Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 4

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Battlefield 4

Onko taas yllätys ettei toimi... Peliin ei pääse joinaamaan vaan jumittuu siihen lataukseen jossa oikeassa yläkulmassa vilkkuu se kursori...
 
Vastaus: Battlefield 4

onko "the gold coast" rakennus aina sortunut vai onko tullut joku päivitys. kyseinen kenttä alkanu nykiin ainakin,20h menikin jo kaatumatta :D
 
Vastaus: Battlefield 4

Kyllä ne hotellin päädyt on aina tulleet alas, jostain syystä tota levolutionia ei juuri koskaan näe käynnistettävän, vaikka siihen pystyy yksi support parissa minuutissa.
 
Vastaus: Battlefield 4

Mitä tohon Levolutioniin tulee nii hyvä vaan jos kukaan ei niitä laukaise. En tiedä muista alustoista mutta PS3 ainaki jumii ja raakasti. Esim Operation Locker jumii parin minuutin sisään joka ikinen kerta kun se B lippu sortuu. Ja mikä ikävintä konsoli menee niin jumiin että pakko sammuttaa napista ja eiköhän ala tiedostojen tarkistus :D Siege of Shanghai tilttasi alkuun joka kerta mut nykyään se kestää sen jos ei ite vaan ole lähellä sitä kaatuvaa tornia. Epäilin omaa nettiä kyllä aluksi mutta kyllä sen mun järjen mukaan pitäisi olla kunnossa. Youtubessa oli jotain videoa siitä Network Smoothingin pois ottamisesta pelin omasta Optionsista joka helpottais lagimiseen yleisellä tasolla mutta ite en ainakaan huomattavaa eroa huomannu ku laitoin sen 0%...
 
Vastaus: Battlefield 4

Kovasti toivoin, että Bf4 olisi ollut mahtava peli kun Bf3 oli vasta ensimmäinen sotapeli jota jaksoin pelata netissä rush pelimuodon ansiosta. Conquestin ja deathmatchin tyylinen ympyrän ravaaminen loputtomiin ei ole koskaan ollut oikein mun juttu, eikä siinä ole mitään järkeä. Olisin toivonut enemmänkin jotain oikeaa tekemistä Bf4:seen, mutta eipä juuri tullut. Defuse pelimuoto on tällä hetkellä sitten ainut jota jaksaa edes pelata, koska se on ainut jossa on jotain järkeä rushin lisäksi. Peli vain jumittaa niin helvetisti, että rushin pelaamisesta ei tahdo tulla yhtään mitään. Bf3:sen aikaan tein pienimuotoisia testejä ja ihmettelin, että mistä moinen johtuu ja onko sama ongelma muillakin vai ainoastaan allekirjoittaneella. Useimmiten kun pelaan niin viivettä on tuollaiset pari sekuntia, kerran testasin, että kauan kestää ampumisesta siihen kun jätkä kuolee. Haulikolla latasin makaavaa jätkää takaraivoon metristä ja kerkesin siinä jo ajatella, että osukohan se ollenkaan kun ei mitään tapahdu ja olin jo vetämässä uudelleen liipasimesta kun se jannu siitä sit kupsahti. Ei mennyt kuin vähän reilut pari sekuntia. Toinen pienoinen ongelma on se, että vastaan tulevat jätkät on vielä kulman takana tulossa kun ne jo ampuu, joten on hieman vaikeaa ampua ketään kun niitä ei vielä edes näe ruudussa. Vaikka näkisinkin, niin liikkeessä olevaan kaveriin on lähes mahdoton osua, kun se osumia laskeva kohta ei oo sillä kohtaa missä se jätkä kuvassa liikkuu. Vaikka ampuis lippaallisen jätkään niin ei tuu yhtään osumaa, mutta tiukassa paikassa kun ei kerkee tähdätä ja huomaa ampuvansa metrin ohi, niin sitten se kuolee samantien. On siis hyvin vaikea osua kun ei tiedä mihin pitäisi ampua. Tämän lisäksi jos peli toimii edes jotenkin, niin lähes jokaisessa pelissä on kuitenkin pari jannua vasta puolella joita ei saa millään hengiltä, ne saattaa tappaa kymmisen kertaa yhteen peliin ja joka kerta kun näät kaverin, niin voi laittaa jo hanskat tiskiin kun ei kerkeä tekemään yhtään mitään. Kerrankin kaverin kanssa tyhjennettiin oikein kilpaa lippaita yhteen jantteriin ja ei mitään vaikutusta, yhteensä meni viis lippaallista. Siinä se rauhassa ammuskeli ja käänty sitten ympäri ja lahtas meidät molemmat siihen. Näitä ongelmia oli Bf3:sen aikoihin noin puolet ajasta ja puolet peli toimi ihan hyvin. Nyt taas Bf4:sessa tuo Defuse pelimuoto on melkein ainut jossa pääsen samaan. Conquest largee kun pelaa, niin on melkein turha edes toivoa saavansa yhtään tappoa koko peliin. Onko siis kellään mitään vinkkiä mistä noin uskomaton lagi voi johtua ja miksi sitä ei sitten välillä ole ollenkaan jos se johtuu jostain omista laitteistani?
 
Vastaus: Battlefield 4

[video=youtube;J8Lhnex7EBo]http://www.youtube.com/watch?v=J8Lhnex7EBo[/video]
Siinäpä siitä viiveestä ja nurkan taakse kuolemisesta...
 
Vastaus: Battlefield 4

Kyllähän tässä itsensä tuntee huijatuksi ja tympäsee kun katsoo noita ylläolevia videoita ja voi allekirjoittaa kaikki mitä niissä tapahtuu.. Jos tällasen shuutteripelin lagi jo serveripäässä liikkuu jopa 500ms ja siihen vielä omat viivet päälle niin eipä siinä pelaajan paremmuutta päästä ratkaisemaan vaan lähinnä tuuria kellä milloinkin peli jotenkuten toimii lagaamatta.

Ja tästä sonnasta minäkin sen 64+50 euroo maksoin ja mitä sain... Toivottavasti korjailevat edes jotakin, aika nuorihan tämä peli vielä on ja alun ongelmat jotenkuten hyväksyy, mutta kun samat ongelmat olivat bf3:ssa niin.. Oispa joku muu vaihtoehto tarjolla niin kokeilisin!
 
Vastaus: Battlefield 4

Tuo viive on kyllä tullut huomattua jokusen kerran ja aika usein omaksi eduksi. Syö kyllä peli-iloa kummasti. :(
 
Vastaus: Battlefield 4

Eli periaatteessa kuka osaa parhaiten "hyväksikäyttää" näitä bugeja on mielestäsi hyvä? Onhan se klitsaaminenkin, bunnyhopping etc. osa peliä?

Ei, en tarkoittanut tätä. Kyllähän sanoistani voi tuollaisenkin päätelmän tehdä. Aiemmin puhuttiin pelin balanssista ja taidon suhteesta pelimekaniikoihin. Halusit sitten tulkita kirjoittamaani negatiivisesti sekä asian vierestä? Se sinulle sallittakoon, mutta itse pidän tuollaista hieman törppönä.
Mielestäni glitchaaminen ym. torveilu eivät kuitenkaan kuulu reiluun peliin, vaikka sellaisia mahdollisuuksia olisikin.
 
Vastaus: Battlefield 4

En muutenkaan ymmärrä mikä idea nykypelintekijöille on lisätä se melkein jokaiseen pelisarjaan? PS2 puolella sitä ei tainnut olla yhdessäkään online pelissä (jota itse pelasin netissä), mutta heti PS3:n puolelle tultaessa se yleistyi ja on nykyään jo "must"?

Voit syyttää tästä Haloa ja CoD4:ää. Kaksi juggernautia, jotka tekivät assistin pakolliseksi joka peliin. Onhan se masentavaa, kun räiskinnöissä tappaminen ei tunnu oikein miltään assistin vuoksi. Se on sellaista peruskauraa, sohitaan sinnepäin ja assist hoitaa lopun. Halossa tuo assist ei tosin haittaa millään tapaa, koska peli on suunniteltu sen ehdoilla, eli healthit ja pääosumat on tasapainotettu. Nykyräiskinnät ovat usein sitä, että kuka ensimmäisenä näkee, tappaa. On Bäfässä parempi sentään tuo osumankesto vrt. CoDiin (jossa osuma pikkuvarpaaseen riittää tappoon) ja tappaminen tuntuu edes ihan vähän nautinnolliselta, mutta kyllä peli olisi mielestäni vielä paljon parempi, jos assistia ei olisi lainkaan. Siis paljon parempi.
 
Vastaus: Battlefield 4

Mitä lueskeli noiden kirjoituksia ketkä tietävät nettikoodista jotain niin bafa4:ssä on käsittääkseni kivikautinen serverisysteemi joka aiheuttaa lagin ja sitä myöden tuuripelin. Verrattuna moniin muihin räiskintöihin niin bafa4 serverit toimivat moninkertaisesti hitaammin tiedon välityksessä. En tiedä johtuuko nämä alhaiset tiedonsiirtonopeudet säästösyistä mutta ea:n jotenkin tietäen niin väittäisin niin olevan, eli jää enemmän tulosta viivan alle kun säästää serverikustannuksissa. En näe muuta järkevää syytä siihen miksi joku tekisi pelistään tarkoituksella lagaavan. Yksi syy voisi olla se että siitä on tarkoituksella tehty nuuppaystävällinen koska peli on niin suosittu ja kaikkien halutaan pärjäävän siinä.
 
Vastaus: Battlefield 4

Onhan se masentavaa, kun räiskinnöissä tappaminen ei tunnu oikein miltään assistin vuoksi. Se on sellaista peruskauraa, sohitaan sinnepäin ja assist hoitaa lopun.

Ei nyt sentään, se on kuitenkin vain aim assist, ei auto-aim. Luodit menevät juuri sinne minne ammut, ne eivät hakeudu vihollisiin. Assistia tarvitaan kompensoimaan konsoliohjainten kyvyttömyyttä pieniin ja nopeisiin liikkeisiin, tähtääminen on edelleen pelaajan vastuulla.

Mielestäni Battlefieldissä ampuminen on todella tyydyttävää, sillä aseissa on kunnolla rekyyliä toisin kuin esim. Codissa. Rekyylin hallinta on isossa roolissa, eikä aim assist poista sitä mitenkään.
 
Vastaus: Battlefield 4

Ei nyt sentään, se on kuitenkin vain aim assist, ei auto-aim. Luodit menevät juuri sinne minne ammut, ne eivät hakeudu vihollisiin. Assistia tarvitaan kompensoimaan konsoliohjainten kyvyttömyyttä pieniin ja nopeisiin liikkeisiin, tähtääminen on edelleen pelaajan vastuulla.

No sitä tarkoitin, että kunhan saa aseen suunnilleen osoittamaan vastustajaa kohti, niin assist hoitaa loput. Ei se vaan tunnu yhtä tyydyttävältä, kun assistin voiman tuntee aina, huomaa, kuinka oma kontrolli vietiin ja kone hoiti loput.

Bäfän rekyyli tosiaan myös osaltaan vähän korjaa tilannetta vrt. esim. CoD. Mutta siltikin, peli olisi vielä huomattavasti parempi ilman assistia.
 
Ei nyt sentään, se on kuitenkin vain aim assist, ei auto-aim. Luodit menevät juuri sinne minne ammut, ne eivät hakeudu vihollisiin. Assistia tarvitaan kompensoimaan konsoliohjainten kyvyttömyyttä pieniin ja nopeisiin liikkeisiin, tähtääminen on edelleen pelaajan vastuulla.

Mielestäni Battlefieldissä ampuminen on todella tyydyttävää, sillä aseissa on kunnolla rekyyliä toisin kuin esim. Codissa. Rekyylin hallinta on isossa roolissa, eikä aim assist poista sitä mitenkään.

Kyllä se melkein auto-aim tuntuu olevan. Sinnepäin kun vaan tähtää niin se imaisee tähtäimen ukkoon kiinni automaagisesti. Ja seuraa vielä kaiken lisäksi jonkun aikaa.
 
Vastaus: Battlefield 4

Voi ku Killzonen apupyörättömän tähtäyksenkö sais tähän peliin...
Mutta Dice mennyt tietoisesti tai pakolla siitä mistä aita on matalin.
 
Vastaus: Battlefield 4

Voi ku Killzonen apupyörättömän tähtäyksenkö sais tähän peliin...
Mutta Dice mennyt tietoisesti tai pakolla siitä mistä aita on matalin.

Ei se tähtääminen mikään ongelma ole, vaan se nettikoodi jonka ansiosta vaikka saisitkin vihun tähtäimeen niin hitmarkkereja ei tule kun välissä on jäätävä pingi. En myöskään ole huomannut mitään auto-aimia tai assistia tässä pelissä
 
Vastaus: Battlefield 4

Ei se tähtääminen mikään ongelma ole, vaan se nettikoodi jonka ansiosta vaikka saisitkin vihun tähtäimeen niin hitmarkkereja ei tule kun välissä on jäätävä pingi. En myöskään ole huomannut mitään auto-aimia tai assistia tässä pelissä






sama täällä, en oo itekkää huomannu mitää tähtäys avustusta. itellä aina tullu hit markerit, paitsi sillon ku ammun vihua, mutta ukko lopetti pelin kesken. Hävis ruudusta.
 
Vastaus: Battlefield 4

En minäkään aim assistia ole huomannut, mutta tosiaankin hit markereiden tuleminen on kyllä aivan sattumaa joissain peleissä. Kun hyvä servu löytyy jossa porukka putoaa viiveettä eikä itse kuole pahasti kulman taakse niin olen laittanut sen samantien favouritteihin vastaisuuden varalle.

Tuota yleistä servujen lägäämistä kyllä esiintyy, ja sitä tulee joskus ihmeteltyä iPadin kautta battlelogista pingaamalla noita pelihistorian servuja, välillä pingit ~70 ms ja sekunnin päästä putoaa kaikki 200-300 ms tienoille, ja välillä vielä pahemmaksi. Yleensä kun tuota tapahtuu on pelit vähän hankalia ymmärrettävästi.

Osa tästä kyykkäämisestä voi toki olla omassakin nettiyhteydessä.
 
Vastaus: Battlefield 4

Miten te ette ole sitä huomannut? Onko teillä päällä se? Ja jos on niin ei sitä voi olla huomaamatta.
 
Ylös Bottom