Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä
On tuolla K/D:llä itseasiassa jonkin verran merkitystä.
Sillä on itse asiassa aika paljonkin merkitystä. Se joka väittää toisin ei tajua jokaisen FPS-moninpelin perusideaa: tapa enemmän vastustajiasi kuin mitä he tappavat sinua/tiimiäsi päästäksesi kulloiseenkin tavoitteeseen. (lipun valtaus/suojelu, m-comin virittäminen/purkaminen/suojelu) Lisäksi kun rushissa hyökkääjillä on rajattu määrä tikettejä ja konkassa yksi tappo tai kuolema vie yhden tiketin, niin asia on aika yksiselitteinen.
Kuolleena et voi virittää m-comia, vallata lippua, korjata tankkia, jaella healthia jne. Harvoin sitä lippuakaan saa vallattua ilman että posauttaa muutaman vihun.
Tottakai tiimillä on suuri osuus ja battlefield on muutakin kuin K/D-ratio, voit erikoistua johonkin tiettyyn asiaan ja auttaa omaa tiimiä muutenkin kuin tappamalla mahdollisimman paljon vihuja. Mutta miettiikääpä mihin esim. tankin korjaus tähtää: siihen että se pysyy kunnossa ja sillä voi TAPPAA niitä vihollisia ja se taas auttaa pääsemään siihen TAVOITTEESEEN. Voi mielestäni siis sanoa, että tappaminen on pelin peruslähtökohta.
Se että K/D-ratiota "suojellaan" ja siitä tehdään joku itseisarvo, on aika säälittävää mielestäni. Joskus voiton eteen täytyy kuolla, joskus taas pysyä elossa. Tuhansia kertoja olen uhrautunut, jotta tiimi pääsee virittämään laatikon. Tuhansia kertoja olen myös tappanut 5+ vihua laatikon ympäriltä, jotta pääsen itse sen virittämään. Täytyy vain oppia tunnistamaan ne tilanteet milloin "saa" kuolla ja milloin ei.
Otetaan vielä esimerkki: keskinkertainen pelaaja käy virittämässä m-comin ja kuolee lähes välittömästi, parempi pelaaja virittää myös ja saa tapettua myös pari purkajaa ennenkuin kuolee, vielä parempi pelaaja virittää ja tappaa kaikki purkamista yrittävät. Kärjistettyä, mutta ymmärsitte varmaan pointin.
Muistakaa myös että monilla jotka sanovat että "K/D-ratiolla ei ole mitään väliä", on itsellä huono tai keskinkertainen K/D. Minulle sillä on väliä, ei siten että suojelisin sitä tai välttelisin kuolemaa, vaan sen takia että joukkueeni voittaisi. Jos vien puolustajana lähes puolet hyökkääjien tiketeistä, niin kyllähän se taitaa olla hyvä asia ja taitaa sillä jotakin väliä olla?