Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield: Bad Company 2 -betaketju

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Battlefield: Bad Company 2 -betaketju

Pelkän betan perusteella turha vetää mitään liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä. Pystyi tarjoamaan vain yhden kentän. Demon jälkeen uskaltaa jo ehkä sanoa vähän enemmän.

Samaa hyvää settiä luvassa kuin mitä aiempi Bad Company, hieman silotellummalla pintakuorutuksella ja vieläkin paremmalla äänimaailmalla (war tapes). Ympäristön tuhoutuvuutta myös lisätty piirun verran. Kompastuskivenä pienet muotoseikat, kuten se ettei kaikki materia mene atomeiksi, osa kun on avaruuden tiheintä ainesta. Äijät myös jäykkiä kuin talvisodan yövartijat, saisivat olla ketterämpiä.

Turha tätä on lähteä Modern Warfare 2:n vertaamaan kovin tosissaan, niin eri planeetalta nämä kuitenkin ovat, vaikkakin samasta genrestä. Bad Company 2 on enemmän sellaista sotajermujen roisia hiekkalaatikkoa, ilman upseerien valvovaa silmää :D
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company 2 -betaketju

Turha tätä on lähteä Modern Warfare 2:n vertaamaan kovin tosissaan, niin eri planeetalta nämä kuitenkin ovat, vaikkakin samasta genrestä. Bad Company 2 on enemmän sellaista sotajermujen roisia hiekkalaatikkoa, ilman upseerien valvovaa silmää :D
Ovathan CoD ja BF pelillisesti todella erilaisia, mutta näkisin että samasta yleisöstä ne kuitenkin kamppailevat. Toki aina molemmilla on se tiukka core-yleisönsä, mutta väliin jää iso löysä sakki yleisesti "nettiräiskinnöistä" pitävää porukkaa. MW1/BC1 -mittelön yleisöstä vei MW1 reilusti ja BC1 unohtui loppujen lopuksi aika pienen porukan herkuksi, sen suuren lössin pelatessa vain CoDia.

Mielenkiinnolla odotan onnistuuko BC2 edeltäjäänsä paremmin viemään suuren räiskintäyleisön huomiota. Väliä MW2:n julkaisuun on ehkä juuri oikea aika, jotta osa alkaa jo kyllästyä CoDin tarjoamaan suht kaavamaiseen jalkaväkimättöön ja etsivät muita vaihtoehtoja. Eka osa jäi 0,8-1,2 miljoonan myynteihin alustakohtaisesti, mutta toivoisin että BC2 saisi markkinoilla samanlaisen, itseäänruokkivan "flow":n aikaiseksi, joka CoDia ajaa niin hurjiin myynteihin. Jo ykkösen laadun perusteella olisi pelille toivonut alustakohtaisia 3-4 miljoonan myyntejä, mutta pidetään peukkuja että nyt kakkonen lunastaisi nämä odotukset.
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company 2 -betaketju

Kyllä se BC kaatui pitkälti teknisiin murheisiin pleikkarilla. Voicet ja partyt suurin murhe. Sitte puuttui ne priva matsit. Ei pystyny klaanimatseja pelaamaan. LOL. Ja Cod4 sotki suohon kaikki muut FPS pelit.

Betaa testanneena uskallan epäillä että paljoa edellisestä ei ole opittu. Edelleen vaivaa toi kapea FOV ja liian tehottomat aseet. Plussaa on parantunut grafiikka. Noista party ja voice asioista on aikaista sanoa kun en ole testannut. Ihan jees peli tulossa, mut ei tosiaan pakkohankinta.
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company 2 -betaketju

Todella hyvä maku jäi betasta. Pakkohankinta ja varattuhan toi jo on.
Noi klaani/privamatsit ei ole mua koskaan kiinnostaneet, joten ei haittaa jos ei tule tähänkään. Voice toimi koko session läpi jos juttuseuraa/frendejä mukana oli. Paljon oli muuten finskejä servuilla mukana, melkein joka sessiossa mun lisäksi joku muu, jonka nickin kautta tunnisti suomalaiseksi + muut.
Pelkästään tää yksi kenttä lopetti meikäläisen MW kakkosen pelaamisen täysin. Nyt kun beta ei enää skulaa, voi demoon saakka ehkä pelata sitä paskempaa äfpeeässää...
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company 2 -betaketju

quassimo sanoi:
Kyllä se BC kaatui pitkälti teknisiin murheisiin pleikkarilla. Voicet ja partyt suurin murhe. Sitte puuttui ne priva matsit. Ei pystyny klaanimatseja pelaamaan. LOL. Ja Cod4 sotki suohon kaikki muut FPS pelit.

Bad Company ilmestyi keskellä parhainta kesää. Syksyllä ilmestyvän Call of Dutyn parhuudesta eivät olleet tuolloin tietoisia juuri muut kuin pelintekijät itse. Se mikä vei mielenkiinnon oli juuri noi partyjen ja voicen ongelmat. Siihen päälle vielä myöhemmin ilmestynyt codi nelonen ja tapaus oli sinetöity. Muuten kyllä ehti tarjoamaan unohtumattomia elämyksiä.

Mielenkiinnolla odotan onnistuuko BC2 edeltäjäänsä paremmin viemään suuren räiskintäyleisön huomiota. Väliä MW2:n julkaisuun on ehkä juuri oikea aika, jotta osa alkaa jo kyllästyä CoDin tarjoamaan suht kaavamaiseen jalkaväkimättöön ja etsivät muita vaihtoehtoja.

Jotenkin näin sen myös itse näkee. Taktisesti julkaisu juuri sopivan matkan päähän yleisön herättelijästä. Eräällä tavalla MW2 on jo tehnyt tälle ennakkomarkkinointia, tuomalla FPS-yleisön takaisin koneiden äärelle. Bad Company 2 pyrkii keräämään valmiit marjat korista vetoamalla juuri pelaajien vaihtelun haluun. Tosin, on meitä joille Battlefield on sarjana ollut aina lähempänä sitä omaa pelimakua kuin Call of Dutyt tai Medal of Honorit yhteensä.

Pelikentän monipuolisuus, vapaus toimia täysin oman tyylin mukaan on se juttu. Tosin kenttä on kaventunut ja vapauksia viety, mutta silti. Battlefield 3 olisi hyvä syy lähteä taas päivittämään PC:tä :)
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company 2 -betaketju

Cod4 oli jo olemassa kun Bad Company julkaistiin. Rima oli niin korkealla ettei mulla ainakaan into riittänyt tarpoa noiden lagi ym. murheiden suossa.

Potentiaalia olisi jos ne korjaisi edes noi aseet. Olettaen että ne voicet todella skulaa eikä häviä muutaman pelin jälkeen.
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company 2 -betaketju

Cod4 oli jo olemassa kun Bad Company julkaistiin.

Niinpä taisi tosiaan olla. No, laitetaan codi vitonen siihen tilalle :D


Lähdetään nyt siitä, että vähintään voice toimii. Vaikka kaksi kertaa ainakin ovat jo onnistuneet sössäsee.
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company 2 -betaketju

Cod4 oli jo olemassa kun Bad Company julkaistiin. Rima oli niin korkealla ettei mulla ainakaan into riittänyt tarpoa noiden lagi ym. murheiden suossa.

Potentiaalia olisi jos ne korjaisi edes noi aseet. Olettaen että ne voicet todella skulaa eikä häviä muutaman pelin jälkeen.

Minä en näe mitään intoa tuossa COD4 repimisessä asiaan mukaan. Pelit ovat kuitenkin pelimaailmoiltaan niin erilaiset kuin kattila ja paistinpannu. Kummassakin omat hyveensä ja paheensa :rolleyes:
Kupaakin pelisarjaa olen alusta asti tahkonut ja edelleen nautin molempien pelien pelaamisesta. Tosin kuten nisukin sanoi, jotkut vain välittävät bf sarjasta paaljon enemmän kuin hieman pienemmässä mittakaavassa toteutetuista räiskinnöistä.
Ja jottei mitään kärhämää jää niin nämä ovat vain minun mielipiteitä, ja niistä ei kannata mitään henkilökohtaisuuksia repiä.
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company 2 -betaketju

Lähdetään nyt siitä, että vähintään voice toimii. Vaikka kaksi kertaa ainakin ovat jo onnistuneet sössäsee.

Ton kanssa tais joku ongelma alussa olla, muuta korjaussarja ilmeisesti fixasi sen. Mulla ainakin toimi ihan jees. Enemmän veetutti muten puute, minkä saisivat kyllä korjata.

Toi beta-kenttä, harbor-mikälie, oli muuten aika pitkälle saman tyyppinen kuin ekan bc:n demo-kenttä oasis. Eiköhän sieltä laajuuttakin täysversiosta tule löytymään ihan kiitettävästi.
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company 2 -betaketju

Joo onhan codit ja battlefieldit ihan erilaisia pelejä. Valotin vaan omia tuntoja miksi BF:BC aikoinaan sakkasi MINUN mielestäni. Pelasin sitte viime kesänä tota reilustikin kun huomasin päivitysten tuoneen edes hieman apua aiemmin mainittuihin ongelmiin.

Mutta jos nyt tästä betasta puhutaan niin jotenkin jäi sellainen tunne että kaikki ei ole valmista julkaisussa. Taaskaan. Tiedän, moni peli tulee raakileena markkinoille, mut kun noi DICEn aiemmat ongelmat tiedetään on toivottavaa että peli olisi todella valmis. Muuten tälle käy köpelösti. Se olisi sääli koska mittakaava on hyvä, ajoneuvot rokkaa, äänet on ihan loistavat sekä tunnelma.

Olen ehkä turhan kriittinen mut fakta on että PS3 Battlefieldit on ollut vaikka Modern Combattiin nähden valtavia pettymyksiä. Ainakin minulle.
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company 2 -betaketju

Mutta jos nyt tästä betasta puhutaan niin jotenkin jäi sellainen tunne että kaikki ei ole valmista julkaisussa. Taaskaan. Tiedän, moni peli tulee raakileena markkinoille, mut kun noi DICEn aiemmat ongelmat tiedetään on toivottavaa että peli olisi todella valmis.

Ois mielenkiintoista kuulla vähän perusteluja tälle väitteelle? Mikä betassa muka ennakoi keskeneräisestä julkaisusta? Voicet toimi, partyt toimi, verkosta tippumista suht harvoin (siihen nähden, että massiivinen beta-testaus).

Noh, mitä mulle jäi betasta käteen

Positiivista:

- hauskuus
- monipuolisuus (yhtä kenttää jakso vääntää kuukauden päivät)
- kill cam, joka EI näytä kartalta sijaintia
- tasapainoisuus eli ei löytynyt mitään selkeää voittamistaktiikkaa
- luovuus: tankkien ajo vuorille taustatuleksi, itsemurhaiskut C4:lla jne.
- tiimipelin tärkeys, yhden huipun sooloilulla ei vielä matseja voiteta
- pistesysteemin kehittyminen, etenkin nämä kill assist ja critical kill assist.

Negatiivista:

- ukkojen ja ajoneuvojen jumiminen maastossa (mäet, pikkukivet)
- idiootit, joita kiinnosta enemmän cheatata pisteitä, kuin pelata
- muten ja kick from squadin puute :)
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company 2 -betaketju

Itelle jäi myös aikas positiiviset fiilikset tästä. Miinustakin kyllä tulee.

Aika samanlainenhan tuotos on varmaan odotettavissa kuin BadCompany1. Yksinpeli oli aika roskaa ykkösessä. Itelle ei ainakaan jäänyt sen tarkempaa muistikuvaa kuin että siinä kerättiin kultaa ja ammuttiin vihuja. En odota yksinpeliltä mitään. Ei tunnu olevan dicen vahvuuksia.

Moninpelihän tässä ratkaisee ja se on kyllä rautaa. Varsinkin tuo että ei valmiiksi tiedä(möllyrä pään päällä) missä vihut on on hyvä uudistus. Vihujen spottaus sais olla kestoltaan lyhyempi. Siis se aika kuinka kauan möllyrä on pään päällä. 5-10sek max ois jees. Mutta eipä tuo spottaus nyt mikään peli-ilon tuhoaja tuntunut olevan. UAV tuntui olevan myös hyvä uudistus. Paitsi tankintuhoajana siitä on myös hyötyä spottaajana vaikka sillä ei voi merkatakkaan vihuja(tankit yms.pystyi spottaan). Mutta yleistä kuvaa saa kätevästi kerrottua omalle squadille.

Savua en ikinä ehtinyt kokeilemaan mutta se ei kuulemma ollut mikään kunnon suojasavu mikä olisi kyllä tarpeellinen. Lisäksi tankeissa yms. pitäis kyllä olla valmiina kunnon savunheittimet.

Ukkojen liikkuvuus ja tähtääminen oli todella kohdallaan. Paljon sulavampaa kuin ykkösen kököhkö meininki. Pidän myös siitä että ukot eivät ole pikajuoksijoita ja hengästymisellä on vaikutusta tähtäämiseen ja hajontaan.

Aseet tuntuivat olevan aika hyvin balanssissa. Reconina ylivoimaiseti helpoin pelata ainakin itelle. SVU yms. on ihan ok jopa lähitaistelussa mutta ehkä enemmänkin makuasia kuitenkin. Ennakoa pitää ottaa aika reilusti pidemmillä matkoilla mikä on todella hyvä ettei aseet ole lasereita. Sama pätee tankkeihin, sinkoihin yms.

Saas nähdä mitä ne keksii teamkillereille ja muille pallinaamoille. Betassa oli liikkeellä jannuja jotka tuhos omia baseja ja varmasti jos friendly fire olisi ollut päällä niin tappanut omia. Jonkinnäköinen autokick olisi paikallaan ja tarpeen tullen jonkinmittainen autobanni.

Kokonaisuutena todella lupaavaa. Ainoat asiat mitä pelkään että voi mennä pieleen on teamkillerit yms. Ja kökkö yksinpeli. Sekä uber24/7 pelaajat. Nuo alkupään kamat ovat aika surkeita verrattuna loppupään kamoihin. Aseissa ei onneksi ole hirveää eroa mutta noissa muissa tavaroissa sitäkin enemmän tyyliin mortar strike, AT4, automaattinen spottaus yms.
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company 2 -betaketju

Kokonaisuutena todella lupaavaa. Ainoat asiat mitä pelkään että voi mennä pieleen on teamkillerit yms. Ja kökkö yksinpeli. Sekä uber24/7 pelaajat. Nuo alkupään kamat ovat aika surkeita verrattuna loppupään kamoihin. Aseissa ei onneksi ole hirveää eroa mutta noissa muissa tavaroissa sitäkin enemmän tyyliin mortar strike, AT4, automaattinen spottaus yms.

Teamkillerit ei voi mennä pieleen, pelissä ei voi teamkillata paitsi kai hardcoressa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield: Bad Company 2 -betaketju

Mutta jos nyt tästä betasta puhutaan niin jotenkin jäi sellainen tunne että kaikki ei ole valmista julkaisussa. Taaskaan.

Höpsispöpsis! Laatu oli Betaksi aivan jeppis kamaa. Ja tunteja mulla taisi pelikelloon tarttua useita kymmeniä 30-40 maybe?

Taitaa yhden käden sormet riittää laskeen ne bugit jotka havaitsin tänä aikana. Ja yksikään niistä ei ollut pelaamista oleellisesti haittaava. Jos nyt otetaan joku vertailukohta, niin suurinpiirtein yhtä monta bugia havaitsin OFP: Dragon Rising pelissä kun pelasin yhden yksinpeli tehtävän ja tunnin moninpeliä. (jos sitä nyt pelaamiseksi voi sanoa kun botit vaelteli talojen katolla jne) Ja se oli sentään valmis peli kaupan hyllyltä rahalla. Samoin kun MW2 julkaisussa ja siinä ei toimineet invit. Betassa oli vielä lupa tällasille jutuille, mutta ei tässä Betassa ollut mitään lähellekkään noin pahaa. En mä nyt oikein käsitä mihin tuo sun "perstuntuma" perustuu ja paljon olet pelannut.

Tietenkin sitten lopullisessa Bäfässä kun on enemmän mappeja ja enemmän ajoneuvoja jne. saattaa vielä kaikenlaista pientä ilmaantua. Mutta kyllä Betan perusteelta olen täysin päinvastasta mieltä, eli nykystandardeilla vähintäänkin kohtalaista laatua uskallan odottaa.

Jo Betassa Voicet tosiaan toimi AINA täydellisesti ja kavereihin liittyminen, invit jne. tärkeet jutut oli myös kunnossa. Ja mikä tärkeintä niin itse peli ja ampuminen toimi.

Lägi pääsi joskus häiritsemään, mutta pitää muistaa että suuri osa pelaajista oli jenkeistä jolloin pingi on väkisinkin iso. Kun peli julkaistaan ja "omilta nurkilta" löytyy enemmän pelaajia, niin luultavasti todennäköisyys joutua lägihelvettiin on pienempi.
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company 2 -betaketju

Joo onhan codit ja battlefieldit ihan erilaisia pelejä. Valotin vaan omia tuntoja miksi BF:BC aikoinaan sakkasi MINUN mielestäni. Pelasin sitte viime kesänä tota reilustikin kun huomasin päivitysten tuoneen edes hieman apua aiemmin mainittuihin ongelmiin.

Mutta jos nyt tästä betasta puhutaan niin jotenkin jäi sellainen tunne että kaikki ei ole valmista julkaisussa. Taaskaan. Tiedän, moni peli tulee raakileena markkinoille, mut kun noi DICEn aiemmat ongelmat tiedetään on toivottavaa että peli olisi todella valmis. Muuten tälle käy köpelösti. Se olisi sääli koska mittakaava on hyvä, ajoneuvot rokkaa, äänet on ihan loistavat sekä tunnelma.

Olen ehkä turhan kriittinen mut fakta on että PS3 Battlefieldit on ollut vaikka Modern Combattiin nähden valtavia pettymyksiä. Ainakin minulle.

Jep. No onhan peleillä tietysti kuitenkin se peliajan kilpailu, vaikka kuinka erilaisia olisivatkin. Kyllähän se toimivampi aina enemmän peliaikaa saa.

Tunnelma ja äänet tosiaan toimivat, ja betaksi oli ihan mukavan oloista mättöä. Tosin näitä pieniä (peli-intoa syöviä) virheitä vähän löytyi, mutta onpa tuohon julkaisuun vielä 3 kk aikaa (ainakin). Jospa nuo käyttäisivät kommentit ja ajan hyödyksi ja hioisivat vielä paremmaksi :rolleyes:

Ja itsellekkin välillä on tuottanut ärsytystä tuo kestävyys BC sarjassa. Tosin ainakin tässä BC2 betassa vihut tippuivat paljon helpommin. Mutta välillä tuli kyllä tuota porauksen makuakin, kun ukot vain juoksevat. Mutta innolla kyllä odottelen tuota Hardcore muotoa, josko se sitten toimisi hyvin :D
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company 2 -betaketju

Ja itsellekkin välillä on tuottanut ärsytystä tuo kestävyys BC sarjassa. Tosin ainakin tässä BC2 betassa vihut tippuivat paljon helpommin. Mutta välillä tuli kyllä tuota porauksen makuakin, kun ukot vain juoksevat. Mutta innolla kyllä odottelen tuota Hardcore muotoa, josko se sitten toimisi hyvin :D

Kovaa on epätasapaino on saman kaliiperin eri aseiden välillä, eivät ole yhteneviä. Paras esimerkki lienee barret-snipu ja kiinteä(ns. toppahousu) kookoo. Molempien kaliiperi 12,5 mm, patruuna kokolailla kait sama, mutta damage ihan eri. Kookoolla täytyy osua ainakin neljä kerta ennen kuin vihu tippuu, barretilla ja muilla snipuilla, riittää yksi.

Tota hc:ta odottelen itsekin mielenkiinnolla, mutta poraus-kommentti huomioon ottaen mieleen tulevat vain tietyn tyyppiset leffat...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield: Bad Company 2 -betaketju

Kovaa on epätasapaino on saman kaliiperin eri aseiden välillä, eivät ole yhteneviä. Paras esimerkki lienee barret-snipu ja kiinteä(ns. toppahousu) kookoo. Molempien kaliiperi 12,5 mm, patruuna kokolailla kait sama, mutta damage ihan eri.

:D Kokohan on 12.7mm/50cal. ;) No saivartelut sikseen...


Ei noi heittelyt sinänsä haittaa peli-iloa. Musta niitten ryntäilevien pirulaisten niittaaminen oli toteutettu ihan hyvin. Pari kutii snipuilla ja muilla bursti riitti lopettamaan sinkoilu halut yleensä.
Nä oli täs ihan hyvin tasapainossa. Pää-asia et haulikoita ja puukko hippaa oli muutettu ykkösestä.
Eilen pelattiin pitkäst aikaa BC1:stä ja itku meinas päästä. Kyllä tää peli on menny eteenpäin, ENNEN KAIKKEA tos vihujen tiputtamises.

Turhahan täs on alkaa mitään himo realismii hakeen kun nä BF pelit kumminkin on hengeltään suoraan korkkari sarjakuvist revittyi, josta mä ainaki pitkä-aikasena korkkarin tilaajana tykkään:cool:

Se on ihan hyvä et snipuille annetaan vähän siimaa noissa aseitten tehoissa, niin kaikista kädettömimmätkin pystyy saada K/D raten plussan puolel ;)
Jos mentäs suoraan noitten kaliperien mukaan ni tankeist tulis viel ylivoimasempii, niissä ne kk.tkin kun taitaa olla 50cal.

Mä en oikeen tiiä miten tätä betaa moittis tai kehuis. Tä on BF ja se riittää mulle, se on sitä eikä vain yritä. Parasta pienessä pierussa, hyvässä seurassa. Yksin ei taho tulla mitään mutta squadissa jossa infoo tulee koko aika, huomaa että peli etenee ja pisteitä ropisee ittekseen.
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company 2 -betaketju

Kovaa on epätasapaino on saman kaliiperin eri aseiden välillä, eivät ole yhteneviä. Paras esimerkki lienee barret-snipu ja kiinteä(ns. toppahousu) kookoo. Molempien kaliiperi 12,5 mm, patruuna kokolailla kait sama, mutta damage ihan eri. Kookoolla täytyy osua ainakin neljä kerta ennen kuin vihu tippuu, barretilla ja muilla snipuilla, riittää yksi.

Jep. Mutta eipä tuo onneksi niin peli-iloa syövää ollut tuo eri aseiden tappoon vaativat osumat. Kun toisaalta ymmärtää tuon "tasapainotuksen" aseiden välillä. Eihän siitä tulisi mitään jos esim kk:t repisi myös yhdellä kudilla hengen. Voisi olla kk:t pelin käytetyimpiä aseita :D Että eri classien tasapainotuksessa nuo latingit oli ihan sopivia.
Ja tosiaan ei tuo tappo tässä BC2 enää niin vaikean oloista ollut. Kyllä sitä sai rynnäkkökivääreilläkin tosiaan reilulla burstilla ukot tippumaan (kunhan osui) sen sijaan että puoli lipasta olisi tarvinnut tyhjentää. Ja sitten jos HC viedään tästä vielä eteenpäin niin on varmasti ukot tarpeeksi herkkiä kuolemaan kaikille.
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company 2 -betaketju

Beta on nyt siis loppu. Ei pääse peliin enää. Koskahan on demoa odotettavissa?
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company 2 -betaketju

Beta on nyt siis loppu. Ei pääse peliin enää. Koskahan on demoa odotettavissa?

Tammi-helmikuussa on puhuttu tulevan. Mutta siis rullaava aika siinäkin.
On muuten melko hyvin koko pelistä keskustelu siirtynyt tänne betaketjun puolelle :D
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom