Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dragonfly
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

Mitä luokkaa porukat käyttää eniten? Itellä on melko tasaisesti pojoja joka luokalla, mutta tällä hetkellä on assaultilla eniten pisteitä.
Vastailkaahan niin saadan tänne edes vähän vilinää! :)
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

Engilla selkeästi eniten palvelustähtiä, mutta yritän kyllä sadistisuuteen asti leikkiä kaikilla luokilla. :) Viiskyttuntia tuli reconillekin täyteen, syytän siitä tuota L96-juttua. Kaikki on kyllä kivoja käyttää, jos vain oman tyylinsä löytää.
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

Engillä mennää 95% peliajasta, pois lukien metron konkka ja CQ mapit jossa assaultilla yleensä. Muutenkin tulee pelattu konkkaa kokoajan ja antitank/antiheko toiminta on lähellä sydäntä. Juurikin tästä syystä en ymmärrä miksi jengi ei maalaa noita lentohärveleitä. Samat tyypit sitten valittaa, että lentovehkeet kurmottaa kokoajan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

Pisteet ovat jakautuneet suunnilleen seuraavasti: 40% engiä ja kaikkia muita luokkia jokaista 20%. Reconilla ei ollut edes puolikasta service staria ennen sitä paljon puhuttua päivitystä, joka nosti suppressionin kattoon. Samassa päivityksessä reconin SKS sai munat ja minä lankesin siihen ihan homona. :D

Tankissa ja LAVissa tulee myös silloin tällöin huristeltua.
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

Tule kokeilemaan vaikka Seinessä kuinka helppoa on kun tullaan tankilla vastaan. ;)

Joo eipä sillä assaultilla paljoo mitään tee kun alkaa ajoneuvoa pukkaamaan kulman takaata ja koko lopputiimikin sporttaa assaulttia.

Pistesampo -classi se on, mutta ei sitä todellakaan joka mapissa voi tai ainakaan pitäis pelata.
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

Joo eipä sillä assaultilla paljoo mitään tee kun alkaa ajoneuvoa pukkaamaan kulman takaata ja koko lopputiimikin sporttaa assaulttia.

Pistesampo -classi se on, mutta ei sitä todellakaan joka mapissa voi tai ainakaan pitäis pelata.

Niinpä. On noissa rakettitappo-assignmenteissa se hyvä puoli että noita engineerejä tosiaan näkyy vähän enemmän siellä pelikentällä silloin kun niitä tarvitaan.
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

Tule kokeilemaan vaikka Seinessä kuinka helppoa on kun tullaan tankilla vastaan. ;)

Pisteytyksessä se on ylivoimasesti helpoin class. Vertailun vuoksi:

Assault:
Revive: 100 pts.
Heal: 20/30 pts.
M320: 100 per tappo.

Engineer:
Vehicle Disabled: 100
Vehicle Destroyed: 50 + yleensä vähintään 100 taposta.
Repair: 10/20
AT mine: 100 per tappo.

Support:
Resupply: 10/20 pts. Näitähän tulee aina kun nakkaa lootan jonnekkin.
Claymore: 100 per tappo
C4: Vehicle Disabled/Destroyed 150 + 100 per tappo.
Mortar nyt on yksi vitsi tällä hetkellä.

Recon:
T-UGS/MAV:30 per motion sensor assist.
SOFLAM: 10 per designation, 1-100 hitistä (Joka ei 9 kertaa 10 tule koska flaret rikkovat SOFLAMin ja vaikka Javelin/Guided osuukin SOFLAMin avustuksella Recon ei lukon rikkoutumisen takia pisteitä saa.)
Marksman bonus: Hyödylliset sniput ei istu kukkulalla T-UGS hanurissa.

Onhan tuo selvää mikä noista dominoi pisteissä ja millä on ylivoimasesti huonoin niitä pinota. Muutenkin huvittaa kun jengin argumentti on, että "Reconin tehtävä on spotata ja toimia spawn pisteenä", jännä juttu. Ymmärsin että kaikilla classeilla pystyy spottamaan ja squadilaiseen pystyy spawnaamaan vaikka kaveri pelaisi muulla classilla.

Sinänsähän Reconin "huonous" pistepuolella on ymmärttevää, BC2:ssa Recon oli naurettavan tehokas, sniputus oli todella helppoa ja mortar striket oli huonoin idea ikinä lisätä classille.

C4:sia kyllä tulee välillä ikävä kun pelaa Reconilla. Jos pelaat yksin ja maalaat SOFLAMilla, todella harva siitä ottaa hyödyn irti.
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

Pisteytyksessä se on ylivoimasesti helpoin class.

Ahaa, tarkoitit että sillä on helpoin saada pisteitä. Sekin riippuu ihan mapista ja vastustajasta. Itse en valitse hahmoluokkaani mahdollisen pistesaaliin takia vaan otan sen luokan mitä joukkue tarvitsee.
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

C4:sia kyllä tulee välillä ikävä kun pelaa Reconilla. Jos pelaat yksin ja maalaat SOFLAMilla, todella harva siitä ottaa hyödyn irti.

Tässä on vielä se ettei tiedä onko joku on maalailemassa, jos ei valmiiksi satu olemaan javelin kannossa, tai tankin ohjaksissa guidon kanssa. Varmasti moni vaihtaisi classia engiksi, jos vain huomasivat että maalarin palveluksia olisi hyödynnettävissä.
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

Ite uskallan väittää, että random seurassa pelattaessa Recon on se classi, jolla pelaan. Erityisesti silloin jos mapissa ei ole kulkuneuvoja ja ollaan hyökkääjinä. Pelaan siis lähes poikkeuksetta HC Rushia. Jos kulkuneuvoja kartasta löytyy, niin silloin enemmän enginellä.

Muutama ylistyshuuto Recon classille erityisesti silloin, jos pelaa random publaa (koskee sitä tapausta, kun Recon:lla pelataan OIKEIN)

1) Reconilla pelattaessa pystyt ohjailemaan oman squadin toimintaa (Spawn Beacon ja Motion Sensor). Tällöin pystyt saamaan paskaankin squadiin edes jtn eloa, jos muut squadit täynnä. Eli aktiivista hyökkäämistä pommeille ja Beaconit/Sensorit lähelle pommeja ja vihollisia. Jos joku pelaa Reconilla niin, että jättää usein jokaisella ticketillä ( spawn kerralla) Beaconit ja Sensorit laittamatta auttaaukseen squadiaan, niin silloin ei osaa pelata ja sietääkin olla sielä jossain kukkulalla snipailemassa niillä 4 tapon statseilla.

2) Reconin aseista löytyy oikeastaan kaikki vaihtoehdot eri taistelutilanteisiin (close, mid, long). Näin pystyt pelaamaan sillä oikeasti monipuolisesti ja erityisesti tuolla classilla korostuu pelaajan taktinen ajattelukyky. Voi palloilla eturintamassa ja tarjoilla Beaconeilla jatkuvaa painostusta vihollisilla tai olla kauempana snipailemassa ja suojaamassa pläntättyjä pommeja.

Harmittaa vain se, että useimmat eivät tuon Reconin minun mielestä OIKEAA pelitapaa tajua ja ite joutuu olee paljon Reconina vaikka haluis enemmän jollain muulla classilla pelata, sillä muuten tulee helposti 100-0 turpaan.

Päivän vinkki: Jos laitatte niitä Beaconeita ja Sensoreita, niin älkää ny perkele jääkö sitten niiden viereen enään kykkimään ja cämppäämään. Ei vaadi viholliselta kovin suurta älykkyysosamäärää, kun se samalla pistää sen värkin paskaks, kun tappaa sinut siitä vierestä.
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

Ahaa, tarkoitit että sillä on helpoin saada pisteitä. Sekin riippuu ihan mapista ja vastustajasta. Itse en valitse hahmoluokkaani mahdollisen pistesaaliin takia vaan otan sen luokan mitä joukkue tarvitsee.

Assault on hyödyllinen joka kentässä, myös aseet on aika pitkälti tehokkuudeltaan ja kantomatkaltaan parhaat ja helpoimmat käyttää. Classistahan saa myös eniten pisteitä.
Tilastoja tuijottamalla ei pysty pelaajan taidoista sanomaan mitään, mutta olisihan se ihan mukavaa jos kaikilla classeilla pisteitä tulisi suht tasaseen tahtiin.

Tässä on vielä se ettei tiedä onko joku on maalailemassa, jos ei valmiiksi satu olemaan javelin kannossa, tai tankin ohjaksissa guidon kanssa. Varmasti moni vaihtaisi classia engiksi, jos vain huomasivat että maalarin palveluksia olisi hyödynnettävissä.

Usko pois, ei vaihda. Joillekkin supportina se luotilaatikonkin pudottaminen on ylivoimaista, saati sitten että pitäisi jotain tiimityötä ruveta pelaamaan tuntemattomien kanssa. "Ja kaiken lisäksi siitähän saa vähemmän pisteitä!"
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

Bc1:ssä oli röllin JDAM parasta :cool:

En BC1:stä ole pelannut, mutta samaa olen kuullut muualtakin. :D


Ja taas pieni rantin poikanen, voi **** **** **** ****** :@ näitä adminejä joilla ei kestä piuhat jos vastustaja sattuu tappamaan muutaman kerran putkeen. (Ok, nemesis streak 11 adminia vastaan mutta silti..)

Battle Report - Battlelog / Battlefield 3

Olisihan tuo ollut ihan mukava pelata loppuun..Liityin vielä kesken pelin. D:
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

Mikähän tuossa mättää kun ei voi liittyä kaverin peliin menun kautta, vaan erroria pukkaa. Sama co-opissa. Server browserin kautta toimii ja co-opissa päästiin match-makingin kautta samaan peliin.

Derp.
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

Mikähän tuossa mättää kun ei voi liittyä kaverin peliin menun kautta, vaan erroria pukkaa. Sama co-opissa. Server browserin kautta toimii ja co-opissa päästiin match-makingin kautta samaan peliin.

Derp.

Ensimmäisenä tulis mieleen että NAT-asetukset ei ois kunnossa.. Joku sitten voi ehdotella jotain muuta.
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

Mikähän tuossa mättää kun ei voi liittyä kaverin peliin menun kautta, vaan erroria pukkaa. Sama co-opissa. Server browserin kautta toimii ja co-opissa päästiin match-makingin kautta samaan peliin.

Derp.

sama vika eilen monilla. herjas yhteensopivuusongelmia
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

Voisiko joku kertoa miksi tuo serveriselain oli niin hehkutettu ominaisuus? Taisi olla ensimmäinen lajissaan konsolilla (?) Mikä siinä on niin hienoa verrattuna muiden pelien matchmakingiin? Tällä hetkelä se on ainakin minulle koko pelin suurin vitsaus pelaajien servujen ohella, joka juurikin liittyy serveriselaimeen.

Itse pelaan noin 90% peleistä Rushia. Näitä servuja joissa on:
- 100% tiketit
- "järkevä" mappi kierto
- Pelkkää rushia

on järkyttävän vaikea löytää kiitos DICEN servujen vähyydestä/olemattomuudesta. Plus sitten tietenkin kaikki adminien keksimät älyvapaat säännöt. Toki ne hyvät servut lisätään faveihin ja problem solved. No ei kuitenkaan. Mitäs sitten kun nämä lempparit on täynnä tai tyhjiä? No ei muuta kuin jonottamaan, ollaanhan sitä Premium jäseniä niin oikein etuoikeus päästä ennen muita. Ja taas ongelma poistui. Joopa joo.

No niin, sitä vihdoin päästiin peliin kun joku sieltä lähti. Suurella todennäköisyydellä häviävälle puolelle joka ottaa turpaan sata nolla. Peli päättyy noin minuutin kuluttua liittymisestä, turpaan tuli. Häviävältä puolelta lähtee noin 8 tyyppiä. Voittavalta puolelta lähtee noin 4 koska eivät viitsi pelata vajaata peliä. Tässä pelien välissähän ei aina pystynyt lähtemään ilman dashboardille menoa, mutta onneksi DICE on lisännyt tämän hienon ominaisuuden myöhemmin. VIELÄKÄÄN ei pysty kuitenkaan liittymään tässä vaiheessa, joka olisi kaikista fiksuinta että saataisiin täys matsi ennen kuin matsi alkaa mutta ei niin ei.

Matsi alkaa, peli on 5vs5 niin kuin kunnon Battlefield matsit konsanaan. Koska Rushista (ja kaikista muitakin pelimuodoista) on poistettu alku ajastin, niin hyökkääjät pääset pamauttamaan ensimmäiset paikat kun puollustajat valitsevat aseitaan. Toki voi mennä toisinkin päin. Pelien välissä olisi oiva aika vaihdella aseita sopiviksi seuraavaan kenttään mutta sehän olisi jo liian hienoa. Sitten Matti kahden kaverinsa kanssa katsoo serveriselaimesta että Rushia vois pelata. Liittyvätkö he Rush matsiin jossa on 10/24, tuskin. Jos joku liittyisi niin miksi ihmeessä? Serveri ajautuu kohti kuolemaa vääjäämättä. Eikä muu auta kuin poistua pelistä ja etsiä uusi servu, ja homma alusta.

Matchmaking sentään täyttäisi servut..

Jokuhan tietenkin ehdottaa että osta oma servu, siellä saat pelata millä säännöillä huvittaa. Hetkinen, eli pitäisi maksaa siitä että saan pelata serverilla jossa olisi pelintekijöiden suunnittelemat säännöt eikä "24/7 500% metro only" servua. Servun osto ei myöskään varmista sitä että siellä pelaajia riittäisi aina silloin kun tekisi mieli pelata. Siellähän on lukematon määrä servuja tyhjillään, jo pelkästään Rushia haettaessa. Kyllähän tällä rahaa takoo vaikka kuinka mutta ei se kyllä käyttäjiä palvele yhtään.

Haluan vain pelata normi rushia ilman että tarvitsee vaihtaa servua joka toisen mapin välein. Liikaa pyydetty?

Pelinä BF3 on erittäin loistava, mutta valitettavasti nämä matsin järjestelyt eivät toimi.
 
Ylös Bottom