Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield Bad Company 2 - keskustelu pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TeRm0z
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Ehkä itseäni eniten ärsyttävät jutut:


5. Spawnkillerit. *servun vaihto*

10. Jos apachella tai havokilla lennellään omassa spawnipaikassa. Tarkoitan että vihollinen tekee noin.

Pakko kysyä että mikä siinä spawnipaikassa niin kiihottaa, että sinne pitää jäädä makaamaan?

Konkassahan käsittääkseni vallataan niitä lippuja ja puolustetaan niitä, rush matsi on todella helppo voittaa, jos puolet vihutiimistä on sun spawnissa. (jos olet hyökkääjä)
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Pakko kysyä että mikä siinä spawnipaikassa niin kiihottaa, että sinne pitää jäädä makaamaan?

Konkassahan käsittääkseni vallataan niitä lippuja ja puolustetaan niitä, rush matsi on todella helppo voittaa, jos puolet vihutiimistä on sun spawnissa. (jos olet hyökkääjä)

Lähinnä tarkoitin sitä että esim tuo apache juttu niin et paljoa pääse etenemään jos apache pörrää siinä yläpuolella. Ja yleensä lentäjät ovat niin taitavia että olet nopeasti uudelleen valitsemassa spawnipaikkaa taas. Sitten tosiaan conquestissa on ärsyttävää jos siellä on noita spawnikillaajia siis oikeastaa base. Varsikin jos tiimi ei saa lippuja niin ollaan hyvin äkkiä siinä tilanteessa että tiimi on juuttunut omaan tukikohtaan. Ja rush matsissa valparasossa on kanssa ärsyttävää jos vihollinen leiriytyy siihen metsikköön. Yrität mennä eteenpäin niin kappas vihollinen siinä ja sinä maissa.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Ymmärrän kyllä, että ei se K/D ole kaikki kaikessa tässä pelissä, mutta on muuten harvinaisen ärsyttävää, kun rushissa oma joukkue hakkaa päätään seinään ja juoksee kerta toisensa jälkeen varmaan kuolemaan ja siihen samaan lihamyllyyn, johon on kuollut jo useasti aikaisemminkin. Sanon tässä vaan, että jos vähän katselisi ympärille mitä niissä pusikoissa ja taloissa tapahtuu, ennen kun ottaa sen viimeisen spurtin laatikoille, ehkä saisi myös muutaman tapon siinä samalla ja kaiken hyvän lisäksi pääsisi virittämään Mcomin onnistuneen hyökkäyksen päätteeksi. Joukkueen ticketit kestäisi hieman kauemmin ja ehkä se oma turhautuminenkin mahdollisesti hiukkasen vähenisi.

Eli sinusta on huomattavasti enemmän hyötyä tiimille elossa, kuin spawniruudussa. Samalla ikään kuin sivutuotteeena se K/D:kin voi vähän nousta
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Lähinnä tarkoitin sitä että esim tuo apache juttu niin et paljoa pääse etenemään jos apache pörrää siinä yläpuolella. Ja yleensä lentäjät ovat niin taitavia että olet nopeasti uudelleen valitsemassa spawnipaikkaa taas. Sitten tosiaan conquestissa on ärsyttävää jos siellä on noita spawnikillaajia siis oikeastaa base. Varsikin jos tiimi ei saa lippuja niin ollaan hyvin äkkiä siinä tilanteessa että tiimi on juuttunut omaan tukikohtaan. Ja rush matsissa valparasossa on kanssa ärsyttävää jos vihollinen leiriytyy siihen metsikköön. Yrität mennä eteenpäin niin kappas vihollinen siinä ja sinä maissa.

Niin, kyllähän se ärsyttää jos ei pärjää. Jos tiimi ei saa yhtään lippua, niin kannattaa varmaan vaihtaa peliä, ei ole mukavaa jos toinen tiimi on täysin ylivoimainen.

Valparaisossahan on kopteri hyökkääjillä, sitä kannattaa käyttää. Sillä saa parilla reissulla vaikka koko tiimin vihun puolustuslinjojen taakse aiheuttamaan hämminkiä. Jos on hyvä lentäjä ja gunneri, niin puolustajat alkavat monesti keskittyä enemmän siihen kopteriin entä kuin laatikoihin. Jonkun kannattaa myös jäädä sinne taakse piiloon spawnpointiksi. Lisäksi hyökkääjillä on tankki johon kannattaa ottaa vaikka v-elect ja aiheuttaa sillä jonkinnäköinen harhautus.

Toisessa basessa on todella tärkeää käyttää savuja, yksi hyvä rölli majakassa mortarien kanssa (hoitelee heavy mg:n, stationary AT:n), ja sitten vaan koperilla porukkaa helipadille ja vihun spawnin taakse.

Kolmas base on kaikista helpoin, puolustajilla ei ole mitään suojaa ja B:n pystyy ampumaan helposti vaikka sillä stationary AT:lla.

Neljäs base on aika hirveää joskus, kopteri kannattaa hakea sieltä kauempaa. Viimeinen base on yleensä myös aika helppo, spawnin taakse pääsee taas aika helposti ja vihuilla on aika pitkä matka laatikolle.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Olis mielenkiintosta tietää että mitä nuo venäläis tiimin sanomiset tarkottaa mitä ne hahmot huutelee. Niistä on jonkun verran hyötyä kun kuuntelee esim jos kranaatin nakkaa umpimähkään saattaa kuulua että granade! näin paljastuu vihollisen sijainti. Kuunteletteko yleensäkkään noita mitä ne huutelee :D
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Olis mielenkiintosta tietää että mitä nuo venäläis tiimin sanomiset tarkottaa mitä ne hahmot huutelee. Niistä on jonkun verran hyötyä kun kuuntelee esim jos kranaatin nakkaa umpimähkään saattaa kuulua että granade! näin paljastuu vihollisen sijainti. Kuunteletteko yleensäkkään noita mitä ne huutelee :D

Sen pystyy asetuksista vaihtaan silleen, et ne puhuu englanniks. Kyl sitä ite joskus tulee käytettyä naattia vähä ku motion sensorina.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Tammikuussa 0.46 K/D ja nyt olen 0.56 :) Olen löytytänyt paljon hyviä uusia pelityylejä. Ei hätää tiedän kyllä että tuo ei merkitse mitään. Yhä edelleenkin olen virittämässä M-COMeja jos mahdollista ja jakelemassa healtia. Sen verran on mainita että en ole ennen bad company 2 pelannut multiplayer fps:iä.

On tuolla K/D:llä itseasiassa jonkin verran merkitystä. Ei oman virtuaaligigulin venyttäjänä, mutta kyllä oman tiimisi kannalta. Jos viet kuolemalla mukanasi aimo annoksen oman puolesi tiketeistä ilman, että nappaat vastustajia mukaasi mananmajoille samaan tahtiin, ei siitä ainakaan hyötyä ole.
Mutta älä käsitä väärin, omassa beississä nököttävä puskarölli on yksi eniten inhoamistani asioista. :p
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Ja rush matsissa valparasossa on kanssa ärsyttävää jos vihollinen leiriytyy siihen metsikköön. Yrität mennä eteenpäin niin kappas vihollinen siinä ja sinä maissa.

Tästä on ihan pakko kysyä. Miten olisi sitten "oikea" tyyli puolustaa nyt esim. Valparaisossa, jos ei saisi tulla hyökkääjiä vastaan?? Pitäsikö odottaa laatikoiden takana, jotta vihut ne kävisi ensin virittämässä ja sitten vasta alkaa sotimaan? Ja toisekseen mielestäni on erittäinkin suotavaa että muutama puolustaja napsii metsiköstä puskaröllit pois jaloista häiritsemästä laatikoiden purkua.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Tästä on ihan pakko kysyä. Miten olisi sitten "oikea" tyyli puolustaa nyt esim. Valparaisossa, jos ei saisi tulla hyökkääjiä vastaan?? Pitäsikö odottaa laatikoiden takana, jotta vihut ne kävisi ensin virittämässä ja sitten vasta alkaa sotimaan? Ja toisekseen mielestäni on erittäinkin suotavaa että muutama puolustaja napsii metsiköstä puskaröllit pois jaloista häiritsemästä laatikoiden purkua.

Itse ainakin Valparasossa olen lähellä M-COMeja ja koitan estää esimerkiksi tankkien ja helikopterin tulemisen. En tarkoittanut kommemtissani että tuo olisi väärä tapa tarkoitin lähinnä että ärsyttävää varsinkin jos vihollinen on siinä rajalla mistä näkee hyvin tukikohtaan snipukalla. Jokainen pelaa tyylillään.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

On tuolla K/D:llä itseasiassa jonkin verran merkitystä.

Sillä on itse asiassa aika paljonkin merkitystä. Se joka väittää toisin ei tajua jokaisen FPS-moninpelin perusideaa: tapa enemmän vastustajiasi kuin mitä he tappavat sinua/tiimiäsi päästäksesi kulloiseenkin tavoitteeseen. (lipun valtaus/suojelu, m-comin virittäminen/purkaminen/suojelu) Lisäksi kun rushissa hyökkääjillä on rajattu määrä tikettejä ja konkassa yksi tappo tai kuolema vie yhden tiketin, niin asia on aika yksiselitteinen.

Kuolleena et voi virittää m-comia, vallata lippua, korjata tankkia, jaella healthia jne. Harvoin sitä lippuakaan saa vallattua ilman että posauttaa muutaman vihun.

Tottakai tiimillä on suuri osuus ja battlefield on muutakin kuin K/D-ratio, voit erikoistua johonkin tiettyyn asiaan ja auttaa omaa tiimiä muutenkin kuin tappamalla mahdollisimman paljon vihuja. Mutta miettiikääpä mihin esim. tankin korjaus tähtää: siihen että se pysyy kunnossa ja sillä voi TAPPAA niitä vihollisia ja se taas auttaa pääsemään siihen TAVOITTEESEEN. Voi mielestäni siis sanoa, että tappaminen on pelin peruslähtökohta.

Se että K/D-ratiota "suojellaan" ja siitä tehdään joku itseisarvo, on aika säälittävää mielestäni. Joskus voiton eteen täytyy kuolla, joskus taas pysyä elossa. Tuhansia kertoja olen uhrautunut, jotta tiimi pääsee virittämään laatikon. Tuhansia kertoja olen myös tappanut 5+ vihua laatikon ympäriltä, jotta pääsen itse sen virittämään. Täytyy vain oppia tunnistamaan ne tilanteet milloin "saa" kuolla ja milloin ei.

Otetaan vielä esimerkki: keskinkertainen pelaaja käy virittämässä m-comin ja kuolee lähes välittömästi, parempi pelaaja virittää myös ja saa tapettua myös pari purkajaa ennenkuin kuolee, vielä parempi pelaaja virittää ja tappaa kaikki purkamista yrittävät. Kärjistettyä, mutta ymmärsitte varmaan pointin.

Muistakaa myös että monilla jotka sanovat että "K/D-ratiolla ei ole mitään väliä", on itsellä huono tai keskinkertainen K/D. Minulle sillä on väliä, ei siten että suojelisin sitä tai välttelisin kuolemaa, vaan sen takia että joukkueeni voittaisi. Jos vien puolustajana lähes puolet hyökkääjien tiketeistä, niin kyllähän se taitaa olla hyvä asia ja taitaa sillä jotakin väliä olla?
 
Kuunteletteko yleensäkkään noita mitä ne huutelee :D

Kuunteleminen on tässä pelissä ensisijaisen tärkeää hyvän tuloksen saamiseksi. Tosiaan noi naatit paljastaa aika hyvin vihun sijainnin. Ja jos oikein keskityt kuuntelemaan saatat paljastaa koko vihu squadin sijainnin vaikka jostain talosta kun jakavat esim. ammuksia. Tai jos olet saanut useamman vihun jostain siivottua, voi piilossa oleva vihu vielä älistä jotain ja näin ollen saat selville ettei kaikki vielä tippuneetkaan Tämän vuoksi itse pidän kieliasetuksista molemmat kielet päällä.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Jos vien puolustajana lähes puolet hyökkääjien tiketeistä, niin kyllähän se taitaa olla hyvä asia ja taitaa sillä jotakin väliä olla?

Kyllä! Se on tiimityötä, että joku mahdollistaa sen, että sinä voit keskittyä tiksujen napsimiseen ;)

Ajoneuvopainoitteisissa rush mapeissa tahtoo itellä K/D olla 0,5:n luokkaa. Mutta niinhän sen periaatteessa pitäisi tiukassa ja tasaväkisessä matsissa ollakkin? Jos von Clausewitz tyyliin mennään niin jos hyökkääjällä on nuo 100 tikettiä niin puolustajalle pitäisi riittää reilu 30... Tai vastaavasti puolustajat tapettais sen 300 kertaa. Rankka yksinkertaistus ja eihän tällä pelillä mitään todellisuuden kanssa ole mitään tekemistä mutta kuitenkin :D
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Kuunteleminen on tässä pelissä ensisijaisen tärkeää hyvän tuloksen saamiseksi. Tosiaan noi naatit paljastaa aika hyvin vihun sijainnin.

Kranaattitiedustelu! :D "Jos poksahtavan potun heitto aiheuttaa vieraskielistä mölinää niin heitä toinen perään."
Ja vihu tosiaan kertoo ystävällisesti näillä huudoillaan onko muitakin elossa kun vihutiimistä jonkun tappaa.

Olis vielä proximity chatti tossa niin bäfän äänimaailma olis täydellinen(no erittäin hyvä ainakin).
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Itse ainakin käytän todella paljon ääniä hyväksi.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Äänet on tärkeitä, ja squadipeli vielä tärkeämpää. Ja joo, kyllähän K/D- ratio kertoo pelaajasta, ainakin sen, että hyvän K/D-ration omaava pelaaja pelaa usein hyvässä seurassa, jolloin plussan puolelle jäävä ratio rundin jälkeen on todennäköisempää kuin sekalaisessa seurakunnassa aikaansa viettävä pelimanne. Itse olen ihan tyytyväinen omaan K/D-ratiooni, joka on aina pyörinyt 0,85 - 0,9 välillä, tiedostan kuitenkin sen, että olen tappanut itteni varmaan 3000 kertaa C4:silla vihun tankkia räjäyttäessä jne "tiimin puolesta" tehdyillä suorituksilla, joten alle ykkösen jäävä ratio ei juurikaan sureta. Normimodea pelatessa ratio on lähes aina positiivisella puolella, sielä kun on kovin helppo tietää, missä vihollinen kulkee. HC:ta pelatessa homma menee jo vähän nihkeäksi useissa mapeissa.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Äänistä on kyllä todella paljon hyötyä tässä pelissä, mutta ovat nuo kyllä joskus koituneet kohtaloksikin.
Johtuu ehkä armeijan koulutus-metodeista, ken tietää mutta jostain syystä AINA kranaatin lentäessä ikkunasta sisään jengi huutaa ''FRAAAAAG!!!!''
-Jopa silloinkin kun ovat talossa yksin. :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Samoin puskassa yksin kamppaileva snipu huutaa onnistuneen laukauksen jälkeen: "Bad guy down!!" tai muuta vastaavaa joko englanniksi tai venäjäksi.

Auttaa kummasti paikallistamaan, kun kuuntelee mistä suunnasta nuo huudot kuuluvat.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Olen pettynyt, ITK62 aka sergei on mallinnettu aivan päin persettä. Asettajaa ei tarvita, ampuu vain lyhyttä sarjaa eikä tee tuhoa minkäänlaista tuhoa panssariajoneuvoihin.
 
Ylös Bottom