Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 4

Vastaus: Battlefield 4

Käytiin kavereitten kans hieman pelailemassa PS4:n servuilla, yksi pelaaja yllätti kyllä täysin.
http://battlelog.battlefield.com/bf4/battlereport/show/32/449915062362820544/979646944/

Sperhawk46
Pelaaja tuli mukaan kesken matsin ja heti alkoi pisteet kasvamaan huimasti. Scoreboardia kun katseli tyypille ropisi vain pisteitä ja yhtäkkiä olikin top. Pelaajaan ei koskaan törmätty kuitenkin välillä ilmesty, että tappoi snipulla. 32kpl tappoa snipulla..

Muuten ei mitään ihmettelyn aihetta, mutta pisteinä yli tuplat seuraavana olevaan vaikka tappoja lähes yhtäpaljon. Tyyppi oli servul varmaan 20min. Poistui servulta heti kun mappi vaihtu.

En sulje mahdollisuutta, että pelasi missiota. Kuitenkaan kukaan kavereista ei törmännyt häneen yhelläkään lipulla. Toinen nick täll näyttäisi olevan SperhawkEA.. Olisikohan jotain tekemistä tän kanssa.
 
Vastaus: Battlefield 4

Käytiin kavereitten kans hieman pelailemassa PS4:n servuilla, yksi pelaaja yllätti kyllä täysin.
http://battlelog.battlefield.com/bf4/battlereport/show/32/449915062362820544/979646944/

Sperhawk46
Pelaaja tuli mukaan kesken matsin ja heti alkoi pisteet kasvamaan huimasti. Scoreboardia kun katseli tyypille ropisi vain pisteitä ja yhtäkkiä olikin top. Pelaajaan ei koskaan törmätty kuitenkin välillä ilmesty, että tappoi snipulla. 32kpl tappoa snipulla..

Muuten ei mitään ihmettelyn aihetta, mutta pisteinä yli tuplat seuraavana olevaan vaikka tappoja lähes yhtäpaljon. Tyyppi oli servul varmaan 20min. Poistui servulta heti kun mappi vaihtu.

En sulje mahdollisuutta, että pelasi missiota. Kuitenkaan kukaan kavereista ei törmännyt häneen yhelläkään lipulla. Toinen nick täll näyttäisi olevan SperhawkEA.. Olisikohan jotain tekemistä tän kanssa.

Aika keskinkertaiset statsit, ei mitenkään poikkeavat. Kaveri istui jossain kaukana vuorella ja ampui headshotteja johonkin spawniin. Sai tuossa matsissa 29 marksman ribbonia, jonka saa jokaisesta yli 250m headshotista. Siitä saa aika kivasti bonusta ja sen takia se sai niin paljon pojoja tuossa matsissa. SperhawkEA ei ole toinen tunnus, vaan battlelog id. Ihan normi janari kyseessä, joka käyttää epäreilusti hyväkseen spawniin tappamista. Tuollaisilta viedään tagit ja korvennetaan peräsuoleen hitsipillillä. T-bägäily on homoille.
 
Vastaus: Battlefield 4

hyvin pelaa, jos nykii niin vaihtaa suosiolla servua. tein pienen koe julkaisun youtubeen facebookiin lataamastani videosta. kuvanlaatu näyttää paremmalta
http://www.youtube.com/watch?v=C9X8XVF0-xY&feature=youtu.be
:D

Toinen Battlefieldin isoimmista ongelmista... Conquestia kun pelaat niin serveri täynnä homeperseisiä reconeita jotka etsivät toisiaan, eivätkä välitä p*skan vertaa siittä mitä pelissä oikeasti pitäisi tehdä voiton eteen. Se on myös aina mukava huomata kuinka kopterin pilotti on hypännyt pois kesken lennon päästäkseen katolle ottamaan aurinkoa, ja itse ihastelet nopeasti lähestyvää ruohikkoa.

Pari kykkivää reconia vielä ymmärtää, mutta sitten kun niitä on molemmilla puolilla tusinan verran... Tai jos ne kaikki sattuvat samalle puolelle, missä itse pelaat. Häpeämättä voin myöntää, että pari kertaa olen oman joukkueen kipinävahdeille esitellyt leimuavaa hitsipilliäni tai hienosti käärittyjä C4:siani ja vaihtanut tämän jälkeen suosiolla serveriä.

Edit. En nyt tällä viittaa jpkl:n pelaamiseen, tuli vaan reconeista mieleen.
 
Vastaus: Battlefield 4

Toinen Battlefieldin isoimmista ongelmista... Conquestia kun pelaat niin serveri täynnä homeperseisiä reconeita jotka etsivät toisiaan, eivätkä välitä p*skan vertaa siittä mitä pelissä oikeasti pitäisi tehdä voiton eteen. Se on myös aina mukava huomata kuinka kopterin pilotti on hypännyt pois kesken lennon päästäkseen katolle ottamaan aurinkoa, ja itse ihastelet nopeasti lähestyvää ruohikkoa.

Pari kykkivää reconia vielä ymmärtää, mutta sitten kun niitä on molemmilla puolilla tusinan verran... Tai jos ne kaikki sattuvat samalle puolelle, missä itse pelaat. Häpeämättä voin myöntää, että pari kertaa olen oman joukkueen kipinävahdeille esitellyt leimuavaa hitsipilliäni tai hienosti käärittyjä C4:siani ja vaihtanut tämän jälkeen suosiolla serveriä.

Edit. En nyt tällä viittaa jpkl:n pelaamiseen, tuli vaan reconeista mieleen.

muutaman kerran on kyllä sattunu että joku jenkki huutaa pää sininisenä kun ei tee niin kuin se haluaa, tulee mieleen heti Smokin´ Aces leffasssa oleva karatesälli :) commanderilla voisi kyllä olla kyky määrätä eksyneet vaikka ajan rullaamisella..
 
Vastaus: Battlefield 4

Tulipahan ostettua tämäkin, kun sai käytettynä ok hintaan gamestopista. Ihan hyvä näin, koska jos tästä paskasta olisi pitänyt täysi hinta maksaa, niin voisi jopa aavistus vituttaa.

Muutamia verenpainetta nostavia seikkoja:

- Grafiikka on PS3:lla ihan järkyttävää kuraa
- Servulle pääsee yleensä kuudennella tai seitsemännellä yrittämällä (you have lost connection to the session)
- Joka ikinen rush tai konkka matsi päätyy plegen jumittamiseen ja pakkokäynnistykseen. Obliterationia sentään voi pelata useamman rundin putkeen, ennen freezeä.
- No ne äänet, ne äänet. Sama vaiva kuin kolmosessa. Yht'äkkiä ajellaan sähköautoilla tai kuollaan äänettömiin aseisiin.
- Spawnataan ilman asetta
- Lagi, eipä bäfä olisi bäfä ilman kuminauhaa. Mukavahan se on juosta samat raput pari kertaa ylös.

Vajaa puoli vuotta ei nähtävästi riitä julkaisusta, että Dice saa pelin korjattua. Tosin ei tämä mikään yllätys pitäisi olla, kun BF3:ssa taisi mennä vajaa vuosi ennen kuin kaikki viat oli poissa.
 
Vastaus: Battlefield 4

2) Puukotusanimaation aikana vihollinen on täysin kuolematon. Tästä otin videon kun ammuin puukottajaa 4 m päästä 10 kertaa päähän DMR:llä.

Tämä ei ole aivan ehdoton totuus, joskus sen puukottajan saa ammuttua ja kaverin pelastettua, useimmiten ei onnistu. En ole vielä keksinyt miksi se joskus onnistuu. Kerran olen pelastunut selkään puukotukselta, animaatio alkoi ja loppuikin yhtäkkiä kesken kun kaveri ampui puukottajan.
 
Vastaus: Battlefield 4

Vajaa puoli vuotta ei nähtävästi riitä julkaisusta, että Dice saa pelin korjattua. Tosin ei tämä mikään yllätys pitäisi olla, kun BF3:ssa taisi mennä vajaa vuosi ennen kuin kaikki viat oli poissa.
No nii-in. Niin kuin ketjun viestimäärästä voi todeta, porukka nauttii tämän ydinjätteen pelaamisesta, ja Dice suoltaa lisää rikkinäistä roskaa kun rahavirta ei katkea. Eikös sitä uusinta DLC:tä siirtäneet sen takia, kun ei edes Dice kehdannut niin rikkinäistä lisäosaa julkaista? Vai oliko se vain jollain alustalla, vaikea sanoa. Mikäpä siinä on julkaista sellainen bugimälli, kun iso osa pelaajista on maksanu jo toisen kerran täyden pelin hinnan huippu-PREMIUM viihteestä.
 
Vastaus: Battlefield 4

Nyt taas päätin laittaa BF4:n pleikkariin ja kauheeta shaipaa on ollut.
Kahden tunnin pelisessiossa pleikkari leikkas kiinni 6 kertaa joista 4 oli Lancan Damissa ja 2 kertaa jäi mustaan ruutuun.
Äänet pätkii jatkuvasti ja jos hekosta hyppäs pois niin ei enään koko roundissa toiminu äänet. Ihan naurettavaa miten näin rikkinäinen peli edes pääsi markkinoille.
Voisivat nyt jotain tehdä asialle eikä nerffais/buffais aseita vaan keskittyisivät oleelliseen eli pelin toimintaan.

Naurettavaa kun ukko spawnaa ilman asetta tai iron sight ei ole sellainen kun sen kuuluu. Joko sen peittää kokonaan musta pallo jotta varmasti ei voi jäljittää missä vihollinen menee tai se iron sight puuttuu kokonaan. Tankissakin lähtee äänet jatkuvasti, mutta palaa hetken päästä takaisin.
Ei V**** sanon minä...:mad:
 
Vastaus: Battlefield 4

Peliä pelattuna noin kaksi viikkoa ja täytyy kyllä sanoa että minulla tämä toimii melko erinomaisesti! Viimeisin kosketus oli ps3 bf3.

Olen huomannut että servereille joinaamisen jälkeen on pientä lagia ja viivettä, mutta jotenkin se katoaa pois. Peli on sujuvaa ja skulaavaa (pelaan ilman lisäreitä perus kenttiä) Grafiikkakin näyttää hyvältä. Pelaan itse ps4 vekottimella.
 
Vastaus: Battlefield 4

No nii-in. Niin kuin ketjun viestimäärästä voi todeta, porukka nauttii tämän ydinjätteen pelaamisesta, ja Dice suoltaa lisää rikkinäistä roskaa kun rahavirta ei katkea. Eikös sitä uusinta DLC:tä siirtäneet sen takia, kun ei edes Dice kehdannut niin rikkinäistä lisäosaa julkaista? Vai oliko se vain jollain alustalla, vaikea sanoa. Mikäpä siinä on julkaista sellainen bugimälli, kun iso osa pelaajista on maksanu jo toisen kerran täyden pelin hinnan huippu-PREMIUM viihteestä.

PC:llä taisivat siirtää, konsoleilla ei, voin muistaa väärinkin. Joka tapauksessa PS4:llä tuo viimeisin lisäri on ollut julkaisusta asti aivan pelikelvoton, niin kovaa kumilankaa pukkaa päälle että ei siitä vain tule mitään, muutenkin mielestäni Carrier Assault-muotoa ei ole ihan loppuunasti mietitty, alkuun konkkaa ja loppuun perus Lockerin tai Metron tyylistä kranuhippaa. Muutenkin on mennyt fiilikset koko peliin ihan tyystin, muutaman rundin jaksaa silloin tällöin pelata tutulla suomi-porukalla, sitten alkaa peli riivaamaan kunnolla.
 
Vastaus: Battlefield 4

DICE buffas G36C:tä ja teki siitä pelin parhaan aseen. Kannattaa kokeilla :)
[video=youtube;l0UYiwQJtZw]https://www.youtube.com/watch?v=l0UYiwQJtZw[/video]



Edit: Kiitti kippo, huumorintajuttomien sankari.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield 4

Tosin pari muutakin Bäfä-youtuuberia vahvistaa G36C:n buffauksen:

[video=youtube;SYUdM3fn12M]https://www.youtube.com/watch?v=SYUdM3fn12M[/video]

[video=youtube;WN43J6DZjag]https://www.youtube.com/watch?v=WN43J6DZjag[/video]

Piti itsekin kokeilla eilen ja porukkaa lakosi kyllä ihan eri tyyliin! :)
 
Vastaus: Battlefield 4

Eilen taas kun tuli pelattua niin huomasin pari hassua hommaa.
Tai ainakin omasta mielestäni tuntuu siltä, että PS3:lla tuo IFV on huomattavasti tehokkaampi tankki kuin MBT.
Ukkoja tippuu jatkuvasti kun sillä räiskii ja sillä on aika helppoa ottaa toiset tankit pois pelistä myös kunhan tietää miten sillä kuuluu pelata.

Samalla huomas ettei tää peli ole paljoakaan muuttunu alku ajoista. Edelleen sniputtajat ovat omassa respassa ampumassa. Tai ainakin Rogue Transmissionissa ja Flood Zonessa. Huvittaa vaan kun linssit välkkyy ja vähän väliä kuuluu wiuh wiuh töks töks. Eikö ne hemmetti tajua, että ei siellä respassa kannata istua sen snipun kanssa jos ei siihen viholliseen osu. Enemmän niistä on hyötyä kun pelaisivat sitä objektia :cool:

Huvittavaa oli myös se, että niin moni lankesi tuohon G36C April Fools pilaan. Itseäni kuitenkin harmittaa, että se ase on niin kehno tässä pelissä. Itse suoraan sanottuna "rakastan" tätä asetta ja on ollut monessa pelissä se oma ykkös aseeni jolla olen pelannut. CoD4:ssä sekä BF3:ssa tuli mätkittyä todella paljon kyseisellä asella ja tietty onhan sitä käytetty myös tässä versiossa. Kuitenkin tuollainen RPM ja faktana myös se, että kyseessä on Carbine niin ei se kyllä hyvä enään ole. Toivottavasti nostais sen RPM:n siihen normaaliin tai edes lähelle sitä. Tietty silloin vasta kun peli itse toimii..
 
Vastaus: Battlefield 4

Yhteydet on niin kuraa että samalta ne kaikki karbiinit tuntuu. Lähinnä ongelmana on se epäjohdonmukaisuus tappoon tarvittavissa osumissa, joka pakottaa pumppaamaan kuulia niin kauan että kaveri on kaiken lägin jälkeen selvästi kuollut omassa ruudussa, vaikka oikeasti puolet siitä kuulamäärästä olis riittänyt.

Tämä tietty ottaa eniten pattiin silloin kun vastaan tulee useampi jamppa, toisen saat pudotettua ja sit saakin jo odotella uutta respaa.
 
Vastaus: Battlefield 4

Yhteydet on niin kuraa että samalta ne kaikki karbiinit tuntuu. Lähinnä ongelmana on se epäjohdonmukaisuus tappoon tarvittavissa osumissa, joka pakottaa pumppaamaan kuulia niin kauan että kaveri on kaiken lägin jälkeen selvästi kuollut omassa ruudussa, vaikka oikeasti puolet siitä kuulamäärästä olis riittänyt.

Tämä tietty ottaa eniten pattiin silloin kun vastaan tulee useampi jamppa, toisen saat pudotettua ja sit saakin jo odotella uutta respaa.
Tosiaan kommenttia heitettävä tähän että lagin takia nyt kannattaa surutta päästellä lipas vaan menemään nyt ja miettiä seuraavaa tilannetta jos lagista sinne asti "selviää" :D
Kuitenkin jos lagivaikutus ja bugit jättäisi pois ja pystyisi edes vähän kuvitella eri aseiden pieniä ominaisuuseroja niin aseilla pitäisi olla ne omat ideaali ranget joissa aseen parhaat edus tulevat esiin (siis ei tasan toteudu lagaamisen keskellä).
Tämän joskus kait maininnut mutta jokainen ase muokkaa käyttäjäänsä, carbiinien kanssa pyrit lähelle väistellen, support päästää lipasta tyhjäksi ja painaa päälle suppressionin turvin vielä nurkankin taakse. Snipu pitää sopivaa etäisyyttä. Haulikko pyrkii haastamaan päin naamaa kulmissa.
Kun liikkuminen kehittyy aseella lähelle maximihyödyntämistä niin sen heikkoudet myös rajoittavat.
Kuitenkin tämän regionien ja edellä mainittujen pingien rajojen kanssa kuitenkin hajottavia lagitekijöitä on niin paljon että on parempi vaan ottaa ase jolla keskimäärin saa kuminauhankin keskellä ammuttua edes sinne päin :D
 
Vastaus: Battlefield 4

Joo no pistetäänpä oma näkökulma päivitys taas pelistä.

Eli pelihän ei ole millään tavalla BF3 tasolla paitsi uusien pelimuotojen ansiosta. Pelattavuus kankeaa ja erittäin epäluotettava toimivuus. Tuntuu, että toi levolution aiheuttaa kaiken lagin sun muun jäätymiset aina pakosta. Lancang Dam jäätyy PS3:lla ainakin kaikilla padon sorruttua.

Hainan Resort rush muodossa aivan naurettavaa p*****! Jos et pelaa kavereiden tai muiden objekti pelaajien kanssa niin voittaminen on lähes mahdotonta hyökkääjillä. Stingerit ja Javelinit vallanneet rannan ja siisti puolustuslinja pitää kaiken ulkona. Kyllä itellä nousi verenpaine kun yritin Pikkulinnulla saada jotain aikaiseksi niin joka suunnasta piippaa ja ohjuksia lentelee. Asiaa ei helpota toi oma joukkuekkaan joka koostuu snaippereista. 7 jätkää istuu pienellä saarella ja loput laivan ilma-alustalla...

Aseet:
Suuria poikkeuksia kyl löytyy. Ite käyttänyt jo yli 50 eriä asetta "suurilla" tappo määrillä. Kyllä se oma lista on aika selvä.
Assault: M416, M16, Ace 23, Famas ja CZ 805
Carbine: AK5c, M4, Acet, AKU, ACW-R
PDW: CZ mikä olikaan
DMR: Mark 2, Ace 53 SV ja ?M39 EMR?
Sniput: ????????
Shotgun: Mikä nyt ikinä kädessä onkaan.
LMG: Eipä tässäkään suosikkia ole.

Toinen suuri ongelma tässä pelissä on tämä omien kaatuneiden parantaminen. Yksikään tuntematon ei tunnu parantavan jos kaadut. Itse pompit kentällä parantamassa ja healaamassa, mutta vastapalvelusta ei tule jos itse kaadut. Nousi kyllä verenpaine kun 4 kaatuneelta tarkistin loadoutin niin kaikilta löytys Defibit.... :D
 
Vastaus: Battlefield 4

Playstation 4:lla tulee pelattua ja viime aikoina peli on alkanut maistumaan paremmalta. Oikeastaan muutama asia jotka peliin pitäisi mielestäni saadat on:

- Team kill -ilmoitus sen jälkeen, kun on tapahtunut team kill. Vähensi BF3:ssa kiitettävästi team killejä. Nyt onneksi ei ole niin suurta tarvetta merkinnälle mutta se olisi hyvä lisä.

- Ominaisuus, että tiettyistä kehon osista saisi enemmän damagea kuin toisista. Esimerkiksi sniper ei saisi tapettua ampumalla jalkoihin. Minulle on monta kertaa käynyt niin, että olen tulittanut vihollista ylävartaloon ja samaan aikaa vihollinen on tähdännyt minua jalkoihin ja päihittänyt minut.

- Ajastimet pois osasta pelimuotoja. Esimerkiksi rush-pelimuodossa ne on aivan turhia koska lyhyimmillään matsit kestävä n. 10 minuuttia ja pisimmillään 20 minuuttia.

- Joku hidastempoisempi pelimuoto.

Conquestissa tuli tänään koettua muutama lagi kohta mutta melko mallikkaasti meni. Oikeastaa lagi oli muutaman kerran tapahtunut kuminauha ja kerran tapahtunut myöhästynyt osumarekisteröinti (olin ehtinyt jo suojaan). Peli ei ole myöskään kaatunut joten oikeastaan nyt peli alkaa mielestäni olla jo vähintään sellaisella tasolla, kun sen olisi pitänyt olla julkaisussa. Tietenkin jotain teknisiä murheen aiheita vielä on mutta pahimmat on saatu pois.
 
Vastaus: Battlefield 4

- Ominaisuus, että tiettyistä kehon osista saisi enemmän damagea kuin toisista. Esimerkiksi sniper ei saisi tapettua ampumalla jalkoihin. Minulle on monta kertaa käynyt niin, että olen tulittanut vihollista ylävartaloon ja samaan aikaa vihollinen on tähdännyt minua jalkoihin ja päihittänyt minut.

Pelasit varmaan HC pelimuotoa jos varpaasta snipulla tappoi. Mutta kyllä pelissä on kehon osa kertoimet:

Basic bullets (including DMRs)
Headshot 2.0x
Chest and Arms 1.0x
Chest and Arms (Defensive spec) 0.93x
Stomach and Legs 0.93x


Bolt Sniper Bullets, Shotgun Slugs, .44 Magnum, MP412REX
Headshot 2.35x
Chest and Arms 1.0x
Chest and Arms (Defensive spec) 0.93x
Stomach and Legs 0.93x


Shotgun Buckshot
Headshot 1.0x
Chest and Arms 1.0x
Chest and Arms (Defensive spec) 0.671x
Stomach and Legs 0.93x


Shotgun Flechette (including 25/40mm Flechette)
Headshot 1.0x
Chest and Arms 1.0x
Chest and Arms (Defensive spec) 1.0x
Stomach and Legs 0.93x


Lähde:http://symthic.com/bf4-general-info?p=damage-multipliers
 
Vastaus: Battlefield 4

Toinen suuri ongelma tässä pelissä on tämä omien kaatuneiden parantaminen. Yksikään tuntematon ei tunnu parantavan jos kaadut. Itse pompit kentällä parantamassa ja healaamassa, mutta vastapalvelusta ei tule jos itse kaadut. Nousi kyllä verenpaine kun 4 kaatuneelta tarkistin loadoutin niin kaikilta löytys Defibit.... :D
Tosiaan bf3 aikana revaaminen ja sen avulla suoranainen edellytys voittaa oli joillekin liikaa, kun ammutut viholliset eivät jääneetkään toveriensa revaamisen takia maahan (ampuja kuitenkin sai scorensa ja tapponsa), tästä syntyi ilmeisesti niin negatiivinen valituskierre että defejä päätettiin sitten neffata hiukan liikaa. Tietysti sniput haluttiin pois kallioilta myös niin c4 syliin ja tervemenoakentille kaikki monitoimi rambot.
Tosiaan defibilatorien käyttö on välillä lagaavaa, eivät toimi kaikissa olosuhteissa (vesi, maahan vajoaminen jne.), itse revaamisesta ei saa kuin n.12-20 scorea ellei sitten pysähdy rauhassa lataamaan defejä pidemmäksi aikaa. Jos taistelun keskellä revattu saa sillä 12 laiffillaan uudestaan surmansa niin ei voi uudelleen revata. Puukotuksen uhria ei voi revata. Ainoa missä kylmän laskelmoivasti kannattaa revata on jos kaatunut lepää suojassa. Lisäksi alun lyhyttä revausaikaa on edes hiukan pidennetty parilla sekunnilla. Health backin heitto tehokkaampi pikarevauksen kanssa. Koko prosessi on jo tehty niin monimutkaiseksi että jos bf3 aikana inffimapissa puolet juoksi engineerinä nollat taulussa koska "halusi käyttää engineerin asetta" eikä revanut assaulttina niin miten tämä nykyinen edistäisi revaamista nyt ?
Mutta nyt nykyisin bf4 ympäristössä se on hienoa ja arvostettavaa kun niihin revaaviin assaultteihin kuitenkin joskus törmää. Jos bf3:ssa assault oli taktinen hallinnan tae jalkaväkipainotteisissa tdm, CQ ja rush, sqrush jne.. niin nyt se on pikemminkin jaloa :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom