En tiedä mikä muiden kokemus on, mutta mielestäni battle pass vaikuttaa todella huonosti suunnitellulta. Ensin Battlefield 6:n pelifilosofiassa on valittu avoimet aseet, koska "kaikkien on saatava pelata miten haluavat". Sitten battle passissa käytännössä ehtona etenemiselle on jatkuva haasteiden suorittaminen, eikä normaalilla expapohjaisella etenemisellä pääse juuri mihinkään. Sitten haasteet ovat kaikki suunnittelultaan hyvin spesifejä (saa tappoja TDM:ssä, KOTH:ssa, disarmaa Rushissa, suorita tehtäviä Gauntletissa, suorita tehtäviä Battle Royalissa, spottaa vihollisia reconina jne). Tämä aiheuttaa sen, että battle passia on jatkuvasti pakko suorittaa vahtaamalla silmä kovana haasteita ja mukauttamalla oma pelaaminen käytännössä yksinomaan haasteiden mukaan. Haasteet ovat niin spesifejä, että normaali pelitilanteen tai halun mukainen pelaaminen ei niitä avaa. Tähän kun yhdistää hitaan etenemisen ja fomon siitä, että ennakkoon maksettu sisältö häviää kuin pieru saharaan, jos/kun sitä ei ehdi määrätyssä ajassa avaamaan. Toiminee vielä himopelaajalle, joka avaa kaiken joka tapauksessa, mutta muun elämän parissa luovivalle perheelliselle tällainen aiheuttaa lähinnä peli-ilon dramaattista laskua. Kuten sanottua, vaikea ymmärtää, miten tämä design on ollut jonkun mielestä se paras mahdollinen. Jotain olisi muututtava tai omat pelin sisäiset ostokseni jäävät takuulla tähän yhteen kertaan.