Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield Bad Company 2 - keskustelu pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TeRm0z
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Sit tuosta singosta jonka nimeä en muista (se joka EI ole tracer dart -yhteensopiva vaan jossa on oma maaliinhakeutumissysteemi). Pystyykö tuolla singolla lukitsemaan kohteen ettei tarvi epätoivoisesti vain seurata ilmassa villisti kieppuvaa kopteria sillä punaisella neliöllä? Se ei ole nimittäin ihan helpoimmasta päästä..
Ei pysty lukitsemaan. Tuo singo on tarkoitettu pääasiassa tankkien hajoitteluun. Koptereita alas sillä Tracer Dartilla ja Carl Gustavilla
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Laguna Presa on kyllä aika hot ja vihdoin saadaan rushia sinne. <3 Kyllähän aina uudet mapit tuo lisäsuolaa tuohon peliin. Tänään tuota täytyy laitailla, jos kerran todella tulee Storeen, vaikka vähän epäilyttää tai sitten Store on jumissa. :D

Jos vähentyisi edes vähän ne Valparaisiot. >_< Tuntuu aina jumittavan siten, että pelkästään Valparaisio on aina seuraava mappi. Noh, onneksi voi aina aloittaa uuden pelin jostai paremmasta mapista, mutta kyllä tämä loppujen lopuksi aina tulee vastaan.

Tippuko muka skill -levelit tuossa Rank 22 kohdalla? Itse en ainakaan mitään huomannut. XD
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Jaa, tulipa kokeiltua Rushia Hc:nä ensimmäisen kerran ja tuleepa jäämäänkin myös viimeiseksi kerraksi. Ei ollu kyllä järjen hiventäkään koko pelimuodossa, hyökkääjät käytännössä kaikki yli level 40 ja mikäspä muukaan oli suosituin ase, kuin M95. Loput sitten ajoi tankeilla käytännössä hetkessä m-comit alas. Ei kiitos, röllit saa jatkaa rauhassa hc:n pelaamista.

Tuliko ne mapit siis huomenna ladattavaksi?
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Jaa, tulipa kokeiltua Rushia Hc:nä ensimmäisen kerran ja tuleepa jäämäänkin myös viimeiseksi kerraksi. Ei ollu kyllä järjen hiventäkään koko pelimuodossa, hyökkääjät käytännössä kaikki yli level 40 ja mikäspä muukaan oli suosituin ase, kuin M95. Loput sitten ajoi tankeilla käytännössä hetkessä m-comit alas. Ei kiitos, röllit saa jatkaa rauhassa hc:n pelaamista.

Mullakin on ainoastaan yksi HC-kokeilu eikä sen enempää tarvinnut. Huvittavaa, kun HC:n pitäisi olla se "kovien jätkien" pelimuoto, mutta tällähetkellä se toimii lähinnä snipereiden k/d ratio paratiisina. Olisi ollut parempi jos HC-puolelle oli lisätty kiikareihin reilu huojunta. Ja kunnon juoksun jälkeen kun yrittäisi tähdätä niin tähtäin pomppisi sydämen sykkeen tahdissa. Lisäksi snipun kiikari menisi talvimapeissa aika ajoin huuruun, kun hengityksen höyryt tiivistyisivät kiikarin linssiin.

"I play HC only" sanovat pikkukillit ja kuvittelevat olevansa jotain teräsmiehiä. Sillä hardcore jannuthan vain sitä HC:ta pelaa:D
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Soolotessa tulee pelailtua pelkästään HC:ta. Puuttuu kokonaan turhat spottailut, minimapit ja aputähtäimet. Vain omat näköhavainnot ja tieto radion kautta. Puskaröllejä löytyy, niiden kanssa kyllä pärjää. Hudi puhtaana ja muutamasta osumasta kaato. Ei siinä sen kummempia syitä tarvita.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Tuo hc on vain nössöille luusereille. Joka kerta peli seisoo, kun vastapuoli ja omatkin harjoittavat pelkkää campfestiä.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Itse taas en koskaan pelaa normimuotoa. Esim. normissa insinöörin aseilla saa ehkä 2 jannua tapettua, kunnes on jo panokset loppu. Itelle ei vaan sovi sellanen peli, missä yhteen äijään menee puol lipasta.



sniperia käytän harvoin, koen että sillä klassilla ainakaan HC:ssa ei tehdä mitään tiimin hyväksi, paitsi jos pitäs jotain paikkaa puolustaa niin sillon siitä on jotain hyötyä.


Ja kuten nisupulla sanoi, snipereiden kanssa oppii elämään. HC:ssa pitää vaan edetä vähän rauhallisemmin, puskasta puskaan, välttää avoimia paikkoja. Mielestäni hyvä tiimityö mikkien välityksellä vielä korostuu HC:ssa kun ei ole minimappia sun muita apukeinoja käytössä.



edit: Itellä ei ainakaan ole ongelmia päästä vastustajan baseen HC Rushissa :)
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Eikait sitä niin paljon tarvi roiskia? Pienillä bursteilla menee parhaiten. Toisaalta tässä pelissä on kyllä aika paha toi luotien rekisteröimättömyys, vähän väliä hitbox ei rekisteröidy lainkaan. Äsken tyhjensin rölliin lippaallisen niskalaukauksella, eikä yhtään luotia rekisteröitynyt, sehän sitten teloitti mut :(
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Uskaltaako tota peliä lähteä hankkimaan kun on tuota Codin AD/HD pelisarjaa tullut jo vuosia pelattua..lähinnä mietin että eroavatko näppäimet pahasti ja saako tässä upottaa pari lipasta viholliseen että se kaatuu ? 1 osaa pelasin joskus, mutta se vaan tuntui vähän tönköltä :S

Multiplayeristä puhun siis.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Tuntuu että tämä peli vaan koukuttaa enenmmän ja enemmän, vähän väliä avautuu jotain uutta asetta ja ominaisuuksia ja tuo ns. kaiken voi tuhota on kyllä niin nannaa.

Aamusella tuli pelattua parin röllittelijän kanssa samassa tiimissä rush muotoa, joukkueelle ei meinannut menestystä tullu kun nuo kaksi omasta tiimistä kykki koko ajan aivan kentän alueen rajalla sniputtamassa, tulihan sitä kerran pamautettua yhen röllin pusikko heittimellä huitsin nevadaan ja toiselta rakennus jalkojen alta, lopulta tuntuivat kumpikin tajuavan mistä oli kyse :D
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Tuo hc on vain nössöille luusereille. Joka kerta peli seisoo, kun vastapuoli ja omatkin harjoittavat pelkkää campfestiä.

Onhan niitä mutta ne saa todella helposti pudotettua aseella kuin aseella. Ja kyllä se peli seisoo normissakin jos siellä kaikki harjoittavat röllikämppiä.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

HC:ssa tippuu ainakin ihan tarpeeks helposti ( monien mielestä ehkä liiankin helposti). näppäimet on mielestäni aika lähel samat kun Codissa, tosin kannattaa mennä sitä yksinpeliä vähäsen niin pääsee kunnolla sinuiksi.


Ja suurin ero Codiin on se että yksin ei yleensä rundeja voiteta, eli tiimihenkeä pitäs vähän löytyä.

edit: vastaus sibesille
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Tuli juuri äsken pelattua yksi erä RUSHia Laguna Presassa:eek: En ole edes ladannut mitään. Tuli vain yhtäkkiä karttakierrossa vastaan.

Puolustajana ensierä oli lievästi sanottuna epämiellyttävä. Toki siihen saattaa vaikuttaa se, ettei kartasta ollut hajuakaan ja viholliset rynni päälle joka suunnasta. Mutta tuntui kuitenkin siltä, että vihollisilla oli kartassa todella hyvät tilat ja suojat kiertää sivuille ja selustaan. Tai sitten kaikki muutkin puolustajat olivat kartasta yhtä pihalla kuin minä.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Tuli juuri äsken pelattua yksi erä RUSHia Laguna Presassa


Ainakin conquestissa toi mappi on tod. sniperhelvetti. Kenttä on pelkkää puskaa ja maaperäkin on juuri sen camopuvun värinen. Tämän lisäks ajoneuvoja ei ole kuin bacha bradley ja mönkkärit --> harvoin pääsee suojattuun ajoneuvoon. Onko siinä rushissa muuten abramsia tai t-90:stä? helpottais kummasti hyökkääjää.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Ainakin conquestissa toi mappi on tod. sniperhelvetti. Kenttä on pelkkää puskaa ja maaperäkin on juuri sen camopuvun värinen. Tämän lisäks ajoneuvoja ei ole kuin bacha bradley ja mönkkärit --> harvoin pääsee suojattuun ajoneuvoon. Onko siinä rushissa muuten abramsia tai t-90:stä? helpottais kummasti hyökkääjää.

Bradleyta ainakin löytyi hyökkääjiltä. Kokoajan oli vihujen tankki riehumassa omassa basessa:)
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Onhan niitä mutta ne saa todella helposti pudotettua aseella kuin aseella. Ja kyllä se peli seisoo normissakin jos siellä kaikki harjoittavat röllikämppiä.
Toi nyt on aina sama vastaus, tottakai niitä voi ampua aseella kuin aseella. Se on kuitenkin ihan eri lähtökohta kämpätä hc:ssa kuin normissa, normissa se ei oikeasti kannata, kun taas hc:ssa se on niin helppoa. Rushissa hc:n puolella peli on menee useasti siihen ettei hyökkäjiä kiinnosta hyökätä vaan jäädään sinne jonnekkin tsoomailemaan 12- kertaisella tähtäimellä spawnipaikoille. Toisaalta tuo on mappikohtainen ongelma, sillä jotkut mapit antavat siihen niin selkeän edun, kun taas jossain monipuolisessa mapissa (africa harbor) se on käytännössä mahdotonta.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Kyllä sen enemmän huomaa Rushia pelatessa ja etenkin hyökätessä. Kun katsoo karttaa vaikkapa Isla Inocentessa ja näkee oman puolen jengiä saarella tai kukkuloilla sen 6-7 kpl, niin tietää ettei siellä ainakaan hiota taktiikoita seuraavan aaltoon. Se taas aiheuttaa turhautumista niille jotka oikeasti hyökkää ja yrittää voittaa erän. Se nyt on vaan fakta, että yksikään puskarölli ei loppupeleissä ole tarpeellinen pelin lopputuloksen kannalta hyökätessä vaikka itse tarkka-ampujien kuningas hullulla k/d ratiolla kuvittelisi mitä omasta suorituksestaan. Sen sijaan jokainen, joka osallistuu aktiivisesti hyökkäykseen ja siirtä paineen puolustajien basen läheisyyten on hyödyllinen. Vaikka vain spawnaus-pisteenä oman squadin jätkille.

Conquestissa rölli joka piilottelee nurkassa saa tappoja, mutta ei välttämättä kuole kokoajan. Joten siitä on hieman enemmän hyötyä/vähemmän haittaa joukkueen kannalta.

Kyllä tuota Recon-classia voi erittäin hyödyllisestikin pelata. Mutta kukkulan laelta puolustajien päänahkoja keräävä ja mortaria spammaava rölli ei juuri hyödytä vaikka kuinka spottailisikin. Jonkun pitää kuitenkin mennä virittämään se M-comi.

Osittain samaa mieltä... mutta kyllä aktiivisesti hyökkäävässä squadissa on hyvä välillä olla yksi röllikin. Spottaaminen ja morttarien viskominen pommin virityksen jälkeen auttaa omaa tiimiä/squadia. Toki liika on aina liikaa. Yksi rölli riittää hyvin tekemään homman. Tämä tietysti edellyttää sitä että omat tiimiläiset ja varsinkin squadilaiset (oletetaan että ovat hs:n kautta yhteydessä toisiinsa) hyökkäävät fiksusti virittämään pommeja.
Hyvä pointti myös tuo "elävä spawn-piste". Usein kun pelataan rushin hyökkäystä (kolmen hengen squadilla), niin rölli hoitaa taustan ja lämäri ja assault aktiivisen hyökkäyksen toinen toistaan tukien (toimien myös spawn-pisteenä toisilleen). Rölli näkee alueen laajemmin ja voi suositelle "rynnäkköjätkille" otollisimpia reittejä sekä tosiaan spottailla vihuja. Itse pomminviritystilanteessa vain yksi käy virittämässä pommin ja toinen (yleensä lämäri) antaa tulitukea.
Näin se homma toimii... ainakin toistaiseksi :D
 
Ylös Bottom