Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Jepjep. Se kyllä onnistuu. En vaan saa sitä pidettyä vakaana leijunnassa, ilmeisesti ei ole tarkoituskaan. Eli todennäköisesti en vaan osaa;) Noh leuka rintaan ja jne. Pysytään nyt sitten toistaiseksi suosiolla maa-ajoneuvoissa.

Default buttoneilla painat vain L2 pohjaan ja pidät sen pohjassa jolloin se alkaa leijumaan :)

No ite kun painan L2:n pohjaan, niin se kone tosiaan hidastaa vauhtia ja lopulta alkaa leijumaan, mutta se leijailee hiljalleen maata kohti, eikä mistään namikasta tunnu saavan ohjattua konetta ylöspäin. R2:stahan se lähtee vaan takasin lentomoodiin. Vai pitääkö painaa L2 + R2, jotta se menee ylöspäin? Mistä se sitten menee alas vai sekö on juuri tuo L2? Äh, monimutkaista.

TonyFI osaa asettaa spawn beaconit hyville paikoille:

[video=youtube;3XDB2AhGzko]http://www.youtube.com/watch?v=3XDB2AhGzko&context=C4c8c951ADvjVQa1PpcFO-WyqfWjw4hn8ROzkYGaO9DVS2snixx4U=[/video]

Oli aika hikisiä eriä tänään, 10 kfiniläisen tiimillä hävittiin esimerkiksi Metro yli 200 tiketin erolla...

Viimeksi muokannut moderaattori:

No ite kun painan L2:n pohjaan, niin se kone tosiaan hidastaa vauhtia ja lopulta alkaa leijumaan, mutta se leijailee hiljalleen maata kohti, eikä mistään namikasta tunnu saavan ohjattua konetta ylöspäin. R2:stahan se lähtee vaan takasin lentomoodiin. Vai pitääkö painaa L2 + R2, jotta se menee ylöspäin? Mistä se sitten menee alas vai sekö on juuri tuo L2? Äh, monimutkaista.
Ilmaisit asian juuri niin kuin allekirjoittaneenkin piti tehdä. Tästä juuri siis kyse. Joku jettiguru voisi hieman valaista?

Sen F-35'n saa pidettyä ilmassa kun pitää sitä L2'sta pohjassa ja nostaa nokkaa ylöspäin, jolloin sen vajoaminen ainakin hidastuu. Sitten voi vähän kaasutellakin afterburnerin kanssa niin sen F-35'n saa pidettyä hyvin ilmassa ja pääsee helposti huonoista tilanteista pakoon. Oon myös huomannut sen, että sen F-35'n noste riippu myös korkeudesta ja alustasta missä leijutaan. Jos sen hovermoden lätkäisee päälle esim. matalalla veden yllä, niin sitä nostetta ei meinaa tulla lainkaan ja se vajoaa alas.

Nimimerkillä 250 tappoa F-35'lla, 2137 jeteillä yhteensä :)

Edit: Kokeilin itse tänään, että löytyykö multa input lagia. En kokeillut mitään resoluution muutoksia, mutta television ruutu reagoi tatin liikutukseen täydellisesti mulla tai sitten en vaan huomannut mitään. Pitää kai kokeilla sitä resoluution muuntamista vielä. Televisiona on LG'n 37 '' LCD.

...

Edit: Kokeilin itse tänään, että löytyykö multa input lagia. En kokeillut mitään resoluution muutoksia, mutta television ruutu reagoi tatin liikutukseen täydellisesti mulla tai sitten en vaan huomannut mitään. Pitää kai kokeilla sitä resoluution muuntamista vielä. Televisiona on LG'n 37 '' LCD.

Itekkin kokeilin tuota vähän aikaa sitten, enkä itse huomannut minkäänlaista input lagia. Tähtäin kääntyi juuri silloin, kun käänsin tapistakin. Ja tein vielä sellasia nopeita "flick"-tyylisiä liikkeitä sillä analogitatilla. Pitää joskus koittaa tuota reson muutosta.

Johtuisko se "input lagi" siitä, että kun hahmoa kääntää, niin vaikka tähtäin liikkuu juuri niin nopeasti kuin pitääkin, niin pelaajan tatista irti päästettyään se hahmon ase liikkuu vielä hieman ja saa näyttämään kuin hahmo laahaisi perässä? Eihän se tähtäämiseen vaikuta, eikä se todellakaan mitään input lagia ole.

Itellä telkkarina Samsungin 46" LED.

EDIT:
Ja telkkarin tarkempi malli tais olla UE46D5005. Ainakin tuota 5-sarjaa ja ei ole 100 Hz, joten eiköhän se noilla ehdoilla löydy netistä. Ja ei ole 3D. Tais se tuo 5005 olla. Enpä löytänyt input lagin tietoja tuosta TV:stä.

Itekkin kokeilin tuota vähän aikaa sitten, enkä itse huomannut minkäänlaista input lagia. Tähtäin kääntyi juuri silloin, kun käänsin tapistakin. Ja tein vielä sellasia nopeita "flick"-tyylisiä liikkeitä sillä analogitatilla. Pitää joskus koittaa tuota reson muutosta.

Johtuisko se "input lagi" siitä, että kun hahmoa kääntää, niin vaikka tähtäin liikkuu juuri niin nopeasti kuin pitääkin, niin pelaajan tatista irti päästettyään se hahmon ase liikkuu vielä hieman ja saa näyttämään kuin hahmo laahaisi perässä? Eihän se tähtäämiseen vaikuta, eikä se todellakaan mitään input lagia ole.

Itellä telkkarina Samsungin 46" LED.

Itekki mietin tuota aseen heilumista, mutta ei se ainakaan yksistään siitä johdu. Betassahan tuo ei heilunut noin vaan se ase kallistui kääntyessä ja betassa ohjaus oli parempi. Mutta kyllä tuo silti jotenkin tahmaiselta tuntuu.

E: Voisitteko tästä input lagista ja TV:istä puhuttaessa ilmoittaa tarkan mallin. Netistä nimittäin löytyy arvosteluja, joissa yleensä mitataan TV:n input lag eli oman mallin input lagin voi sieltä tarkistaa jos arvosteluja löytyy. BF3:n input lag ei siis ole sama asia, kuin TV:n input lag. Ois mielenkiintosta nähdä minkälaisia input lageja muiden TV:illä on ja onko BF3:n input lag TV:n input lagiin suoraan verrannollinen.

Minullakin on televisiona 37" LG (Mallinro. 37LD420N), eikä input lagia ole havaittavissa.

Itekki mietin tuota aseen heilumista, mutta ei se ainakaan yksistään siitä johdu. Betassahan tuo ei heilunut noin vaan se ase kallistui kääntyessä ja betassa ohjaus oli parempi. Mutta kyllä tuo silti jotenkin tahmaiselta tuntuu.

E: Voisitteko tästä input lagista ja TV:istä puhuttaessa ilmoittaa tarkan mallin. Netistä nimittäin löytyy arvosteluja, joissa yleensä mitataan TV:n input lag eli oman mallin input lagin voi sieltä tarkistaa jos arvosteluja löytyy. BF3:n input lag ei siis ole sama asia, kuin TV:n input lag. Ois mielenkiintosta nähdä minkälaisia input lageja muiden TV:illä on ja onko BF3:n input lag TV:n input lagiin suoraan verrannollinen.

Samsung LE46A557. Input lagia ei ole sillä 530p tjsp alimmalla asetuksella lainkaan ja HD:nä ihan v*tusti. Ja tämä input lag esiintyy ainoastaan BF3:a pelattaessa.

Mun mielestä ei ole mitään epäilystä siitä, että pelin koodissa on jotain perseellään PS3:n osalta. Se pitäisi olla jo selvää siitä syystä, että vastaavia ongelmia ei XBOX:illa ole samaa näyttölaitetta käytettäessä.

Pakko osallistua tuohon input lag keskusteluun.
Sitähän on ilmeisesti kaikilla (ps3), huolimatta näyttölaitteesta, itselläni on näytössä 5ms vasteaika.
Lagi on todella pientä ja sitä on vaikea huomata, mutta vaikuttaa osumatarkkuuteen todella paljon.
Itsekkään en huomannut ennen input lagia, mutta nyt on pari päivää pelattu pienimmällä mahdollisella resolla, ja on todettava että takaisin ei ole menemistä
Isoilla resoilla huomaa nyt heti viiveen ja osumisesta ei meinaa tulla mitään.
Silmäthän tuossa meinaa sulaa kun on sellaista puuroa, mutta ei voi mitään, tarkka ohjaus on tärkeämpää.
Porukka on alustapitäen tottunut huonoon ohjaukseen, niin ei sitä enää huomaakkaan.
Totutelkaa vähänaikaa jämäresoilla ohjaukseen, sitten koittakaa resot tapissa ni kyllä eron huomaa.

Itekkään en huomannut mitään viivettä testatessa tai jos sitä löytyy niin se on lähes huomaamatonta. TV:nä on Shanghai LE-32B658 LCD.

Joo, kyllä tota viivettä löytyy.. Kokeilin tossa MW3:sta, niin ohjaus on kyllä huippuluokkaa ja sulavaa (vaikka muuten ei tuu pelaamisesta siinä mitään-->takas hyllyyn)

TonyFI osaa asettaa spawn beaconit hyville paikoille:Oli aika hikisiä eriä tänään, 10 kfiniläisen tiimillä hävittiin esimerkiksi Metro yli 200 tiketin erolla...
Ai sä saitkin nää videolle. :cool: Olis näköjään vaan pitänyt jatkaa tuota beaconeiden asettamista, kun noin hyvin pääsit aina pelipaikoille. En montaa erää ehtinyt eilen pelata, mutta ihmeen nihkeitä kaikki. Tuossakin koko aika hävittiin liput, kun oltiin saatu ne vallattua. Mutta mulla ainakin oli tuolla Nosharissa aikas jäätävästi lägiä. Vaikka lippaallisen pisti edessä olevaan vihuun, ei hitmarkkereita paljon näkynyt. T

Pakko osallistua tuohon input lag keskusteluun.
Sitähän on ilmeisesti kaikilla (ps3), huolimatta näyttölaitteesta, itselläni on näytössä 5ms vasteaika.
Lagi on todella pientä ja sitä on vaikea huomata, mutta vaikuttaa osumatarkkuuteen todella paljon.
Itsekkään en huomannut ennen input lagia, mutta nyt on pari päivää pelattu pienimmällä mahdollisella resolla, ja on todettava että takaisin ei ole menemistä
Isoilla resoilla huomaa nyt heti viiveen ja osumisesta ei meinaa tulla mitään.
Silmäthän tuossa meinaa sulaa kun on sellaista puuroa, mutta ei voi mitään, tarkka ohjaus on tärkeämpää.
Porukka on alustapitäen tottunut huonoon ohjaukseen, niin ei sitä enää huomaakkaan.
Totutelkaa vähänaikaa jämäresoilla ohjaukseen, sitten koittakaa resot tapissa ni kyllä eron huomaa.

Kaikilla on TELEVISIOSSA jonkin verran input lagia ja nuo myyjien mainostamat ''5ms'' eivät pidä useimmiten paikkaansa. Pelattaessa input lag on kuitenkin luokkaa 10ms ylöspäin, riippuen TV-mallista. Omassa televisiossanikin mainostettiin ''5ms'', mutta arvosteluita lukemalla selviää, että todellisuudessa se on 32ms (game mode päällä) ja kaikki muut fps pelit ovat toimineet ohjauksen osalta hyvin, paitsi BF3. Eli BF3:ssa on joku oma ''input lagi''.

Input lagi sitä input lagi tätä... Bugit sitä bugit tätä etc...

Itselläni Hdtvtestin mukaan telkkari jolla ei pysty itkemättä pelata FPS pelejä Sony KDL40EX503/ KDL40EX503U/ KDL-40EX503 Review "Unfortunately, first person shooters were not as enjoyable; the lag makes precise aiming very difficul" "input lag 60ms in “Game Mode” compared to lag-free CRT" Ja tähän sitten viellä bf3 input lagit tai muut härspäkkeet päälle niin johan mun olisi pitänyt heittää Bäfä roskiin aikoja sitten. Miten ihmeessä sitten olen jaksanut paukuttaa yli 600h?

Vastaus: Mielestäni pelistä löytyy vain niin paljon hauskoja ja koukuttavia asioita että voihan nenä. Ehdottomasti yksi parhaista peleistä joita olen pelannut. Kyllä joka ilta saa nauraa ja "itkeä" :) Peli joka aiheuttaa tälläisiä tunne ryöppyjä ei voi olla ihan hanurista. Joka ilta tulee jotain uutta vastaan (esim eilen sain ekan vihun jihad jeepin räjäytetty M40A5:sella). Tekemistä ja avattavaa löytyy aivan pirusti. Tähän kaikkeen kun lisää hyvän porukan mikeillä niin luvassa on ollut mukava ilta/yö bäfän parissa.

Ja ymmärrän kyllä että tuo "input lagi"/ "koodaus virhe"/"mikä lie" ärsyttää monia ja toivon todella että dice saisi tuon korjattua! Mutta muistuttaisin kuitenkin että mielestäni tässä on melkoinen helmi kyseessä josta jonain päivänä (korjausten jälkeen) saattaa hioutua melkoinen timantti. Itsekkin tulee parjattua bugeja sun muita harvasen ilta, etteikö niitä nyt prkl saada korjattua... silti tulee joka ilta väännettyä itsensä sorvin ääreen :) Kyllä Dice on paljon hyvääkin tämän tuotoksen kohdalla tehnyt, kaikesta parjaamisesta huolimattakin.

Let's play...

Input lagi sitä input lagi tätä...

Vastaus: Mielestäni pelistä löytyy vain niin paljon hauskoja ja koukuttavia asioita että voihan nenä. Ehdottomasti yksi parhaista peleistä joita olen pelannut. Kyllä joka ilta saa nauraa ja "itkeä" :) Peli joka aiheuttaa tälläisiä tunne ryöppyjä ei voi olla ihan hanurista. Joka ilta tulee jotain uutta vastaan (esim eilen sain ekan vihun jihad jeepin räjäytetty M40A5:sella). Tekemistä ja avattavaa löytyy aivan pirusti. Tähän kaikkeen kun lisää hyvän porukan mikeillä niin luvassa on ollut mukava ilta/yö bäfän parissa.

...

Jep, hieno peli tämä on. Mutta sama peli se on myös X360:lla, eikä siellä ole mitään ongelmia tähtäyksessä. Epäreilua, sanoisinko. Siksi mielestäni tästä input lagista saa täällä vinkua, jos haluaa. Tärkeintä, että DICE noteeraa sen ja korjaa sen joskus.

(Itsehän en siitä tosin vingu, koska olen varmaankin niin puusilmä, etten huomaa mitään lagia. Kyllä mä osun ja saan tähdättyä aivan niin hyvin kuin muissakin peleissä. Tässä pelissä oikeastaan sujuu jopa paljon paremmin kuin muissa vastaavissa FPS-peleissä. MW2:ssa ja MW3:ssa KDR on joka pelissä yleensä ainakin jonkin verran miinuksella, Bäfä 3:ssa KDR on statsien mukaan plussalla. Tuntuu että osuu helpommin, vaikka kaiken järjen mukaan tällä "kuratähtäyksellä" sen pitäisi mennä juuri päinvastoin.)

Eilen kokeiltiin oikeestaan ekan kerran ikinä kunnolla tuota Rushia. Aiemmin tähän asti ollaan menty koko aika Conquestissa, mitä nyt ehkä muutama peli kokeiltu pikaisesti tuota Ryysistä ja kyllästytty heti. Mutta olipa kyllä melkosen hauskaa eilen! Pakko kyllä nyt alkaa pelaamaan tuota Rushia paljon enemmän.

Ottakaa huomioon, että oltiin kaverin kanssa molemmat ihan nyyppiä vielä tässä pelimuodossa. Viimeks pelattiin tuota kunnolla sillon betan Metrossa. Noh, kenenköhän ansioista päästiin sentään viimeselle MCOMille asti Damavand Peakissa?

Näytä liitetiedosto 8921
Melkein voitettiin 2vs12...

Näytä liitetiedosto 8922
Omasta joukkueesta oli paljon hyötyä, kuten näkyy.

Damavand Peakin toisiksviimesillä MCOMeilla oli enää yksi MCOM jäljellä, se oikeanpuolimmainen, joka on siellä kontissa. Noh, tickettejä oli meillä enää yksi, kyllä, YKSI, kun saatiin vihdoin viritettyä se, kiitos M320 SMOKEn, joka on aivan paras Rushissa. Vihuja alko lappaamaan sinne, olin itse spawnivalikossa ja katoin, kun kaveri piti yksin (ylläri, missä oma tiimi?) sitä konttia hallussaan pommin piipittäessä. Spawnasin kaverin luo ja tämä kuoli juuri sillä hetkellä. Pistelen kaikki vihut matalaksi ja reviveen kaverin ja jonkun oman, joka oli varmaan vahingossa sinne pommille eksynyt. Kauhee kaaos, mutta saan pysyttyä hengissä ja elvyttelen omia siinä samalla. Lopulta kuolin ja tickettejä oli 0, mutta pommi saatiin räjäytettyä. Oli kyllä onnistunu fiilis. Viimesiltä MCOMeilta saatiin vaan toinen räjäytetyksi, toiselle päästiin kaverin kanssa kahdestaan savujen turvin parikin kertaa, mutta aina jostain selästä tuli snipusta tai vastaavasta. Tiukaks meni, mut ei me saatu sitä räjäytettyä. :/

Tuossa samaisessa mapissa eli Damavandissa puolustajana pelissä tuli myös aivan mielettömät killing spreet. Vaikka tappoja ei tullut siinä tilanteessa kuin 9, niin se itse tilanne oli aivan hillitön. Eli Rushissa oltiin puolustajina, ne tokat MCOMit räjäytettiin ja seuraavat oli siellä sen basejumpin jälkeen alhaalla. Jäin oottelee siihen vasemmalle niiden ihme säilöiden taakse siihen helipadin vierelle, mihin se kopteri spawnaa ja mistä kaikki vihut aina hyppelee. Noh, otan M320 BUCKin käteen (kokeilin sitä tuona iltana vasta ekaa kertaa innostuneena jonkun KonsoliFINiläisen hehkutusviestistä, ja ahh, rakkaus syttyi <3) ja makaan siinä säiliön takana. Minimapissa näkyy noin 8 lähestyvää pistettä, ei kai siinä. ;) Ensin juoksee joku snipu siitä mun ohi, selkään vaan BUCKilla. Lataaminen tuolla aseella on varsin hidasta, makaan siinä ja latailen rauhassa, kun vihuja on noin viisi kappaletta edessäni. Ammun seuraavankin, ja seuraavan, saan koko aika latailla siinä rauhassa. Vissiin kolmen tyypin jälkeen otan AK74M:n käyttöön ja lahtaan muutaman tyypin lisää siinä, pari tyyppiä alko jo kääntymään mua kohti. Kaikki tämä tapahtuu sekuntien aikana. Seuraavaksi tulee joku snipu seisomaan siihen mun vierelle noin 30 sentin päähän minusta ja kattelee minun ylitseni jonnekin, taisi olla joku nyyppä kyseessä. Murhaan sen pistoolilla ja sen lisäksi vielä yhden ampuvan vihun. Kaikki kuoli, fiilis on melko onnistunut. Päihitin melkein koko vihollistiimin yhdessä tilanteessa. Energiaakin taisi olla vielä yli puolet jäljellä. Lataan pistoolin ja AK:n ja kattelen vihujen spawnin suuntaan. Sieltä tulee vihu ja vähemmän yllättäen jonkun nyyppäaseen kanssa, ja saan RPG:stä nenille. Olis ollut todellista YouTube-matskua tuo tilanne. :) Oli suunnitelmissa kaverin kanssa mennä tuonne kahdestaan, mutta tämä jäi jonnekin. Tekstichatissa tuli vaan yläkulmaan viestejä, että mun nimi näkyy tuolla yläkulmassa aika tiuhaan tahtiin ja koko ajan vaan jotain "Ei saakeli HAHAHAH". Oli aika hektinen tilanne, mut kerkesin pälyilemään niitä yläkulman viestejäkin siinä välissä. :D

Samassa pelissä kaveri veti myöhemmin siellä tunnelin suulla tankilla 12 tapon putken ja nekin tapot ihan noin puolentoistaminuutin sisällä.

Jep, hieno peli tämä on. Mutta sama peli se on myös X360:lla, eikä siellä ole mitään ongelmia tähtäyksessä. Epäreilua, sanoisinko. Siksi mielestäni tästä input lagista saa täällä vinkua, jos haluaa. Tärkeintä, että DICE noteeraa sen ja korjaa sen joskus.

Saa toki vinkua ja pitääkin jos helpottaa. Valtaosa kitinästä on aiheellista ja rakkaasta lapsestahan ne suurimmat virheetkin huomaa ;) Viestilläni halusin vain muistuttaa niin itseänikin kuin foorumin väkeä, että kyseessä on kuitenkin peli joka virheineen päivineen pieksee monet täysin valmiit ja viimeistellyt pelit. Ettei vaivuttaisi liiaksi synkkyyteen :)

PS:Sitten on vasta syytä huoleen kun sotilas lakkaa purnaamasta!

Ylös Bottom