Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 4

Vastaus: Battlefield 4

Eikai se mikään ultimaattinen vastaus ole? Pelaako joku hardcorea eikä käytä scoreboardin tilalla karttaa?
 
Vastaus: Battlefield 4

Se hardcore ei ole vastaus yhtään mihinkään...

Voisin kuvitella että siellä gunship on vieläkin kovempi syöpä...

Minimapin puuttuminen ehkä auttaa uav ongelmaan mutta tuo kaikkien aikojen typerin keksintö siellä kumminkin kummittelee. Oisivat nyt haudanneet sen gunshipin. Ei sitä vain saa balanssoitua... Ei tuollainen keksintö vaan voi toimia kun koko laitteen idea on se että se yksinkertasin uuno saa joskus kokea miltä se viiden kill-streak tuntuu... [facepalm]
Se oli hyvä kun se oli turha ja sillä ei saanut mitään aikaan, jos siihen laitetaan tehoa se on ainoastaan helppojen tappojen keräämiseen tarkotettu masiina trolleille. (Niin kuin nyt toimiessaan)
Vielä kun lisätään tähän että se on buginen kuin mikä... välillä se ei ota damaa ja välillä se taas ei tee vahinkoa muuten kuin tärisyttämällä puolta kenttää niin ettei kukaan pysty tähtäämään.

Olisivat tehneet tuon commander-moden kunnolla, niin kuin BF2.ssa oli. Nyt se on kaikkine pädi-appeineen vain iso vitsi joka ei toimi ollenkaan. BF2.ssa joka matsissa oli commanderit kun commander oli fyysisesti kentällä ja pystyi helposti vaihtamaan roolia erien välillä commanderiksi ja taas takaisin normi nurmiporaksi. Nyt homma on vain huonosti toteutettu syöpä joka ei kiinnosta ketään mutta jolla on kuitenkin pari lelua joilla pilata oikeasti peliä pelaavien kokemus erityisesti jos commander löytyy vain toiselta puolelta.
 
Vastaus: Battlefield 4

No en mä näkis että tossa kauheesti kritisoidaan itte counteria. Ennemminkin tossa vain tehdään huumoria nopon kustannuksella... Onhan se helppoa painaa sitä counter nappulaa mutta kuka käskee puukottamaan edestä.

Mut on alta 10 kertaa taidettu counterilla ottaa ja oon pelannu tätä aivan liikaa. En mä nää siinä ainakaan mitään ongelmaa. Aiemmin pelissä pyöri paljon ukkoja jotka pomppi metsästäen puukko tappoja ja lähitilanteessa hakkasi puukko nappia bunnyhoppia hyppien ja luotti siihen että kohta se animaatio nappaa. Nyt näin ei voi tehdä koska animaatio nappaa etupuoleltakin kiinni ja sitten se on menoa. Ampukaa ne vihut ja puukottakaa vain ne kämppivät apinat jotka saa rauhassa poimia.

Mä en nää muutenkaan mitään syytä käyttää puukkoa tilanteissa joissa on muita vihuja ympärillä niin kuin tossa BFF jaksossa tai muuten on tapahtumien keskipisteessä. Puukotus animaatio on niin hidas että joku sen puukottajan siitä kuitenkin ampuu... mut hei jäipähän tagit muistoksi jos keklutus onnistuu ja oma tiimi menettää ticketin...
Useimmiten kun itte pääsee counteria painamaan tilanne on puukottajan kannalta aivan toivoton ja puukotus muutenkin ehkä huonoin vaihtoehto, tällöin vikaa voi ettiä pädin ja sohvan välistä ei counterin helppoudesta.
 
Vastaus: Battlefield 4

No ei se nyt ihan noinkaan mene, kyllä tässä niitä tulee vastaan että se selin oleva kämppijä vetää 180 astetta kun oot siinä metrin päässä ja kiskomassa jo moraa tupestaan, ja kuinkas sitten käykään. Ja välillä hahmon modeli kattoo ihan eri suuntaan kun mihin se oikeesti tähtää. Reagointiajan pitäisi olla paljon lyhyempi ja QTE-napin vaihtua satunnaisesti, jolloin siinä palkittaisiin sitä että reagoi tilanteeseen eikä sitä, että sattuu katsomaan oikeaan suuntaan.

Terv. nimim. 2404 helyä tallessa
 
Vastaus: Battlefield 4

No ei se nyt ihan noinkaan mene, kyllä tässä niitä tulee vastaan että se selin oleva kämppijä vetää 180 astetta kun oot siinä metrin päässä ja kiskomassa jo moraa tupestaan, ja kuinkas sitten käykään. Ja välillä hahmon modeli kattoo ihan eri suuntaan kun mihin se oikeesti tähtää. Reagointiajan pitäisi olla paljon lyhyempi ja QTE-napin vaihtua satunnaisesti, jolloin siinä palkittaisiin sitä että reagoi tilanteeseen eikä sitä, että sattuu katsomaan oikeaan suuntaan.

Terv. nimim. 2404 helyä tallessa

Rakas Manhandler... Sut BC2 tai BC1 ajoista tunteneena voin varmaan käyttää suo esimerkkinä tässä etkä pahastu.

Juurikin sun nykysellä tyylillä pelaavat on vähentynyt aivan pirusti tämän countterin tulon myötä. Mun mielestä se vaan on hyvä että counteri edestä puukotukseen on aivan pirun helppo kun sillä on vähentynyt puukko pää-aseena temuavat bunny hoppia ja lagia hyväksikäyttävät mora masterit. Se oli vain BF3.ssa aivan pirun naurettavaa kun ottavalla osapuolella on vielä se pupu hyppyä etenevä apina tähtäimessä ja yks kaks tsup se on seläntakana ja animaatio käynnissä...
Eli vuoroin vieraissa, BF3.ssa lagietu oli selvästi tagin kerääjien puolella.

Nappi voisi olla vaihtuva ehkä. Mutta ajan soisin nähdä pysyvän samana jotta edelleen 95% todennäköisyydellä se edestä puukotuksen aloittanut jää toiseksi jottei se mene taas siihen että lähitilanteessa koitetaan ensisijaisesti pyöriä kuin puolukka pillussa koittaen saada animaation käyntiin ampumisen sijaan.

Oikeasti se on vaan hyvä että siinä on haastetta eikä homma ole samanlaista pelleilyä kuin BF3.ssa. Sullakin vois Manhandler olla 5000 tappoa enempi pää-aseella ja ne 2500 kuolemaa vähemmän jos ens sijaisesti vain ampuisit tagien keräilyn sijaan. Se objektin pelaaminen on tällön paljon helpomaa.

Nimimerkkillä: Noin 30000 tappoa mutta vain 200 keklulla.
 
Vastaus: Battlefield 4

Uutta videopätkää! Välillä saa kyllä syödä kynsiään ja repiä pelihousuja tuon editoinnin kanssa... :D

[video=youtube;QHZVzIXiv_I]https://www.youtube.com/watch?v=QHZVzIXiv_I[/video]


Jätkä kyllä pelaa ihan liian hyvin Reconiksi, että ihan vihaksi pistää ;)

Voiko kysellä mitä kaikkea sulla on snipussa kiinni?
 
Vastaus: Battlefield 4

Rakas Manhandler... Sut BC2 tai BC1 ajoista tunteneena voin varmaan käyttää suo esimerkkinä tässä etkä pahastu.
En pahastu.

Juurikin sun nykysellä tyylillä pelaavat on vähentynyt aivan pirusti tämän countterin tulon myötä. Mun mielestä se vaan on hyvä että counteri edestä puukotukseen on aivan pirun helppo kun sillä on vähentynyt puukko pää-aseena temuavat bunny hoppia ja lagia hyväksikäyttävät mora masterit. Se oli vain BF3.ssa aivan pirun naurettavaa kun ottavalla osapuolella on vielä se pupu hyppyä etenevä apina tähtäimessä ja yks kaks tsup se on seläntakana ja animaatio käynnissä...
Eli vuoroin vieraissa, BF3.ssa lagietu oli selvästi tagin kerääjien puolella.
Mä oon pelannut koko BF3:n ja BF4:n HC:ta, jossa tommosta ei oo näkyny kun korkeintaan jollain pistol only Noshar Canals TDM-servuilla. Jos et pääse yllättämään, sut ammutaan. Counter meleessä ei tarvitse ampua vaikka yllätettäisiinkin, kun voi vaan painaa nappia.

Nappi voisi olla vaihtuva ehkä. Mutta ajan soisin nähdä pysyvän samana jotta edelleen 95% todennäköisyydellä se edestä puukotuksen aloittanut jää toiseksi jottei se mene taas siihen että lähitilanteessa koitetaan ensisijaisesti pyöriä kuin puolukka pillussa koittaen saada animaation käyntiin ampumisen sijaan.

Kyllä mä tajuan tän pointin, mutta toisaalta puukko on nimenomaan lähitaisteluase, toisin kuin vaikka joku pulttilukkoinen snipukivääri tai m60. Kyllä mun mielestä vastapuoli on aina tehnyt jotain väärin (ampunut, sijoittunut, suojannut), jos kaveri pääsee neljän metrin päähän kaivamaan keklua esiin. Mun mielestä BC1-tyylinen puukotus ilman mitään animaatioita ja BC2:n ajoittaisia viiltosuojaliivejä olis ihan paras vaihtoehto, mutta tuskin siihen on paluuta. Ja on se kyllä toisinaan täysin tyydyttävää tuikata jotain vuoren laella 40x-kiikarinsa läpi sihtailevaa rölliä silmään tikarilla.

Sullakin vois Manhandler olla 5000 tappoa enempi pää-aseella ja ne 2500 kuolemaa vähemmän jos ens sijaisesti vain ampuisit tagien keräilyn sijaan. Se objektin pelaaminen on tällön paljon helpomaa.
Joo, kyllä varmasti olisi enemmän tappoja ja vähemmän kuolemia, ja SPM:kin olisi paljon parempi kun ei olisi tullut juostua välillä neljättä sataa metriä jotain reconia kiinni. On mulla kuitenkin päälle puolitoista tuhatta flag capture ribboniakin eli ei se objectiven peluuta estä vaikka välillä puukollakin sohii. En heitellyt statseja kehiin mikään pippelinvenytyskisa mielessä, vaan että kun puukkotappoja on paljon ja sitä myötä countermeleitäkin jonkun verran, niin siinä huomaa milloin se toimii epäreilusti.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield 4

Sut BC2 tai BC1 ajoista tunteneena voin varmaan käyttää suo esimerkkinä tässä etkä pahastu.

Itse pidän eniten juuri BC2:n veitsestä, vaikka en olekaan mikään teräase-ekspertti. Muistan edelleen yhden knife only -röllimiehen, joka pelasi vain Arica Harbouria. Tappoi kerrankin minut neljä kertaa putkeen. Piti ihan kehaista tyyppiä, vaikka sen pupuloikinta ottikin pannuun.


Nimimerkkillä: Noin 30000 tappoa mutta vain 200 keklulla.

Niin monta kertaa olen mokannut tilanteen, koska puukko on pettänyt minut, joten en käytä teräaseita kuin täysin satavarmoissa paikoissa. Nimim. 19000 tappoa ja vain 85 puukolla.
 
Vastaus: Battlefield 4

Mun mielestä toi puukotus on todella typerä. Se että se ottaa animaatiolla aina tekee siitä todella huonon vaihtoehdon. Muutaman kerran käynyt niin että joku 4-5 jätkää tullut vastaan ja ensin pääaseesta lipas tyhjäksi sitten pistooli tyhjäksi jonka jälkeen jäänyt ainoa vaihtoehto eli puukottaa. Kaverilla ollut helat melkein nollissa ja tottakai sitä suoraan edestä pitänyt huitaista ja lopputuloksena counter knife omassa mahassa. Tekisivät saman tyylisen kuin bf3 että lyhyt painallus huitaisee ja pohjaan painamalla animaatio. On tullut oma henki muutaman kerran pelastettua kyllä counterilla kun olen kuullut että vihu on yrittänyt selästä päälle ja ehtinyt kääntyä ennen animaation alkua. Siinä kohtaa mun mielestä counter on ihan hyvä olla olemassa eikä sen tarvitse olla mitenkään vaikeampi kombinaatio suorittaa. Vihu olisi voinut valita ampumisen puukotuksen sijaan joten pilkka sattui omaan nilkkaan. Muuten en pidä puukottajia minään pelaajina, muistan hyvin tässäkin ketjussa erään joka hakemalla haki pelkkiä puukkotappoja vaikka vaihtoehtoja olisi ollut ja monesti näin tämän kuolleen ihan vain sen puukotus vimmansa takia.
 
Vastaus: Battlefield 4

Siis videossa NOPO tekee KAKSI counteria hakkaamalla pädin kaikkia nappeja. Tää nimenomaisesti haukkuu ton counterin aivan älyttömän tyhmänä juttuna. Yhtä hyvin edestä päin puukottaja vois ihan suoraan puukottaa itteään mahaan (eli tehdä harakirin). Tota countteria on aivan mahdoton tössiä, vaikka mitä tekisi (ja NOPOkin osasi tehdä sen). Tätä tää video sanoo.

Ja kuten videossa sanotaan: "All you got to do is hit the knife button, it's not that hard.... Anybody can do it, it's super easy!" Ei tää nyt mitenkään monitulkintainen oo.

Noooh... videossa nopo yrittää puukottaa nopoa... jos aletaan pilkkua nussimaan ne videon puukottajat ansaitsi tulla counterin uhriksi.

Ja jos nyt aletaan puhumaan countterin helppoudesta ei tuota animoitua puukotusta voi paljon vaikeampana pitää, ainoa haaste on animaation kesto, muuten nappi pohjaan ja nimi lehteen...

Minkä takia puukotuksen countteri pitäisi olla haastavampi kuin itse puukotus? Pelin politiikkahan on ollut tehdä kaikkien vähänkin taitoa vaativien hommien counttereista niin helppoja että jokainen uuno-aapo osaa niitä käyttää. Hekot ja stiglat esim.?

Oikeasti pelissä on paljon pahempia balanssi-ongelmia kuin tämä. Varsinkin kun tässä tapauksessa ongelmaa ei edes ole... Ampukaa ne vihut niin ei tu countteria, se on paljon järkevämpää, nopeempaa ja turvallisempaa...
 
Vastaus: Battlefield 4

Joo otetaanpa sitten itekkin kantaa. Onhan toi nyt selvästi liian helppoa counterii heittää puukkoon... Kyllä se oli kiva BF3:ssa välillä tagei kunnolla reipiä irti vihuilta ilman sitä bunnyhoppii. Enään et pysty periaatteessa kunnolla ryöstää, kun pitää ettimällä ettii niitä camppereita jos haluu tagei viedä.

Ite oon kyl paljon sitä mieltä, että countteriin vois tulla hellii. Esim. joku tietty aika ja vain yksi painallus niin counter onnistuu. Raivostuttaa just tuo kun spammaamalla R3 ja nappuloita hakkaamalla onnistuu counteraa. Jos painaisi väärää nappia, spammaa R3 tai liian aikasin/myöhään R3, niin counter ei onnistuis. Olis paljon parempi homma näille tagien keräilijöille jotka on myös niin sanottuja "Hardcore" pelaajia. Enkä viittaa pelimuotoa.
 
Vastaus: Battlefield 4

Tuo counteri voisi olla helpompi. Kun tämän pelin idea ei todellakaan ole puukottaa vaan ajaa tankilla yli tai jtn vastaavaa.
 
Vastaus: Battlefield 4

Miten se on counter on "liian helppoa"?

Jos joku on niin idiootti, että puukottaa edestä ansaitsee saada omasta morastaan. BF3:ssa puukolla sohiminen edestä oli aivan sama asia kun counter knife BF4ssa = Kuolet.
 
Vastaus: Battlefield 4

Miten se voisi enää tuosta olla helpompi? Ja tämän pelin idea on mitä häh täh?
Kai se vois semmonen seppukuhenkinen olla, eli että edestäpäin puukottava puukottaa suoraan itse itseään ilman mitään vastapuolen napinpainamisia. Säästyisi siltä parin sekunnin odottelulta, lopputulos ihan sama kuitenkin.
 
Vastaus: Battlefield 4

Kai se vois semmonen seppukuhenkinen olla, eli että edestäpäin puukottava puukottaa suoraan itse itseään ilman mitään vastapuolen napinpainamisia. Säästyisi siltä parin sekunnin odottelulta, lopputulos ihan sama kuitenkin.

Tai sitten voisi olla käytettävissä semmonen "Stinger" (pun intended), jota käyttämällä kaikki vastapuolen ukkelit tekisivät seppukun. Voittaminen kun joskus on niin mahdottoman vaikeaa, niin olisi hyvä olla tuollainen kikka.
 
Ylös Bottom