Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiukku111
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
BF4:ssä tais olla ja tykkäsin kovasti pistää sillä taustatukea ilmaan ku porukka valloitti lippua. Myös paikallaan makaavat snaipperit sai sillä monesti hoideltua. Nyt ei osu mihinkään.
Mitä pidemmälle ampuu niin sitä tarkempi se on ja sitä nopeammin ammukset tulee myös alas taivaalta. Ihan hyvin saa snipuja hengiltä kunhan on joku spottaamassa. Mielestäni ihan hyvin balansoitu tuo. Ei ole kiva olla siellä vastaanottavalla puolella jos voi koko lipun puhdistaa.

Ehkä näin mutta tässä taas siinä riskinsä kun nykyään mortar näkyy kartassa selvästi kaikille, on suoranainen houkute kun sillä alkaa ampumaan.
Mun mielestä se sais silloin olla myös tehokkaampi. Voisin sen ymmärtää jos se olisi näkymätön muille kuten aiemmin.

Ehkä näin mutta tässä taas siinä riskinsä kun nykyään mortar näkyy kartassa selvästi kaikille, on suoranainen houkute kun sillä alkaa ampumaan.
Mun mielestä se sais silloin olla myös tehokkaampi. Voisin sen ymmärtää jos se olisi näkymätön muille kuten aiemmin.
Plus dronella pystyt tuhoamaan ne. Pari kertaa ku kiusaat mortar kaveria dronella ni kyllä se ampuminen loppuu.

Plus dronella pystyt tuhoamaan ne. Pari kertaa ku kiusaat mortar kaveria dronella ni kyllä se ampuminen loppuu.
Tuo on totta et jos on yks pelaaja vastustaja joukkueessa joka pitää tästä huolen niin se vaikeuttaa asiaa.

Support voi kuitenkin laittaa viereensä supply bägin ja sitten kun mortar tuhotaan niin voi ampua dronen alas ja heti vaan laittaa uuden pystyyn. Tuossa menee se noin 10 sekuntia.

Ite tykkään et se on nimenomaan "gadget" eli hyvä tietyissä tilanteissa, mutta ei aina ja kaikkialla. Varsinki Breakthrough kentissä, joissa koko vihollisjoukkue änkeää lipulle piilottelemaan on tosi toimiva murtamaan noi asemat. Ei sillä, että se kaikki tappaisi, mutta helposti työntää vihollisia ulos alueelta ja antaa hyökkääjille paremman mahdollisuuden.

Challengeja helpotettu aika isolla kädellä. Ihmettelin kun yhdellä rundilla sain parikin vaihetta suoritettua, lieneekö codi jonnet itkeneet että mullehetikaikkiaukinyt :D

Challengeja helpotettu aika isolla kädellä. Ihmettelin kun yhdellä rundilla sain parikin vaihetta suoritettua, lieneekö codi jonnet itkeneet että mullehetikaikkiaukinyt :D
No sanotaako näin et siel oli aika järjettömiä ja on vielläkin. Plus että noista osa bugaa edelleen. Eli ei mukamas laske vaikka teet kyseisen asian.

Edit. Jahas nehän on kunnolla noi löysänny. No minua se ei haittaa.

Viimeksi muokattu:
Kyllä minä töissä käyvä perheen isä jolla peliaikaa on rajallisesti toivotan tämän uutisen erittäin lämpimästi tervetulleeksi :)
Mjoo, mutta kyseessä on kuitenkin Challenge, niin ei kai niiden pitäisikään kaikille nopeasti avautua? On siellä sellaisia mitä tuskin itse koskaan auki saan, mutta niin se pitää omasta mielestä ollakkin jos ja kun kerran haasteesta on kyse :):cool::cool:

Mjoo, mutta kyseessä on kuitenkin Challenge, niin ei kai niiden pitäisikään kaikille nopeasti avautua? On siellä sellaisia mitä tuskin itse koskaan auki saan, mutta niin se pitää omasta mielestä ollakkin jos ja kun kerran haasteesta on kyse :):cool::cool:
Ehkä joo. Kunhan mun ei tarvi päiväkausia grindata, että saan mun tussarille kivemman tähtäimen :D

No olihan noita näemmä helpotettu enemmän kuin osasin odottaakaan :D kelpaa mulle, mutta ymmärrän kyllä myös, jos enemmän pelaavat pyörittelevät silmiään :D

No olihan noita näemmä helpotettu enemmän kuin osasin odottaakaan :D kelpaa mulle, mutta ymmärrän kyllä myös, jos enemmän pelaavat pyörittelevät silmiään :D
En jaksa uskoa että pyörittelevät. Itse myös suoritin noita aivan mahottomia ja olen onnelinen että noita helpotettii. Ei nois ollut mitään järkeä vaikka olisit hyvä pelaaja. Esim adrealiini 20 tappoa oli omasta mielestä todella helppo. No välillä bugas ihan kivasti, mutta tuo 20 kills/assists stuntti nadel oli aivan jotain tuskaa. Sehän bugas niin pahasti, että todellisuudes mul ois varmaa niitä yli neljäkymmentä. No senki sain tehtyä todella rumalla rottailulla.

En tiedä mikä muiden kokemus on, mutta mielestäni battle pass vaikuttaa todella huonosti suunnitellulta. Ensin Battlefield 6:n pelifilosofiassa on valittu avoimet aseet, koska "kaikkien on saatava pelata miten haluavat". Sitten battle passissa käytännössä ehtona etenemiselle on jatkuva haasteiden suorittaminen, eikä normaalilla expapohjaisella etenemisellä pääse juuri mihinkään. Sitten haasteet ovat kaikki suunnittelultaan hyvin spesifejä (saa tappoja TDM:ssä, KOTH:ssa, disarmaa Rushissa, suorita tehtäviä Gauntletissa, suorita tehtäviä Battle Royalissa, spottaa vihollisia reconina jne). Tämä aiheuttaa sen, että battle passia on jatkuvasti pakko suorittaa vahtaamalla silmä kovana haasteita ja mukauttamalla oma pelaaminen käytännössä yksinomaan haasteiden mukaan. Haasteet ovat niin spesifejä, että normaali pelitilanteen tai halun mukainen pelaaminen ei niitä avaa. Tähän kun yhdistää hitaan etenemisen ja fomon siitä, että ennakkoon maksettu sisältö häviää kuin pieru saharaan, jos/kun sitä ei ehdi määrätyssä ajassa avaamaan. Toiminee vielä himopelaajalle, joka avaa kaiken joka tapauksessa, mutta muun elämän parissa luovivalle perheelliselle tällainen aiheuttaa lähinnä peli-ilon dramaattista laskua. Kuten sanottua, vaikea ymmärtää, miten tämä design on ollut jonkun mielestä se paras mahdollinen. Jotain olisi muututtava tai omat pelin sisäiset ostokseni jäävät takuulla tähän yhteen kertaan.

En tiedä mikä muiden kokemus on, mutta mielestäni battle pass vaikuttaa todella huonosti suunnitellulta. Ensin Battlefield 6:n pelifilosofiassa on valittu avoimet aseet, koska "kaikkien on saatava pelata miten haluavat". Sitten battle passissa käytännössä ehtona etenemiselle on jatkuva haasteiden suorittaminen, eikä normaalilla expapohjaisella etenemisellä pääse juuri mihinkään. Sitten haasteet ovat kaikki suunnittelultaan hyvin spesifejä (saa tappoja TDM:ssä, KOTH:ssa, disarmaa Rushissa, suorita tehtäviä Gauntletissa, suorita tehtäviä Battle Royalissa, spottaa vihollisia reconina jne). Tämä aiheuttaa sen, että battle passia on jatkuvasti pakko suorittaa vahtaamalla silmä kovana haasteita ja mukauttamalla oma pelaaminen käytännössä yksinomaan haasteiden mukaan. Haasteet ovat niin spesifejä, että normaali pelitilanteen tai halun mukainen pelaaminen ei niitä avaa. Tähän kun yhdistää hitaan etenemisen ja fomon siitä, että ennakkoon maksettu sisältö häviää kuin pieru saharaan, jos/kun sitä ei ehdi määrätyssä ajassa avaamaan. Toiminee vielä himopelaajalle, joka avaa kaiken joka tapauksessa, mutta muun elämän parissa luovivalle perheelliselle tällainen aiheuttaa lähinnä peli-ilon dramaattista laskua. Kuten sanottua, vaikea ymmärtää, miten tämä design on ollut jonkun mielestä se paras mahdollinen. Jotain olisi muututtava tai omat pelin sisäiset ostokseni jäävät takuulla tähän yhteen kertaan.

En mä tiedä, ei mua mitenkään tämä ratkaisu häiritse. Kaippa se eteneminen voisi pelkällä expallakin nopeampaa olla, mutta itse tykkään tehdä peleissä näitä daily/weekly missioneita/challengeja. Se kannustaa monipuolisempaan pelaamiseen. Mutta varmasti tämä tosiaan jakaa mielipiteitä.

Saisi noi passit olla niinku helldivers kakkosessa. Voit ostaa minkä tahansa passin jossa ei ole aikarajaa ja pelaat omalla tahdilla. Esim. Bäfäs kausi kolme menossa ja haluat ostaa ykkös kauden passin ja sen pelata läpi. Jos rahallisesti ajatellaan niin tuo malli ois kannattavampi. No toivottavasti ymmärrätte mitä haen takaa.

Tervetuloa nykypelaamiseen jos tuo passimalli ei ole jo tuttu. Ainakin Fortniteä pelaaville arkipäivää. Alussa minäkin koin että "hauskaa että pelaamisen ohessa kaikkea oheishommaa" mutta aika pian se toistaa itseään ja alkaa olemaan ylimääräistä tauhkaa, jonka sijasta haluaisi mieluummin nostaa tasoja ihan pelaamalla. Se ei vain ole yhtä nopeaa kuin käydä puhumassa hahmoille tai painamassa X-nappia jonkin romun kohdalla. No, toki Battlefieldissä nuo on yhä sitä pelaamista eikä Fortniten kaltaista muuta hommaa, mutta silti ärsyttävää pakottamista tekemään tiettyjä asioita. Tuon takia on joissain peleissä näkynyt sitä että kaikilla on vaikkapa sniput tai räjähteet, joilla yritetään jotain tiettyä asiaa. Se rikkoo pelaamista ihan hitosti kun se itse pelimuodon pointti jää toissijaiseksi vielä normaalia enemmän.

Ja "ei ole pakko tehdä" mutta jos siitä passista haluaa hyötyä koko rahana edestä, varsinkin vähemmällä peliajalla, niin on pakko tehdä niitä mistä jaetaan parhaat kokemuspisteet.

Tosiaan vähän kaksiteräinen miekka nuo haasteet. Itse tykkään kyllä tehdä niitä ja on kiva, että niihin pystyy edes vähän vaikuttamaan noilla rerolleilla. Sekä se, että kaikilla ei ole samat haasteet estää tuota, että kaikilla on joku viikko snipu kädessä kun se on haaste.

Tosiasia kuitenkin on se, että jos keskittyisin vain voittamiseen niin voisin olla tiimille paljon hyödyllisempi. Olen myös yrittänyt tuota 10 takedownia trophyä kohta tusinan kertaa ja siitä jää myös huono omatunto. Moninpeleissä pitäisi vähän tarkemmin miettiä näitä haasteita, jotta ne ohjaisi hyvään pelaamiseen.

Ylös Bottom