Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 4

Vastaus: Battlefield 4

Hyvin voi esim. häippästä stinglan kantamalta kun näkee mistä päin piiputetaan.

Joo, ei. Siinä vaiheessa ku piipitys alkaa, nii sulla on minimaaliset mahollisuudet ehtiä yhtään mihinkään, varsinkaan ku stiglassa tuntuu se kantama olevan aivan järjetön. Luultavimmin se ehtii ampua jo toisen kerran ennenku kantama loppuu. 64 pelaajan konkassa sitä piipitystä tulee joka suunnasta, ei se ole juuri koskaan yhen sotilaan aikaansaannosta se piipitys.
Tosiaan flood zone on ainoa kenttä, jossa piiloon pääsee. Sielläki porukat sais sen kopterin helpoiten alas ku unohtais ne lock-on-vehkeet ja ottais rpg:n/srawin ym. käyttöön. Flood zonessa itellä ainaki taktiikkana lentää matalalla nopeita runeja ja sitte piiloon ecm/flarejen latautumista oottamaan. Toinen ihan hyvä kenttä on Dawnbreaker, mutta siellä se AA tulee jossaki välissä vahingossakin vastaan active radarin kanssa->kenttään.
Mulla ei mene kaaliin, että tämä äskönen päivitys toi tähän asiaan yhen ainoan muutoksen; HITSAAMISEN TEHOKKUUEEN VÄHENTÄMINEN xD hahaha nyt jumalauta dice
 
Vastaus: Battlefield 4

Moro.

Tietääkö joku mikä portti pitää aukaista et näkee missä friendlistassa olevat pelaa, siis siinä oikealla ku painaa multiplayeriä aloitusruuduussa.

Eilen koittelin aukoa noin 10 eri porttia TCP/UPD - comboilla, mut eipä ollut vaikutusta.
 
Vastaus: Battlefield 4

Moro.

Tietääkö joku mikä portti pitää aukaista et näkee missä friendlistassa olevat pelaa, siis siinä oikealla ku painaa multiplayeriä aloitusruuduussa.

Eilen koittelin aukoa noin 10 eri porttia TCP/UPD - comboilla, mut eipä ollut vaikutusta.

Portforward on oiva sivusto näihin.

PS4:
TCP: 80, 443, 1935, 3478-3480
UPD: 3478-3479

PS3:
TCP: 80, 443, 9988, 10000-10100, 17502, 42127
UPD: 3659, 14000-14016

Oletin kuvasi perusteella olevan playstationista kyse mutta jos joku muu konsoli kyseessä niin katso lista täältä.
 
Vastaus: Battlefield 4

Portforward on oiva sivusto näihin.

PS4:
TCP: 80, 443, 1935, 3478-3480
UPD: 3478-3479

PS3:
TCP: 80, 443, 9988, 10000-10100, 17502, 42127
UPD: 3659, 14000-14016

Oletin kuvasi perusteella olevan playstationista kyse mutta jos joku muu konsoli kyseessä niin katso lista täältä.

Kiitti. nuo lisäilin eilen, mut ei ollut mitään vaikutusta.

Call of duty meni heittämällä openiksi, en sitten tiedä miksi BF4 + PS4 combolla on ongelmia. party juttelut pystyn hostaamaan ja PC:llä ole missään pelissä ollut porttien kanssa ongelmia, ainoastaan tässä BF4:ssa.
 
Vastaus: Battlefield 4

Ongelma ei välttämättä ole porteissa. Vika taitaa olla itte pelissä.

Toimiiko se pelin sisäinen Battlelogi kellään kunnolla? Itellä ainakin välillä näyttää jotaan yleensä ei mitään. (Tai siis näyttää että porukat on pelaamassa mutta joinia ei pysty kun frendi-lista täysin sekaisin.)

Edit. Aa siis tarkoitit serverbrowserista avautuvaa listaa jossa serverit joilla frendit pelaa. Tuo kyllä näkyy itellä aina, ainoa vaan että Dice unohti lisätä napin joka itte serverbrowserista löytyy jolla näkee ketä servulla pelaa ja muutkin serverin tiedot....
 
Vastaus: Battlefield 4

Niin ja eihän bf4 ole enään valikkoa friends multiplayerin kautta kuten bf3. Ja tosiaan se touch padin kautta avattava blog ei toimi kai oikein kellään. Pc:n kautta paras tapa joinia.
 
Vastaus: Battlefield 4

Mulla itse battlelogissa ole ollut ongelmia, näkee hienosti missä kukakin pelaa. mut ilmeisesti tuosta ei edes pysty joinaamaan missä kamu vetelee, pitää mennä aloitusruudusta multiplayeriin ja oikealla on sitten joinaaminen mahdollista missä kamut pelaa.
 
Vastaus: Battlefield 4

Joo, ei. Siinä vaiheessa ku piipitys alkaa, nii sulla on minimaaliset mahollisuudet ehtiä yhtään mihinkään, varsinkaan ku stiglassa tuntuu se kantama olevan aivan järjetön. Luultavimmin se ehtii ampua jo toisen kerran ennenku kantama loppuu. 64 pelaajan konkassa sitä piipitystä tulee joka suunnasta, ei se ole juuri koskaan yhen sotilaan aikaansaannosta se piipitys.
Moni odottaa siihen "piip-piip-piippiin" jolloin ohjus on jo tulossa - silloin kyllä kantamaa riittää. Mutta kannattaa muistaa että *lukituksen* saa vain lyhemmiltä matkoilta (varsinkin stingerissä).

Ja sitäpaitsi - jos se "ohjus tulossa" -piipitys loppuu, se ei välttämättä tarkoita että "vaara ohi", vaan jos on osaava ampuja kyseessä se tarkoittaa "eka ammuttu ilmaan, toinen tulossa tuplaosumaa varten pian perässä". Itse esim. IGLAlla pyrin aina ampumaan tuplashotin jos range riittää. Varsinkin jos korjaajat kyydissä. Sama pätee esim. SRAWilla maakulkuneuvoihin (paljon mukavampaa kun se ei edes piipitä lukitsemattomana :D ).
 
Vastaus: Battlefield 4

Mulla itse battlelogissa ole ollut ongelmia, näkee hienosti missä kukakin pelaa. mut ilmeisesti tuosta ei edes pysty joinaamaan missä kamu vetelee, pitää mennä aloitusruudusta multiplayeriin ja oikealla on sitten joinaaminen mahdollista missä kamut pelaa.


Se pitäisi nimenomaan toimia sen pelin sisäisen Battlelogin kautta mutta se on rikki. Se näyttää kyllä epämääräisessä järjestyksessä ketä on pelaamassa, mutta jollei B-logi siirrä pelaavia pelaajia listan ensimmäisiksi niin kuin kuuluisi ei pysty myöskään joinimaan. Se toimi suht hyvin PS3.lla mutta PS4.lla tuo ei toimi kuin ajoittain ja silloinkin vain ehkä yks tai kaks kahestakymmenestä näkyy niin että niihin voi joinia.

Server browserin frendi-listaa ei varmaan ole tarkoitettu ensisijaiseksi liittymis tavaksi, sieltä kun joinii joinii vain serverille ei kaveriin. Pelin sisäisen Battlelogin, tietokoneen tai kännykän kautta joiniessa liittyy nimenomaan kaveriin, tällöin peli siirtää sinut kaverin puolelle automaattisesti heti kun tulee tilaa kaverisi puolelle jos kaverisi squadissa on myös tilaa. Jos siis joudut vastapuolelle. (Jollet mene sörkimään squadi-valikoista auto-joinia pelin sisällä pois päältä)
 
Vastaus: Battlefield 4

Aijaa. :eek: Oon vissiin nähny unta niinä lukemattomina kertoina, kun olen kuullut piippauksen, nähnyt lukitussuunnan, heittänyt flaret, lentänyt muualle ja selvinnyt tilanteesta. Sori ei niin vissiin olekaan tapahtunut kun jätkähän tietää miten asiat on.

Mutta siis ihan vakavasti jos lukisitte ne viestit kokonaisuudessaan ettekä tarttuis yksittäisiin lauseisiin, niin ehkä huomaisitte, että olen pohjimmiltaan samaa mieltä.

Teen vielä pointin selväksi, ettei tarvi turhasta vääntää: Hekot ovat liian heikkoja tällä hetkellä. Ratkaisu: parannetaan hekoja/heikennetään IT:tä --
 
Vastaus: Battlefield 4

Moni odottaa siihen "piip-piip-piippiin" jolloin ohjus on jo tulossa - silloin kyllä kantamaa riittää. Mutta kannattaa muistaa että *lukituksen* saa vain lyhemmiltä matkoilta (varsinkin stingerissä).

Ja sitäpaitsi - jos se "ohjus tulossa" -piipitys loppuu, se ei välttämättä tarkoita että "vaara ohi", vaan jos on osaava ampuja kyseessä se tarkoittaa "eka ammuttu ilmaan, toinen tulossa tuplaosumaa varten pian perässä". Itse esim. IGLAlla pyrin aina ampumaan tuplashotin jos range riittää. Varsinkin jos korjaajat kyydissä. Sama pätee esim. SRAWilla maakulkuneuvoihin (paljon mukavampaa kun se ei edes piipitä lukitsemattomana :D ).

Mitä ihmettä sä oikeen höpiset? Ootko sä tosissas?

Se että sä ammut ohjukses ja alat lataa uutta putkeen ja pistät seuraavaa perään EI katkaise lukitusääntä. Se piippaa kyllä koko ajan kun joku hakeutuva on pyrstössä, se ei ole sinun tähtäyksesi joka pelkästään piippaa...

Se että kuvittelet olevasi fiksu ja ampuvasi kaksi ohjusta kerralla on huuhaata. Sille lentäjälle sillä ei ole mitään merkitystä, jokainen ampuu ihan samanlailla niin monta murkulaa perään kuin kerkiää ja niitähän kerkiää koska sen ensimmäisen saa blokattua flareilla, toinen osuu ja sitten pyöritään paikallaan ja otetaan lisää. Kyse ei ole mistään huimasta taktisesta neroudesta...

En nyt tosta viestistäsi ihan ymmärtänyt missä vaiheessa ne counterit pitäisi käyttää? ECM on käytännössä lähes käyttökelvoton lagin takia, flarejen kanssa et voi käyttää siinä kohtaa kuin sinä alat lukitsemaan jollei ole varma että kerkiää piiloon heti.

Kannattaa ennen kuin alkaa kommentoimaan niiden lentäjien tekemisiä ja odottamisia lentää itse hiukan... Tietäisi edes semisti mitä suustaan päästelee... Saattaisi saada myös realistisen näkemyksen siitä mitä siinä oikeasti tapahtuu kun ottaa sen stiglan siellä maassa käteen ja alkaa tähtäilemään. Kaikille jotka näitä nykyisiä AA-putkia rakastaa ja kehtaa käyttää voin antaa vinkin. Opettelemalla lentämään ja tutustumalla siihen kopuun sen pudottamisesta tulee entistä helpompaa, kannattaa tutustua ;) (voi tosin olla ettet sen jälkeen kehtaa niitä enään käyttää...)
 
Vastaus: Battlefield 4

Mitä ihmettä sä oikeen höpiset? Ootko sä tosissas?

Se että sä ammut ohjukses ja alat lataa uutta putkeen ja pistät seuraavaa perään EI katkaise lukitusääntä. Se piippaa kyllä koko ajan kun joku hakeutuva on pyrstössä, se ei ole sinun tähtäyksesi joka pelkästään piippaa...
Kerros nyt vielä mihin se ohjus menee kun lukitus häviää HETI kun otat tähtäyksen pois ja alat lataamaan uutta putkeen?

Haloo, puhe ei ole fire&forget stingeristä...

Et muutenkaan ilmeisesti kovin paljon ymmärrä; kyse ei ollut countereiden käytöstä - vaan siitä että jo silloin kannattaa joko piiloutua tai poistua maisemista kun alkaa lukitus (ilman että ohjus on vielä edes laukaistu). Kentästä riippuen.
 
Vastaus: Battlefield 4

Tuo Igla tosiaan toimii eritavalla kun Stingray. Olen Silk roadissa saanut Iglan osumaan kopteriin joka käytti flaret. Ohjus lensi ohi, mut pidin kohteen koko ajan tähtäimessä ja kun uus lukitus tuli niin se ohi ammuttu Igla tuli takas ja osui. Pisteet tuli minulle joten ei se kenenkään muun voinut olla.
 
Vastaus: Battlefield 4

Kerros nyt vielä mihin se ohjus menee kun lukitus häviää HETI kun otat tähtäyksen pois ja alat lataamaan uutta putkeen?

Haloo, puhe ei ole fire&forget stingeristä...

Et muutenkaan ilmeisesti kovin paljon ymmärrä; kyse ei ollut countereiden käytöstä - vaan siitä että jo silloin kannattaa joko piiloutua tai poistua maisemista kun alkaa lukitus (ilman että ohjus on vielä edes laukaistu). Kentästä riippuen.

Sori, unohtui tosiaan että Iglalla pytyi tuplia tosiaan ampumaan. Pahoittelen erhettäni, en vain ole kehdannut koko kapistukseen koskea. 7 tappoa taitaa stingerillä olla 300h pelaamisella kopun kyydistä vastavetona vihun toimiin...

Tuo ei silti muuta sitä että tossa sun neuvomisessa karkuun lentämisessä ei ole mitään varsinaista tolkkua... Mihin ihmeeseen sä kuvittelet että lentää karkuun kun ainoastaan kahdessa kentässä tähän on mappi-suunnittelussa annettu mahdollisuutta... Maisemista poistuminenkin on tehty suurimmissa osissa mapeissa mahdottomaksi. Kun jopa oman basen päällä piippaa koko ajan.
 
Vastaus: Battlefield 4

Niin siis kerrotko vielä kaikelle kansalle mihin sitä lukitusta piiloudut floodzonea ja dawnbreakia lukuunottamatta? ;)

Et muutenkaan ilmeisesti kovin paljon ymmärrä; kyse ei ollut countereiden käytöstä - vaan siitä että jo silloin kannattaa joko piiloutua tai poistua maisemista kun alkaa lukitus (ilman että ohjus on vielä edes laukaistu). Kentästä riippuen.[/QUOTE]
 
Vastaus: Battlefield 4

Niin siis kerrotko vielä kaikelle kansalle mihin sitä lukitusta piiloudut floodzonea ja dawnbreakia lukuunottamatta? ;)
Tiedän että lukeminen on vaikeaa, mutta...
Kentästä riippuen.

Tietenkin jos vastassa on Paras Über Pilotti, niin eihän siihen mikään auta tai osu. :rolleyes:

Mutta jos verrataan (siis verrataan) tapoja ampua hekohekoa niin mikä on paras:

- ammutaan Stingerillä, hekomies pistää flaret ja menee ohi, lataat ja ammut uudelleen = 1 osuma

- ammutaan IGLAlla (pidetään tähtäys), hekomies pistää flaret ja menee ohi, lataat ja ammut uudelleen = 1 osuma

- ammutaan IGLAlla (taivaalle), pidetään tähtäystä hieman aikaa (toivotaan että hekomies laittaa flaret heti), ladataan, tähdätään uudelleen, lukitaan kummatkin ohjukset ja osutaan (toivottavasti) kahdella ohjuksella sekunnin sisään = 2 osumaa

Mikäli IGLAn tuplashotti osuu, heko on joku maassa tai huomattavasti huonommassa kunnossa kun yhdestä stingeristä, tms - ja näinollen helpompi esim. kaveri-scoutille, tankkikuskille kk:lla, tms lopettaa... Toki mikä tahansa voi mennä ohi - kyse on vain siitä mikä on lopputulos - ihan samalla tavalla voi alkaa nillittämään siitä ettei joku ammu kokoajan headshotteja tai osu tankin päätykillä jettiin kuin kerran sadasta... :p

Niin, ja IGLAlla *on mahdollista* saada lukitus uudelleen myös flarejen laukaisun jälkeen...


Toki Isot Pojat ampuu RPG:llä tuurishotteja. Oikeasti taitavat ampuvat SRAWilla osumia suoraan sivulta 200 metriin, näitä on juutuuba täysi (voi sitä nannaa kun osut täyteen kuljetuskopteriin). Varsinkin kopterista kopteriin voi helpostikin osua SRAWilla jos oma pilotti on hieman hukassa ja tarjoaa kylkeä viholliselle - monella scouttipilotilla kun näyttää olevan aika "suora linja" lentää kun yrittää ampua toista samanmoista tai esim. kuljetushekoa.
 
Vastaus: Battlefield 4

Kun tunnut olevan noin kaikki tietävä ja fiksu kaveri nuhun verrattuna ni annahan kuulua pari esimerkkiä meille nopoille :p


Tiedän että lukeminen on vaikeaa, mutta...


Tietenkin jos vastassa on Paras Über Pilotti, niin eihän siihen mikään auta tai osu. :rolleyes:

Mutta jos verrataan (siis verrataan) tapoja ampua hekohekoa niin mikä on paras:

- ammutaan Stingerillä, hekomies pistää flaret ja menee ohi, lataat ja ammut uudelleen = 1 osuma

- ammutaan IGLAlla (pidetään tähtäys), hekomies pistää flaret ja menee ohi, lataat ja ammut uudelleen = 1 osuma

- ammutaan IGLAlla (taivaalle), pidetään tähtäystä hieman aikaa (toivotaan että hekomies laittaa flaret heti), ladataan, tähdätään uudelleen, lukitaan kummatkin ohjukset ja osutaan (toivottavasti) kahdella ohjuksella sekunnin sisään = 2 osumaa

Mikäli IGLAn tuplashotti osuu, heko on joku maassa tai huomattavasti huonommassa kunnossa kun yhdestä stingeristä, tms - ja näinollen helpompi esim. kaveri-scoutille, tankkikuskille kk:lla, tms lopettaa... Toki mikä tahansa voi mennä ohi - kyse on vain siitä mikä on lopputulos - ihan samalla tavalla voi alkaa nillittämään siitä ettei joku ammu kokoajan headshotteja tai osu tankin päätykillä jettiin kuin kerran sadasta... :p

Niin, ja IGLAlla *on mahdollista* saada lukitus uudelleen myös flarejen laukaisun jälkeen...


Toki Isot Pojat ampuu RPG:llä tuurishotteja. Oikeasti taitavat ampuvat SRAWilla osumia suoraan sivulta 200 metriin, näitä on juutuuba täysi (voi sitä nannaa kun osut täyteen kuljetuskopteriin). Varsinkin kopterista kopteriin voi helpostikin osua SRAWilla jos oma pilotti on hieman hukassa ja tarjoaa kylkeä viholliselle - monella scouttipilotilla kun näyttää olevan aika "suora linja" lentää kun yrittää ampua toista samanmoista tai esim. kuljetushekoa.
 
Vastaus: Battlefield 4

Kun tunnut olevan noin kaikki tietävä ja fiksu kaveri nuhun verrattuna ni annahan kuulua pari esimerkkiä meille nopoille :p
Ei hyvää päivää - tää on sun argumentointisi taso? Ja viitsit aikaasi kuluttaa moisen postaamiseen tänne? :rolleyes:
(Mulla sentään palkka juoksee jatkuvasti... :p)

Laita nyt vaikka aluksi tähän pari parempaa tapaa pudottaa lentäjä mikäli olet jalkamiehenä...
 
Vastaus: Battlefield 4

Aijaa. :eek: Oon vissiin nähny unta niinä lukemattomina kertoina, kun olen kuullut piippauksen, nähnyt lukitussuunnan, heittänyt flaret, lentänyt muualle ja selvinnyt tilanteesta. Sori ei niin vissiin olekaan tapahtunut kun jätkähän tietää miten asiat on.

Ite oon vissin nähny unta niinä lukemattomina kertoina ku oon laittanu flaret, lähteny karkuun, toinen ohjus lähteny matkaan enkä ole ehtiny piiloon/kantaman ulkopuolelle. :eek: Puhut ihan ku jokanen iglan ja stingerin ammus olis väistettävissä "menemällä kantaman ulkopuolelle." No ei se vaan mene niin, piste.

Edit: ja tuosta DocWeirdin viestistä en ymmärtäny juurikaan mitään, saattaa toki johtua siitä, etten tienny iglalla ja stingerillä olevan jotaki erojakin. (Kummallaki 1 tappo tilillä.)
 
Vastaus: Battlefield 4

Itse harvemmin lentelen ilman, että on puheyhteyden toisessa päässä oleva gunneri. Tällöin käytämme BF3:sesta tuttua taktiikkaa: lentäjällä (minulla) ECM, pistän heti jos piippaa, jonka jälkeen jonnekkin suojaan suosiolla odottamaan latautumista. Jos ECM:ien läpi tulee (lagin takia yms.), gunnerilla on FIRE EXTINGUISHER-lentäjän counterina, joten jos menemme disableihin, laskeudun, hyppään ulos, gunnerini hyppää lentäjän paikalle -> FIRE EXTINGUISHER-> repaamme vähän-> jatkamme. Itselläni on jonkin verran kokemusta lentämisestä (BF3:sen ajoiltakin), joten osaan käyttää kaikennäköisiä kumpuja ja rakennuksia hyödyksi.
 
Ylös Bottom