Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Minua taas ihmetyttää välillä se lukitusääni kun pörrää kopterilla. Esimerkkinä eilen Damavand peak konkassa otin heti erän alussa sen pikkuchopperin ja kävin omalla lipulla, ja lensin sitten jyrkänteen yli, pudotin vihukopterin ja rupesin etsimään vihuja. Hetken siinä ehdin pörrätä, kunnes tuli lukitusääni. Se tasainen ääni oli pitkä, mutta se piipitys kun raketti on tuloillaan, kesti varmaan alle sekunnin. Vaikka aika korkealla olinkin, ei ollut mitään mahdollisuutta ehtiä laukaista flareja, joten sehän osui samantien. Tällaista on sattunut aiemminkin Kharg Islandissa isommalla kopulla, ettei yksinkertaisesti ehdi edes reagoimaan piipitykseen että saisi laitettua flaret taivaalle... Hmm.. lagia, tai jotain. Who knows..

Edit: ...Niin, ainakin se pikkukopteri tippuu yhdestä iglasta, ainakin kun minä olen puikoissa. :)

Näin mullakin... Yleensä mun flaretkaan ei edes toimi ollenkaan, eivätkä siis poista vihollisen lukitusta. Ja tosiaan itekki tipun tolla littlebirdillä yhdestä ja joskus attack helicopterillakin. Vihollisia ei kuitenkaan saa alas millään. Vähän niinku se kun sut revivoidaan niin kuolet heti, mutta vihollisella on ''suojakenttä''.

Jess. Se on mukavaa kun on koulusta vapaa päivä.
Ja mikä mahtaa olla kellon aika jolloin ilmestyy?

Ajasta ei tietoa.

Näin mullakin... Yleensä mun flaretkaan ei edes toimi ollenkaan, eivätkä siis poista vihollisen lukitusta. Ja tosiaan itekki tipun tolla littlebirdillä yhdestä ja joskus attack helicopterillakin. Vihollisia ei kuitenkaan saa alas millään. Vähän niinku se kun sut revivoidaan niin kuolet heti, mutta vihollisella on ''suojakenttä''.

Ainoa mikä tulee mieleen, on ne paljon mainostetut guided shellit tankilla. CITV/ Soflam + tankki ja GS on yhdistelmä mihin ei auta flaret ja härpäke kuin härpäke mikä taivaalla surisee, tipahtaa laakista. Yleensä tarvitsee pudottaa pari-kolme hekoa, kun oppivat tulemaan vaihtoehtoista etenemistapaa noudattaen :cool:

Päivitys teki Support classista perseilykuninkaan nro.1.
Claymooret eivät enää häviä kuolon korjattua, hyvä niin.
C4:t eivät enää häviä kuolon korjattua..... hmmm.
Tämä avaa aivan uusia ovia spawnikiusalle. Yksityiskohtiin tuskin tarvitsee mennä.
Samoin rushissa voi järjestää ikäviä yllätyksiä vastapelaajille muutaman näppärän tempauksen avulla.
Saas nähdä korjataanko asia seuraavassa patchissa.

Toinen korjattava asia olisi imho tuo miinojen spottaaminen. Miinat voikin nykyään heittää suosiolla sivuun ja laittaa sen puhalluslampun tilalle, sillä saa enemmän tappoja. Headshotilla putoaa vihollinen nopeammin kuin ampumalla. Ainoa miinojen käyttökohde tällä hetkellä on niiden jemmaaminen jeeppiin. Muistakaa kuitenkin että jos ajatte itse sen jeepin johonkin tyrkylle että sieltä pitää poistua sitten muualta kuin kuskin paikalta, muuten lävähtää :D Useampi TK tullut tästä syystä.

Peli kovenee ja kehittyy. Tunteja takana monella paljon ja uutta juttua pukkaa koko ajan. Odotellaan esimerkiksi miten muuttuu toiminta kentillä kun koptereissa alkavat telkkuohjukset yleistyä jne.
Turhan vähän käytetään tuota tankin kolmospaikkaa hyväksi. Itse koitan aina istuskella siellä mutta ummikkokuskit eivät edes viestien jälkeen osaa/halua laittaa sitä guidedshelliä tulille. Sapettaa.

...

C4:t eivät enää häviä kuolon korjattua..... hmmm.
Tämä avaa aivan uusia ovia spawnikiusalle. Yksityiskohtiin tuskin tarvitsee mennä.
Samoin rushissa voi järjestää ikäviä yllätyksiä vastapelaajille muutaman näppärän tempauksen avulla.

...

Mikähän järki tässäkin on? Eli sit kun ne vanhat C4:t jää sinne jonnekki muualle ja sä oot jo kokonaan unohtanu ne, laitat uudet C4:t johonkin tankkiin ja painat R1:stä, niin tankkitapon lisäksi saattaa munkilla tulla ihan summassa joku tappo jostain mapin toisesta päästä? Eli toisin sanoen: räjähtääkö ne vanhatkin C4:t, kun painat R1:stä?

Eilen illalla kun kävin pelaamassa niin olin serverillä 3000 eli lukumäärä senkuin kasvaa. Nyt tänään aamupäivällä pelaillessani en löytänyt kuin kaksi serveri vaihtoehtoa kummatkin conquest ja sama kartta. Olisi kyllä hyvä jos olisi enemmän valinnan varaa lähinnä siinäkin matsissa jonka pelasin oli sinkojen paukuttelua damavand peakissa. Tyylikkäin oli että hävisin kaksin taistelun ja sitten hetken kuluttua tulee kill assist 100 :D tainnut kaverille jäädä healthia 0,4%. Laajensin sitten servereiden hakua australiaan ja yhdysvaltoihin ja alkoikin löytyä servereitä. Matsikin oli hauska varsinkin aivan lopussa kun tähtäimeen sattui yksi tyyppi sen jälkeen siihen tuli toinen ja vielä kolmas. Ikävää ettei tullut triple kill ainostaan double. Eikä sinällääkään lagia ollut melkein yhtään. Ehkä hieman parissa kohtaa.

Toivottavasti tulevissa map packin kartoissa olisi maaseutua, lumista tannerta ja viidakkoa.

Niin ja eilisestä matsista sen verran että tuo RPG:n käyttö alkaa jo vaikuttaa huolestuttavalta. Metro, Conquest ja A lippu. Jonkun alakerrassa olevan leipomon sisällä on RPG mies ja vihollinen. Hoitelen combat knifella. Sitten hetken tarkkailen hetken ulos niin tuleee uusi RPG kohti ja tulee alas teksti Herra X* team killed SkyPolaris.
Kill Cam näytti että tämä kaveri loikoili siellä basessa tien oikealla puolella.

*Ei ole kaverin oikea nimimerkki

...Tyylikkäin oli että hävisin kaksin taistelun ja sitten hetken kuluttua tulee kill assist 100 :D tainnut kaverille jäädä healthia 0,4%...

Hahmolle voi jäädä enkkua tuon 0 %, mutta tämä ei silti kuole. Tapahtunut kahdesti itsellekin.

Olen yksikseen huristellut tankilla menemään suurimman osan peliajastani ja eilen aukesi CITV. Nähtävästi tuolla yksinään ei tee yhtään mitään vaan pitää olla kaveri kyydissä kenellä on vähintäänkin guided shellit unlockattuna? Ainakaan itse kun yritin vaihtaa CITV:stä guided shelleihin niin mitään ohjusta ei lähtenyt pihalle. Onnisttuuko esim. jos muutama engineeri jolla ei esim ole unlockattuna ohjuksia tankkiin niin tiputtaa Javelinilla esim kopterit jos itse niitä merkkaan CiTV:llä ja onko teho javelinilla yhtä suuri kuin guided shellillä? Jos minulla on unlockattu CITV niin pyysyyyköhän kaveri menemään CITV:lle maalailemaan. No tietenkin nämä selviäsi kokeilemalla, mutta menee aikaa kun ihmettelee miten toimii ja jos on random konekiväärikaveri kyydissä niin ihmettelee mitä se kaveri touhuaa kun säätää...:)

Mikä hyöty laasereista on aseessa? Kokeilin tuolla tavallisella kapulalla pelata, sama kun ei edes pelais. Tuntuu kuin tankkia ohjais kun joutuu niin hitaalla pitään kun muuten ei osu minnekkään. (ei kyllä hitaallakaan) Hiiri kyllä muuten toimisi, vaan ei vaan voi kovin tarkasti ampua kun niin karkeasti liikkuu.

Tulisi jo b2k tänään. Toi l85 himotta niin paljo että. B2k ilmestymis jälkeen kun pelaan assaultilla niin pelaan pelkästään l85.
Ps pizza on hyvää :).

, mutta se piipitys kun raketti on tuloillaan, kesti varmaan alle sekunnin. Vaikka aika korkealla olinkin, ei ollut mitään mahdollisuutta ehtiä laukaista flareja, joten sehän osui samantien. Tällaista on sattunut aiemminkin Kharg Islandissa isommalla kopulla, ettei yksinkertaisesti ehdi edes reagoimaan piipitykseen että saisi laitettua flaret taivaalle... Hmm.. lagia, tai jotain. Who knows..
uuden pätsin jälkeen vain idiootti käyttää stingeriä/iglaa (anteeksi).. olet juuri törmännyt CITV + Guided shell yhdistelmään, eikä tuolle setille edes Mcgyver mahda mitään.. tästäjohtuen kopterikuskit voi unohtaa flaret ja siirtyä ECM jammerin käyttöön.
Mikä hyöty laasereista on aseessa?
Tarkentaa lonkalta ampumista ja sokaisee vähän vastustajaa
Seuraavan päivityksen yhteydessä sitten nähdään sinkojen nerffaus, jolloin tankkien ainoaksi tuhoamistavaksi tulee hitsipilli. Varsinkin kun kolme engineeriä hitsaa sitä yht'aikaa, niin purkki saahaan auki.

yhdyn mielipiteeseesi siinämäärin että on suht perseestä itsekseen tiputella tankkeja koska siihen tarvii kahdenmiehen yht-aikainen Apilas laukauksen tai koko squadin voimin RPG hyökkäys tulikomennoilla (TUL-TA!!) maustettuna..
Tämä on kuitenkin 'Hyvä' juttu koska se edistää ryhmätyöskentelyä mitä harvoissa sotapeleissä näkee

Oli kyllä mielettömän tehokas tuo CITV+guided shelli tankilla. Jos joku vain suinki tajus käyttää sitä kolmatta paikkaa tankissa. Yks fiksu kaveri vaihteli kokoajan ampujan ja CITV:n paikalla ja se oli mahtavaa. Tänään meikä löytyy pelikentiltä kyseisellä yhdistelmällä jos joku sattuu samoille servuille.

Oli kyllä mielettömän tehokas tuo CITV+guided shelli tankilla. Jos joku vain suinki tajus käyttää sitä kolmatta paikkaa tankissa. Yks fiksu kaveri vaihteli kokoajan ampujan ja CITV:n paikalla ja se oli mahtavaa. Tänään meikä löytyy pelikentiltä kyseisellä yhdistelmällä jos joku sattuu samoille servuille.

Eli oliko yksi kaveri koko ajan guided missileissä kiinni? ja toinen hoiti konekivääriä ja maalaili ja välillä maalaili CITV:llä?

Kaikki sanoo et patchin jälkeen igla/stingerit hyödyttömiä, mutta ite kyllä olen niitten takia tipahdellut taivaalta edelleen. Eilen oli kyllä mahtavaa mättöä kharg island:ssa. KFIN tagit molemmin puolin tiimiä. Siellä oli mrrr... oisko ollu Rooroo joka veteli melko komiasti Viperillä :P :)

Tuo on totta, mitä olen myös videoista nähnyt. Pelillisesti suoraan kaukaa ja syvältä. Tankit ovat todellisuudessa varsin haavoittuvaisia raskaille hyökkäyskoptereille. Nyt tässä pelissä tilanne on toisinpäin?!?! Ei juma.

Seuraavan päivityksen yhteydessä sitten nähdään sinkojen nerffaus, jolloin tankkien ainoaksi tuhoamistavaksi tulee hitsipilli. Varsinkin kun kolme engineeriä hitsaa sitä yht'aikaa, niin purkki saahaan auki.

Pelin pitäisi ihan oikeasti säilyttää jonkinlainen looginen yhteys aseiden ja niiden käyttökohteiden välillä. Jos nyt kysyttäisiin, millä oikeassa elämässä tai vaikka sotapelissä tuhotaan helikopteri, vastaus tuskin olisi CITV+guided shell tankilla? Tuollaista epäloogisuutta tulisi välttää, jos pyritään edes etäisesti realistiseen sotapeliin.

Niin ne ovat nytkin. Osaavan kuskin käsissä ja kunnollinen (välttävä) gunneri Apachessa, niin tankilla ei kauaa pöristellä, oli käytössä shellit tai ei. Tämä on itse empiirisesti todennettu molemmissa paikoissa istuen. Viimeksi eilen. Tosin se meidän lento loppu kuin kanalta, koska kuski oli niin jurrissa :D

Tankit saa myös sinko/ javelin kavereilla hyvinkin nopeasti disabloitua/ tuhottua, jos vain tiimi tekee yhteistyötä. Yksinäänkin sen saa jo kohtuu nopsasti räjäytettyä. Vaatii vain vähän juoksentelua ja suojien käyttöä hyväksi. Ei sitä kannata edestä päin ammuskella. Tankin yksin tuhoaminen tuli eilen käytännössä todistettua meidän tiimiläisiltä moneen otteeseen.

En osaa ottaa kantaa miten IRL helikoptereita tuhotaan tankilla (vai tuhotaanko ollenkaan), mutta tässä pelissä mun mielestä ajoneuvot ovat tällä hetkellä melko hyvin balanssissa. Jos nyt sitten ruvetaan tosielämää vetämään tähän mukaan, niin hekot ei 8:n laukaistun iglan panoksen jälkeen enää hyörisi taivaalla, oli siellä sitten millainen punainen paroni tahansa puikoissa. Eli jos nillitetään, niin sitten nillitetään hekojen ylivoimaisuudesta mitä tahansa muuta kohtaan mitä lattialla pyörii. Paitsi tankkeja. Mikä on oikein, koska ne ovat v**un pelottavia vehkeitä myös IRL.

Plus sellainen juttu vielä, että tankkiin yleensä sulloutuu se kolme tyyppiä kerralla. Kolmen miehen istuminen sillipurkissa verottaa melko paljon muun joukkueen pärjäämistä kentällä.

oisko ollu Rooroo joka veteli melko komiasti Viperillä :P :)

TUSKIN! Istuin kyydissä ja konna oli puikoissa. Mä en osaa lentää millään vehkeellä. Muutaman kerran kokeillut ja yleensä Bad Luck lukee sen jälkeen ruudussa. Gunnerina olen ihan jees.

Eli oliko yksi kaveri koko ajan guided missileissä kiinni? ja toinen hoiti konekivääriä ja maalaili ja välillä maalaili CITV:llä?

Juurikin näin. Mä ajalin normisti guided shellit päällä ja toinen kaveri pomppi gunnerin ja CITV:n väliä maalaamaas targetteja.

They see me trollin' they hatin'...

[video=youtube;GAabVQ_XkJ4]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=GAabVQ_XkJ4[/video]

Sai päivän naurut! :D

Viimeksi muokannut moderaattori:

Juurikin näin. Mä ajalin normisti guided shellit päällä ja toinen kaveri pomppi gunnerin ja CITV:n väliä maalaamaas targetteja.

Ok tänks. Tarvii kaveri pyytää tänään tankkiin maalailemaan CITV:llä kun aukesi eilen ja itse ohjusnappia painamaan. Kaikki hekot alas koska ei niissä hekoissa ole mitään järkeä jalkaväen näkökulmasta. Nyt loppui hekojen ylivalta sa......na...:)

En ole kyllä nauranut näin hyvin vähään aikaan. Pudotin tankin pääaseella kolme kertaa peräkkäin taisteluhekon n.300-400m päähän, ja kaikilla kerroilla sama miehistö. Tässä mitään Guided shellejä tarvita :)

En ole kyllä nauranut näin hyvin vähään aikaan. Pudotin tankin pääaseella kolme kertaa peräkkäin taisteluhekon n.300-400m päähän, ja kaikilla kerroilla sama miehistö. Tässä mitään Guided shellejä tarvita :)

No kokeile samaa jippoa jonkun HC kuskin kanssa. Jotkut hekokuskit tuhoutuu iha itsekseenkin...:)

Ylös Bottom