Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Mulla on myös sen verran pelitunteja takana, että voin sanoa että hienoa on pelata. Ainoa asia mikä häiritsee onse, että häviän lähes kaikki "kaksintaistelut" vaikka useimmiten aloitan ampumisen ennen vihua. Ja kuolen todella helposti vaikka healthiä olisi 100%. Näin jossain vaiheessa täällä juttua, että pitäisi jotain asetuksia tarkastaa,mutta en muista mitä....

Pystyykö kukaan auttamaan asiassa. Kiitos!
Todennäköisesti vastapuolella on vain a)tarkempi ampuja b) nopeampi ja tehokkaampi ase.
Kokeile esimerkiksi Assaultin M416 tai F2000 rynnäkkökivääreitä ja katso alkaako vihollinen kaatua :)
Jokainen ase on erilainen ja vaatii totuttelua. Itse suosin yllämainitsemia aseita käsikahvalla ja raskaammalla piipulla varustettuna.. Toki kyseiset varusteet täytyy ensin ansaita.

Eikö se muka jää sinne? Omasta mielestäni olen kyllä pelannut reconilla yhden elämän ajan ainoastaan sen takia, että saa radion hyvään jemmaan. Ja kuolemasta classin vaihto, ja radio pysyy ennekuin sen joku tuhoaa / ryysissä hyökkääjänä saadaan molemmat mcomit räjäytettyä.
Kyllä jää.
 
Pleikan omista asetuksista määrittelee maksimiresoluutioksi 720p?


Niin, sillä lailla sen saa,mutta sitten se piirtää kaiken tuolla 720p:llä.. Ja taas joutuu säätämään kun katselee jotain,joka vaatii 1080p.. Eikö tosiaankaan ole simppeliä keinoa:

Kaikki tägit valittuina resoluutioista.
720 pelit piirtää 720 ja 1080 se ymmärtää sitten ulostaa 1080.

Ettei tarttis aina säätää sitä resoa..
 
Nurmoon Banaani: Valitettavasti helppoa ratkaisua ei ole, vaan ainoa vaihtoehto on käsin rukata PS3:n videon ulostuloasetuksia. Toki aina voi lähettää toiveen BF3:n kehittäjille ja pyytää resoluution valinnan itse peliin. Ei tosin taida löytyä mistään pelistä kummallakaan konsolialustalla, joten tuskin tulee tähänkään.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

...Ettei tarttis aina säätää sitä resoa...

Eikös se näyttölaite (töllö/tykki yms) kuitenkin sen skaalaa omaan natiiviinsa jos ei valmiiksi skaalattuna tule? Luulisi Pleikan skaalauksen olevan laadukkaampi kuin suurimman osan näytöistä... joten jos on käytössä vaikka FullHD -telkkari niin kuitenkin ulos tulee 1080p kuvaa. vai olenkos ymmärtänyt asian väärin?

Mites muiden mielestä tankkien ammusten teho rakennuksiin ammuttaessa? Tuntuu että olisi tarvetta HEAT -murkuloille kun ei rakennuksiin tule osumasta mitään jälkeä. Eilen esimerkiksi räiskin Teheran Highway C:llä olevia rakennuksia eikä tullut mitään reikiä seiniin.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Eikös se näyttölaite (töllö/tykki yms) kuitenkin sen skaalaa omaan natiiviinsa jos ei valmiiksi skaalattuna tule? Luulisi Pleikan skaalauksen olevan laadukkaampi kuin suurimman osan näytöistä... joten jos on käytössä vaikka FullHD -telkkari niin kuitenkin ulos tulee 1080p kuvaa. vai olenkos ymmärtänyt asian väärin?

Mites muiden mielestä tankkien ammusten teho rakennuksiin ammuttaessa? Tuntuu että olisi tarvetta HEAT -murkuloille kun ei rakennuksiin tule osumasta mitään jälkeä. Eilen esimerkiksi räiskin Teheran Highway C:llä olevia rakennuksia eikä tullut mitään reikiä seiniin.

Se on kuitenkin eri asia, skaalaako PS3 sen 720p:n 1080p:hen ja siitä telkkarille vaiko 720p, joka skaalataan telkkarilla 1080p:ksi. Kuten jo sanottua, PS3:sessa loppuu puhti ilmeisesti BF3:sen tapauksessa ja skaalausjälki on huonoa, ja fps-droppia tulee todella paljon.

Kaikki rakennukset eivät tuhoudu tai vaurioidu, vaikka räiskisit Tukiaisen Johannaa seinää päin.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Eikö se muka jää sinne? Omasta mielestäni olen kyllä pelannut reconilla yhden elämän ajan ainoastaan sen takia, että saa radion hyvään jemmaan. Ja kuolemasta classin vaihto, ja radio pysyy ennekuin sen joku tuhoaa / ryysissä hyökkääjänä saadaan molemmat mcomit räjäytettyä.

Kyllähän se sinne jää, jos vaihtaa classia, mutta milläs avaat reconin varusteita jos pelaat jollakin muulla classilla? Spawn beacon kannattaisi aina laittaa sisätiloihin niin sen voisi aina palaamisen jälkeen asettaa uudestaan. Muuten joutuu ennen sitä leijailemaan laskuvarjolla ties kuinka kauas alkuperäisestä paikasta, näin siis isoissa ulkoilmakentissä.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Tuli ansaittua jetillä ne heat hommelit, eli lämpöohjukset? Mistä napista se ne ampuu, kun L1 konekivääri ja R1 flaresit? Vai pitääkö tähtäin saada pidettyä kohteessa riittävän pitkään että lukitus tulee ja sitten voi jostain laukaista nämä ohjukset? Vähemmän tullut pelattua noilla ilmavehkeillä, siksi kyselen...

-marzi69
 
Tuli ansaittua jetillä ne heat hommelit, eli lämpöohjukset? Mistä napista se ne ampuu, kun L1 konekivääri ja R1 flaresit? Vai pitääkö tähtäin saada pidettyä kohteessa riittävän pitkään että lukitus tulee ja sitten voi jostain laukaista nämä ohjukset? Vähemmän tullut pelattua noilla ilmavehkeillä, siksi kyselen...

-marzi69
Kolmiota painamalla vaihtaa kk:n ja ohjusten välillä.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Se on kuitenkin eri asia, skaalaako PS3 sen 720p:n 1080p:hen ja siitä telkkarille vaiko 720p, joka skaalataan telkkarilla 1080p:ksi. Kuten jo sanottua, PS3:sessa loppuu puhti ilmeisesti BF3:sen tapauksessa ja skaalausjälki on huonoa, ja fps-droppia tulee todella paljon.

Kaikki rakennukset eivät tuhoudu tai vaurioidu, vaikka räiskisit Tukiaisen Johannaa seinää päin.

Hmm, tungen nyt oman lusikkani tähän keskustelusoppaan.. Itselläni on PS3 tunnistanut kaikki töllöni näyttömoodit 720p/1080i/1080p/3D:t sun muut ja ruksittanut ne kaikki vaihtoehdoiksi. Kun käynnistän levyn niin pelin/leffan mukaisesti se lähettää oikean signaalin TV:lle. Bäfä3 tapauksessa PS3 lähettää automaattisesti 720p jonka myös töllö vahvistaa "ilmoituksella" ja tällöin ei siis skaalausta pitäisi tapahtua kummassakaan päässä. Blu-ray leffoissa valitsee automaattisesti tuon 1080p (paitsi yleensä bonus featuret ovat pienemmällä resolla jonka se vaihtaa lennossa oikeaan). Myös jotkin pelit ovat lähettäneet 1080p, tosin en nyt muista mitkä. Eikös nuo TV:t yleensä ilmoita mikä reso tulee sisään kun signaali vaihtuu.. kaite. Paitsi tietenkin jos PS3:sta on valittu vain tuo 1080p. En jaksa uskoa että PS3 nostaisi BF3:n reson 720p->1080p josta taas telkkarini teksi 1080p->720p.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Eikö se muka jää sinne? Omasta mielestäni olen kyllä pelannut reconilla yhden elämän ajan ainoastaan sen takia, että saa radion hyvään jemmaan. Ja kuolemasta classin vaihto, ja radio pysyy ennekuin sen joku tuhoaa / ryysissä hyökkääjänä saadaan molemmat mcomit räjäytettyä.
kyllä jää, teen tuota jatkuvasti että saa hyviä spawn paikkoja omaan äijään spawnaamisen ja välittömän kuoleman sijasta.. jos haluaa jatkaa reconilla peluuta pitää vaan heti herätessä laittaa beacon uudestaan..


Tuli ansaittua jetillä ne heat hommelit, eli lämpöohjukset? Mistä napista se ne ampuu, kun L1 konekivääri ja R1 flaresit? Vai pitääkö tähtäin saada pidettyä kohteessa riittävän pitkään että lukitus tulee ja sitten voi jostain laukaista nämä ohjukset? Vähemmän tullut pelattua noilla ilmavehkeillä, siksi kyselen...

-marzi69

Vasemmasta & oikeasta nuolinäppäimestä & kolmiosta voit vaihdella aseita kaikissa kulkuneuvoissa missä niitä on. ilmavehkeillä varsinkin suosittelen nuolien käyttöä
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

EA kuitenkin ilmoitti asiasta ennenkuin peli oltiin julkaistu & tuon 1943 arvo on tosi halpa niin eiköhän tässä oo tehty kärpäsestä härkänen?

Pointti on kuitenkin se, että kanteen tekijät kokevat että pelin ennakkomyyntiä on boostattu lupaamalla 1943 mukaan PS3 versioon, joka sitten kuitenkin on loppumetreillä vedetty pois. Aika moni monialustalla pelaava (kuten minä) teki ennakkotilauksen PS3 versiosta juurikin tuon 15€ arvoisen pelin takia.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

En jaksa uskoa että PS3 nostaisi BF3:n reson 720p->1080p josta taas telkkarini teksi 1080p->720p.
Offtopickiksi menee, mutta menköön hetkeksi...

Eikös se materiaalin skaalaus tapahdu aina jossain kohtaa kunnes näytön natiivireso on saavutettu? Ellei tietysti sitten osaa näytöstä jätetä käyttämättä jolloin esim. 1080p näyttö voisi toistaa 720p -kuvaa sellaisena kuin se sen sisäänsä saa (= jäisi siis mustat reunat kuvan ympärille). Eli jos PS3 ei sitä skaalausta tee niin viimeistään telkan oma skaalauspiiri sen tekee, ja harva näistä tekee sen paremmin kuin PS3.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Offtopickiksi menee, mutta menköön hetkeksi...

Eikös se materiaalin skaalaus tapahdu aina jossain kohtaa kunnes näytön natiivireso on saavutettu? Ellei tietysti sitten osaa näytöstä jätetä käyttämättä jolloin esim. 1080p näyttö voisi toistaa 720p -kuvaa sellaisena kuin se sen sisäänsä saa (= jäisi siis mustat reunat kuvan ympärille). Eli jos PS3 ei sitä skaalausta tee niin viimeistään telkan oma skaalauspiiri sen tekee, ja harva näistä tekee sen paremmin kuin PS3.

Ah, aivan totta.. What was I thinking? Mutta ilmeisesti Battlefieldin tapauksessa on parempi antaa töllön hoitaa skaalaus kuin PS3:n, jos siis näitä viestejä on uskominen.

Ja jotta ei nyt off-topiciksi jumitu niin: Onkos kukaan muu tehnyt double killiä MAV:illa? :D
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Hupaisia pelejä oli viikonloppuna. Helvetinhedelmän kanssa keskityttiin Conquest-mapeissa pöllimään vihollisen ilmahärpäkkeitä. Eeppinen fiilis laskeutua venäläisten Sukhoilla jenkkien lentotukialukselle Kharg Islandissa ja napata sieltä jenkkien SuperHornet. Ilmasta-maahan-aseistuksella (guided missile) pääsi tämän jälkeen rei'ittämään vihun Abramseja eikä tarvinnut huolehtia siitä että tulisi ammutuksi alas. Yksi guided missile ja yksi hyvin tähdätty sarja tankin perspuoleen pistää tankin vähintään disablediksi.

Toisella kertaa saatiin pöllittyä vaan yksi vihun SuperHornet. Tosin kolmellakin jetillä xKonnan SuperCobra sai aika kylmää kyytiä. :D Jossain vaiheessa Konnalle taisi riittää ja viimeistä vihun SuperHornetia lensi aika kiukkuisen oloinen RUN-tagilla varustettu herrasmies.

Aika pirusti on tunteja tullut jo laitettua peliin ja vähän alkaa jo olla vaikeaa löytää uutta tekemistä. Saattaa mennä peli itse asiassa hetkeksi hyllylle kunnes Back to Karkand tulee.

Täällä samaa vikaa, 2 päivää epätoivoisesti yrittänyt ja on suoranainen ihme jos jonkun saa hengiltä vaikka pääsisi yllättämäänkin :mad:
Lippaan saa suruttu tyhjentää vaikka vihulaisen selkään ja silti kerkee listimään mut.
yhteys soneran 24/1 ja toimi ainakin aikaisemmin ihan kunnolla.

Oletko tarkistanut, että pelaat ainoastaan eurooppalaisilla servereillä? Jossain vaiheessa itse ihmettelin vastaavanlaisia hämäriä ongelmia pelissä, kunnes tajusin että pelataan jenkkiserverillä. Tämä johtui siitä, että erään nimeltämainitsemattoman KFIN-jantterin serverfilttereissä oli valittuna, että haetaan ainoastaan jenkkiservereitä! :D

Nykyään en liity matseihin yleensä ikinä suoraan, vaan menen sieltä reittiä: MULTIPLAYER -> SERVER BROWSER -> FRIENDS ja katson serverin tiedoista, että onhan pojat nyt varmasti menneet eurooppalaiselle serverille pelailemaan.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Alkaa kyllä pikkuhiljaa palaa kiinni, kun tunnun vaan joutuvan kokoaika häviävään tiimiin. Itse saa hoidella kaiken objektin samaan aikaan, kun omat poukkoilee minne sattuu. Esimerkkinä se, että Operation Métro konkka; itse juoksen yksin B'lle ja lopputiimi jää A'lle. Samaan aikaan pari älykästä vihollista tulee sinne B'lle ja eihän yksin niitä vastaan pärjää. Siinä ne sitten valtaavat B'n ja häviö on taattu. Kaverit ei tykkää HC'sta ja sitten kun yrittää liittyä KFIN-peleihin, niin ne ovat joko täynnä tai sitten joudun sinne vastapuolelle samaan aikaan kun vastustajilla on se >6 KFIN-sankaria siellä ja nehän vetävät höyryjyrän tavoin yli sitten mun tiimin.

Tietenkään statsit eivät ole mitään tärkeimpiä asioita peleissä, mutta oishan se kiva välillä voittaakin, kun alunperin oli pitkään w/l yli 4 ja nyt on tipahtanut jo sinne kahden puolelle. :mad:
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Onko tullut huomattua, että jos ampuu putkiin reikiä (mitä lie kaasuputkia rakennuksissa sisällä) ja siitä suihkun ohi kävelee niin kuuluu pimputusta, aivan kuin jollain kanteleella tai xylofonilla soittelisi. Testasin vielä tätä reijittämällä putkeen reilummin reikiä ja siitä kun ohi juoksi niin ääni oli kuin missäkin ala-asteen kanteletunnilla!

Jos pelaatte HC puolella CQ:ta niin saa lisäillä psn:iin pelikaveriksi ;)
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Aika pirusti on tunteja tullut jo laitettua peliin ja vähän alkaa jo olla vaikeaa löytää uutta tekemistä. Saattaa mennä peli itse asiassa hetkeksi hyllylle kunnes Back to Karkand tulee.

Jos on vaikeuksia löytää uutta tekemistä, voi kokeilla esimerkiksi pasifisti-pelityyliä, eli ketään vahingoittamatta: itse tätä yritin Grand Bazaar -konkassa, mutta epähuomiossa vihollisen puukotettuani vaihdoin aseeksi hitsipillin, statsit muistaakseni 3/16 ja noin 3000 pistettä. Seuraavan erän
Teheranissa pelasin pelkällä pistoolilla, tulos 13/17 ja 3500 pistettä.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Oletko tarkistanut, että pelaat ainoastaan eurooppalaisilla servereillä?
Nykyään en liity matseihin yleensä ikinä suoraan, vaan menen sieltä reittiä: MULTIPLAYER -> SERVER BROWSER -> FRIENDS ja katson serverin tiedoista, että onhan pojat nyt varmasti menneet eurooppalaiselle serverille pelailemaan.
Kiitos vinkistä!!! Itsekin olen varmaan ollut Jenkkiservuilla useasti, kun ei vaan yksinkertaisesti vihut kuole.
Pitääpä tänään testata tuota servu browserin kautta liittymistä, jos vaikka rupeis ukot lakoomaan vähän paremmin :rolleyes:
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Alkaa kyllä pikkuhiljaa palaa kiinni, kun tunnun vaan joutuvan kokoaika häviävään tiimiin. Itse saa hoidella kaiken objektin samaan aikaan, kun omat poukkoilee minne sattuu. Esimerkkinä se, että Operation Métro konkka; itse juoksen yksin B'lle ja lopputiimi jää A'lle. Samaan aikaan pari älykästä vihollista tulee sinne B'lle ja eihän yksin niitä vastaan pärjää. Siinä ne sitten valtaavat B'n ja häviö on taattu. Kaverit ei tykkää HC'sta ja sitten kun yrittää liittyä KFIN-peleihin, niin ne ovat joko täynnä tai sitten joudun sinne vastapuolelle samaan aikaan kun vastustajilla on se >6 KFIN-sankaria siellä ja nehän vetävät höyryjyrän tavoin yli sitten mun tiimin.

Tietenkään statsit eivät ole mitään tärkeimpiä asioita peleissä, mutta oishan se kiva välillä voittaakin, kun alunperin oli pitkään w/l yli 4 ja nyt on tipahtanut jo sinne kahden puolelle. :mad:

Ei tuota kannata harmitella; kaikista tilastoista W/L lienee kaikkein vähiten yksilön taidoista kertova lukema, kyllä sen kaikki ymmärtävät.

W/L on tilasto joka kertoo joukkueesta ja sen kyvystä pelata objektiiveja siten, että rundit voitetaan. Tai olla pelaamatta objektiiveja ja sitä kautta hävitä rundeja. Ja koska joukkue tyypillisesti vaihtuu pelisessiosta toiseen, pienin yksikkö josta W/L kertoo yhtään mitään on squad - olettaen siis että squadin pelaajat pysyvät samana eli kasassa on kiinteä porukka jonka kanssa pelata. Taitava, yhteenpelaava squadi voi vaikuttaa rundin lopputulokseen merkittävästikin, mutta - kuten jo itsekin harmittelit - yksittäinen pelaaja ei mitenkään voi yksinään voittaa erää jos koko muu sakki on pelkkiä marjanpoimijoita.

Itse pelailen suurimman osan ajasta konkkaa 'randomien' kanssa ja siinä joukossa noita viheltäjiä piisaa. On todella harvinaista, että squad leader näkisi edes sen vaivan, että osoittaisi muille kohteen saati pelaisi itse jotenkin johdonmukaisesti. Tyypillisesti squadi hajaantuu ympäri kenttää heti alkuvihellyksen jälkeen ja sen jälkeen squadikavereitä nähdään vain selkään spawnausten yhteydessä. Sitten hävitään taas jonnekin muualle kun "toi ei tee niitä juttuja mitä mä haluisin". Veret seisauttavin esimerkki tästä tapahtui eilen. Olin yksin lipulla jonka väri oli pikkuhiljaa muuttumassa punaisesta valkoiseksi, mutta tuskallisen hitaasti. Ehdin jo huohahtaa helpotuksesta kun huomasin, että viereen spawnaa squadi-kaveri. Mutta sitten tapahtuikin jotain mitä en kyllä osaa selittää millään muulla kuin sillä, että kaverilla ei ole aavistustakaan siitä mistä koko pelissä on kysymys. Tämä noheva taistelija nimittäin läksi niiltä sijoiltaan juoksemaan pois lipulta ?! Sinne mä sitten jäin lopulta taas ypöyksin munat turpeessa makoilemaan kun kaveri häviää pikkuhiljaa pisteeksi horisonttiin kohti paikkaa josta mulla ei ole aavistustakaan. Ja ei, kyse ei ollut siitä että jeppe olisi tiennyt viereisen puskan takana piileskelevästi vihollisporukasta, kaveri vaan nosti kytkintä.

Jos jostain syystä haluan arvioida tilastojen perusteella jonkun kaverin hyödyllisyyttä tiimille, huomio kiinnittyy ensimmäiseksi SPM:ään koska etenkin BF3:ssa objektiivien pelaaminen sekä squadin auttaminen kartuttaa pistetiliä merkittävästi. Jos kaverilla on hyvä SPM, se on jo yksinään merkki siitä, että tehdään oikeita asioita. Toiseksi katson K/D:ta - ja nyt sitten taitaa alkaa lentämään paskaa niskaan :D - sillä minusta K/D on kuitenkin eräänlainen osoitus henkilökohtaisesta taidosta; mielestäni hyvä/taitava pelaaja pysyy keskimäärin enemmän elävien kirjoissa kuin on kuolleena. K/D kertoo minulle myös maltista sekä parhaimmillaan hyvästä taktisesta silmästä; enemmän muita niittävä kuin itse kuoleva ilmestyy tyypillisesti vihollisen kannalta "sieltä mistä ei pitäisi". Mutta SPM siis on minulle se ensimmäinen puntari johon kiinnitän yksittäistä pelaajaa arvioitaessa huomiota. Viimeinen on W/L sillä se on tiimi-, minimissään squad -tason mittari

Tämä siis vain henkilökohtainen näkemykseni, now pls shred me to pieces ;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Pari helppoa kysymystä BF veteraaneille.
1) Miten tyyppi pyystyy spotata, vaiko spottaako se itsestään, jos pitää pitkään kauan päällä.
2) Miten päävalikon customize paikassa voi päivitellä venäläisten aseita?
 
Ylös Bottom