Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Joo, hyvä patchi oli juu. Enää ei pärjää janttereille mitenkään. Taskulampu haulikon/ryysterin nokassa on tehokkaampi kuin suojaliivi.
lippaallinen lärviin ja kas kummaa, ei vaikutusta.

Tämä on sellainen mitä ei vain pysty antamaan anteeksi. Tulin itse kaverin takana ja ammuin sitä lipallisella ja ei mitään vaikutusta. Kaveri huomasi tämän ja lähti juoksemaan ja piiloutui ja minä perässä ja ammuin käsiasella ja ei mitään - kunnes vielä koitin puukottaa ja kaveri tajusi että olen takana ja samantien olin kuollut. MITÄ ******?
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Niin no sehän on ihan ihmisestä kiinni mistä aseesta tykkää ja mikä sopii käteen. Valitettavasti se nyt vaan ei pidä paikkaansa, että joku ottaa turpaan huonon aseen/attachmenttien puutteen takia. Foregripinki saa jo 30(tjsp.) tapon jälkeen ja se on varmaan hyödyllisin härpäke. Esim. rpk-74m on omasta mielestä yks parhaimmista aseista, ja se on muistaakseni ihan alusta asti auki.

Tosta foregripistä oon samaa mieltä että se on hyödyllisin, mut jos attachment aukasuun vaadittavia tappoja nostettas, ettei ne aukeis niin nopeeta kaikilla ei silloin olisi sitä välttämättä avattuna=vähemmän pelaavilla saattais kestää kauanki saada riippuen paljonko noita rajoja nostettas. Mutta kuten sanoin, ne attachmentit helpottaa sitä pelaamista aivan älyttömän paljon, ite tulee yleensä otettua vähän enemmän turpaan ennenkuin saan roinaa auki jollekkin aseelle. Aseista en mene varmaks sanomaan, kun en ole niitä paljoa patchin jälkeen kokeillut, mutta sen voin sanoa että huonon aseen takia voi ottaa turpaan tässäkin pelissä, esimerkkinä an-94. Dice tehnyt tuosta aseesta aivan järkyttävän huonon, johtuuko sitten siitä et bc2:ssa se oli joidenkin mielestä se op nyyppä ase vai mistä, mut tuolla aseella saa olla tuuria matkassa jos meinaa pärjätä normi 1vs1 tilanteessa lähes mille tahansa muulle rynkylle varsinkin jos välimatka on enemmän kuin muutama kymmenen metriä.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Puukotus on joskus hiton rasittavaa, vaikka hiipii vihun taakse ja rämpyttää R2, niin joko mitään ei tapahdu tai huitaisee puukolla, vihu kääntyy ja tappaa sut kun ite jumitat puukko kädessä. >__> Siis mikä idea on siinä, että puukon edes voi ottaa käteen, kun se ei edes tapa yhdestä ellei tule tämä stealth-kill. Tietääkseni aina 2-3 huitaisua vaatii että saat tapon sillä, +usein puukko 'menee ohi' vaikka olis kiinni vihussa. Tuo R2:n rämpytyskin johtaa yleensä siihen että se puukko jää käteen ja siinä ei ehdi tehdä enää mitään, jos vihu huomaa. Onhan tuo camppereita vastaan toki ihan toimiva, kun makaavat selällään puskassa ja voit rauhassa nylkyttää 10 minuuttia vihun takana eivätkä huomaa mitään.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Puukotus on joskus hiton rasittavaa, vaikka hiipii vihun taakse ja rämpyttää R2, niin joko mitään ei tapahdu tai huitaisee puukolla, vihu kääntyy ja tappaa sut kun ite jumitat puukko kädessä. >__> Siis mikä idea on siinä, että puukon edes voi ottaa käteen, kun se ei edes tapa yhdestä ellei tule tämä stealth-kill. Tietääkseni aina 2-3 huitaisua vaatii että saat tapon sillä, +usein puukko 'menee ohi' vaikka olis kiinni vihussa. Tuo R2:n rämpytyskin johtaa yleensä siihen että se puukko jää käteen ja siinä ei ehdi tehdä enää mitään, jos vihu huomaa. Onhan tuo camppereita vastaan toki ihan toimiva, kun makaavat selällään puskassa ja voit rauhassa nylkyttää 10 minuuttia vihun takana eivätkä huomaa mitään.

Siksi pelissä on aseet, niin voi ampua niitä vihuja. Puukon pitäisikin olla vasta se viimeinen puolustautumiskeino. Turhauttavaa, jos osa tiimistä sattuu kiertelemään 10min jossain mapin laitamilla, että löytäis sen yhden snipun (jonka luultavasti joku jo ampui) puukotettavaksi.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Siksi pelissä on aseet, niin voi ampua niitä vihuja. Puukon pitäisikin olla vasta se viimeinen puolustautumiskeino. Turhauttavaa, jos osa tiimistä sattuu kiertelemään 10min jossain mapin laitamilla, että löytäis sen yhden snipun (jonka luultavasti joku jo ampui) puukotettavaksi.
Jossain oikeassa sodassa joo, mut ei tässä. Puukotuksen ideana on nöyryyttää sitä kohdetta: mitäs et varmistanut selustaasi. Patchin jälkeen on kyllä tullut enemmän pikamoraa eli sitä huitasua, pitää olla ihan takana ja kiinni että tekee sen takedownin.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Eipä kuulosta kovin hyvältä patchi mitä lukenut näitä juttua. IRNV-modaus kuulostaa mielestäni hyvältä, eihän se kovin realistinen ollutkaan. Mutta tuo stingerin jne. vaikutus hekoihin ja sen heikentäminen, kyllä tosi paska homma. Alku viikkoina sai melkein joka pelissä pari/kolme ilma-alusta alas noilla, mutta tässä loppu viikkoina ennen pätsiä, kun immeiset olivat jo avanneet flaret jne. niin oli jo ihan tarpeeksi vaikeaa saada noita hekoja alas.

En tosiaan tajua, miksi pitää mennä välillä äärilaidasta äärilaitaan, jos jotain korjataan. Noh, itse pääsen testaamaan tänään uutta päivitystä, joten tarkastellaan sitten lisää.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Tää on nyt vähän pilkunnussimista, mutta vanhana pst-miehenä ja apilas-ampujana ärsyttää toi javelinin kutsuminen apilakseksi. Apilas on kertalaukaussinko eikä siinä ole minkäälaista ohjausjärjestelmää. Sanat javelin ja apilas on lisäksi lähes yhtä pitkiä kirjoittaa, joten siinäkään ei ole tarpeeksi syytä virheelliseen nimitykseen....

Wikipedia infoa:


APILAS, Javelin



Myönnettäköön kyllä, että on niissä hieman ulkoisesti samaa näköä.....
Sama P**ka eri paketti.. apilas on vaan jotenkin läheisempi nimitys kyseiselle basuunalle että sitä mielellään käytän :P
Voiko javelinilla ampua lentokoneita/koliheptereita vai ainoastaan vaunuja yms.?
kyllä voi, jos sulla on kaveri kuka 'maalaa' kohteet tankin 3:s paikasta / SOFLAM

Siis mikä idea on siinä, että puukon edes voi ottaa käteen, kun se ei edes tapa yhdestä ellei tule tämä stealth-kill. Tietääkseni aina 2-3 huitaisua vaatii että saat tapon sillä, +usein puukko 'menee ohi' vaikka olis kiinni vihussa.
sotilas juoksee nopeammin puukko kädessä(HARRASTAN)(yllätysyllätys).. 2viiltoa naamariin tarvii, mutta joskus(Harvoin) jopa edestäpäin pystyyy dogtagit keräämään

terveisin..
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Tuli tosta puukosta mieleen, että muistakaa että sen animaation pystyy keskeyttämään ampumalla vihu. Eli pelastakaa kaverit, jos näette heidät puukotettavana :)
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

"Uudet" mapit tulee ensi viikolla ja siellä todennäköisesti joutuu ihan muistojen kultaamina vetämään klassikot erityisellä Conquest-painotuksella.
Kannattaa kumminkin pitää mielessä, ettei virallista päivämäärää B2K:lle ole. Esim. lukuisat tällaiset tweetit Battlefieldin virallisesta tweet feedistä. Tosin on hyvin mahdollista, että Aasian Sonyn lupaama ennakkopäivämäärä 7.12. pitää paikkaansa.

Eipä tule kovin paljoo janttereita enää vastaan ak-74m kourassa, eli hekin ovat huomanneet että parempiakin aseita on.
Esim. rpk-74m on omasta mielestä yks parhaimmista aseista, ja se on muistaakseni ihan alusta asti auki.
Kaikissa assault-rynnäkkökiväärien on sama damage (pl. G3A3) etäisyydestä riippumatta, mutta eroja löytyy RPM:stä, rekyylistä ja latausajoista. AK-74M:ssä RPM on 650, rekyyli aikamoinen eikä latausajatkaan ole kummoiset verrattuna muihin assault-aseihin. (Latausajat TheRussianBadgerin videosta, kiitos sille joka sen postasikin tänne aikaisemmin.) Kelpo ase tosin single firenä 3.4x tai 4x scopen kanssa esim. Metrossa konkan alussa B-lipulla.

Löysin jonkin foorumin kautta tällaisen asetilastotaulukon, josta voi vilkuilla eri aseiden ominaisuuksia. En tiedä, pitävätkö numerot täysin paikkaansa, mutta assaultilla pelatessani hyvin monelle vihulle on jäänyt se 25, 50 tai 75% terveyttä, jos sen ruumiseen olen latanut yks, kaks tai kolme patruunaa. Luultavasti tilastot on laadittu testiampumalla keski- tai yläkehoon tyhjällä servulla. Patchissä vähennettiin G3A3:n tehoa, joten sen tehoa ei välttämättä ole päivitetty. 34:n damagella täyden healthin vihollinen kuolisikin jo kolmesta ammuksesta 10m etäisyydellä! (Myös engineerin SCAR-H:ta nerfattiin.) Myös G3A3:n ja SCAR-H:n kohdalla kannattaa huomata myös pieni lippaan koko, joka on 20 verrattuna yleiseen 30:een, mikä viittaa pienen lippaan koon korreloivan patruunan koon eli aseen damagen kanssa. Vaikka myös rekyylin luulisi olevan yhteydessä tehoon, ei se ainakaan assault-luokassa pidä paikkaansa näillä tiedoilla (esim. AK-74M).

Tärkeintä lienee, että jokainen löytää omat suosikkiaseensa, joita on mielekästä käyttää ja joilla tuntuu vihu menevän matalaksi helpoiten. Itse olen huomannut keskietäisyyksillä bursteja auto firellä ammuttaessa (pari, kolme laukausta kerralla) aseen RPM:n vaikuttavan ampumiskokemukseen. 850 RPM:n aseen kanssa on hankalaa pitää R1:n pohjassa sen lyhyen ajan, jolla saisi toivottavan panosryppään - eikä yhtään enempää - ulos piipusta, jotta pystyisi nopeasti laittamaan uuden ryppään perään. (Sinänsä jännää, että esimerkiksi F2000 on Battlelogiin merkitty long range -aseeksi.)

(Pahoittelut hieman poukkoilevasta viestistä. Pikkutunnit, eh?)
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Kertokaapas joku onko noiden hävittäjien tiputtamiselle mitään järkevää tapaa. Ei noilla singoilla saa ikinä edes osumaa kun lentäjä ehtii käyttämään flareja aina. Niitäkin taitaa olla loputtomasti mikä on vähän hölmöä. Vai onko paras vaan antaa olla?
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Kyllä on nuo taktiset lamput aseen päissä niin veemäinen juttu. Siis totaalisen sokeaksi vetää,kun sillä osoittelee.

Viime yönä metrossa johnai huoneessa tuli vastaan oma, joka sitä perkeleen lamppua sohi omia kohti koko ajan! Jäi niinkuin v*ttuillessaan siihen sohimaan sillä, eikä meinannutkaan ottaa pois päältä.

Voin sanoa, että jos tulee HC puolella vastaan näin törkeällä tavalla sohien,niin annan kuulan kalloon, jos ei tajua ottaa sitä pois päältä. Menkööt sitten vihujen luo niin paljon ku sielu sietää sen tuikun kanssa.


Ja hekot saa alas ihan helposti, no worries. Ottaa samanmoisen/muun lennokin ohjaksiin ja vetää kylkimyyryä, niin eiköhän se sieltä tipahda. Voi että kun tuli vihaista viestiä joltan ranskalaiselta, kun vetin hornetilla suoraan päälle, kun ei sitä heko muuten alas saa.:D Ja kun on vastapuolella taitava hekokuski, niin siinä säästää monta piletin menetystä, kun ottaa törkeästi kamikazen..
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Jeböy! Nyt on peli korkattu. Noin 3h peliä takana. Bomitus taisi olla samoissa peleissä mukana, mut infomaatio tulvan takia en pystynyt paikallistamaan bomia kertaakaan. Olihan tiukkaa yrittää haastaa vihua perusrynkyllä, pääsin monesti ampumaan ekana mut kuolokorjasi kovalla prosentilla. Kyl tämä tästä.

Taktisesti sotiminen olikin hankalaa. Yritin kovasti vyöryä kohti lippuja ja antaa tulitukea omille, mut ku ei pysty puhumaan niin mistä vi.. voi tietää, et toiminko oikein? Singolla sain sentää tankkeja ja jeeppejä tuhottua.

Tärkeintä, että hauskaa oli, toivottavasti muillakin oli vaikka joutuivat vääntään 1.lvl smurffin kanss.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Tärkeintä, että hauskaa oli, toivottavasti muillakin oli vaikka joutuivat vääntään 1.lvl smurffin kanssa.

Vaikka smurffeja (sinisiä miehiä, ei aloittelijoita) tulee morkattua toisinaan, niin toivottavasti kukaan ketjua lukeva pelaaja ei koe sitä niin, että ei uskalla/ kehtaa ottaa osaa juttuihin tai liittyä peleihin. Kaikkia tarvitaan molemmissa! Kunhan homma ei täällä mene tarpeettomaksi pään aukomiseksi ja kentällä ei tee mitään typerää, kuten lähde sniputtamaan tankilla :rolleyes:, niin kaikilla on hauskaa ja saadaan voittoisia pelejä!
 
Koptereiden tiputtelusta hieman. Juuri pelasin muutaman matsin ja squadissa oli 3 sinkomiestä. Laakia meni yksi toisensa perään, mutta heko se ei pudonnut. Ihan perseestä tämä päivitys. Ja sitten tuntuu hornetilla olla kiven alla pisteiden saanti. Todella hankala saada pisteitä, kun ei ole muuta ku konekivääri keulassa.

Terveisiä niille, jotka kanssani on pelannut. Yritän saada pisteitä kasaan hornetilla, en ainoastaan smurffaile taivaalla,vaikka siltä se voi joskus näyttää.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Ja nyt sitten ihan virallinen B2K päivämäärä 6.12

Lähde: Twitter

E: Harmi vaan, että peli-into tipahti päivityksen myötä jonkin verran, mutta pakkohan tätä on silti vääntää.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Minua taas ihmetyttää välillä se lukitusääni kun pörrää kopterilla. Esimerkkinä eilen Damavand peak konkassa otin heti erän alussa sen pikkuchopperin ja kävin omalla lipulla, ja lensin sitten jyrkänteen yli, pudotin vihukopterin ja rupesin etsimään vihuja. Hetken siinä ehdin pörrätä, kunnes tuli lukitusääni. Se tasainen ääni oli pitkä, mutta se piipitys kun raketti on tuloillaan, kesti varmaan alle sekunnin. Vaikka aika korkealla olinkin, ei ollut mitään mahdollisuutta ehtiä laukaista flareja, joten sehän osui samantien. Tällaista on sattunut aiemminkin Kharg Islandissa isommalla kopulla, ettei yksinkertaisesti ehdi edes reagoimaan piipitykseen että saisi laitettua flaret taivaalle... Hmm.. lagia, tai jotain. Who knows..

Edit: ...Niin, ainakin se pikkukopteri tippuu yhdestä iglasta, ainakin kun minä olen puikoissa. :)
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Tuskinpa pienestä palautteesta kukaan suuttuu. Alkuun vaan ei tajua, ehdi tajuta, ymmärrä eikä osaa :) mut kivahan tuolla on rymistellä. Vielä kun pääsis suomalaisten kanssa pelaan ja huuteleen sotahuutoja..
 
Ylös Bottom