Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 4

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Battlefield 4

No ei tasan toimi, taidat pelata vaan täysissa squadeissa samojen eliittikavereidesi kanssa.

Normiservilla johon liityt vaikka yksin, ei ole mitään järjestelmällisyyttä, tai edes kommunikointia 99% ajasta, joten turha verrata yhteen pelaavaa klaania tai random pelaajaporukkaa. Jos klaanissa yksi squadi hoitaa ilmatorjuntaa vaikka kahdella Iglalla ja yhdellä SRAW:illa, yksi heiluu soflamilla ja yksi jakaa panoksia niin kai nyt hemmetissäs koput tulee alas vaikka ne olis tehty adamantiumista. Yhdelläkään random servulla ei tapahdu mitään edes kaukaisesti tuon tapaista.
Ei vit.. mitä tekemistä tällä on balanssin kanssa. Jos meet publalle ja homma ei toimi ei se ole pelin vika vaan pelaajien. Onko siinä mukamas sitten järkeä että buffataa joku lock on ase jotta 1 pelaaja vois sillä hallita ilmaa maasta puolen pelin ajan jos tiimityö ei toimikkaan.
 
Vastaus: Battlefield 4

Alan Kertz ‏@Demize99 10. tammikuuta Ok, so that's a pretty resounding "the AH needs survival not firepower." The flip from missile impact is not intentional, so...
Alan Kertz ‏@Demize99 14. tammikuuta All the recent balance discussions are still in discussion, not today's update. It does not mean they will or won't happen.

Mitään varsinaista balanssi batchiahan ei vielä oo edes tullut, keskittyvät ensin peruspelimekanismin kuntoon saamiseen (joka taitaa kuitenkin olla se kiireellisempi juttu).
Balanssin suhteen on kyllä paljon keskustelua ja palautetta kuuntelevat ja miettivät. Vaikuttais siltä että AH saattaa saada jatkossa paremmat countterit tai ainakin mahdollisuuden poistua paikalta hengissä. Tai sitten ei.
 
Vastaus: Battlefield 4

Ei vit.. mitä tekemistä tällä on balanssin kanssa. Jos meet publalle ja homma ei toimi ei se ole pelin vika vaan pelaajien. Onko siinä mukamas sitten järkeä että buffataa joku lock on ase jotta 1 pelaaja vois sillä hallita ilmaa maasta puolen pelin ajan jos tiimityö ei toimikkaan.

Tottakai sillä on tekemistä. Suurin osa pelaajista pelaa random peliseuran kanssa varmasti. Tottakai te toivotte että ilman tiimityötä koptereita ei pysty häiritsemään, jolloin eliittipelaajien squadi yksin dominoi "perus publapalloja" mennen tullen. Mutta voi vitsi, pelin kehittäjät nyt sattuivat pitämään silmänsä auki ja sellaisia "apinankin käytettäviä" aseita nyt vaan sattui mukaan tipahtamaan.

Yksi pelaajahan sitä kopuakin lentelee, ja samallalailla yksi pelaaja voi RPG:llä sen tankin tuhota, tai C4:silla. Tottakai yksi pelaaja voi jonkun vispilänkin pudottaa, ja kuten aiemmin mainitsin siinä vispilässä on aivan ylivoimaiset atribuutit verrattuna muihin kulkuneuvoihin, että tasapainoahan se vaan tuo että sille on olemassa varteenotettavaa uhkaa kanssa.

Onhan kartoissa niitä kiinteitä ohjusheittimiä tankkeja ja veneitä vastaan, en ole pahemmin nähnyt maasta-ilmaan vastaavia keskellä karttaa, joten olisitte vaan tyytyväisiä. Ne voi olla seuraava kehitysaskel, ja oikeastaan aika tervetullut nyt kun tarkemmin ajattelen.
 
Vastaus: Battlefield 4

Ei vit.. mitä tekemistä tällä on balanssin kanssa. Jos meet publalle ja homma ei toimi ei se ole pelin vika vaan pelaajien. Onko siinä mukamas sitten järkeä että buffataa joku lock on ase jotta 1 pelaaja vois sillä hallita ilmaa maasta puolen pelin ajan jos tiimityö ei toimikkaan.
No onhan se vähän niin että jos arviolta 90% pelaajista menee sinne publalle, niin kyllä firman kuin firmankin kannattanee miettiä, että mitä porukkaa sen kannattaa pitää tyytyväisenä. Tietty jos teillä on jotain trickle down-teorioita kilpapelaamisen vaikutuksesta pelin suosioon, niin sitten.

Kertokaa nyt joku kuitenkin, että onko joku maaginen Battlelogista havaittavissa olevia mittari, jolla tota vermeiden balanssia voidaan arvioida?

edit. TOW/KORNET/silläkolmannellahan voi kyllä ampua maalattuihin ilmakohteisiinkin, tai tietty ilman maalaustakin jos osaa, mutta aika itsemurhaa noiden käyttäminen on.
 
Vastaus: Battlefield 4

@Piissi

Mitä sillä on väliä kenen kanssa pelaan? Jokaisella on samat mahdollisuudet verkostoutua ja pelata sitä tiimi-peliä mihin tämä peli-sarja on aina pyrkinyt. Olet ihan oikeassa siinä etten pelaa juuri koskaan yksin. Seurassa tämä on pirun paljon mukavampaa.

AA puffi ja kopujen nerffaaminen on juuri sitä keinotekoista tasoerojen tasoittamista. Suurin osa ei ole koskaan saanut niillä vispilöillä tai muilla lentävillä mitään aikaan ja sekös korpeaa kun joku muu saa. Tosta sun viestistä saa sellaisen kuvan että haluisit kieltää vielä ne "eliitti-squaditkin". No joo, kyllä se joskus tuntui hiukan pahalta takoa Metron rushia läpijuoksuna viidessä minuutissa. Ei se ole erityisemmin kivaakaan. Myöskin se oli kamalan ikävää jos servu kuoli kahdessa erässä... Piti taas etsiä uusi... huoh... Sitä peliä pystyi dominoimaan niin monella eri tavalla BF3.ssa, se ei pelkästään ollut ilma. Mutta se ilma oli ainoa joka kävi sen 300h kersantin hermoille ja aiheutti hampaiden kiristelyä, koska se 300h kersantti ei itse osannut lentää eikä tuhota sitä. Tämä on ainoa syy miksi ilmalle kävi niin kuin kävi. (Armottoman forumi-parkumisen jälkeen)

Edit. Manhandler.

Mikään k/min ei kerro balanssista mitään, ei myöskään mikään muu meille näkyvä statsi. Pelaajat ovat eritasoisia, osaavat eri asioita ja käyttävät eri välineitä.
 
Vastaus: Battlefield 4

Mulle on henk. koht. aivan sama millaisessa eliittisquadissa pelaat. Tottahan tämä on tiimipeli, suurimman osan omasta peliajasta ajankäytöllisistä syistä olen joutunut katselemaan pelkkiä randomeita squadissa eikä sieltä paljon apuja putoa. Silloin kun iltaisin kerkeää pelailemaan hyvässä seurassa on voittoja tullut ihan kivalla prosentilla, eikä meille kopterit aiheuta sen suurempaa päänvaivaa kuin muutkaan vempeleet.

Mutta ei vaan voi olla huomaamatta muutaman kirjoittelijan asenteellisuutta. BF3 on muka joku asioiden ja balanssin lähtökohta johon kaikkea verrataan, please, ei se ole.

1V1, kopukuski vs stingermies, ihan hyvä balanssi ;)
 
Vastaus: Battlefield 4

Ei nyt kannata vielä kummankaan "osapuolen" pillastua tästä helokopteri vs. maavoimat -balanssista. DICEn tuntien sitä tullaan taas hieromaan pitkään ja hartaasti. BF3:ssa saatiin balanssi nykyiselle kohdalleen vasta puolentoista vuoden jälkeen ja siinäkin pelissä oli aikakausi, jolloin stigla oli täysin ylivoimainen ilmamaaleja vastaan. (Kuten Battlefield Friendskin tiesi: https://www.youtube.com/watch?v=H2i3O7jh2ss)

Vaikka en olekaan sitä mieltä, että kopterit tarvitsevat järisyttäviä buffeja, on se rehellisesti sanottava, että ne ovat nykyisellään täysin olematon pelote. Aikaisemmissa Bäfä-versioissa kun näit helikopterin lähestyvän, tuli heti sellainen "oh shit, kohta ropisee" -fiilis. Nyt niitä ei oikeastaan noteeraa ollenkaan.
 
Vastaus: Battlefield 4

En nyt jaksanut alkaa ketään quotemaan mutta kaikkihan varmaan muistaa että jokaista kopteria ja jettiä vastaan on yhtä monta monta samanlaista laitetta vastapuolella. Jos näistä yksi putoaa pelistä on 3vs4 tilanne esim. Golmudissa. Tarviiko sinne vielä tehdä op aa laitteita kun ilmassa on muutenkin hälinää. Mun mielestä jos parempi tiimi voittaa ilmaherruuden on se niiden oikeus päästä jakamaan rakkautta maahankin.
 
Vastaus: Battlefield 4

Tai sitten se tiimi joka ampuu vastustajan vispilät alas on se parempi tiimi. Eikös täällä just hehkutettu sitä tiimipeliä, samat raketit ne on molemmilla puolilla käytettävissä, eli aika ontuva perustelu.
 
Vastaus: Battlefield 4

Varmaan mukailtiin sun ajatustasi siitä, että tottahan maaherruuden ottaneen paremman tiimin pitää voida jakaa rakkauttaan taivaallekin. Sitä stigla-miestä kohden pitäisi vastapuolella teoriassa riittää myös vaikkapa yksi 40x-kiikarillinen pulttilukkoilija, jolle paikallaan olevan stingeröitsijän tiputtaminen ei pitäisi olla ihan mahdotonta vähän pidemmältäkään.

Mikään k/min ei kerro balanssista mitään, ei myöskään mikään muu meille näkyvä statsi. Pelaajat ovat eritasoisia, osaavat eri asioita ja käyttävät eri välineitä.
Kyllä mä olisin taipuvainen ajattelemaan, että K/MIN kertoo siitä, mitä sillä vehkeellä on mahdollista saada aikaan suhteessa siellä/sillä vietettyyn aikaan nähden. Ei se mikään yksiselitteinen mittari toki ole PTFO:t huomioiden, mutta jos tankilla sama jannu saa tapon minuutissa, ja kopterilla saman verran, tai vaikka keskimäärin viisi tappoa/räjäytettyä ajoneuvoa/capattua lippua ennen kuin joku pistää sut tiimipelillä tai noskill-lock-on-aseilla päreiksi vertikaalisesta sijainnista riippumatta, voidaanko todella sanoa, että näistä toisella ei tee mitään? En tiedä mihin niitä koptereita on siellä teidän pro-matseissannne käytetty, mutta ainakin aiemmissa osissa tuolla publalla palloillessani se kopterien "balanssi" on näkynyt lähinnä niin, että niillä voi vetää vitunmoisia killstreakkeja, vähän niinkuin tässä nelosessa RCB:illä.
 
Vastaus: Battlefield 4

Omasta mielestä tankkien kestävyyttä voisi parantaa. Eikä reactive armor tunnu tekevän mitään?
 
Vastaus: Battlefield 4

Reactive armor poistaa/vaikeuttaa kriittisten osumien saamista, eli käytännössä mobility ei mene alta. En tiedä vaikuttaako se disabloitumiseenkin.
 
Vastaus: Battlefield 4

Ja rehellisesti sanottuna myös tankkia pitäisi buffata aika pirusti. On nykyisellään semmonen pistepiñata, ettei mitään väliä. Kun tankki edes näkyy, kaikki juoksevat SRAWit ojossa pisteitä noukkimaan... Puhumattakaan SLAM-bingosta. RPG on ainut sinkoase, joka pitäisi sallia. SRAWit on aivan typerän noposinkoja.

Miks tässä edes puhutaan kopuista, kun tankeissa se suurin vika on. IFV on varsin pätevä peli jalkaväkeä vastaan, ja on OK.

Ei liiaksi parantaa tuotakaan. Se on vähän siitä kiinni et mihkä sen vehkeen ajaa. Ei kannata ehkä ilmiselviin väijytyspaikkoihin ajaa, mut ei kuitenkaan kannata jäädä paska lahkeessa sinne ihan taaimmaisenkaan riviin tukemaan omia joukkoja. Osaava tankkitaistelupari on jo nyt kova luu ja sitoo hemmetin paljon resursseja.
Itse buffaisin tankista sitä kk:ta. 50cal ku lasket maaliin, niin ei nyt ihan mee niin et kaveri hytkyy hetken ja loikkii sit karkuun, vaan et se hytkyis siitä miten riekaleiks se hahmo menis. Tosin tossakin vetää nopsaa yli, joten malttiamalttia.

Kaikenkaikkiaan itse olen koko pelin balanssiin tyytyväinen.
 
Vastaus: Battlefield 4

Reactive armor poistaa/vaikeuttaa kriittisten osumien saamista, eli käytännössä mobility ei mene alta. En tiedä vaikuttaako se disabloitumiseenkin.

Juurikin näin. Disabloitumiseen se ei vaikuta.

"There are two tiers of critical hits, one that permits some slow movement, and another that prevents all movement, indicated on your screen by the warnings "Low Power" or "Immobilized." Without reactive armor, the thresholds for these are 29% and 39% damage, respectively. With reactive armor, they are 39% and 44%".

Tankilla on 1000 healttia ja Disable threshold iskee 10 prosentissa.

Eli Reactive armor toimii tässä ihan eri tavalla kuin bf3.
 
Vastaus: Battlefield 4

Kyllä nyt taas huomaa miten joku voi olla rakastunut yhteen aselajiin, varsin yksipuolisella katsannolla. Mun mielestä se on BATTLEFIELD, eikä CHOPPER KILLING GROUNDS.

Kyllä nyt taas huomaa, miten joku voi olla rakastunut olemaan pelkästään jalkaväkimiehenä, ku ei jaksa opetella esim. koptereilla lentelyä. Minun mielestä tämä on BATTLEFIELD, ei JUOKSEMPA TÄYSIN PÄÄMÄÄRÄTTÖMÄSTI SINNE SUN TÄNNE, SAATAN YHEN LIPUN PELISSÄ VALLATA VAIKUTTAMATTA SUUREMMIN PELIN LOPPUTULOKSEEN.

_Ajoneuvot kuuluu battlefieldiin_

Edit: Miten te voitte olla balanssiin tyytyväisiä, jos teillä on yks iso pelin osa-alue täysin kokematta?
 
Vastaus: Battlefield 4

Pelissä vois lisätä niitten kilvellisten kk tehoa niin että alueelle ei mentäs ihan vaa ohi juoksemalla. operation locker tunnelit on pelin järjettömin paukutus kohta. Pikkuhiljallee peli muilta osin kunnossa mun mielestä
 
Vastaus: Battlefield 4

Pelissä vois lisätä niitten kilvellisten kk tehoa niin että alueelle ei mentäs ihan vaa ohi juoksemalla. operation locker tunnelit on pelin järjettömin paukutus kohta. Pikkuhiljallee peli muilta osin kunnossa mun mielestä

Samaa munattomuutta ku niiden tankkien 50cal kk:t. Sehän sahaa oikeasti ihmisen kahtia ku sillä rytäyttää. Ihan niin ei tarvi täs pelis, mut onhan se naurettavaa ku ammuttava hahmo vaan nytkyy tovin ja sit kirmaa kulman taakke jemmaan.
 
Ylös Bottom