Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä
"Uudet" mapit tulee ensi viikolla ja siellä todennäköisesti joutuu ihan muistojen kultaamina vetämään klassikot erityisellä Conquest-painotuksella.
Kannattaa kumminkin pitää mielessä, ettei virallista päivämäärää B2K:lle ole. Esim. lukuisat
tällaiset tweetit Battlefieldin virallisesta tweet feedistä. Tosin on hyvin mahdollista, että Aasian Sonyn lupaama ennakkopäivämäärä 7.12. pitää paikkaansa.
Eipä tule kovin paljoo janttereita enää vastaan ak-74m kourassa, eli hekin ovat huomanneet että parempiakin aseita on.
Esim. rpk-74m on omasta mielestä yks parhaimmista aseista, ja se on muistaakseni ihan alusta asti auki.
Kaikissa assault-rynnäkkökiväärien on sama damage (pl. G3A3) etäisyydestä riippumatta, mutta eroja löytyy RPM:stä, rekyylistä ja latausajoista. AK-74M:ssä RPM on 650, rekyyli aikamoinen eikä latausajatkaan ole kummoiset verrattuna muihin assault-aseihin. (Latausajat
TheRussianBadgerin videosta, kiitos sille joka sen postasikin tänne aikaisemmin.) Kelpo ase tosin single firenä 3.4x tai 4x scopen kanssa esim. Metrossa konkan alussa B-lipulla.
Löysin jonkin foorumin kautta tällaisen
asetilastotaulukon, josta voi vilkuilla eri aseiden ominaisuuksia. En tiedä, pitävätkö numerot täysin paikkaansa, mutta assaultilla pelatessani hyvin monelle vihulle on jäänyt se 25, 50 tai 75% terveyttä, jos sen ruumiseen olen latanut yks, kaks tai kolme patruunaa. Luultavasti tilastot on laadittu testiampumalla keski- tai yläkehoon tyhjällä servulla. Patchissä vähennettiin G3A3:n tehoa, joten sen tehoa ei välttämättä ole päivitetty. 34:n damagella täyden healthin vihollinen kuolisikin jo kolmesta ammuksesta 10m etäisyydellä! (Myös engineerin SCAR-H:ta nerfattiin.) Myös G3A3:n ja SCAR-H:n kohdalla kannattaa huomata myös pieni lippaan koko, joka on 20 verrattuna yleiseen 30:een, mikä viittaa pienen lippaan koon korreloivan patruunan koon eli aseen damagen kanssa. Vaikka myös rekyylin luulisi olevan yhteydessä tehoon, ei se ainakaan assault-luokassa pidä paikkaansa näillä tiedoilla (esim. AK-74M).
Tärkeintä lienee, että jokainen löytää omat suosikkiaseensa, joita on mielekästä käyttää ja joilla tuntuu vihu menevän matalaksi helpoiten. Itse olen huomannut keskietäisyyksillä bursteja auto firellä ammuttaessa (pari, kolme laukausta kerralla) aseen RPM:n vaikuttavan ampumiskokemukseen. 850 RPM:n aseen kanssa on hankalaa pitää R1:n pohjassa sen lyhyen ajan, jolla saisi toivottavan panosryppään - eikä yhtään enempää - ulos piipusta, jotta pystyisi nopeasti laittamaan uuden ryppään perään. (Sinänsä jännää, että esimerkiksi F2000 on Battlelogiin merkitty long range -aseeksi.)
(Pahoittelut hieman poukkoilevasta viestistä. Pikkutunnit, eh?)