Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Mulla on kyllä sen suuntainen kutina palleissa että jetit pystyy flareilla purkamaan myös soflamin lukituksen. En ole satavarma, mutta epäilen itse joutuneeni jetin puikoissa taistelemaan tuota yhdistelmää vastaan ja flaret seivas tilanteen.

Vihun lentokoneella oli tuolloin guidet ja muutenkaan siinä kieputuksessa se ei olisi voinut lukita minua siihen tahtiin. Jalkaväen it-ohjuksia en usko niiden olleen koska niiden kantaman ulkopuolelle pääsee pirun helposti, silti käytännössä kohti lensi koko ajan jotain ja varoitus singnaali ja punaiset lyhdyt paloi koko ajan.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Huoh, vaikeeta pelata, kun vastassa oli konna, deviljou ja lazu ainakin. Viimeseen peliin sain samaan squadiin pari jannua, jotka yritti myös voittaa peliä, eikä pelkästään lahdata porukkaan niin tuli jo tasainen koitos, mutta turpaanhan siinäkin tuli. Taisin saada vietyä lazun dogtagin, joten jäi edes jotain taskun pohjalle tästä sessiosta ;)

E: Ei se ollutkaan lazu, ainakaan battlelogin perusteella :(
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Mulla on kyllä sen suuntainen kutina palleissa että jetit pystyy flareilla purkamaan myös soflamin lukituksen. En ole satavarma, mutta epäilen itse joutuneeni jetin puikoissa taistelemaan tuota yhdistelmää vastaan ja flaret seivas tilanteen.

Vihun lentokoneella oli tuolloin guidet ja muutenkaan siinä kieputuksessa se ei olisi voinut lukita minua siihen tahtiin. Jalkaväen it-ohjuksia en usko niiden olleen koska niiden kantaman ulkopuolelle pääsee pirun helposti, silti käytännössä kohti lensi koko ajan jotain ja varoitus singnaali ja punaiset lyhdyt paloi koko ajan.

Itse lukitusta ei pääse mielestäni pakoon Soflamin kantaman sisällä, mutta ohjuksen kyllä voi flarella harhauttaa.
 
Ihme vonkumista mortareista. Ottakaa itsekin mortarit ja ampukaa ne vihollisten verrokit pois taistelutantereelta.

Eilen HC:ssa kaksi morttua spawnissa jonnekka vastapuolen morttarit ylsivät mutta eivät suostuneet ampumaan. Spawnisuoja.
Se basehyppyrin eka base muistaakseni.
Suunnitteluvirhe = saa itkeä! :D

Mulla on kyllä sen suuntainen kutina palleissa että jetit pystyy flareilla purkamaan myös soflamin lukituksen. En ole satavarma, mutta epäilen itse joutuneeni jetin puikoissa taistelemaan tuota yhdistelmää vastaan ja flaret seivas tilanteen.

Jep, soflam hakee sitä lukitusta ja flaren jälkeen aloittaa taas alusta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Heh, nyt on kyllä niin ristiriitaista tekstiä flarejen vaikutuksesta SOFLAM/Javelin-yhdistelmään ettei mitään rajaa. :D

1) Jonkun mielestä soihdut purkaa SOFLAM-lukituksen, mutta ei harhauta ohjusta.
2) Jonkun mielestä soihdut ei pura lukitusta, mutta harhauttaa ohjuksen.

Seuraavaa Mythbusters videota odotellessa. :)

Tosin nyt kun vilkasin jotain tekstiä Javelinista IRL, niin
The gunner uses the CLU’s IR system to find and identify the target then switches to the missile’s independent IR system to set a track box around the target and establish a lock.

Näin ollen olisikin itse asiassa täysin perusteltua, että soihdut harhauttavat Javelinin, koska se on lämpöhakeutuva. SOFLAM sen sijaan toimii laser-maalinosoittimena, joten tähän soihtujen ei pitäisi vaikuttaa.

Näin ollen vaihtoehto 2) pitäisi olla oikein. Mutta mistäs näistä peleistä tietää. Ehkä soihdut purkaa sekä lukituksen että harhauttaa ohjuksen.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Battlefield on siitä jännä peli, että näin päälle 40 tunninkin jälkeen pelistä avautuu uusia haasteita joihin tarttua. Yksi sellainen on lentäminen ja siellä ilmassa ehjänä pysyminen. Alkuun oli epäilyksiä tuleeko jetit ylipäätänsä konsoliversioon ja tulihan ne. Aluksi papatetaan hernepyssyllä, mutta pian saa jo avattua lämpöhakuiset heat seekkersit. Tässä nyt hieman aitoa pelikuvaa alkuviikon tapahtumista sieltä jostain, pilvien korkeudelta:

[MEDIA]3530[/MEDIA]
Youtube: Battlefield 3 - Jets gameplay (PS3 Online) - YouTube
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Tänään on kyllä mennyt todella huonosti matseissa. Vihu saanut minut niin monta kertaa tähtäimeen. Kokeilin myös Deatmatchia mutta oli liian nopea tempoista minulle. Näköjään yleistynyt tuo taskulamppujen ja laserien käyttö. Tosin itse en käytä. On myös välillä ollut sellaisia tilanteita taas että vihu pistää 1 kudin minuun ja se vie kaiken damagen kun taas vihu vaatii ties kuinka paljon kuteja. Jos en muuta hyödyllistä ole saanut aikaan niin resursseja ainakin olen jaellut.
Katsellaan josko illalla menisi jo paremmin.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Kun soflam on lukittunut niin sen jälkeen javelin nappaa samoin tein lukituksen kiinni. Soflam siis itessään on vain automaatti spotteri&lukitsija. Flaret purkaa tietenki lukituksen niinku heat seekkereiden kanssa ja tietenki myös harhauttaa ohjusta kun siltä lukitus lähteepi. Lisäksi javelinilla ei voi muuten lentohärveleitä ampua kuin soflamin avustuksella.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Eilen tuli tuo limited version kun myöhässä sitä rupesin tilailemaan. Ihan potentiaaliselta vaikuttaa, mutta eikö ketään muuta häiritse tuo mikin pätkintä? Eihän tuossa voi kavereiden kanssa kommunikoida ollenkaan kun pätkii niin paljon tuota mikrofööniä. Yksittäiset sanat tulee läpi, mutta kokonaisen lauseen saa toistaa kymmenen kertaa, että se mahdollisesti kokonaisuudessaan läpi tulisi. Sama ongelma vaivaa ainakin omassa peliporukassa kaikkia ja kuulemma jossain vaiheessa ei olleet mikofonit toimineet ollenkaan. On ainakin mun mielestä todella paljon tunnelmaa latistava homma kun se mun mielestä on koko homman suola, että keskusteluyhteys toimii...

Eikö ketään siis häiritse mikrofonia käytettäessä se, että sieltä tulee sana silloin ja sana tällöin läpi? Onko tuohon jotain kiertotietä korjata tuo homma vai toimiiko tuo teillä ihan normaalisti?
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Eikö ketään siis häiritse mikrofonia käytettäessä se, että sieltä tulee sana silloin ja sana tällöin läpi? Onko tuohon jotain kiertotietä korjata tuo homma vai toimiiko tuo teillä ihan normaalisti?

Täällä chatit toimineet lähes ongelmitta viime päivät. Maailmalla kiertää korjaushuhuja:

1) Pelissä, hyppää XMB:n puolelle ja säädä Lisälaiteasetuksissa mikrofoni pois/päälle ja takaisin peliin.
2) USB-johdollisen irroittaa pelissä ollessa ja tökkää takaisin.

Voi olla jo henkimaailman asioita, mutta kokeilkaa noita.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Tänään menny pelit hyvin, jäänyt joku 100 tappoa plussan puolelle, ja KD noussut 1.47'ään.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Eli SOFLAM on täysin turha kuten Javelin. Sillä lailla....
En nyt niinkään sanois. Kharg Island puolustajana kaverin kanssa jätettiin monta tankka lahoamaan keskelle merta tällä yhdistelmällä ja koputki tipahti javelinin toimesta. Kannattaa ampua sillä Javelinil hieman ylöspäin lukituksen jälkeen, niin se osuu suoraan siihen tankin päälle. Jos ampuu vaan suoraan kohti, niin se jostain syystä ajautuu sinne tankin alle, eikä tee lähes lainkaan vahinkoa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Ärsyttääkö ketään muuta se conquestissa, että kun menet lähelle lippua niin lipunvaltausmerkki pärähtää aina siihen keskelle kuvaruutua ja peittää kaiken alleen? Onhan siinä sitten helppo vihuja bongailla kun edessä näkyy vain todella ärsyttävä "lippumittari". Itse kun voit vielä seistä todella kaukana lipusta ja se silti töllöttää siinä keskellä ruutua. Onko tuohon mitään korjausta olemassa?
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Haluun kysyy täältä sellasta juttua että onko teillä limited edition vai normi? Sori turha kysymys, mut tää on mulle tärkeä.


EDIT: Ja kuulemma se lagimine johtu ku pleikkari oli liia kuuma...
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Eli SOFLAM on täysin turha kuten Javelin. Sillä lailla....

Mitä ihmettä?

Pystyt ampumaan pelkällä Javelinilla tankkeja, IFV:eitä ja veneitä lukituksella. Vaatii vissiin kaks tai kolme kutia tankkiin, jotta tulee "disabled".

SOFLAM+Javelin:

Pystyt ampumaaan tankkeja Javelinilla lukituksella, mutta SOFLAM:illa maalattaessa Javelin pistää tankin disablediksi yhdestä laakista.
Pystyt ampumaan hekoja ja jettejä Javelinilla lukituksella. Yksi osunut laaki disabloi, tuhoaa ja tappaa.

Vastatoimet Javelinia ja SOFLAM:ia vastaan:
Hekot ja jetit: soihdut ja todennäköisesti ECM Jammer
Tankit: IR savut ja ehkä jokin muu myöhäisempi unlock.

En mä nyt todellakaan sanoisi että Javelin on "täysin turha". Kyllä mulla on ollut useita kertoja jolloin on ollut Stinger tai Igla mukana ja vastaan onkin tullut tankki. Et voi tehdä sille mitään. Javelinilla olisi voinut ampua tankkia. Toisaalta joskus haluaisi härnätä hekoja tai jettejä, mutta onkin SMAW tai RPG mukana. Jos itsellä olisi ollut Javelin ja jollain tiimissä SOFLAM, niin hekoja ja jettejäkin olisi voinut joko ampua alas (jos niillä ei ole soihtuja) tai ainakin härnätä ja ajaa pois alueelta.

Haluun kysyy täältä sellasta juttua että onko teillä limited edition vai normi? Sori turha kysymys, mut tää on mulle tärkeä.

Mulla on ainakin Limited Edition. Mutulla heittäisin, että suurella osalla tähän ketjuun kirjoittavista on.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

SOFLAM+Javelin:

Pystyt ampumaaan tankkeja Javelinilla lukituksella, mutta SOFLAM:illa maalattaessa Javelin pistää tankin disablediksi yhdestä laakista.
Pystyt ampumaan hekoja ja jettejä Javelinilla lukituksella. Yksi osunut laaki disabloi, tuhoaa ja tappaa.

No nii tulihan sieltä kunnon paketti! Tämä muuten ihan unohtui. Javelin lentää suunnilleen suoraan normaalilukituksella jo on aika tehoton. Soflamilla maalattuna se syöksyy tankin katolle ja tekee tosiaan enemmän damagea. Tuo on se mihkä viitataan javelinin esittelytekstissä niillä tulimoodeilla.
Kovaa tiimityötä tuo vaatii.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Jaha, onnistuin tappamaan itteni hyppäämällä vihun kopterin päälle :D Liekkö fall damagee vaiko propelli lävistänyt?
 
Jaha, onnistuin tappamaan itteni hyppäämällä vihun kopterin päälle :D Liekkö fall damagee vaiko propelli lävistänyt?

Hmm mulle kävi jo kerran silleen, et laskeuduin kopterilla maahan korjatakseni sen. Nousin pois ja kopteri meni kylelleen osuin propelliin ja henki pois, Bad luck!
 
Ylös Bottom