Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 4

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Battlefield 4

Siis täälläkö toistuvasti itketään miten kopteria lentämättömät kehtaa puhua mitään balanssista, ja sitten käykin ilmi että kopterijengi ei edes tiedä miten noi no-skill aseet toimii...:rolleyes:

Stinger: Lukitusetäisyys 350m, fire and forget. Tekee joku 35 lämää. Jos heittää countermeasuret, ohjus hukkaa kohteen pysyvästi.
Igla: lukitusetäisyys 450m, pitää pitää kohde maalattuna osumaan asti. Tekee joku 30 lämää. Jos heittää countermeasuret, mutta pysyy maalausetäisyydellä, sinkomies voi vielä maalata sut uudestaan samalla/tuplaohjuksella.
Javelinin maalattu lukitus 450m asti, SRAWista ja MBT LAWista en ole varma. MBT LAW tekee ainakin samaa onnetonta damageaan maalattua kohdetta ammuttaessa, javelin puolestaan kovempaa lämää. SOFLAM- ym- maalauksissa pätee sama kuin Iglalla, eli ilmassa oleva ohjus kerkeää countereista huolimatta vielä osua, jos maalajaa ehtii merkata sut uudelleen.
 
Vastaus: Battlefield 4

Itse harvemmin lentelen ilman, että on puheyhteyden toisessa päässä oleva gunneri. Tällöin käytämme BF3:sesta tuttua taktiikkaa: lentäjällä (minulla) ECM, pistän heti jos piippaa, jonka jälkeen jonnekkin suojaan suosiolla odottamaan latautumista. Jos ECM:ien läpi tulee (lagin takia yms.), gunnerilla on FIRE EXTINGUISHER-lentäjän counterina, joten jos menemme disableihin, laskeudun, hyppään ulos, gunnerini hyppää lentäjän paikalle -> FIRE EXTINGUISHER-> repaamme vähän-> jatkamme. Itselläni on jonkin verran kokemusta lentämisestä (BF3:sen ajoiltakin), joten osaan käyttää kaikennäköisiä kumpuja ja rakennuksia hyödyksi.

No BF3 oli ihan eri peli, osaava pilotti pysty dominoimaan koko peliä hyvän gunnerin kanssa
 
Vastaus: Battlefield 4

Siis täälläkö toistuvasti itketään miten kopteria lentämättömät kehtaa puhua mitään balanssista, ja sitten käykin ilmi että kopterijengi ei edes tiedä miten noi no-skill aseet toimii...:rolleyes:

Stinger: Lukitusetäisyys 350m, fire and forget. Tekee joku 35 lämää. Jos heittää countermeasuret, ohjus hukkaa kohteen pysyvästi.
Igla: lukitusetäisyys 450m, pitää pitää kohde maalattuna osumaan asti. Tekee joku 30 lämää. Jos heittää countermeasuret, mutta pysyy maalausetäisyydellä, sinkomies voi vielä maalata sut uudestaan samalla/tuplaohjuksella.
Javelinin maalattu lukitus 450m asti, SRAWista ja MBT LAWista en ole varma. MBT LAW tekee ainakin samaa onnetonta damageaan maalattua kohdetta ammuttaessa, javelin puolestaan kovempaa lämää. SOFLAM- ym- maalauksissa pätee sama kuin Iglalla, eli ilmassa oleva ohjus kerkeää countereista huolimatta vielä osua, jos maalajaa ehtii merkata sut uudelleen.

Iglan ammus lentää 2x kovemmalla nopeudella kuin stingerin. Lentäjällä tuplasti kovempi kiire käyttää flaret. Iglalla pystyy näin myös tiputtamaan jettejä.
 
Vastaus: Battlefield 4

Teoriassa varmaan kyllä, mutta onnea vaan edes HC:ssa sen neljän osuman saamiseen, normissahan ei sekään riittäne kun autorepair. Ja vaikka kaikki neljä kutia saisi läpi, ei saa todennäköisesti tappoa.
 
Vastaus: Battlefield 4

Harvemmin jaksaa jalkamiehenä juosta, koska yleensä puolet omasta puolesta ihailee korkeimmalla katolla kentän maisemia. Aika haastava saada yksin kentällä mitään järkevää aikasiks.

Jos vaikka lopettaisit kiertelyn ja vastaisit kysymykseeni?:D

Ei hyvää päivää - tää on sun argumentointisi taso? Ja viitsit aikaasi kuluttaa moisen postaamiseen tänne? :rolleyes:
(Mulla sentään palkka juoksee jatkuvasti... :p)

Laita nyt vaikka aluksi tähän pari parempaa tapaa pudottaa lentäjä mikäli olet jalkamiehenä...
 
Vastaus: Battlefield 4

No BF3 oli ihan eri peli, osaava pilotti pysty dominoimaan koko peliä hyvän gunnerin kanssa

Jep, hankalaahan se on tässä eikä ihan koko peliä pääse dominoimaan mutta kyllä tässä pystyy mielestäni pelaamaan hyvin kopterilla. Ainakin minä pystyn.
 
Vastaus: Battlefield 4

Teoriassa varmaan kyllä, mutta onnea vaan edes HC:ssa sen neljän osuman saamiseen, normissahan ei sekään riittäne kun autorepair. Ja vaikka kaikki neljä kutia saisi läpi, ei saa todennäköisesti tappoa.

Miten miesten hoitelija se HC vaikuttaa niiden osumien saamiseen? Ja normissa se auto repair on todella hidas, saa käydä kahvit hörppäsemässä ennen kuin taas uskaltaa tullaa uudestaan vihun eteen.
 
Vastaus: Battlefield 4

Jep, hankalaahan se on tässä eikä ihan koko peliä pääse dominoimaan mutta kyllä tässä pystyy mielestäni pelaamaan hyvin kopterilla. Ainakin minä pystyn.
no en tiedä minkä sä lasket hyväksi, mutta mun mielestä koput on ihan pakoja tällä hetkellä, sen takia lentelenkin jettiä :P
 
Vastaus: Battlefield 4

Jep, hankalaahan se on tässä eikä ihan koko peliä pääse dominoimaan mutta kyllä tässä pystyy mielestäni pelaamaan hyvin kopterilla. Ainakin minä pystyn.

Bf3:n lopussa monen mielestä se oli raukkamaista tai peliin kuulumatonta että kopterilla pelataan passiivista peliä ja dominoidaan kenttää kaukaa ilmasta. Bf4:ssä dice kannustaa vielä enemmän siihen passiivisuuteen kaiken active radar/stiglojen jälkeen. Ja aivan muutama mappi missä sitäkin pystyy fiksusti pelaamaan. Lancang dam aiva turha. Golmud menettelee mutta ei sielläkään ekaa lippua lähemmäs pääse. Dawnbreak aivan liian ahdas kömpelölle isolle kopulle vaikka onkin suojia jonkun verran. tuli pieni aivopieru enkä nyt muista sen mapin nimeä missä on se lautanen niin siellä pääsee jonkun verran kukkuloiden taakse piiloon kunnes joku kiipee lautasen päälle tai jahtaa sinne kukkulan taakse. Ilman active radaria tuota stigla spämmiä vois jopa jotenkin sietää. Mutta iha hanuristahan sekin on.
 
Vastaus: Battlefield 4

Miten miesten hoitelija se HC vaikuttaa niiden osumien saamiseen? Ja normissa se auto repair on todella hidas, saa käydä kahvit hörppäsemässä ennen kuin taas uskaltaa tullaa uudestaan vihun eteen.
Ei vaikuta osuman saamiseen vaan siihen, että saako sitä konetta alas. Jettiä kohti saa tsägällä ammuttua kaksi kutia kun se on rangessa, ja silloinkin pitää olla joku itseni tasoinen lentäjä puikoissa. Sen jälkeen se lentää jonnekin muualle tai vaikka vaan tarpeeksi korkealle vetämään kieppiä kunnes health palautuu. Siihen sitten ynnätään ne countermeasureilla torjutut iglat, niin ei se lentokone ihan sekunneissa tule tonttiin ilman ammolaatikoita.
 
Vastaus: Battlefield 4

Siis täälläkö toistuvasti itketään miten kopteria lentämättömät kehtaa puhua mitään balanssista, ja sitten käykin ilmi että kopterijengi ei edes tiedä miten noi no-skill aseet toimii...:rolleyes:

No miksi minun pitäis tietää? Ei se muuta mittään kopukuskin toiminnassa. Lukitus alkaa->hakeutuminen piiloon ja ku ohjus sieltä lähtee nii vastatoimet. Joten ":rolleyes:" vaan itelles.
 
Vastaus: Battlefield 4

Mitenkä porukka itse säätäisi balanssia paremmaksi?

- Itse ensikin lisäisin koptereihin useammat flaret/ECM:t. Nykyisellä latausajalla 3-4 flaret heti lähdössä vois olla jees isolle kopterille. Jos latausaikaa nopeutetaan riittää vähempikin.
- Iglojen ja stigereiden toimintatavat pitäisin samanlaisena. Kannettavien ammusten määrää voisi ehkä tarkastella (mikä niissä on maksimi?).
- Jetit ovat hyvin balansissa maajoukkoihin.
- Active Radarin kohteeksi en ole itse joutunut, enkä ole käyttänyt niin en osaa sanoa tarkalleen miten itse säätäisin.
- Ison kopterin ketteryyttä voisi hieman parantaa.

Minusta pelkästään countereiden lisääminen auttaisi jo huomattavasti.
 
Vastaus: Battlefield 4

Mitenkä porukka itse säätäisi balanssia paremmaksi?

- Itse ensikin lisäisin koptereihin useammat flaret/ECM:t. Nykyisellä latausajalla 3-4 flaret heti lähdössä vois olla jees isolle kopterille. Jos latausaikaa nopeutetaan riittää vähempikin.
- Iglojen ja stigereiden toimintatavat pitäisin samanlaisena. Kannettavien ammusten määrää voisi ehkä tarkastella (mikä niissä on maksimi?).
- Jetit ovat hyvin balansissa maajoukkoihin.
- Active Radarin kohteeksi en ole itse joutunut, enkä ole käyttänyt niin en osaa sanoa tarkalleen miten itse säätäisin.
- Ison kopterin ketteryyttä voisi hieman parantaa.

Minusta pelkästään countereiden lisääminen auttaisi jo huomattavasti.

Sanotaanko näin että takas bf3 tasolle. Countereiden ja seekereiden latausaika lyhyemmäksi. Iglasta ja stingeristä 100m rangea pois. Iglan range voisi olla pidempi jos sen toiminta periaate säilyy. Stiglojen lataus aika pidemmäks. Mappien kattoa sais nostaa varsinkin kopulle. Jettiä lähes mahdoton ampua jos se liitelee katossa ja spämmii activea välillä alas. Attack kopuja sais nopeuttaa. Scout on tällä hetkellä ihan hyvä. Stealth jetteihin myös podsit tai sitten damagen määrää sais buffata 30mm tykillä. Attack jetit on aika laiskoja nykyään. Niitäkin sais nopeuttaa. Podseihin se helvetin tähtäin. Active radarit alimpaan helvettiin. Mobile aa:n rangea lyhyemmäks. Unohtuiko jotain? Niin se below radar kopuihin vois poistaa sitä passiivisuutta ja tois enemmän tykin ruokaa rpg:lle ja tankeille. Ja sitten vielä noi mobility hitit ja yhden osuman jälkeiset disablet pois.

Edit. 1 counter riittää kunhan lukitus äänet ei lagais. 3-4 aivan liikaa.
 
Vastaus: Battlefield 4

Sanotaanko näin että takas bf3 tasolle. Countereiden ja seekereiden latausaika lyhyemmäksi. Iglasta ja stingeristä 100m rangea pois. Iglan range voisi olla pidempi jos sen toiminta periaate säilyy. Stiglojen lataus aika pidemmäks. Mappien kattoa sais nostaa varsinkin kopulle. Jettiä lähes mahdoton ampua jos se liitelee katossa ja spämmii activea välillä alas. Attack kopuja sais nopeuttaa. Scout on tällä hetkellä ihan hyvä. Stealth jetteihin myös podsit tai sitten damagen määrää sais buffata 30mm tykillä. Attack jetit on aika laiskoja nykyään. Niitäkin sais nopeuttaa. Podseihin se helvetin tähtäin. Active radarit alimpaan helvettiin. Mobile aa:n rangea lyhyemmäks. Unohtuiko jotain? Niin se below radar kopuihin vois poistaa sitä passiivisuutta ja tois enemmän tykin ruokaa rpg:lle ja tankeille. Ja sitten vielä noi mobility hitit ja yhden osuman jälkeiset disablet pois.

Edit. 1 counter riittää kunhan lukitus äänet ei lagais. 3-4 aivan liikaa.

Tämä. Pitkälti samaa mieltä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield 4

Balanssi on hyvä, ei mitään tarvetta muuttaa, nautitaan kopujen pudottelusta noskill-vehkeillä kuten tähänkin asti. :D
 
Vastaus: Battlefield 4

Ja äskeisten pelailuiden perusteella attack chopperin gunnerin tykki on ihan riittävän tehokas, onhan se nyt about kolme kertaa tehokkaampi kuin tankin gunnerin hernepyssy. Helpot 16 gunneritappoa juuri tänään kuolematta, ja lentäjä tais vetää vielä useamman, joten turha kitistä.
 
Vastaus: Battlefield 4

Siis täälläkö toistuvasti itketään miten kopteria lentämättömät kehtaa puhua mitään balanssista, ja sitten käykin ilmi että kopterijengi ei edes tiedä miten noi no-skill aseet toimii...:rolleyes:

Stinger: Lukitusetäisyys 350m, fire and forget. Tekee joku 35 lämää. Jos heittää countermeasuret, ohjus hukkaa kohteen pysyvästi.
Igla: lukitusetäisyys 450m, pitää pitää kohde maalattuna osumaan asti. Tekee joku 30 lämää. Jos heittää countermeasuret, mutta pysyy maalausetäisyydellä, sinkomies voi vielä maalata sut uudestaan samalla/tuplaohjuksella.
Javelinin maalattu lukitus 450m asti, SRAWista ja MBT LAWista en ole varma. MBT LAW tekee ainakin samaa onnetonta damageaan maalattua kohdetta ammuttaessa, javelin puolestaan kovempaa lämää. SOFLAM- ym- maalauksissa pätee sama kuin Iglalla, eli ilmassa oleva ohjus kerkeää countereista huolimatta vielä osua, jos maalajaa ehtii merkata sut uudelleen.

Joo, mut ei ihan,,, kyllä ne Igla ja stinger saman "lämän" tekee :D. 225 damagen tekee molemmat hekon/jetin 500 healttia vastaan eli 45%. Transport helicoptereilla on 700 helaa.
 
Vastaus: Battlefield 4

Ja äskeisten pelailuiden perusteella attack chopperin gunnerin tykki on ihan riittävän tehokas, onhan se nyt about kolme kertaa tehokkaampi kuin tankin gunnerin hernepyssy. Helpot 16 gunneritappoa juuri tänään kuolematta, ja lentäjä tais vetää vielä useamman, joten turha kitistä.

Sais sitä hieman buffata. Ja hajontaa pienentää sekä lataus aikaa lyhentää kuskin podeille sekä gunnerin tykille. Jos kerran nyt sait 16 tappoa kuolematta ja pääsit ampumaan lähi etäisyydeltä ei se kerro mitään.
 
Vastaus: Battlefield 4

Sais sitä hieman buffata. Ja hajontaa pienentää sekä lataus aikaa lyhentää kuskin podeille sekä gunnerin tykille. Jos kerran nyt sait 16 tappoa kuolematta ja pääsit ampumaan lähi etäisyydeltä ei se kerro mitään.

Ehdottomasti!
Gunnerin kk:hon hajontaa pienemmäks, enemmän kuteja vyöhön ja latausaikaa lyhkäsemmäks. Kopukuskille 4-5 fleeriä, hellfire ohjukset, emp mahollisuus ja fat man.
Stingeri-ukoille max 2 panosta ja kantama 100 metriin.
 
Vastaus: Battlefield 4

Ja äskeisten pelailuiden perusteella attack chopperin gunnerin tykki on ihan riittävän tehokas, onhan se nyt about kolme kertaa tehokkaampi kuin tankin gunnerin hernepyssy. Helpot 16 gunneritappoa juuri tänään kuolematta, ja lentäjä tais vetää vielä useamman, joten turha kitistä.

No hyvä, että kävit yhden pelin perusteella toteamassa attack kopun olevan täydellisessä balanssissa. Asia on nyt sen verran selvä, ettei meillä kitisijöillä ole paljon vastaansanomista :D
 
Ylös Bottom