Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Bf3 on hieno peli mutta perusideassa on muutama iso moka. Isoin moka on mikkien/voicen bugisuus. Toisten äänistä ei saa mitään selvää ja kun bäfä nimenomaan perustuu tiimityöhön niin koko hommasta ei tule oikein mitään ilman voiceja. Kuitenkaan kovin monella ihmisellä ei taida olla telepaattisia kykyjä millä voisi takuja sopia.

Toinen iso moka on mielestäni aseiden lisäosien ja muiden härpäkkeiden liian helppo avattavuus. Tämä myös syö tiimissä toimimisen edellytyksiä koska kaikki voi käyttää lähes kaikkia varusteita mitä pelistä löytyy kohtuullisella peliajalla. Toki voidaan ajatella/avautua siitä että enemmän pelaavilla olisi etulyöntiasema mutta niin se vain menee. Sota kun ei ole reilua. On reserviläisiä, ammattisotilaita ja erikoisjoukkoja. Mielestäni olisi parempi jos avaamisiin kuluisi pidempi aika joka tarkoittaisi että voisi helpommin löytää oman roolinsa joukkueessa ja joka myös tarkoittaisi sitä että joukkuetta rohkaistaisiin toimimaan joukkueena. Nyt pelit ovat melko usein codin tyylistä ramboilua.

Mielestäni medicin henkiinherättämisloitsu on liian vanhanaikainen juttu tälläiseen moderniin räiskintään. Medikitti on jo itsessään tehokas apuväline ja kun ottaa huomioon että kyseisellä luokalla on muutenkin parhaat aseet niin koko luokka on imba. Tasapainottaakseen koko peliä olisi mielestäni hyvä juttu että normissakaan ei olisi regeneroituvaa terveyttä muuten kuin medikitin avustuksella.

Neljäs ei ihan niin iso moka on lagi/yleinen bugisuus. Mutta tämä taitaa olla niin monimutkainen asia näin monimutkaisessa pelissä että tuskin siitä pääsee ikinä eroon.

Jos nämä kolme isoa asiaa olisi kuvailemallani tavalla niin tämä olisi ainakin minulle unelmapeli jota voisi tahkota ehkäpä vuosia.

Bf3 on hieno peli mutta perusideassa on muutama iso moka. Isoin moka on mikkien/voicen bugisuus. Toisten äänistä ei saa mitään selvää ja kun bäfä nimenomaan perustuu tiimityöhön niin koko hommasta ei tule oikein mitään ilman voiceja. Kuitenkaan kovin monella ihmisellä ei taida olla telepaattisia kykyjä millä voisi takuja sopia.

Toinen iso moka on mielestäni aseiden lisäosien ja muiden härpäkkeiden liian helppo avattavuus. Tämä myös syö tiimissä toimimisen edellytyksiä koska kaikki voi käyttää lähes kaikkia varusteita mitä pelistä löytyy kohtuullisella peliajalla. Toki voidaan ajatella/avautua siitä että enemmän pelaavilla olisi etulyöntiasema mutta niin se vain menee. Sota kun ei ole reilua. On reserviläisiä, ammattisotilaita ja erikoisjoukkoja. Mielestäni olisi parempi jos avaamisiin kuluisi pidempi aika joka tarkoittaisi että voisi helpommin löytää oman roolinsa joukkueessa ja joka myös tarkoittaisi sitä että joukkuetta rohkaistaisiin toimimaan joukkueena. Nyt pelit ovat melko usein codin tyylistä ramboilua.

Mielestäni medicin henkiinherättämisloitsu on liian vanhanaikainen juttu tälläiseen moderniin räiskintään. Medikitti on jo itsessään tehokas apuväline ja kun ottaa huomioon että kyseisellä luokalla on muutenkin parhaat aseet niin koko luokka on imba. Tasapainottaakseen koko peliä olisi mielestäni hyvä juttu että normissakaan ei olisi regeneroituvaa terveyttä muuten kuin medikitin avustuksella.

Neljäs ei ihan niin iso moka on lagi/yleinen bugisuus. Mutta tämä taitaa olla niin monimutkainen asia näin monimutkaisessa pelissä että tuskin siitä pääsee ikinä eroon.

Jos nämä kolme isoa asiaa olisi kuvailemallani tavalla niin tämä olisi ainakin minulle unelmapeli jota voisi tahkota ehkäpä vuosia.

Ookko 'nää insinööri? Kuullostat ainakin :p
Medicistä en ole samaa mieltä. Surkeat aseet ja ylösnousemusvälineet eivät tunnu porukkaa houkuttelevan.

Joo eipä tullu ainakaan minun osalta muutosta "input lagiin". Kokeilin 720p ja tunnusti Killzonemaisen schaisselta edelleen. Vaihto 576p ja ero oli ihan järisyttävä. Ihan kiva kun vois pelata peliä HD mutta ei. Jotenkin vaikuttaa että Dicen pojat saa tuota ongelmaa patchillä korjattua. Kämmänneet ihan kunnolla. Mitään järkevää kommenttia Diceltä tästä input lagista ole tullut niin se kertoo vähän. Ihmetystä edelleen herättää miten kaikilla tätä lagia ole. Eikö osa huomaa eroa vai onko kyse jonkin sortin levy ongelmasta?

Niin mikä tämä homma on? Mistä voi vaihdella nuita 720p ja 576p?

Ei medic ryhmä (jolla itse pelaan) ole niin ylivoimainen. Käytän sitä nyt koska haluan avata kaiken medic tavaran mutta luultavasti palaa pelaamaan kunhan avaan engineeriltä kaiken ja reconilta kaiken. Enemmänkin ylivoimaisempi on suport ja jos vielä on ne raskaat konekiväärit. Äskein vihollinen huomasi liukuportaista kun menin sivumpaan ja ennen nurkkaa sopivasti R1 pohjaan ei siinä itselläni kauheasti ollut mahdollisuuksia selvitä. Muilla aseilla tuo ei onnistu koska pieni lipas.

Niin mikä tämä homma on? Mistä voi vaihdella nuita 720p ja 576p?
Playstation 3 asetuksita alakategoria näyttöasetukset.

EDIT: Tuohon peliin voisi tulla sellainen ominaisuus että voisi raahata kaatuneen kaverin nurkan taakse ja siellä voisi elvyttää.

Ookko 'nää insinööri? Kuullostat ainakin :p
Medicistä en ole samaa mieltä. Surkeat aseet ja ylösnousemusvälineet eivät tunnu porukkaa houkuttelevan.

Mää oon kaikki luokat tietysti. Mitä taas tulee mediccien/assaulttien aseisiin niin se on kyllä ihan virallisestikkin tunnustettua että kyseisellä luokalla on tehokkaimmat aseet. Mutta ilmeisesti tiedät asiasta enemmän ?

Ressuloitsuista sen verran että ainakin tilastojen mukaan useimmat pelaavat medicciä. Hyvin hyvin suurella todennäköisyydellä loitsujakin silloin heitellään melko paljon.

ps. Mistäs ne raskaat konekiväärit saa akzu ?:rolleyes:

Supportin valikko auki ja valitset: M249, M240, M60 tai PKP Pecheneg.

noi on kevyitä konekiväärejä, mistäköhän lyhenne lmg tulee? ;D Ettei vaan ois light machine gun

Mää oon kaikki luokat tietysti. Mitä taas tulee mediccien/assaulttien aseisiin niin se on kyllä ihan virallisestikkin tunnustettua että kyseisellä luokalla on tehokkaimmat aseet. Mutta ilmeisesti tiedät asiasta enemmän ?

Ressuloitsuista sen verran että ainakin tilastojen mukaan useimmat pelaavat medicciä. Hyvin hyvin suurella todennäköisyydellä loitsujakin silloin heitellään melko paljon.

Kyllä itellä ainakin suurin osa kanssapelaajista on lähes aina insinöörejä ja/tai supportteja, suomiporukassa sitten rupee löytyy noita assaulttejakin.

Tuo input lagi kyllä ihmetyttää, ite en oo huomannu suurempaa viivettä liikkeessä vaikka oon sitä koittanu tutkia. Enemmän mua haittaa tuo joku ihme kiihtyvyys tuossa kääntymisessä(vai liittyykö tämä nyt siihen input lagiin, en tiedä) tuntuu aivan mahottomalta käyttää agog tähtäintä kun välillä pienelläkin tatin hipaisulla ukko saattaa pyörähtää 90 astetta kun taas välillä toimii aivan normaalisti. Varsinkin sen takia harmittaa tuo kyseinen sähläys, kun ite tykkäisin nimenomaan pelata agogilla ja pitää vähän sitä etäisyyttä vihollisiin, nyt tuntuu et vaihteehoks jää joku ryysiminen lähelle, tai sit jollai red dotilla kauaks ampumine

Kylllä ne tuhoutuu muistaakseni 2tv missileä ja aa on mennyttä mutta joo pitäs ne vähemmällä hajalle saada

Oikeesa oot ei tarvii kuin kamikazet ja muutama ohjus,se on siinä,mutta se voi myös korjata.Mitä mieltä te oot tosta IT-tykissä istumisesta?Mun mielestä se on joukuen kanalta hyvä jos joku uhrautuu istumaan siellä tornissa,koska sehän auttaa omia lentäjiä on meinaan omia kokemuksia siitä.Oon meinaan ite istunut siellä noin 57 pelituntia ja mun mielestä olen saanut ainakin vähän sotkettua vihun lentoreittejä,muutama kone on tullu tuhottua.Siksi kysyn koska täällä on eri näkemyksiä siitä IT-tykissä istumisesta.Eihän sieltä montaa pistettä tuu,mutta täähän on joukuepeli joten joukueen eteen pitää myös uhrautaua/autaa,jos jokainen menee eri suuntiin ei se joukuetta auta. KIrj. idpeli2

Joo, siltikki niihin kyllä jotku tohelot ajavat vaikka ne näkyy kartassa, kun esimerkiksi seuraa omien vaunuja. :)
Miksi kukaan edes spottailisi miinoja? Kranaatilla saa helposti tuhottua koko miinaryppään ja saa siitä pojoja. Ainut tarkoitus tuolle voisi olla, että tankin gunneri spottaa miinat, joihin kuski on ajamassa.

Mitä helvettiä latasin patchin ja mulla oli melkein kaikki Coopista saatavat aseet O_O paitsi SG Ja G3

Joo-o.. Itsekin ammuin SMAW:lla Caspian Borderissa vihujen Mi-28:ta ja osuma tuli, mutta ei mitään... Kopteri heitähti vähän sivuun, savuakaan ei alkanut tulemaan, ja tämän jälkeen kopteri tappo mut. Että voi jee, miks tämmönen piti laittaa päivitykseen...
Joo sama homma Littlebirdillä ammuin suoraan RPG:llä pölähti vaan eikä tullu edes disabled

E:
Ainiin Dice/Ea haistakaa VIT*U

Nyt ei ymmärrä.. Päivityksen jälkeen "avautui" SG553, M39 EMR, MP7 ja G3A3. Niinkuin joku jo varmaan huomasikin, niin kyseessä on kaikki CO-OP aseet. Mitähän helkkaria ne on unlockattuina vaikka en ole edes niitä oikeasti saanut. Ja toiseksi kaikki nämä kyseiset aseet näkyvät Battlelogissa olevan vielä lukon takana. Ei ymmärrä.. :confused:

Sama täällä, paitsi G3A3 ei ollut auki kun ei ollut tarvittavaa pistemäärää haalittuna. Olisiko noita pistemääriä nyt laskettu kun My Soldier valikosta löytyy tummennettuna myös kohta Assignments, joita tekemällä aukeaa B2K-aseet. Battlelog tosin näyttää aseet vielä lukittuna.

Pitäis jaksaa tonkia BF3-foorumi läpi asian tiimoilta tai nakata twiitti zh1nt0-Demize99 akselille.

EDIT: Nyt aukesi myös tuo G3A3 ja sain trophyn.

Sain tämänkin nyt ostettua ja tuntuu taas ettei olis koskaan tämäntyyppisiä pelejä pelannutkaan, sen verran oudolta tuntuu taas. Kuvittelenko vaan, vai onko tämän pelin kontrolleissa viivettä verrattuna Bad Company kakkoseen? Mulla ainakin on pieni viive ja tuntuu vaikealta tähdätä sen takia. Lisäksi kaikki serverit ovat pelikelvottomia lagisuuden takia. Tuleekohan tuo kontrolliviive lagisuuden takia? 8m yhteys, niin pitäis kyllä riittää...

Viimeksi muokannut moderaattori:

Lentolaitteiden painoarvon lisääminen kuullostaa hyvältä. Senhän kuuluisi olla luokkaa, joka pakottaa it-mieheksi muutoinkin kuin kutsumuksena. Laitetaan testiin myöhemmin illalla.

Lentolaitteiden painoarvon lisääminen kuullostaa hyvältä. Senhän kuuluisi olla luokkaa, joka pakottaa it-mieheksi muutoinkin kuin kutsumuksena. Laitetaan testiin myöhemmin illalla.

Itse olen se "ChopperWhore"
mutta tuli huomattua vaan että eipä tippunu pikkulintu RPG:llä

Hmm rakastin helohuorausta pikkulinnulla jo aiemmin, mutta nyt DICE teki siitä entistä paremman? Huhhuh :eek: Iglojen nerffauskin tuli aika puun takaa :confused:

Isoin moka on mikkien/voicen bugisuus. Toisten äänistä ei saa mitään selvää ja kun bäfä nimenomaan perustuu tiimityöhön niin koko hommasta ei tule oikein mitään ilman voiceja. Kuitenkaan kovin monella ihmisellä ei taida olla telepaattisia kykyjä millä voisi takuja sopia.

Olet ihan oikessa, mutta kuitenkaan kuva ei ole aivan näin mustavalkoinen. Mikäli pelaat ryhmässä, jossa sen johtaja ymmärtää spotata kohteet mihin iskeä ja jokainen tietää paikkansa, voitte onnistua vaikka tällä rikkinäisellä mikrofonilla.

Toi kavereiden lisääminen on tollee yksitellen toodeelaa hidsta nii voiko niit kamui lisätä jollain muulla tavalla ku tollai yksitelle ps3:sella näpytellem.?

Kiitos jo etukäteen vastauksesta vaikka tyhmä kysymys onkin... :)

Eipä mitään huomattavaa parannusta kyllä tullut pelattavuuteen tai toimivuuteen tuon päivityksen myötä. Peli heittää edelleen ulos servuilta, kaatuilee ja kuminauhalagi on taas tullut takaisin.

Plus tuo noilla stingereilla ja igloilla tee enää mitään ellei kaverin kanssa tosiaan ole niitä lentäviä pudottamassa. Kolmesta neljään osumaa tarvitsee nykyään ampua noihin, että saa alas ja kaksi disabloimiseen.

Kurapäivitys.

Oon meinaan ite istunut siellä noin 57 pelituntia

Ootkohan muuta mahtanu sitten tehdäkään koko pelissä kuin istua IT-tykissä? :D

Eihän noilla ohjuksilla ennenkään mitään tehnyt.

Sanoppa muuta, miks siitä tehdään sit vielä huonompi. Kyl niillä ny sentäs kopterin alas sai, mut nyt se on sillä tasolla, ettei sillä saa alas enää ku mavin tai hyvällä säkällä jetin. Siinä vaan sit turistina ihmetellään karkkisaaressa, ku ryssämaan lentäjäkaksikko painaa taisteluhekolla meneen ja porukkaa lentää ilmaan ja toiset epätoivoisesti stingereiden kanssa sohii ilman mitään tulosta ja ajoneuvot paskana ennenku kukaan kerkee korjaan. Hetken kaaoksen jälkeen pleikkarikaan ei enää kestänyt moista nöyryytystä, joten se päätti tiltata ja olisin varmaan hetkenpäästä itsekin tiltannut.

Ylös Bottom