Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 4

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Battlefield 4

Kyllähän tää peli on ollu pettymys ja näyttää siltä ettei sitä pelasta juuri mikään.

Obliteration on toiminut uusissa mapeissa hienosti. Suosittelen sitä konkan ja carrier assaultin sijaan. Tosin idiootit tiimikaverit ärsyttää tässä pelimuodossa :rolleyes: .
 
Vastaus: Battlefield 4

Toivottavasti porukka ei sitten unohda kuinka paska tää BF4 oli. Mikään ei tule muuttumaan jos suurin osa taas ennakkotilaa seuraavan Bäfän. Tosin seuraava Bäfä taitaa huhujen mukaan olla Visceral Gamesin tekemä ja poliisiteemainen. Vois jopa toimia, kun luultavasti pienemmät kartat ja vähemmän pelaajia ja mikä tärkeintä, DICE ja varsinkin DICE LA ei koske peliin.
 
Vastaus: Battlefield 4

Tungen nyt vähän kiilaa tähän kaiken negatiivisuuden väliin sanomalla että joillakin tämä peli toimii todella mahtavasti ja on kerrassaan upeaa hupia. Itsellä oli parin kk tauko tuossa joskus, peli ei oikein maistunut kun onnistumisia ei tullut ja kuolemat tuntuivat epäreilulta ym.

Sittemmin jokin muuttui jonkin pätsin myötä ja viimeiset kuukaudet peli on ollut ainoastaan hauskaa.

Alustana siis PC. PS4-puolella tuntuu olevan suurimmat ongelmat, onhan se hieman häpeällistä kun Dice ei edes myönnä kuminauhojen olemassaoloa. Raippaa annan myös tuosta Naval Striken PC-peruutuksesta. Ymmärrän ratkaisun, mutta en sitä että siitä ilmoitettiin vasta 3 tuntia ennen oletettua julkaisua. Minulla oli jo maito ja keksit valmiina pelipisteen vieressä.
 
Vastaus: Battlefield 4

Tämä nykyään saa PS3:n jäätymään jopa Test Rangessa :D

PS3 ja konkka:
Mulla oli parin viikon tauko tästä bugikasasta, jonka aikana oli tullut viimeisin päivitys. Eilen illan pelisessiossa meni jumiin 3 kertaa ja nyt tunnin sisällä kahdesti. Lisäksi nykyään pätkii välillä todella rankasti, ukko siirtyy juoksussaan useita metrejä taaksepäin, wtf.? Tuntuu, että jokainen päivitys vaan rikkoo peliä aina vaan enemmän (jos se nyt ylipäätään on enää edes mahdollista). Ziisös sentään. Ennen jumitti vaan "satunnaisesti". Lisäksi tuuletin käy nykyään pari naksua kovemmalla kuin ennen.
 
Vastaus: Battlefield 4

Tungen nyt vähän kiilaa tähän kaiken negatiivisuuden väliin sanomalla että joillakin tämä peli toimii todella mahtavasti ja on kerrassaan upeaa hupia. Itsellä oli parin kk tauko tuossa joskus, peli ei oikein maistunut kun onnistumisia ei tullut ja kuolemat tuntuivat epäreilulta ym.

Sittemmin jokin muuttui jonkin pätsin myötä ja viimeiset kuukaudet peli on ollut ainoastaan hauskaa.

Alustana siis PC.

Veikataan että se johtuu yksinkertaisesti vuokraservuista että peli on sentään pelattava PC:llä. Admin määrittelee ping-rajan ja pelattavuus pysyy niin kunnossa kuin se on mahdollista näillä systeemeillä. Kuinka hyvä se pelikokemus olisi PC:llä ilman näitä konsolien määrittelemiä typeriä rajoja tiedonsiirrossa?

Konsoleilla hiippailee samalla serverillä porukkaa joka puolelta maailmaa, ei mikään ihme että lagaa ja varppailee, venyy ja paukkuu.

Tähän kun lisätään se että joissain maissa yhteydet on niin huonot että niillä pyörii pingit sadassa jo naapurikaupunkiin, wlanit päälle, vielä lisätään samaan liittymään pikku-sisko kattomaan Netflixiä ja isi käyttämään nettiä siihen mihin isit internettiä käyttää... mitä se sitten näillä tapauksilla on toiselle puolelle mannerta saati sitten toiseen regioniin. Siellä on niin paljon niin huonoja yhteyksiä jo regionien sisälläkin ettei Dice edes uskalla pelaajien pingejä näyttää scoreboardilla.

Mä pelasin kanssa aiemmin PC:llä ennen kuin tulin mukavuudenhaluiseksi, vanhaksi ja laiskaksi. En ikinä nähnyt tuollaista kansallisuuksien kirjoa serverillä mitä BF4:ssa on joka ikisessä pelissä. Siellä vilkkuu tähtilippuja, Japanin lippuja, Australian lippuja.... Ei se vain voi toimia näin.
 
Vastaus: Battlefield 4

En ikinä nähnyt tuollaista kansallisuuksien kirjoa serverillä mitä BF4:ssa on joka ikisessä pelissä. Siellä vilkkuu tähtilippuja, Japanin lippuja, Australian lippuja.... Ei se vain voi toimia näin.

Argentiinalaisia ja brasseja riittää nykyään melkein joka toiseen rundiin. Sinne kun nakkaa pari Japanian sankaria mukaan, niin on kunnon pingisoppa keitetty.
Eoilen illalla jotenkin pystyin neljä rundia pelaamaan NS-karttoja ilman raivareita. Nykihän se kyllä, muttei infernaalisesti...
 
Vastaus: Battlefield 4

C4 pitäisi poistaa? Jos C4 on sulle ongelma kato peiliin ja löydät vian...

BF4:ssa ei muu mätä kuin itku foorumeilla? Sä oot ehkä surkein trolli ikinä... BF4 on ehkä rikkinäisin AAA-peli ikinä, täysin julkaisukelvotonta roskaa jota porukka pelaa vain koska mitään muutakaan luokassaan ei vielä ole tarjolla. Lisäksi peliä tyhmennetään osa osalta massoille. "C4 on esikoululaisten roskaa, lisää hakeutuvia ohjuksia kiitos..."

Näytä liitetiedosto 12486

Ehkä Trolli ehkä ei, mutta trollaamisen voi aina lopetta (tai aloittaa... ;) MUTTA sä pysyt todennäköisesti aina eri foorumeilla viisastelevana idioottina, jonka tärkeys ja itsetutnto on tasan tässä jutussa kiinni :)

Ja just niinhän se on, että joka ainolla vähänkään ajoneuvoja "suosivalla" kentällä on joka jantterilla C4 kourassa (tai prätkän/jeepin tms keulassa). Kattele pässi vaikka vähän tilastoja niin huomaat ehkä itsekki... 1-2 C4-pelleä saa lähes aina helposti pois kimpusta vähänkään ketterämmällä vehkeellä, mutta kyllä niitä vaan joka kulmalta kaatuu lisää... ELi Mr. Jamppi voi tuijotella ihan omaa (Perä)peiliään just niin paljon ku jaksaa.

Ja samoin tuon ilmojen ritareiden kitinä lukkiutuvista singoista yms on aivan turhaa vikinää. Kaikki samat spedet kyllä iskee omassa ilmalinnassaan kaikki mahdoliset kilkkeet siipien (roottorin) päälle. Pelit muuttuu (ja kehittyy), ja mitä on tarjolla, niin niitähän käytetään!

Ja mulla taitaa mystisesti olla koko telluksen ainoo BF4 joka toimii lähes moitteettomasti.
 
Vastaus: Battlefield 4

C4:n kans leikkiminen on esikoululaisten idioottimaista räpellystä.... Jos joku asia pitäis korjata Battlefieldistä, niin EHDOTTOMASTI poistaa C4. Parhaimmassa tapauksessa jossain kentässä on 20 tolloa jotka kyykkii lipuilla c4-palikat valmiina kourassa! Ja 80% tapauksista räjäyttävät idiootit vielä itsenä mukana!

Pelit muuttuu (ja kehittyy), ja mitä on tarjolla, niin niitähän käytetään!

on se hienoo kun ihmisillä on selkeet mielipiteet :rolleyes:
 
Vastaus: Battlefield 4

Ja just niinhän se on, että joka ainolla vähänkään ajoneuvoja "suosivalla" kentällä on joka jantterilla C4 kourassa (tai prätkän/jeepin tms keulassa). Kattele pässi vaikka vähän tilastoja niin huomaat ehkä itsekki... 1-2 C4-pelleä saa lähes aina helposti pois kimpusta vähänkään ketterämmällä vehkeellä, mutta kyllä niitä vaan joka kulmalta kaatuu lisää... ELi Mr. Jamppi voi tuijotella ihan omaa (Perä)peiliään just niin paljon ku jaksaa..

Tarviiko sillä tankilla tunkea yksin kaikkien rakennusten väliin. Alunperinhän ne on suunniteltu jalkaväen tukemiseen. Itse kuolen paljon useammin erilaisiin sinkoihin. Valoja päälle ja katsele vähän missä ajelet sekä mieluummin kannattaa pysyä liikkeessä kuin istua paikallaan.
 
Vastaus: Battlefield 4

Sittemmin jokin muuttui jonkin pätsin myötä ja viimeiset kuukaudet peli on ollut ainoastaan hauskaa.

Alustana siis PC. PS4-puolella tuntuu olevan suurimmat ongelmat, onhan se hieman häpeällistä kun Dice ei edes myönnä kuminauhojen olemassaoloa. Raippaa annan myös tuosta Naval Striken PC-peruutuksesta. Ymmärrän ratkaisun, mutta en sitä että siitä ilmoitettiin vasta 3 tuntia ennen oletettua julkaisua. Minulla oli jo maito ja keksit valmiina pelipisteen vieressä.

Tuntuu siltä, että tämä Battlefieldin-tekele on kulkenut juuri päinvastaisiin suuntiin PS4:lla ja PC:llä. Päivityksistä huolimatta (tai niistä johtuen?) Pleikkarin ongelmat ovat kasvaneet jatkuvasti. Harmi vain, että eniten häikkää on juuri siinä omassa suosikkipelimuodossa eli isossa konkassa.
 
Vastaus: Battlefield 4

Nyt on takana 50 tuntia pelaamista ja voi että kun tämä peli on tehnyt aivan loisteliaan täyskäännöksen julkaisusta.

Peli ei ole viimeisimmän päivityksen jälkeen kaatunut kertaakaan. Ihmisillä on pienet pingit (välillä 20-60) ja homma vaan toimii. Alustana on siis PC ja peliä on todella suuri ilo pelata, varsinkin näin lomaillessa, kun ei ole huolen häivää.
Siis täydellinen peli ei tietenkään vieläkään ole, vaan siis pelattava.

Muutamia epäkohtia: Mikäli liityn servuun ja joudun jonottamaan, niin jonotuksen päättyessä tulee aina error: ''could not communicate with BF4. Please use task manager to close it down''. Eli aivan, kuin peli kaatuisi, mutta muutama sekunti ja homma skulaa taas. Pelin alkaessa grafiikan päivitys on jokseenkin heikko (ainakin Nvidialla). Eli sotilaan ase ja kädet ovat puuroa ja ruoho puuttuu maasta jne, mutta terävöityy huippuunsa kuitenkin suht pian. Killcami myös kusee silmään. Eli killfeedissä näkyy, että minut ammuttiin esim. veneellä ja sitten killcam värjääkin punaiseksi taivaalla lentelevän AC-130:n.

Muita ongelmia ei osu silmään. Nuo yllä mainitut ovat kuitenkin kaikki niiiiiin pieniä vikoja, että kokemus ei kaadu niihin. Hauskaa on ja tulee olemaan vielä pitkään. Iso kiitos DICE:n suuresta tuesta! (EA kuitenkin saa suksia suolle :D)
 
Vastaus: Battlefield 4

Eilen toimi loistavasti HC-Rushissa NS serveri, ei nykinyt lainkaan tai muutenka buginut. Toivottavasti toimis jatkossakin mutta saas nähä.
 
Vastaus: Battlefield 4

Kyllä se Lancang Damin nykimättömyys taisi olla joku tilapäinen häiriö, eilen pätki taas totuttuun tapaan. Samoin myös killcard näkyi suunnilleen 50% ajasta kuollessa.
 
Vastaus: Battlefield 4

Tämä peli voidaan kuopata... Kiitos Micro$oft... (eiköhän Sonylla saman suuntaiset vaatimukset myös ole)

...

Eli pelejä rajoitetaan rankasti jotta se paskimmalla yhteydellä pelaavat voi myös antaa rahansa pelifirmoille. Parempaa ei ole odotettavissa ennen kuin M$.n ja Sonyn politiikka muuttu ja EA valikoi laadun rahastuksen sijaan. Ne joiden yhteydet on kuraa saavat keskenään kärsiä ongelmistaan sen sijaan että kaikki joutuvat kärsimään.

Eniten itseä ketuttaisi jos PC.llä vielä pelaisi. Konsoleiden politiikan takia oma alusta kärsii kohtuuttomasti...

Oikeasti!!! Boxilla pelit pitää olla pelattavia 300 pingillä!!! VMP! Jo rapeella sadalla saattaa PC.llä lentää servulta ulos...
Tä on oikeasti aivan käsittämätöntä ripulia....

Tämä selittääkin jo sitten monta asiaa. 300ms siirtoviiveen lisäksi erityisesti tuo 10% pakettihävikin salliminen max 10s aikana on jotain aivan käsittämätöntä reaaliaikaisessa pelissä. Ei ole ihme, että venyy ja paukkuu kun käytännössä 2G -känny-yhteyksillä pitää voida pelata...

Region-lockeilla tätä voisi kontrolloida jollain tavoin, mutta lienevätkö nekin kiellettyjä laitevalmistajan puolelta (onko jossain boxi- tai ps-pelissä region-lockeja?).

Kyllä se Lancang Damin nykimättömyys taisi olla joku tilapäinen häiriö, eilen pätki taas totuttuun tapaan.

:D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield 4

Region-lockeilla tätä voisi kontrolloida jollain tavoin, mutta lienevätkö nekin kiellettyjä laitevalmistajan puolelta (onko jossain boxi- tai ps-pelissä region-lockeja?).
Enemmän tulee pelattua ulkomaalaisten kanssa verkkopelejä kuin pelkästään suomalaisten kanssa (joihin on tutustunut jossain kansainvälisillä peli foorumeilla), en näe region lockkia hyvänä vaihtoehtona.

Muistaakseni MAG-pelissä oli pelin loppu aikoina ainoastaan Jenkki servut päällä, mutta eihän se estänyt suomi poikia pelaamasta sitä. Enkä myöskään nähnyt paljon lagi valituksia tän foorumin MAG keskusteluissa, joten sen pohjalta voisi olettaa että pelin sisäinen "verkkoinfrastruktuuri" (vai miksi sitä kutsuisi) oli tarpeeksi hyvä ettei pelaamista tarvinnut lopettaa vaikka EU MAG servut meni alas.

DICEn pitäisi laittaa ihan pelin sisäisen lag compensaatio kuntoon, tick ratea ylemmäs ja muita online asetuksia paremmaksi. Eihän region lock mitään korjaa jos peli silti antaa lagia, vaikka pelaa oman maan servuilla sen maan ihmisten kanssa.
 
Vastaus: Battlefield 4

Enemmän tulee pelattua ulkomaalaisten kanssa verkkopelejä kuin pelkästään suomalaisten kanssa (joihin on tutustunut jossain kansainvälisillä peli foorumeilla), en näe region lockkia hyvänä vaihtoehtona.

Muistaakseni MAG-pelissä oli pelin loppu aikoina ainoastaan Jenkki servut päällä, mutta eihän se estänyt suomi poikia pelaamasta sitä. Enkä myöskään nähnyt paljon lagi valituksia tän foorumin MAG keskusteluissa, joten sen pohjalta voisi olettaa että pelin sisäinen "verkkoinfrastruktuuri" (vai miksi sitä kutsuisi) oli tarpeeksi hyvä ettei pelaamista tarvinnut lopettaa vaikka EU MAG servut meni alas.

DICEn pitäisi laittaa ihan pelin sisäisen lag compensaatio kuntoon, tick ratea ylemmäs ja muita online asetuksia paremmaksi. Eihän region lock mitään korjaa jos peli silti antaa lagia, vaikka pelaa oman maan servuilla sen maan ihmisten kanssa.

Niin siis tick-raten nostaminen nostaa kaistavaatimuksia ja ainakin noiden MSn vaatimusten mukaan niinkin huonot siirtonopeudet kuin 90-luvun loppupuolen GPRS-yhteydet pitää toimia (itse mittasin PS4n BF4:lle 30kbps servulle ja 120kbps PS4:lle päin joten perus 2G-känny riittää mainiosti). Jos tick-raten nosto olisi laitevalmistajan kaistavaatimusten rajoissa ja olisi (edes osittainen) ratkaisu asiaan, DICE olisi tehnyt sen jo.

Mitä region-lockiin tulee niin se auttaisi siinä mielessä, että pelaajien warppailu vähenisi. Warppailukaan ei ole ongelma, mutta client-side hit detection on ts. käytännössä hitaamalla yhteydellä pelaavalla on aina viimeinen sana.

Mutta toki olen samaa mieltä siitä, että konsoleilla on olemassa myös toimivia FPSiä, mm. Warfighterissä ei ollut koskaan sellaista fiilistä, että kus***n silmään lagin takia. Eli jotain on ryssitty myös yleisesti BFn "netcoden" ja/tai serveripuolen toteutuksessa, se on ihan selvää. Nuo Jampin linkkaamassa pätkässä mainitut vaatimukset eivät ole ole tätä päivää.
 
Vastaus: Battlefield 4

Eilen toimi loistavasti HC-Rushissa NS serveri, ei nykinyt lainkaan tai muutenka buginut. Toivottavasti toimis jatkossakin mutta saas nähä.

Itse en muuta käytännössä pelaakaan kuin HC Rushia eikä nämä ison konkan ongelmat ole olleet koskaan ongelma rushissa. Pari kertaa on tullut kokeiltua isoa konkkaa ja eroa toimivuudessa on kuin yöllä ja päivällä.
 
Ylös Bottom