Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 3

Vastaus: Re: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

???

Eikös MVP-ripponit jaeta scoreboardin mukaan ja scoreboardillahan ei tuplapisteet näy.

Niin mäkin luulin. Muutaman kerran tuli ihmeteltyä kun olin listan kärjessä muttei koskaan tullut edes 2.- tai 3. MVP-ribbonia - lopulta päädyttiin squadi kaverin kanssa siihen tulokseen et Premiumin käyttäjäthän tuohon on syypäitä.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

The air radar now shows friendly aircraft as well as enemy ones
JES, VIHDOIN!!! Oon jo tarpeeks kyllästynyt wingmaniin törmäämiseen.

C-RAM and Pantisir are now destructible
Tätä en ymmärrä; C-ramin ja Pantsirin tehtävänähän on estää spawnrape ja miten se estetään kun kyseiset laitteet ovat tuhoutuneena? Olisivat sitten vaikka nerfanneet sen rangen takaisin entiselleen, jos kerran monet valitti niistä. -_-

Heatseeker-käyttäjiä tuli todella paljon lisää kun niiden lukitusaika tehtiin olemattomaksi. Todella ärsyttävää yrittää siinä lentää varsinkin kun vähintään yksi ohjus pääsee aina flareista läpi. Liian helpoksi se on tehty, ja helppous lisää aina hyväksikäyttäjiä.
Heatseekerit eivät haittaisi kovin paljoa jos DICE osaisi saakeli korjata flaret ja ECM'n. Läheltä ammuttuna heatseekereista ainakin se toinen heatseekeri "väistää" flaret ja ECM temppuilee puolet ajasta jos kopteri/stingeri lukittaa. Jettien heatseekereiden väistämiseen hyvä kikka on se, että kaartaa alaoikealla, niin ohjukset eivät osu. Jostain syystä kyseinen kikka ei toimi läheskään yhtä hyvin kopterien ohjuksia tai stingereitä vastaan.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Huom aiemmin postaamani patchi-lista on Battlefieldin community managerin mukaan vanha. Siihen on tehty muutoksia tuon jälkeen. Ainakin osa noista siis ei tule toteutumaan.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

[video=youtube;QpXm90Q_pxs]http://www.youtube.com/watch?v=QpXm90Q_pxs[/video]

Tässä tuo Premium-jätkien salainen video. Mahtavalta kyl näyttää, toivottavasti toimii konsoleillakin.
 
Re: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Heatseekerit eivät haittaisi kovin paljoa jos DICE osaisi saakeli korjata flaret ja ECM'n. Läheltä ammuttuna heatseekereista ainakin se toinen heatseekeri "väistää" flaret ja ECM temppuilee puolet ajasta jos kopteri/stingeri lukittaa. Jettien heatseekereiden väistämiseen hyvä kikka on se, että kaartaa alaoikealla, niin ohjukset eivät osu. Jostain syystä kyseinen kikka ei toimi läheskään yhtä hyvin kopterien ohjuksia tai stingereitä vastaan.

Niinpä. Aiemmin kaikki heatsiikkerit pystyi väistämään helpolla manööverillä, mutta nykytilanteessa se on ainakin kaltaiselleni sunnuntaipilotille huomattavasti vaikeampaa koska manööveri pitäisi lyhyen lukitusajan takia aloittaa heti kun lukitusääni alkaa. Muuten ohjukset tuntuvat aina osuvan, eikä se manööveri muutenkaan ole yhtä luotettava kuin ennen. Tietenkin jos Tukholman pojat hienossa lasipalatsissaan saisivat kehitettyä korjauksen flareihin, voisi väistökeliikkeet unohtaa.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Tänään oli kyllä mahtava 2h sessio!
Tosiaan tosi elämän kaveri oli vastusjoukkueessa ja katsottiin sitten, että kumman joukkue pelaa paremmin.
Serverinä toimi yksi parhaista pelaamistani servuista ikinä! Eli yksi DICE:n Favourites - serveri
Mappi kierto oli:
- Operation Metro - Rush
- Caspian Border - Conquest 4 lippua
- Operation Firestorm - Conquest 3 lippua
- Damavand Peak - Rush
- Kharg Island - TDM
- Noshar Canals - TDM

Lopputilanne minulle 4-2 :D
 
Re: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Loistavaa pelikuvaa Armored killistä! Just sellasta mitä oon kaivannu, ei mitään pullonkauloja vaan aitoa battlefield-meininkiä - pitää päästä ajelemaan mönkijöillä, näyttävät nimittäin vielä hauskemmilta kuin jeepit. Harmi vaan että pääsee vasta 18. päivä latailemaan, hyvä syy pitää kahden viikon tauko.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Ihan hyvältä näyttää muutokset mutta tosiaan se c4 voisi jäädä muttei pysty räjäyttää enään sitä. Claymoret...nojaa nykyinen kyllä ihan ok. Välillä noitten kanssa menee hermot ja toki itsellä joku 700 killiä niillä ;). Veitsen fiksaaminen on kanssa hemmetin hyvä homma. Välillä ei meinaa millää tulla takedownia vaan huiskii ja huiskii sillä. Sinkoihin voisi pistää vähän lisää damagea ukkoja vastaan. Ei ole kovin realistista, että pitää tulla about suora osuma jotta saa killin 100% ukosta.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Ei ole kovin realistista, että pitää tulla about suora osuma jotta saa killin 100% ukosta.

Onko tämä peli noin muuten mielestäsi realistinen? Sinko on ihan sopivan tehokas jalkaväkeä vastaan, ehkä vieläkin saisi nerffata hieman. Ajoneuvoja vastaanhan se on tarkoitettu ensisijaisesti.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Harmi vaan että tuo muutoslista on feikki

No ei feikki, mutta DICEn mukaan vanha ja sittemmin päivittynyt/muuttunut (zh1nt0:n lausunto asiasta löytyy muutaman klikkauksen jälkeen hihityksen linkkaaman foorumin kautta).

Eli käytännössä hyödytöntä vedellä lippuja salkoon tai heitellä ohjaimia tuon perusteella...
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Heatseekerit eivät haittaisi kovin paljoa jos DICE osaisi saakeli korjata flaret ja ECM'n. Läheltä ammuttuna heatseekereista ainakin se toinen heatseekeri "väistää" flaret

Itseasiassa se on ihan vain realistisuutta, tarpeeksi läheltä tai vastaantulevana ammuttuna lämpöhakuinen pitää paremmin kohteensa myös irl, flaret eivät kerkeä "lämpiämään" tarpeeksi ja kirivät kovalla vauhdilla pois koneestaan. Ite ainakin käytän surutta hyväkseni ja lähetän ohjukset matkaan sopivan tilaisuuden tullen vasta todella lähellä kohdetta!

Ps. Perkules, mie en koskaan muista laittaa sitä pyyntöö niin muistaisit sie?! :p
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Heatseekerit eivät haittaisi kovin paljoa jos DICE osaisi saakeli korjata flaret ja ECM'n. Läheltä ammuttuna heatseekereista ainakin se toinen heatseekeri "väistää" flaret ja ECM temppuilee puolet ajasta jos kopteri/stingeri lukittaa. Jettien heatseekereiden väistämiseen hyvä kikka on se, että kaartaa alaoikealla, niin ohjukset eivät osu. Jostain syystä kyseinen kikka ei toimi läheskään yhtä hyvin kopterien ohjuksia tai stingereitä vastaan.

IMO ilmahärpäkkeet ovat aika hyvässä tasapainossa tällä hetkellä. En ymmärrä minkä takia niiden flarejen tarvitsisi toimia joka kerta sataprosenttisesti niin jeteissä kuin hekoissakaan tai miksi joku muutaman G:n käännös harhauttaisi joka kerta lämpöhakeutuvan ohjuksen. Jos näin olisi, niin siinä tapauksessa heatseekereillä, Stingereillä ja Igloilla ei sitten tekisi taas mitään.

Jos jotain pitäisi ihan oikeasti muuttaa niin F35:sen thrust vectoring erillisen napin alle (neliö taitaa olla käyttämätön jeteissä tällä hetkellä). Nykyinen järjestely F35:sessa on aivan älytön varsinkin ilmataisteluita ajatellen.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Onko tämä peli noin muuten mielestäsi realistinen? Sinko on ihan sopivan tehokas jalkaväkeä vastaan, ehkä vieläkin saisi nerffata hieman. Ajoneuvoja vastaanhan se on tarkoitettu ensisijaisesti.

Ei ole mutta silti. Mulle sopisi mainiosti jos pidettäisiin aseiden tehot ennallaan ja normaalissa olisi 80% ja hc:ssa 60% nykyisestä helasta. Paras taktiikkahan noobtubella ja singolla on ampua seiniin ja tiputtaa romut vihujen niskaan joka tapauksessa jos se on mahdollista tilanteesta riippuen.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

IMO ilmahärpäkkeet ovat aika hyvässä tasapainossa tällä hetkellä. En ymmärrä minkä takia niiden flarejen tarvitsisi toimia joka kerta sataprosenttisesti niin jeteissä kuin hekoissakaan tai miksi joku muutaman G:n käännös harhauttaisi joka kerta lämpöhakeutuvan ohjuksen. Jos näin olisi, niin siinä tapauksessa heatseekereillä, Stingereillä ja Igloilla ei sitten tekisi taas mitään.

Jos jotain pitäisi ihan oikeasti muuttaa niin F35:sen thrust vectoring erillisen napin alle (neliö taitaa olla käyttämätön jeteissä tällä hetkellä). Nykyinen järjestely F35:sessa on aivan älytön varsinkin ilmataisteluita ajatellen.

Toimihan flaret ja ECM't täydellisesti niissä ensimmäisissä patcheissa ja hyvin niitä ilma-ajoneuvoja sai alas stingereillä (paitsi nerffin jälkeen tuurilla). ECM, jonka pitäisi katkaista lukitus temppuilee nykyään aivan liian usein ja se pitäisi korjata imo. Samoin flarejen luotettavuutta pitäisi parantaa lisäten samalla niiden latausaikaa niin olisi aika avot omasta mielestä. Ei stingerillä/heatseekereillään voi suoraa odottaa, että kun ammun tämän ohjuksen tästä niin tappo lävähtää ruutuun muutaman sekunnin päästä.

Eniten pistää juuri vituttamaan kun joku beam scanning+heatseeker-noob saa minut alas vain sen takia, että puolustusmekanismit eivät toimineet. Ei tämä ole mikään sotasimulaattori, jossa aseet voivat jumiutua tai mekaniikka pettää, joten asioiden pitäisi kyllä olla balanssissa imo.

Ja tuo F35 on muutenkin jo tuhoon tuomittu laite tässä pelissä. Olisivat edes pitäneet sen samanlaisena kuin B2K'n julkkarissa, niin sillä kehtaisi edes lentää.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Toimihan flaret ja ECM't täydellisesti niissä ensimmäisissä patcheissa ja hyvin niitä ilma-ajoneuvoja sai alas stingereillä (paitsi nerffin jälkeen tuurilla). ECM, jonka pitäisi katkaista lukitus temppuilee nykyään aivan liian usein ja se pitäisi korjata imo. Samoin flarejen luotettavuutta pitäisi parantaa lisäten samalla niiden latausaikaa niin olisi aika avot omasta mielestä. Ei stingerillä/heatseekereillään voi suoraa odottaa, että kun ammun tämän ohjuksen tästä niin tappo lävähtää ruutuun muutaman sekunnin päästä.

Eniten pistää juuri vituttamaan kun joku beam scanning+heatseeker-noob saa minut alas vain sen takia, että puolustusmekanismit eivät toimineet. Ei tämä ole mikään sotasimulaattori, jossa aseet voivat jumiutua tai mekaniikka pettää, joten asioiden pitäisi kyllä olla balanssissa imo.
Sehän tässä on kaikkein hauskinta, että DICE joskus kuukausia sitten linkkasi uutisena Battlelogin etusivulle videon, missä opastettiin flarejen ja ecm käytössä. Videolla sanottiin todella selkeästi, että flaret ja etenkin ecm on rikki. DICE vaan kirjoitti, että "Ottakaas tuosta videosta mallia ja opetelkaa käyttämään niitä!", täysin unohtaen sen tärkeimmän pointin, että ne eivät toimi...
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Toimihan flaret ja ECM't täydellisesti niissä ensimmäisissä patcheissa ja hyvin niitä ilma-ajoneuvoja sai alas stingereillä (paitsi nerffin jälkeen tuurilla). ECM, jonka pitäisi katkaista lukitus temppuilee nykyään aivan liian usein ja se pitäisi korjata imo. Samoin flarejen luotettavuutta pitäisi parantaa lisäten samalla niiden latausaikaa niin olisi aika avot omasta mielestä. Ei stingerillä/heatseekereillään voi suoraa odottaa, että kun ammun tämän ohjuksen tästä niin tappo lävähtää ruutuun muutaman sekunnin päästä.

Eniten pistää juuri vituttamaan kun joku beam scanning+heatseeker-noob saa minut alas vain sen takia, että puolustusmekanismit eivät toimineet. Ei tämä ole mikään sotasimulaattori, jossa aseet voivat jumiutua tai mekaniikka pettää, joten asioiden pitäisi kyllä olla balanssissa imo.

Ei se ole ainakaan mun mielestä mitenkään mahdoton ajatus, että varsinkaan ilmataisteluissa heatseekereiden, flarejen, guidojen ja ECM:n toimivuudella on jokin todennäköisyys kuin se että ne toimivat joka kerta (eli ilman harhautuksia osuisi joka kerta tai että harhautukset toimisivat joka kerta). Kyllä nyt tuon verran pelissä voi "realistisuutta" olla ilman että se tekee pelistä yks yhteen mallinnettua simulaattoria.

Itse asiassa kun sitä yhtä kopterin ECM-videota tuli jossain vaiheessa katseltua, niin sen perusteella DICE olisi nimenomaan koodannut jotkin todennäköisyydet noiden toimivuudelle (+ tarkoituksettomat bugit). Niin selkeät erot oli esimerkiksi sen välillä kuinka hyvin osuu jos jää leijumaan kopterilla ECM-silppupilveen tai jos on liikkeellä ja vetää silppupilveä perässään. Videon tekijät esittivät useista toistoista saadun datan mukaan ensimmäisessä skenaariossa ECM:n toimivan jollain yli 90 prosentin todennäköisyydellä kun jälkimmäisessä se oli jotain 50 prosentin luokkaa (muistaakseni).

Siitä olen kyllä ihan samaa mieltä, että ECM voisi toimia paremminkin jeteissä kuin miten se nyt toimii (oli se sitten DICE:n puolelta tarkoituksellista tai bugi).
 
Ylös Bottom