Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä
Caspian Border, Operation Firestorm ja Kharg Island conquestina ovat kyllä parasta tässä pelissä. Jotkut ovat valittaneet, että nuo kartat ovat liian isoja eikä vihollisia näy missään. Kyllä niitä vihollisiakin näkee, kun vain valtaa ja puolustaa lippuja aktiivisesti, mutta kartalla on myös tilaa liikkua rauhassa näkemättä vihollisia. Tämä tekeekin niistä mielestäni niin hyviä karttoja.
Grand Bazaar ja Seine Crossing ovat sen sijaan hyviä karttoja nopeampitempoiseen jalkaväkimättöön. Tehran Highwaysta en oikein pidä, ja kyseinen kartta lagaa jostain syystä melkein aina. Operation Metro taas on ihan täyttä paskaa. Peli jumittuu aina keskimmäiselle lipulle, kun kukaan ei pääse siitä pullonkaulasta etenemään, ja se joukkue joka saa sen lipun vallattua, voittaa melkeimpä pakosti. Damavant Peakissa on vähän samaa vikaa, mutta ei läheskään niin pahasti. Noshar Canalsia olen kokeillut vain pari kertaa, eikä se erityiseltä vaikuttanut.
Rushia en ole oikein jaksanut pelata, mikä on aika yllättävää, kun BC2:ssa pelasin sitä suurimman osan ajasta. Tässä CQ tuntuu vain paremmalta.
Engineer on kyllä hahmoluokista ylivoimaisesti paras ja sillä tuleekin pelattua melkein koko ajan. Miinat ja singon voi ottaa käyttöön yhtä aikaa, joten hamosta voi tehdä kunnon anti-tank miehen jos ei ole korjausvehkeille tarvetta. Lentokoneita on myös mukavaa ammuskella alas, mutta niiden flaret kyllä latautuvat aivan liian nopeasti.
Itse olen päässyt jetin puikkoihin pari kertaa, ja kyllä olen ilmassa pysynyt, mutta mitään en saa aikaan. Sama helikoptereissa. Pelkkä kopterin ilmassa pitäminen vaatii kaiken keskittymisen, joten samaan aikaan vihollisten tappaminen on kyllä aika mahdotonta.
Yksi asia, mikä minua eniten ärsyttää tässä pelissä on se, että kun yritän liittyä servereille, peli heittää minut mustan latausruudun kautta päävalikkoon ja tulee teksti "connection lost". Tätä tapahtuu koko ajan ja serverille pääseminen tuntuu välillä ihmeeltä.
Muuten on kyllä todella hyvä peli, eikä varmaan tarvitse enää BC2:een palata.