaneet pelistä ja tottakai he pelaavat sitä kuten haluavat. Mutta nämä pelaajat myös tekevät tämän pelin ja omalla pelaamisella voi vaikuttaa itsensä ja muiden pelikokemukseen.

Esimerkkiksi mikä helvetti siinä on ettei vihuja voi spotata? Ennen kuin vedetään liipasimesta niin painetaan sitä spottaus-nappulaa. Aina. Jos omassa basessa on ajoneuvoja niin niitä voi myös käyttää muiden kyyditsemiseen, Jos joku osaa pyytää ammuksia niin niitä vois myös antaa jne. Ymmärrätte varmaan pointin.

Epätasaisilla tiimeillä tarkoitin näitä 4 vs 12 pelejä, en sitä että toinen tiimi pelaa paremmin kuin toinen. On aika raukkaumaista käydä tällaisessa tilanteessa johonkin possujahtiin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

Epätasaisilla tiimeillä tarkoitin näitä 4 vs 12 pelejä, en sitä että toinen tiimi pelaa paremmin kuin toinen. On aika raukkaumaista käydä tälläisessä tilanteessa johonkin possujahtiin.

En tiedä mitä pelejä sinä pelaat, mutta kyllä meillä on aina pelit täynnä. Jos toisesta tiimistä lähtee kahdeksan pelaajaa, niin kyllä se silti nopeasti täyttyy. Pelit pelataan normaalisti loppuun vaikka sieltä muutama tyyppi lähtisikin. Jos servu ei täyty, vaihdetaan peliä.

Tämä on myös joukkuepeli. Jos joku "pettää" joukkueensa ja lähtee pelistä, on aika luonnollista että myös muu joukkue kärsii.

Jos pelaan "yksin", en lähde koskaan pelistä kesken pois jos oma joukkue viitsii edes yrittää. Jos jäädään omaan baseen, niin silloin vaihdan servua.

Enkä oikein ymmärrä tuota possujahtia käsitteenä, jos näen vihollisen, yritän sen myös tappaa. Eikö se ole pelin yksi perusperiaatteista?
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

Vihollista ei saa tappaa niiden baseen, mutta ei sitä saa tappaa laitumellekkaan??? Possujahdilla tarkoitin, että annetaan vähän ns. "löysää" viholliselle, jotta ne eivät jäisi sinne baseen piilottelemaan. Sillä tavalla se serverikin pysyy miehitettynä, ettei tule näitä 1 vs 12 tilanteita, jolloin se matsi kestää ikuisuuden. Aina erän jälkeenhän tiimit tasoittuvat automaattisesti. Itse ainakin tykkään pelailla kabamiesten kanssa, silloin ei ole pelkoa urpoilusta, ja tiimikaveriin voi luottaa. Ja jos sitä joutuu vastapuolelle, niin koittaa viedä mukanaan edes muutaman ukon, turpaanhan sitä aina tulee, mutta ei siitä voi sitten syyttää kuin itseään.
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

Olet oikeassa että pelaajat ovat maksaneet pelistä ja tottakai he pelaavat sitä kuten haluavat. Mutta nämä pelaajat myös tekevät tämän pelin ja omalla pelaamisella voi vaikuttaa itsensä ja muiden pelikokemukseen.

Tuotatuota... Eli siis edelleen ehdotat jarruttelua niin, että vastustaja saa kiinni tai peli pitkittyy turhaan? Tai puolenvaihtoa häviäjän puolelle lähes lopussa olevassa matsissa? Aika jaloa, mutta pitemmän päälle alkaa vain ketuttamaan itseään tuollainen toiminta.

Epätasaisilla tiimeillä tarkoitin näitä 4 vs 12 pelejä, en sitä että toinen tiimi pelaa paremmin kuin toinen. On aika raukkaumaista käydä tällaisessa tilanteessa johonkin possujahtiin.

BF3:ssa pelimekaniikka onneksi estää pitkälle tuollaisen ns. team stackauksen, paitsi tietysti jos toinen puoli päättää yhtä äkkiä lähteä kokonaan pois. Lähes aina matseissa, joissa YyKooÄmmiä on paljon mukana, meitä on molemmilla puolilla taistelua.

Älä käsitä väärin - en ole mikään bäfä-kuningas. Kaikkea muuta. Mutta jos minut on lukittu omaan spawniin, teen kaikkeni tiimin eteen, että sieltä ainakin joku pystyisi murtautumaan ulos. Otan esim. assaultin savut käyttöön, squad perkiksi sprintin ja sitten mennään hirveetä munaravia - tai ainakin yritetään. Ei sinne jäädä itkemään tai lähdetä matsista vain sen takia, että tilanne on haastava.
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

Olet oikeassa että pelaajat ovat maksaneet pelistä ja tottakai he pelaavat sitä kuten haluavat. Mutta nämä pelaajat myös tekevät tämän pelin ja omalla pelaamisella voi vaikuttaa itsensä ja muiden pelikokemukseen.

QUOTE]

Kyllä, pelaajat tekevät tämän pelin ja pelaamisella voi vaikuttaa pelikokemukseen, mutta minua ei ainakaan kiinnosta p****n vertaa minkälainen pelikokemus vastapuolelle syntyy. Ainoa asia mistä välitän on voitto ja vottoon päästään vain oman tiimin yhteispelillä.
Joskus voitto tarkoitaa sitä, että olen vaunun mekaanikkona ja oman toimen ohella gunnerina. Pisteet eivät välttämättä ole korkeat ja mvp:t jää saamatta, mutta mekaanikkona voin saada vaunun korjattua juuri sillä ratkaisevalla hetkellä, jolloin olen tehnyt oman osuuteni voiton saavuttamiseksi.
"Kaveria ei jätetä"
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

Ei tuo Famas ole mitenkään OP. Lähietäisyydellä se on erittäin hyvä tulinopeutensa ansiosta. Mutta pitkällä matkalla tuo on jo sellanen ruisku että jää helposti kakkoseks AEK:lle sun muille

Näin on , kokonaisuutena aika hyvin tasapainossa rynkkyjen pisimmän latausajan ja kovan rekyylin ansiosta . On pelissä paljon parempiakin aseita .
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

Kuulostaa niin hauskalta toi tiimissä pelailu et tarvis varmaan itekkin sitä joskus kokeilla :) Oon aina yksin vaan pelaillu.
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

Lähes aina matseissa, joissa YyKooÄmmiä on paljon mukana, meitä on molemmilla puolilla taistelua.
Lähes aina, kun minä olen matsiin liittynyt, jossa näitä "YyKooÄmmiä" on, niin ne on kyllä lähes poikkeuksetta kaikki siellä yhdellä ja samalla puolella. Jos siellä vastustajan puolella on ollut se yksi tai jopa kaksi "YyKooÄmmää", niin ovat kyllä siirtynyt toiselle puolelle heti tilaisuuden tullen.

Ihan vaan tämmösenä omana havaintona tähän. Jatkakaa vääntämistä.
 
Kuulostaa niin hauskalta toi tiimissä pelailu et tarvis varmaan itekkin sitä joskus kokeilla :) Oon aina yksin vaan pelaillu.

Kun pelaa porukassa, BF3 muuttuu aivan eri peliksi. Hyvällä tavalla siis.

Kun pelaa yksin niin tulee joskus sellainen olo, että kaikki kanssa pelaajat olisivat botteja. Välillä kyllä niin saamattomia että huhhuh.
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

Lähes aina, kun minä olen matsiin liittynyt, jossa näitä "YyKooÄmmiä" on, niin ne on kyllä lähes poikkeuksetta kaikki siellä yhdellä ja samalla puolella. Jos siellä vastustajan puolella on ollut se yksi tai jopa kaksi "YyKooÄmmää", niin ovat kyllä siirtynyt toiselle puolelle heti tilaisuuden tullen.

Ihan vaan tämmösenä omana havaintona tähän. Jatkakaa vääntämistä.

Havainto pitää paikkansa.

Ongelma on, että vaikka Dice on kaikin voimin yrittänyt suunnitella tämän pelin "satunnaiselle pelaajalle", kommunikaation voima on se joka puhuu. Väitän että "huonot" pelaajat, joilla on puheyhteys toisiinsa, voittavat lähes poikkeuksetta paremmat ja kokeneemmat pelaajat joilla ei ole puheyhteyttä.

Pelaaminen voi olla sosiaalinen harrastus ja yhdessä pelaaminen voittaa yksin pelaamisen. Kääntöpuoli on siinä, että kaveriporukan ollessa tarpeeksi suuri, syntyy ongelmia. Haluat tietysti pelata kavereidesi kanssa, joten liityt samaan peliin ja samaan squadiin. Peli on usein parhaimmillaan yhden kaverisquadin voimin; syntyy sopivasti vääntöä, koska oman joukkueen randomit "tasoittavat" tiimejä. Myöhemmin pelaamaan tulee yksitellen lisää kavereita, jotka liittyvät tietenkin samaan peliin. Yksin ei ole kiva pelata muita vastaan, joten kaverit vaihtavat usein samalle puolelle. Ei kuitenkaan tarvita kovin montaa keskenään kommunikoivaa pelaajaa, ennen kuin tiimit alkavat olla jo aika epätasaiset ja pelistä lähtee mielenkiinto sen mennessä tylsäksi ylijuoksuksi tai baserapeksi.

Rush-pelimuoto ei mielestäni toimi juurikaan jos vastapuolella on pelaajia jotka ovat samassa partyssä. On helppo estää hyökkääjien suunnitelmat, jos kuulee ne etukäteen. Ja yhtälailla on masentavaa hyökätä, kun kuulee basen suulta poistuessaan vastapuolen kommentin: "tulee vasenta laitaa juosten, kuka hoitaa?" Tosin rush-pelimuodon karttasuunnittelusta voisi kirjoittaa epäasiallisen mailin Ruotsin pojille...:rolleyes:

Konkassa voi periaatteessa vaihtaa yhden squdin toiselle puolella, mutta aika harvoin tuota loppujen lopuksi tapahtuu. Usein vain odotetaan, että toiselle puolelle tulisi parempia pelaajia ja peli muuttuisi taas mielenkiintoiseksi... Yleensä se ei muutu. Ongelma on siinä, että yhtä kokonaista squadia ei saa vaihdettua kerralla, koska tilaa toisella puolella on ehkä yhdelle tai kahdelle.

Täydellisessä maailmassa kaikki pelaisivat bäfää kavereidensa kanssa partyissä yhteen hiileen, pelaajat jakaisivat ammuksia ja healttiä sekä korjaisivat omia ajoneuvoja. Valitettavasti tätä tapahtuu vain elokuvissa. Reaalimaailmassa joutuu tyytymään toiseksi parhaaseen vaihtoehtoon: pelaamiseen kavereiden kanssa, silläkin riskillä, että joutuu monesti täysin epätasaiseen/tylsään peliin.
 
Ylös Bottom