Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä
Tuo ei vain voi olla lagista vaan ihan selvä bugi pelissä. En ole aiempia battlefieldejä pelannut, mutta selailin ulkomaisia foorumeja, niin siellä mainittiin, että nämä samat ongelmat olivat mukana myös aiemmissa peleissä?]
Niin taidettiin mainita. Kuitenkin se, että kuolee nurkan takana on jotenkin tuttua muistakin peleistä. Ja se, että osumat ei rekisteröidy on myös tuttua jo jostain kymmenen vuoden takaa. En ole Battlefieldejä pelannut, mutta Rainbow 6-sarjaa eli Rogue Spearia, Raven Shieldiä ja Ghost Reconia tuli pelattua aika huolella ja ne oli muistaakseni Ubi Softin tuotteita. Aina ennen olen yhdistänyt nämä lagiin. Sekin, että ilmiö tuntuu satunnaiselta viittaisi mielestäni siihen, että lagisella servulla tätä tapahtuu.
Ajattelen sen niin, että jos pelaan lagisella servulla, hahmoni näytöllä on aina "edellä" sitä tilannetta mikä muille pelaajille näkyy, koska yhteyteni viestittää liikkeeni eteenpäin servulle liian hitaasti. Eli jos olen juuri mennyt nurkan taakse, muille pelaajille "todellisessa ajassa", eli serverin ajassa, se on vasta menossa sinne, jolloin luodit joita ammutaan osuvat, vaikka omalla näytölläni hahmo on jo suojassa. Samaten ampumani luodit eivät rekisteröidy, koska näytölläni oleva vihollinen on "todellisessa ajassa" eri paikassa kuin mitä minulle näkyy.
Nykyään tuntuu siltä, että lagia osataan kuitenkin jotenkin "peittää". Eli peli näyttää pyörivän sulavasti vaikka lagia olisikin. Aikaisemmin (eli silloin 10v sitten
) sen huomasi selvästi jos latenssi oli vähänkään liian suuri, mutta MW2 oli ihan pelattava, vaikka ne palkit olisivat näyttäneet, ettei yhteys ollut mikään maailman paras. Epäilen että tässäkin pelissä käytetään samaa tekniikkaa. Jotenkin on sellainen kutina, että nämä ongelmat voisivat johtua siitä.
Se video missä ne jannut ampuivat paikallaan olevaa kaveria päähän tietysti hieman syö mahtavaa teoriaani
Mutta joka tapauksessa toivottavasti tuolle asialle voidaan tehdä jotain riippui se mistä hyvänsä. Olisipa mielenkiintoista nähdä jos jossain olisi ihan pelintekijöiden tai jonkun vastuuhenkilön kommentteja asiaan.