Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 4

Vastaus: Battlefield 4

Pikemminkin että on harmi kun pelistä on pitänyt vääntää kahden ääripään välinen taisto. Eli joko sniperit ovat jossain vaan kykkimässä hyödyttöminä tai sitten juoksevat semi-quick scoppeilemassa ja ampumassa helikoptereita alas juoksusta. Todella tympeitä vaihtoehtoja.

Pitäisi useamman pelin ottaa käyttöön kaikkein aikojen parhaimman FPS:än, Red Orchestran, tavat: snipereita on max. kolme per kenttä, eikä hahmoluokalla voi todellakaan juosta ympäriinsä ja käyttää asetta noin vaivattomasti.

Tämähän on se ikuinen ongelma fps peleissä...
Joku ownaa sinua ja pelaa väärin tai ainakin cheattaa...
Harvemmin muutetaan omaa peli tapaa.
Vaikka eihän tuo välttämättä auta yhteistyö pelaamista eteen päin mutta aina löytyy ne sooloilijat joka pelistä!
 
Vastaus: Battlefield 4

En kyllä ymmärrä kitinää snipuista. Konsolilla tähtääminen on muutenkin erittäin vaikeaa, ainakin itselleni tuottaa suuria ongelmia osua snipulla edes seinään talon sisältä, saati sitten helikopteriin..
 
Vastaus: Battlefield 4

En kyllä ymmärrä kitinää snipuista. Konsolilla tähtääminen on muutenkin erittäin vaikeaa, ainakin itselleni tuottaa suuria ongelmia osua snipulla edes seinään talon sisältä, saati sitten helikopteriin..

Kyse ei taida olla siitä kuinka vaikeaa sillä on tähdätä vaan siitä kuinka paljon se hyödyttää tiimiä kun puolet joukkueesta kämppää katoilla sniputtamassa. Helvetin ärsyttävää kun joka talon katolta kuuluu piupiu eikä mihinkään osuta, ja se osa katoilla olevista joka ei sniputa kämppää hissejä c4:llä ja tietenki silloin omat hekot on jossain muualla aa:n ruokana kun niitä kattoja ja beaconeita vois putsata pois. Tankilla turhauttavaa ajella kun joka toiselta katolta hyppää shadow ninja c4:llä ja tekee itsemurhan. Sekää ei arsytä yhtä paljon että vihut sitä tekee mutta kun pitää olla omasta tiimistäkin puolet niillä katoilla. Kukin pelaa miten haluaa ja millä classilla haluaa mutta jos ite omistaisin servun sais katto kämppijät kyytiä aika äkkiä. Onhan se tietty kannattavaakin toimintaa mutta harvoin siellä katolla on joku joka saa oikeasti annettua sitä apua oikeaan aikaan. Joku 500x hunter kiikari kiinni rogue transmissionin torneissa hyödyttää tosi paljon.
 
Vastaus: Battlefield 4

Nyt on jonkin verran kokemusta tästä pelistä ja täytyy kyllä yhtyä niihin näkemyksiin, joiden mukaan tämä peli on juosten kusemalla tehty.

- Yksinpelikamppis nyt oli ihan täysi vitsi. Lisäksi sitä ei meinannut edes saada pelattua, kun peli kaatui jatkuvasti yhdessä tehtävässä. Ihan jees, eihän launchista olekaan kuin mitä... neljä kuukautta? Joojoo, Battlefield ei ole yksinpeli, mutta kyllä mun mielestä BF3:n kamppis oli ihan viihdyttävä. Tämä oli aivan naurettava. Kiire näkyi joka paikassa. Alkaen vaikka hahmojen animoinneista. Näyttävät todella typeriltä verrattuna BF3:een. Lisäksi tuo omituinen musta reunus hahmon ympärillä muistuttaa Far Cry kolmosesta. Näyttää ihan hirveältä. En muutenkaan tajunnut mikä idea oli tehdä kampanjasta "squad-based". Tuohan on ollut se tyyli Bad Companyissä, kun taas Battlefieldissä (ainakin kolmosessa) nimenomaan vaihdeltiin yksittäisten eri sotilaiden välillä, jotka edustivat eri sotilashaaroja. Tässä painettiin menemään koko ajan Reckerinä, aivan kuten Bad Companyissä pelattiin Marlowena. Tosin Bad Companyiden kampanjat olivat ihan hauskoja ja mielenkiintoisia pelata, toisin kuin tämä COD-klooni.

- Multiplayerin, Battlelogin ynnä muiden juttujen ongelmista en nyt viitsi edes aloittaa. Pahin ongelma on tuo tökkivä lagi, jota ilmenee suuressa osaa servuja, ainakin CQ Largessa. Paskimmat mapit ovat ilman muuta Dawnbreaker ja Rogue Transmission. Lisärimapeista ei tietoa.

Kyllähän tässä pelissä potentiaalia on, mutta rahat pois ja paska raakile tiskiin on kyllä se mentaliteetti millä EA/DICE on tässä tapauksessa toiminut.

Arvosana pelille tässä vaiheessa: 6.5/10
 
Vastaus: Battlefield 4

Paskimmat mapit ovat ilman muuta Dawnbreaker ja Rogue Transmission.

Miksi nämä ovat mielestäsi paskimmat kartat? Lagi-näkökulmastako?

Itselläni Rogue Transmission lagaa ehkä vähiten ja sehän on vallan hauska kenttä. Sniputkin saa pois niistä torneista ampumalla niitä kannattelevat vaijerit irti. Ja rakastan niitä D-lippua ympäröivillä kukkuloilla heiluvia reconeita, jotka luulevat olevansa hyvin piilossa, mutta suorastaan hehkuvat LAVin/tankin lämpökameran läpi.
 
Vastaus: Battlefield 4

Tossa kun nyt oli juttua snipuista... Ihmettelen aina miten joka toinen jannu vetää jossain katolla snipun kanssa. Mikä siinä on niin siistiä? Sieltä ne sitten vetää enintään sen 2 tappoa per rundi, jes. Itteä ei niin se haittaa, että joku kämppii, mutta se saa oman pään vitutuksen valtaan, kun käyn ajattelemaan miten ne jaksaa joka kierroksella ettiä sen kämppipaikan ja vetävät vain ne pari tappoa... Yleensäkkin harvemmin hyvät pelaajat ärsyttää, ne on ne tyhmät ja epäloogiset jotka ihmetyttää.

Ihan perusjutut kuten konkassa ticket bleedin ymmärtäminen ja asian eteen jotain tekeminen on täysin vieras asia nähtävästi suurimmalle osalle. Aina huomaan olevani ainut ehkä parin jampan kanssa, joka vetää siellä takalipuilla ne helpot cäpit. Muuten koko tiimi vetäis siellä keskilipulla sitä tapa-kuole-respawn rumbaa ja hävittäis sen 500-0. Rushissakin saa aina ite mennä plänttimään ja purkamaan, kun ei se muilta onnistu. Oblissakin huomaa usein, että jos pommi on vihollisella, koko tiimi juoksee kohti. Jos pommi on omilla, ehkä 2 tyyppiä menee jeesimään ja pomminkantaja kuolee alta minuutin. Aika raskaaks käy, joten tulee harvemmin noita isompia modeja pelattua yksin.
 
Vastaus: Battlefield 4

Reconilla on helkkarin hauskaa pelata objektiivia, toki vähän varovaisemmin joutuu hipsimään lipuille mutta on paljon palkitsevampaa voittaa lähitaisteluita snipulla tai osua hedari juoksevaan vihuun.

Se on totta, että kattocamp meininki on syvältä suolesta ja se leimaa muita reconia "oikein" pelaavia. Ei siitä reconista leluineen ole mitään hyötyä jossain tornissa, ehkä jotain, jos on kova poika spottailemaan mutta c4: t , beaconit ja muut jää turhaan käyttämättä.

On tuosta snipuilla konsolilla pelaamisesta myös hyötyä sikäli, jotta osumatarkkuus paranee muillakin classeilla. Muutaman illan snipuilla kun pelaa, on sen jälkeen aikas helppoa nakutella rynkyillä taas menemään.

Mapeista itse tykkään kyllä kaikista, paitsi siitä talvimapista (jtn.-locker ). Siinä 64 pel. konkka on ihan hirveetä shittiä. Ps3: lla pikkukonkassa tuo oli yksi lempimapeista.
 
Vastaus: Battlefield 4

voittaa lähitaisteluita snipulla

Tämä on ehkä se mikä eniten rassaa noissa. Luokat on niin huonosti tehty, ettei ole mitään väliä ottaako snipun vai normaalin soltun, on liian todennäköistä että joku tahvo juoksusta tiputtaa väkeä kun sniperista on tehty niin köykäinen lelu että sen kanssa voi vaan run'n'gunnailla ympäri kenttää.
 
Vastaus: Battlefield 4

Tämä on ehkä se mikä eniten rassaa noissa. Luokat on niin huonosti tehty, ettei ole mitään väliä ottaako snipun vai normaalin soltun, on liian todennäköistä että joku tahvo juoksusta tiputtaa väkeä kun sniperista on tehty niin köykäinen lelu että sen kanssa voi vaan run'n'gunnailla ympäri kenttää.

Jep, ei se ehkä kovin realistista ole mutta ei sniput todellakaan mitään ylivoimaisia aseita ole. Ensinnäkin niillä ampuessa on oltava täysin liikkumatta jos meinaa osua mihinkään ja lähitaistelussa yleensä heti ensimmäisen kudin on osuttava tai joutuu turvautumaan käsiaseeseen. Siinä kohtaa yleensä on jo henki mennyt. Sniput tekee yleensä sen 100 damagea mutta jos vihulla on loadoutissa käytössä joku defensebuffi, ei välttämättä saa tappoa kertalaakista kuin pääosumalla.

Ei noin snipuilla oikeassa elämässä mennäkään mutta kyllähän bäfässä rynkkymiehillä on selvä etu lähitaistelussa. Sikäli en näe tässä ongelmaa jos joku noin haluaa pelata. Kyllä se konsolipuolella jo jonkin verran taitoakin tarvitsee jos aikoo snipulla helikopterikuskeja tiputella, kuten aiemmissa viesteissä nähtiin.
 
Vastaus: Battlefield 4

Miksi nämä ovat mielestäsi paskimmat kartat? Lagi-näkökulmastako?

Itselläni Rogue Transmission lagaa ehkä vähiten ja sehän on vallan hauska kenttä. Sniputkin saa pois niistä torneista ampumalla niitä kannattelevat vaijerit irti. Ja rakastan niitä D-lippua ympäröivillä kukkuloilla heiluvia reconeita, jotka luulevat olevansa hyvin piilossa, mutta suorastaan hehkuvat LAVin/tankin lämpökameran läpi.

Siis kenttäsuunnittelun vinkkelistä mielestäni huonoimmat ovat Dawnbreaker ja Rogue.

Paracel Storm, Zavod, Hainan Resort, Lancang Dam, Flood Zone ja Siege of Sanghai ovat mielestäni ihan onnistuneita kenttiä.

Locker on vähän sellainen meh. Golmudikin on aika tylsä.

Lagit, bugit yms. ovat sitten asia erikseen. Yllä vain mielipiteet yleisestä kenttäsuunnittelusta.
 
Vastaus: Battlefield 4

Pikemminkin että on harmi kun pelistä on pitänyt vääntää kahden ääripään välinen taisto. Eli joko sniperit ovat jossain vaan kykkimässä hyödyttöminä tai sitten juoksevat semi-quick scoppeilemassa ja ampumassa helikoptereita alas juoksusta. Todella tympeitä vaihtoehtoja.

Ei se nyt ihan noin mene, että on kaks (paskaa) tapaa pelata reconilla. Objektiivia voi pelata myös pulttilukon kanssa ja tottakai silloin pelataan vähän varovaisemmin, ammutaan vähän kauempaa lipun aluetta tyhjemmäksi, ennenku ite sinne etenee tai antaa oman squadin mennä rynkkyjen kans ensin. Jotku ne haluaa koko pelin siellä samalla katolla kykkiä, mutta ei se pelin vika ole vaan pelaajan.

Mulla ei ole missään vaiheessa ollu kyllä mitään ongelmaa lähitaistelussa snipuja vastaan. Harvoin ne minua saa hengiltä ensin jos itse olen esim. engineerinä tai assaulttina. Jos saa, niin onnea, mutta ei siitä kyllä mitään ongelmaa saa tekemälläkään. Ei tämä ole COD.

253 pelituntia takana ja ne kerrat ku minut on snipulla kopterista ammuttu, on kyllä yhden käden sormilla laskettavissa. Pelissä on paljon ongelmia mitkä pitäis korjata, mutta recon classin balanssi ei ole kyllä listan kärjessä. Jos edes koko listalla.
 
Vastaus: Battlefield 4

Pitäisi useamman pelin ottaa käyttöön kaikkein aikojen parhaimman FPS:än, Red Orchestran, tavat: snipereita on max. kolme per kenttä, eikä hahmoluokalla voi todellakaan juosta ympäriinsä ja käyttää asetta noin vaivattomasti.
Erittäin hyvä esimerkki TitusPullolta. Erittäin hyvä pointti.

Päähuomio on tietenkin Bugifield 4 niissä bugeissa ja lageissa jne. Mutta miten itse peli kehittyi suosikkien eli CQ ja rush kannalta ?

Itseäni enemmän harmittaa on se että kehitystiimi on ottanut vaikutteita CoD:sta enemmän kuin esimerkiksi Red Orchestra tyylisistä ratkaisuista. Commander ja obliteration toivat lisää sälää ja mahdollisuuden pelata tableteilla mutta se objektiivista peliä kannustava kehitys ei siitä edennyt kehitystiimin toimesta sen enempää. Rush myös lisää selkeyttäviä yhteistyö menetelmiä.
Hardcore ja normin rinnalle olisi ollut hyvä saada objektiivista peliä parantavia objektiivisia työkaluja lisää commanderin lisäksi. Esimerkiksi mode jossa CQ voi spawnata vain mitä kentällä tarvitaan. Varsinkin CQ on vapaa kenttä ja mahtava pelimuoto jos kaikki pelaavat sitä objektiivisesti. Tälläisiä asioita dice ei kehittänyt, kaikkea muuta sälää kyllä.
Esimerkiksi CQ sisällä olevia minitehtäviä jossa squad saa mahtikäskyn suorittaa hyökkäys ja siitä saisi reilut bonukset ja niitä battlepackeja jne.. (Battlepackeissa ei muutenkaan tälläisenään mitään järkeä, olisivat käyttäneet niitä palkinnoiksi jostakin pelin tehtävien suorittamisesta ja vielä parempaa, antaneet objektiivisen pelitavan jossa kannustimet kovaa luokkaa)

Havainnoillistava teknisesti objektiivista pelaamista parantavana eimerkkiratkaisuna conquest:iin. CQ competive mode: Jos liityt esimerkiksi alfa squad:iin, tehtäväsi on hallita lippua C-D sektorilla, squadissa on jo recon ja support, voit valita tässä squadissa assaultin tai engineerin väliltä. Lipulla on BMP sekä scout helicopter käytössä. Mikäli toimenkuva ei miellytä alfa-squadissa, voit liittyä bravo squadiin joilla 2 tankkia ja A-E liput. Bonus scoret määräytyvät objektiivin suorittamisesta. Commander voisi vaihtaa lippu jakoa squadeille, alun lähtöasetelmasta.
Yksinkertaisemmin lippujen valtaamisesta ja pitämisestä saisi massiiviset scoret, tapoista vain 20pinnaa, rush:ssa comin räjäyttänyt squad saisi huikean scoren, samoin comin puolustanut squad. squadit jaettu comeille (commander voi määritellä, alun lähtöasetelman jälkeen)
Tietyn etäisyyden päässä objektiivista scoret puolittuisivat, tietyn etäisyyden päässä squad leaderista squadin jäsen ei saisi scorea lainkaan, kalustolla hieman laajempi alue.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield 4

Tuli tuossa huomattua että minimapissa näkyy välillä sellainen valkoinen kaari, jossa on pieni väkänen ulkokaarteessa. Mitäs tuo osoittaa tai mikä sen funktio on ylipäätään? Ei kovin usein taida näkyä kun nyt vasta huomasin. Konkka taisi olla pelimuoto.
 
Vastaus: Battlefield 4

Ihan vinkkinä muille jenkkitunnareilla bf4 ostaneille, että suomi premium ei käy peliin. Nimimerkillä ostin sitten myös suomitilille bf4.
 
Vastaus: Battlefield 4

Lisääköhän tuo [FIN] -tagi osumatarkkuutta, pelisilmää, yms.. Vai aiheuttaako se muuten vaan kunnioitusta vastustajissa niin paljon, että kun battlelogista sen tulille laitoin, niin heti tuli konkassa monta rundia putkeen "ykkössijoja". Kai se vaan johtuu siitä, ettei kehtaa kansallistunnustaan huonosti edustaa. Hyvä fiilis tuli kuitenkin, kun Suomi-poika vei ja muut vikisi. :D
 
Vastaus: Battlefield 4

Itseä kyrsii paikka paikoin aika rankasti omien joukkuekavereiden tyhmyys Operation Lockeria pelatessa. Ensinnäkin näkisin, että hyvän startin kannalta optimaalista olisi saada C-lippu haltuun heti kättelyssä. Naurattaa vaan vähän saatanasti, kun itse koitat juosta sinne mahdollisimman nopeasti, ja loppujoukkue pysähtyy molemmille aikaisemmille lipuille keräämään scorea. Tässä vaiheessa tulee sitten se toinen ongelma, kun sitä lippua ei saada ja vihu tukkii kaikki kolme etenemisreittiä, niin mitä tekee 85% joukkueesta? Spämmää jumalauta kranaatteja siinä C-lipun ovella eikä liiku mihinkään. Hyvä meininki, liput valuu vihulle ja ne harvat jotka tajuaa yrittää toista reittiä pysäytetään sitten melko helposti.
 
Vastaus: Battlefield 4

Itseä kyrsii paikka paikoin aika rankasti omien joukkuekavereiden tyhmyys...

Jumaleissön. Liki sanasta sanaan samanlaisen saarnan vuodatin eilen pelikamuille :D
Niistä oviaukkojen tukkimisista sen verran, et niistä pitäs vaan puskea jumaliste voimalla läpitte. Hyvässä lykyssä siel voi olla C:n puolella vaan 2-3 ukkoa puolustamassa, kun ne hyökkäävät jopa 10 veijaria spennaa etenemistä ja tyytyy vaan tohon kranuspämmiin... no mutta kun se k/d ratio :(
 
Vastaus: Battlefield 4

Jumaleissön. Liki sanasta sanaan samanlaisen saarnan vuodatin eilen pelikamuille :D
Niistä oviaukkojen tukkimisista sen verran, et niistä pitäs vaan puskea jumaliste voimalla läpitte. Hyvässä lykyssä siel voi olla C:n puolella vaan 2-3 ukkoa puolustamassa, kun ne hyökkäävät jopa 10 veijaria spennaa etenemistä ja tyytyy vaan tohon kranuspämmiin... no mutta kun se k/d ratio :(

HC:ssa tuo tulppa vaan korostuu. Normimodessa pystyi heittämään savut ja täysillä sekaan, mut HC:ssa kuolet samalla tyylillä omien kranaatteihin. Toinen mikä ihmetyttää on se, et silloin kun noissa tulppakohdissa tulee hiljaista, ei porukka silloinkaan paina läpi vaan jäävät viskomaan kranaatteja ja roiskimaan nuubituubeilla.
 
Ylös Bottom