Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield Bad Company 2 - keskustelu pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TeRm0z
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Ne C4 tyypit saadaan pysäytettyä sillai että käy välillä katsomassa niitä laatikoita. Voi niitä käydä katsomassa vaikkei ne huudakkaan ;)
Ja sitä karttaakin kannattaa vilkaista sieltä valikosta, koska sieltä näkee mistä viholliset pääsee huomaamatta tulemaan -> Siellä missä on omia ei tod. näköisesti ole vihollisia. Yleensä kun omat tuppaa olemaan kaikki samassa paikassa.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Jaa taas valitetaan jostain, vois toi beemer lähtee tonne oikeisiin sotiin sotimaan jos haluu realismia, tää on PELI jonka tarkotus ei ole olla mikään realistinen. Battlefild on aina ollu saman lainen, Sen tarkotus on olla viihdettä ja tarjota rentoutumis hetkiä.

Raiden81 kyllä noita valittajii mailmasta löytyy, ainut neuvvo on pistää kaveri listalta pihalle jos valittaa jostain turhasta esim. medikin pisteistä. En koskaan ole pelannu näitä pelejä minkään pisteiden taki tai sitten K/D ration taki siinä ei vaan ole järkee. Kyllä sinne kaverilistalle sit kertyy semmosta seuraa jossa voi pelaa rauhassa niinku haluu. Pistä kaveri kutsu tulee jos en ole listalla jo, nii ei tarvii kuunnella valitusta.
:rolleyes:
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Mjoo, onhan tuo C4:sella boksien posauttelu "surullista", mutta toisaalta taas ihan ymmärrettävää. Jos puolustajalla on niin iso aukko puolustuksessa, miksei sitä käyttäisi sitten hyväkseen. Molemmille bokseille sniperit motion minejen kanssa ja pari tyyppiä sen kaveriksi suojaamaan, loput 6 jantteria sitten painaa engineerin ja assaultin turvin etulinjassa tankkia ja muuta sälliä nurin, minkä ehtii. Conquestia olen kyllä itse pelannut nytten viimeisen kuukauden aikana eniten, kun tuolla rushissa ei ole välillä päätä eikä häntää oman joukkueen pelaajien toimissa, conquestissa ei sniperina kämppiminen niinkään kannata, joten siellä niitä ei yleensä ole paria hassua sankaria enempää.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Jaa C4:set mut noissa on se ongelma et ei noita c4:sia aina tule mies plantimaan, vaan laatikolle ajetaan monkiällä tai jollain muulla ajoneuvolla ja ne c4:set on kiinne siinä ajoneuvossa. On jo jonkin aikaa näkyny et laitetaan hekoon c4:set kiinne jos laatikko on suojattu muilta ajoneuvoilta ja miehiltä hyvin, ja tieteki onhan se uav kans ollu jo jonkin aikaa käytössä c4 leikissä. Se vaan on todella lapsellista jos ei muuten pärjää nii 3 kaverii laittaa c4:sia hekon keulaan kiinne ja sit yks lentää sen laatikolle ja se siitä laatikosta tai sit sitä uav:eellä tehään toi koita siinä sit suojata laatikkoa, siinä ei pljoo auta joku motioni. No tosin toi heko ei ole kaikissa kentissä ongelma mutta toi uav on, mut on noita nähty et laitetaan jopa tankkiin kiinne ja ajetaan laatikon viereen ja räjäytetään, ja siinä c4 leikissä ei ole mitään järkee.:mad:
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

No noihin C4:siin tulee ilmeisesti seuraavassa pätsissä se muutos että niitä tarttee tupla määrän nykyseen verattuna. PC:lle se jo tuli, en sitte tiiä onko auttanu vai ei.

Ymmärrän jos tota käytetään silloin kun vastustaja on ylivoimainen eikä laatikolle taho millään päästä ja ticketit alkaa uhkaavasti loppua. Sitä en ymmärrä että sitä pitää tasasissa matseissa käyttää saati sitten silloin jos dominoidaan valmiiksi kentän tapahtumia ja tarttee vielä entisestään nöyryyttää enemmän vastustajaa. Ei kukaan jaksa ottaa 100-0 kuokkaansa montaa erää. Vaikka sinne laatikolle pääsis heti breikistä "ilmatteeks" niin ei se ole mikään syy kosauttaa niitä C4:lla ilmaan, sen voi ihan yhtä hyvin virittää ja koittaa puolustaa/haastaa vastustajaa, niillekkin jää parempi mieli.

Esimerkki ceissinä: meit on usein se n.10 jamppaa täältä forumilta samalla puolella-> kaikki hyökkää aktiivisesti-> peli etenee vauhdilla -> käytännössä joka breikistä ainakin toinen laatikoista ulisee heti ennen kun vastustaja on kerkeny edes respata ja siirtyä edellisen basen/respan jäljiltä edes välttävästi laatikoita puolustaa= välillä tosi nopeita läpijuoksu voittoja. Jos tohon yhtälöön lisätään vielä se että aletaan kikkailee noilla paukuilla, niin siitä ei seuraa muuta kuin se että servu tyhjenee alta aika-yksikön ja kellään ei taas ole kivaa.

Jos pelkästään sen takii että sattuu nyt pääsee ilmatteeks latikolle pitää niitä C4.lla räjäytellä niin kannattaa muistaa että sinne pääsee aina myös vastustaja jollaan keinoin, niitä on mahdoton puolustaa vedenpitävästi jos hyökkääjä edes yrittää. Lisäksi tota voi pelaa toisinkin päin, muutamankin kerran kun joku idiootti on alkanut vastapuolella tasasissa peleissä tota harrastaa ollaan näytetty kuinka sen voi myös tehä. Viesti naapuri squadiin suomalaisille että nyt ois taas koulutus aika C4:set käyttöön-> kahella squadilla painetaan viidessä minuutissa päätyyn=Leikki niillä loppuu yleensä siihen, joko lähtevät tai tajuuvat lopettaa. Eikä tohon tartte kahta squadia, sen voi toteuttaa jo mallikkaasti yhelläkin.

Tuohon "taktiseen sodankäyntiin" en voi muuta kommentoida kuin sen että ainoa taktiikka mikä siinä on, on omien pisteiden maksimointi kun ei muuten taidot riitä.

Homma kun lähti vasta siinä kohtaa käsistä kun porukat huomas että siitä saa kipeen määrän jo yhestä laatikosta pisteitä. Joka muuta väittää valehtelee...
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Juurikin tästä syystä noiden M-comien sijainnin tulisi vaihdella, eikä niiden tulisi näkyä hyökkääjille. Se vain on karu tosiasiaa, että tämänlaisessa pelissä suurin osa pelaajista on polveutunu John Rambosta; eli pelaavat vain ja ainoastaan kerätäkseen itselleen maksimaaliset pisteet ja k/d ration--> hakkaavat mielummin selustassa, kuin edes yrittävät puolustaa mcomeja.
Itse en statseista välitä ja pelaan ainoastaan hauskuuden takia. Hyvän lisän peliin tuo kun pääsee tiimityöskentelyllä mikkikeskustelujen avulla työstämään. Yksi keino aiheuttaa sekasortoa vihollisissa on juuri tuo C4 kopteri ja mönkijä.. mielummkin minä aidossakin sotatilanteessa pistän miehittämättömän vekottimen aiheuttamaan tuhoa, kuin ihmishengen. Tämä ei silti tarkoita sitä, että nämä ovat ainoat keinot sotia, vaan tuovat hyvän lisän peliin. Kun muu tiimi ei tunnu toimivan, voi oman squadin avulla kääntää sodankäynnin aivan toiseen suuntaan..
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Tjoo... No ehkä jos HC:ssa voisi vain plänttimällä räjäyttää vinkuboksin eikä C4 kikkailulla. Sen vois jättää normipuolelle.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Ymmärrän C4'n käytön, jos oman tiimin ticketit ovat aivan lopussa, mutta pistehuoraus niillä en suvaitse. Ärsyttävintä on se, kun vedät itse todella hienon roundin ja olisit oikeasti ansainnut ace pinnin, niin ei, joku random c4-räjäyttelijä vie ace pinnin nenäsi edestä. Ite aina yritän tuhota m-comin aina armaamalla, vaikka ticketit olisi vähissä. Kaverien kanssa yleensä pelaan, niin usein yksi käy armaa ja loput turvaa selustan.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Tiedän, tiedän. :) Ajattelin katsos että tuostakin luultavasti tulee saamaan vihapostia, ja että C4:ttäjäksi minutkin leimattaisiin tuollaisen jälkeen :(

No, täytyy kokeilla ja katsoa mitä väki tykkää.

Itsekkin joskus käytän muuta asetta assaultilla/reconilla, jolloin C4set tulevat mukana. Mutta en niitä siihen chargeen suoraan heitä. Korkeintaan muutamaan kattoon tai seinään. Ja tankkeja vastaan, niitä kannattaa ehkä eniten käyttää.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Jaa taas valitetaan jostain, vois toi beemer lähtee tonne oikeisiin sotiin sotimaan jos haluu realismia, tää on PELI jonka tarkotus ei ole olla mikään realistinen. Battlefild on aina ollu saman lainen, Sen tarkotus on olla viihdettä ja tarjota rentoutumis hetkiä.

Niin, konsoleiden myötähän näissä mennään aina alamäkeen, kun jengi ostaa kaikenmaailman Modern Warfareja "jeejee tää on kiva peli" vaikka todellisuudessa se on kaikkea muuta. Ilmeisesti pelin tekijät ovat yrittäneet tehdä realistisen sotapelin, muutenhan sinne voisi laittaa vaikka m-comin viereen tamagotchin, jonka kanssa voi sitten leikkiä siinä sivussa jos kämppiminen ei kiinnosta.

En ymmärrä mikä meissä suomalaisissa on vikana, kun kaikki pska kelpaa. Ja sitten nämä naurettavat kommentit "mene sotaan jos haluat realismia", kun kyse on vain yksinkertaisesta vääränlaisesta luokkavalinnasta pelintekijöiden osalta. Eli jos mä haluan realistisen rallipelin, joita ei markkinoilla ole, niin käsket minun mennä wrc-sarjaan ajamaan? :confused: On vähän puurot ja vellit sekaisin noissa kommenteissa.


Vois pelintekijät hilata pikkuhiljaa siihen suuntaa, että joukkueella tai squadilla on käytettävissä tietty määrä c4, miinoja, motion sensoreita ym. joita tulee sitten harkiten käyttää niin, että ne riittävät pelin loppuun. Samoin tankkien respaus tulisi lopettaa ja käytetään niitä mitä on, räjähtäneitä voisi elvyttää, mutta niiden korjaus kestäisi huomattavan kauan. Aricassa esimerkiksi ensimmäinen pari on täysin turha, kun tankkeja respaa kymmenittäin, niin käytännössä vaikka teet mitä, niin yhdellä hyvällä ampujalla saat käytännössä omasta respasta ammuttua molemmat m-comit (kokeiltu). Ja tosiaan paljon jännemmäksi menee jos hyökkääjien tulee itse paikallistaa m-comit. Uav:hen voisi laittaa rajattoman ilmaiskun, mutta se olisi kertakäyttöinen eli jos se pudotetaan, niin se kuvaputkitelkkari ei herää enää henkiin.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Mitä tuosta tinkaamaan, mielipide on kuin persereikä: jokaisella on omansa, eikä niitä kuulu sorkkia.

Mahdollisimman realistista peliä haluavalle on ainoastaan yksi vaihtoehto, joka on Armed Assault. Tämä foorumi on täysin väärä paikka itkeä miten peliä tulisi kehittää, itse pistin suoraan pelin omalle viralliselle foorumille viestiä.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Itse ajattelin kanssa kokeilla tuota HC rushia jossakin vaiheessa. Tarvinee katsella jos jotakin ihmeen kautta päätyisi suomalaisten kanssa pelaamaan, ei ole nytten n. kuukauteen ollut varmaan ainuttakaan suomipoikaa peleissä mukana :)
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Arcaderymistelyähän tämä on vailla realismin häivääkään, ja toimii siinä tarkoituksessa oikein mallikkaasti. Operation Flashpoint: Dragon Rising taitaa olla ainoa konsoleilla vähänkään realismiin kallellaan oleva FPS konsoleilla. Harmi vaan että ko. tuotos on läpeensä buginen.

Meitsi ainakin odottaa kohtuuinnokkaasti OF: Red Riveriä. Jos vaan Codemasters on ottanut opikseen ja kitkee bugit pois niin saattaapa olla aika timanttia luvassa.

/off topic
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Ei kai nyt sentään minuutin aikana parikymmentä kertaa elvyttelyä hyvä mies.Eihän siinä ole enää mitään järkeä.Eihän se toinen enää osaa pelata ollenkaan! Onko se koko ajan samassa kohdassa paikallaan? vai tappaako se itsensä jatkuvasti?

On sillä medicillä muutakin tekemistä kuin vain elvyttää ota nelikertainen ja ala ampua vaikka takavasemmalta porukkaa.
Eilen medic ukkona ollessa pistehuorasin noin 900-140 pisteen välillä, että sillei.

On siitä tankkien korjauksesta paljonkin apua etenkin puolustaessa esim. Arica mappia tai mikä muu tahansa.
Välillä sitä kaipaisikin, kun on tankilla, kun muut squasissa ovat sattumoisin muina ukkoina kuin engineerinä.

Mitä pirun väliä niillä pisteillä taas on, kun voittaa ja jää hyvä maku taistelusta.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Jos pelissä on välineitä, kuten c4, niin miksi ihmeessä niitä ei saisi käyttää siihen mihin ne oikeasti ovat tarkoitettuja, eli tuhoamiseen. Jos oman tiimin boxi on niin huonosti puolustettu tai vastustaja on niin hyvä, että pääsee sinne sen c4 virittämään niin sehän menee niinku pitää. Kuka estää yrittämästä samaa omalla vuorolla. Tympeäähän se on ku talon romahdettua erä on ohi, mutta näinhän se menee. Sitte alkaa seuraava rundi.Pitäs muistaa, että täähän on vain peli. Mutta kyllä se itelläki tahtoo joskus lämmetä, lähinnä omalle typeryydelle joissain tilanteissa.

Eipä sillä, rushi on jääny kyllä multa aika vähälle jotenkin ei vaan oo sytyttäny. Enemmän tykkään HC conquestista nykyään. HC Squad rushia pelasin siihen asti ku alko tulemaan näitä spawnihorottajia jotka ovat kyllä alimmasta ****** kotosin.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Ei niiden käyttö viimeisenä keinona oikein haittaa mua, mutta se pistehuorailu oikeasti ärsyttää. Ties kuinka moni ace pin mennyt ohi uskomattoman roundin jälkeen kun joku c4pekka varastaa ace pinnin huoraamalla pisteet c4'llä.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Jos pelissä on välineitä, kuten c4, niin miksi ihmeessä niitä ei saisi käyttää siihen mihin ne oikeasti ovat tarkoitettuja, eli tuhoamiseen. Jos oman tiimin boxi on niin huonosti puolustettu tai vastustaja on niin hyvä, että pääsee sinne sen c4 virittämään niin sehän menee niinku pitää. Kuka estää yrittämästä samaa omalla vuorolla. Tympeäähän se on ku talon romahdettua erä on ohi, mutta näinhän se menee. Sitte alkaa seuraava rundi.Pitäs muistaa, että täähän on vain peli. Mutta kyllä se itelläki tahtoo joskus lämmetä, lähinnä omalle typeryydelle joissain tilanteissa.

Eipä sillä, rushi on jääny kyllä multa aika vähälle jotenkin ei vaan oo sytyttäny. Enemmän tykkään HC conquestista nykyään. HC Squad rushia pelasin siihen asti ku alko tulemaan näitä spawnihorottajia jotka ovat kyllä alimmasta ****** kotosin.

Olen aikalailla samaa mieltä, vaikka välillä pistää myös ärsyttämään vihollisen liiallinen c4:n käyttö. Ja kyllä niitä taloja romautellaan yhtälailla mortareilla ja tuubeillakin (ei toki yhtä nopeasti)..monesti on käynyt niin, että kun hyökkääjät eivät ole muulla tavalla ole päässeet puollustuksen läpi, niin sitten sitten alkaa tippumaan käsittämätön määrä mortareita ja kranaatteja rakennukseen niin kauan, että talo romahtaa.

Mutta oli miten oli, on tämä peli kyllä omasta mielestä tarjonnut parhaimmat moninpelihetket mitä olen konsolilla kokenut (ja tietokoneellahan en ole koskaan hirveästi pelaillut).
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Jos pelissä on välineitä, kuten c4, niin miksi ihmeessä niitä ei saisi käyttää siihen mihin ne oikeasti ovat tarkoitettuja, eli tuhoamiseen.

Noh, eihän sitä kukaan varsinaisesti kiellä täällä, mutta kuten sanoit, tämä on peli, ja peleihin tulee aina joitakin asioita joita useat alkavat vihaamaan, osaksi sen takia, etteivät keksi hyvää tapaa estää niitä. Ja yrittäväthän tekijätkin C4:sten käyttöä rajoittaa :P

Mage_016 sanoi:
Jos oman tiimin boxi on niin huonosti puolustettu tai vastustaja on niin hyvä, että pääsee sinne sen c4 virittämään niin sehän menee niinku pitää.

Tietyssä mielessä totta, mutta pelin ilo (omasta mielestäni) kaatuu jos täytyy lähes koko ajan kykkiä piilossa talon nurkassa vahtimassa boxia. Noita erilaisia teitä m-comille on kuitenkin niin paljon, ettei niitä kaikkia voi puolustaa.

Lisäksi, jos puolustajat siirtävät taistelun kauemmaksi tukikohdastaan (eli "hyökkäävät"), joku tyyppi ottaa ennemmin tai myöhemmin mönkijän ja C4:sta ja ajaa lähimmälle m-comille räjäyttämään sen. Toisaalta, jos kaikki puolustajat suojaavat tiiviisti m-comeja = estävät C4:tuksen, niin yhtä lailla jotkut hyökkääjät melko varmasti alkavat tulittaa m-comeja RPG:illä tai Mortar Strikeillä. Ja tämähän pilaa koko ilon puolustajilta, jotka olisivat muuten saattaneet voittaa koko matsin.

Esimerkki. En tiedä omistatko MW2:sta, mutta mitä jos sinulla olisi mahdollisuus saada tactical nuke jo kolmen tapon killstreakin jälkeen? Käyttäisitkö sitä, jos saisit vielä valtavan määrän pisteitä päälle? (PS. Ellet satu omistamaan MW2:sta: Tactical nuken saa 25 tapon killstreakin jälkeen, ja sillä voittaa automaattisesti matsin)
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Tähän alkaa näyttää jo COD ketjulta :D Itte en ees COD:eja pelaa mutta välillä kun haluun "hyvää" viihdettä niin paan popcornit liedel otan oluen ja alan lukee niitä ketjuja.

No asiaan: Rautalangasta väännettynä. Toi C4 kikkailu tappaa tuon rushin!!! Tankit, singot, suurimman osan talonkaatamisista M-comin päälle yms.yms. Nämä voi kaikki yleensä estää. Tota C4 plänttäilyä ei! Sinne laatikolle pääse AINA sen räjäyttämään jos heti erän alettua ottaa vain sen päämäärän. Puolustaminen on käytännössä täysin turhaa. Ihan sama kyttäättekö sitä laatikkoa vai ette. Laatikon ympärillä kämppiminen voi torjua ekat pari yritystä mutta sen jälkeen jollei hyökkääjä ole täysi idiootti se keksii kyllä kuinka saa sen kämppijän hengiltä ja sen viisi sekuntia aikaa tehdä sen tuhotyönsä.

Kyllä noilla muillakin vaihtoehto tyyleillä sen laatikon saa sen n.70 ticketin aikana räjäytettyä varmasti mutta porukat ei harrasta näitä niin paljon kun näitä vaihtoehtoja ei tueta bugin aiheuttamalla piste-kasalla joka on määrältään täysin naurettava! (vai tuleeko niistäkin? en ole muuten ihan satavarma) Lisäksi vielä tankilla ja singoilla se on monta kertaa vaikeempaa.

C4:llä pysty jo BC1:ssä räjäyttää laatikot, tämän betassa pystyi, MYÖS VARSINAISESSA PELISSÄ PYSTYI IHAN ALUSTA ASTI USKOKAA POIS VAIN!!! Ongelmaa ei ollut ennen kuin porukat huomas että "hei tostahan saa pirusti enemmän pisteitä kuin normi tyylillä". Itse asiassa ihan kahden käden sormilla voi laskea lähestulkoon kerrat kun näki C4:sta käytettävän laatikoitten tuhoamiseen. Kumma kun se ei kiinnostanut ketään ennen kun sen jonkun päivityksen mukana tuli tommonen pistekasa houkutteeks. Muistaakseni alussa tästä toiminnosta ei saanut enempää pisteitä kuin sillä varsinaisella virittämis tyylillä, itte asiassa tais saada vähemmän.

Se talojen romauttaminen kaiken lisäksi kuuluu peliin ja on täysin suunniteltu veto kehittäjiltä eikä sen takia mitenkään edes kuulu tähän polemiikkiin.

No se avautumisesta. Nyt kalja-kauppaan ja sit taisteleen.
 
Ylös Bottom