Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield Bad Company 2 - keskustelu pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TeRm0z
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Paras pelimuoto on nyt löytynyt...HC Conquest
Olen pelannut HC-muotoa kovin vähän. Metsästäessäni pronssitähtiä kaikkiin aseisiin on sitä tullut lähinnä pelattua. HC:ssa kun saa mielestäni nopeamin tapot täyteen ainakin omalla pelityylillä. Alkuun hätäännystä aiheutti aputähtäinten poissaolo (asetta lonkalla pidettäessä). Random porukassa kartan puuttuminen vaikeutti myös merkittävästi omaa peliä, kunnes sen käänsi eduksi. Koukkaaminen selustaan ja muu hiippailu toivat jälleen peliin mukaan. Myös tiettyyn alueeseen keskittyminen auttaa, jos ei ole puheliaita tiimiksiä. Aloituskameran hyväksikäyttö erityisesti tusinatovereiden kanssa pelatessa kannatta myös. Kuolon korjatessa katselee hetken rauhassa mihin vihut rynnivät tai mistä ampuvat, niin on parempi tuntuma uudestisyntyneellä. Tämän voi toki tulkita hieman HC-muodon hengen vastaiseksi.

Huomiona on, että tietyissä paikoissa on järjettömiä snipufestareita. Pahimpana paikkana on ehkä Laguna Presan A-lippu. Näitä kun välttää, niin nautintoa riittää merkittävästi enemmän. Toinen ajatus on automaattitussareiden tietty etu lähikähinöissä. Siinä, missä Abakanilla pärjää normimuodossa varsin mainiosti läheltä ja kaukaa sille pelätylle M60:lle, niin HC-muodossa tulee kovin nopeasti noutaja. Tämä siis kulmantakushipassa. Omat suosikkini AN-94 ja M16 eivät ole niin käyttäjäystävällisiä lähikiistoissa. Kauempaa tilanne on onneksi toinen.

HC-muodon iloja on tietenkin myös omien päältäajot. Atacama Desertin aloituksessa ilmiydyin jenkkibaseen ja huomasin heti mönkijän vieressä ensimäisen raadon, ehdin ottaa kaksi ensimmäistä askelta, kun seuraava hätäinen kopterin tavoittelija ajoi Humvee:lla ylitse.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Kuitenkin jossain vaiheessa iski kyllästyminen ainaiseen medikkinä oloon vaikka siinä onkin huippufiilikset, kun pitää yksinään hyökkäystä kasassa ja porukkaa lakoaa M60 jytkeen tahtiin.

Kovasti on nyt yritetty muuttaa pelityyliä enemmän lääkintämiehen tointa palvelemaan. Kuitenkin toi kunnianhimo on kaikesta huolimatta sellaisella tasolla, ettei voi noita lippuja jättää pelkästään muiden harteille. Käytännössä siellä mennääkin yksin ja vain paikoin muistetaan muita disperinillä ja laastarilla. Tilanteen siirtyessä enempi asemasotavaiheeseen, löytyy jo aikaa tähyillä kuka on paijausta vaille. Näin siis ihan ulkolaisella random-porukalla ilman puheen sorinaa.


Random porukassa kartan puuttuminen vaikeutti myös merkittävästi omaa peliä, kunnes sen käänsi eduksi. Koukkaaminen selustaan ja muu hiippailu toivat jälleen peliin mukaan. Myös tiettyyn alueeseen keskittyminen auttaa, jos ei ole puheliaita tiimiksiä.

Tässä yksi tärkeä HC-muodon suola. Siellä annetaan mahdollisuus maastoa tehokkaasti käyttäville kaukopartiosisseille. Kun peitettä löytyy, mäkeä ja syvänteitä, miksi ei rikastuttaisi pelikokemusta ilman pelkoa spottauksista. Conquest on tässä vielä silleensä erinomainen kun lääniä riittää.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Juu, Laguna Presassa oli hyvät HC Conguestit, Nisu tais olla vastapuolella. Hemmetti, kun en sitä flag defender-pinniä saa millään:mad:
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Tästä on tässä ketjussa nyt jauhettu varmaan 50 kertaa. Aiempia viestejähän ei voi lukea...
Se ei edelleenkään ole bugi, vaan ominaisuus. Jos ne pisteet saisi aina olisi tankkeja räjäytteleviä kamikazeja ym. kentät täynnä, koska ei tarvitsisi oikeasti miettiä taktiikkaa miten selvitä hengissä / suorittaa ko. isku.

Oikeastaan tuonhan näkee aina rundin lopussakin piste-erittelystä. Siinähän on kaksi eri "kills" kohtaakin. Toinen k/d ration yläpuolella ja toinen "paras ase"-erittelyn "kills" kohdasta.

Itsellä on varmaankin paras rundi m60:n erittelyssä 51-7, vaikka saman rundin kills/deaths erittelyssä näkyy kills/deaths 39-7 juurikin siksi, että tulee pataan samalla.
(Ja kyllä Nisu, tällä k/d:llä pääsee jo sitten siihen "kovien hemmojen kerhoon" ! ;DD)

Silti selvästi on noissa laskureissa jonkin asteista bugia, koska eihän nuo tulokset täsmää mitenkään. Myös huomionarvoista on se, että tarkastakaapa mm. puukotusten ja dogtagien määrät. Itsellä heittää useammalla sadalla ainakin. (Ja kyllä olen ottanut huomioon, että dogtageja voi olla useampi samalta pelaajalta)

Kamikazeja tulee harrastettua ja kuuluukin tehdä tarpeen mukaan, jos yhtään tiiminsä pärjäämisestä välittää pisteiden menettämisestä huolimatta. Hilpeyttäkin herättää mm. kun miinoitat puolustuksessa tiet ja saat tankilta pataan juuri viimeisen miinan laiton jälkeen ja sama tankki kuitenkin päättää ajaa juurikin siihen miinaan. Tätä tapahtuu jopa yllättävän usein. :)
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Puuh, onpas taas ollut vaikea löytää järjellistä peliseuraa koko aamupäivän :rolleyes: Hieno tunne, kun MW2 pelaajat kurkkii nurkan takaa, kun omaan m-comiin on asennettu pommi. Ollaan vaan pää puskassa ja pelätään, että ratio putoaa, mikähän siinä oikein on, että tuollaiset ihmiset pelaa tätä peliä?

Sama äsken Aricassa, niin arviolta 7-8 kertaa asensin pommin siihen bussiin ja saman verran vastustaja purki sen hetkessä. Omat istuu ties missä konteissa eikä minkään näköistä kiinnostusta antaa tulitukea, jotta saatais homma pakettiin.

Silti selvästi on noissa laskureissa jonkin asteista bugia, koska eihän nuo tulokset täsmää mitenkään. Myös huomionarvoista on se, että tarkastakaapa mm. puukotusten ja dogtagien määrät. Itsellä heittää useammalla sadalla ainakin. (Ja kyllä olen ottanut huomioon, että dogtageja voi olla useampi samalta pelaajalta)
:)

Ei täsmää. Esimerkiksi asennat pommin ja hetken päästä siitä kuolet ja kun odotat spawnauksen kulumista loppuun, niin m-com räjähtää ja pisteitä ropisee ruudussa. Itse scoreboardia se ei kasvata mitenkään. Eli kyllähän tuossa on aika paha moka pisteiden laskussa.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

...asennat pommin ja hetken päästä siitä kuolet ja kun odotat spawnauksen kulumista loppuun, niin m-com räjähtää ja pisteitä ropisee ruudussa. Itse scoreboardia se ei kasvata mitenkään. Eli kyllähän tuossa on aika paha moka pisteiden laskussa.

Tämähän oli tekijöiltä tarkoituksella tehty, ilmeisesti jottei pelit olisi kamikazehuoraajia täynnä tms.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Tämähän oli tekijöiltä tarkoituksella tehty, ilmeisesti jottei pelit olisi kamikazehuoraajia täynnä tms.

Tankit ym. voi ehkä ymmärtää, mutta aika järjetöntä jos et pisteitä saa m-comien tuhoamisesta vaan pitää pysyä hengissä kunnes räjähtävät. Eli pelintekijöiden mielestä on siis parempi, että porukka istuu eikä uskalla käydä plänttimässä pommia :confused: Ei nyt mikään katastrofi minulle, mutta onhan tuo nyt taas jonkun diplomi-insinöörin loisto idea.

Itseasiassa huomasin sellaisen seikan, että asensin m-comiin pommin, mutta vihua rupes tulemaan sen verran etten pystynyt puolustamaan vaan kuolin. No pisteitä taas ropisi, mutta taulukolle eivät tietenkään menneet. Sitten eräs medic herätti mut henkiin, niin kokonaispisteistä lähti -30pts. Juuri ennen pommin pommin laittamista oli pisteitä 860pts ja seurasin kokoajan tuota taulukkoa, elvytyksen jälkeen olikin sitten 830pts.

Mikä idea on, että jos herätetään henkiin, niin menetät pisteitä? Onko tuohonkin muka jokin "järjellinen" selitys?

edit. Itseasiassa tässä jää aika paljonkin pisteitä rekisteröimättä nyt, kun olen jatkuvasti tarkkailut pisteiden kertymistä, niin ei niissä ole kyllä minkäänlaista tolkkua. Mitkään pisteet ei rekisteröidy, jos ne tulevat kuolemasi aikana. Eniten mietityttää, että mikä on se aikamääre, jolloin pisteet rekisteröityy sillä esim. jos saat kill assistin vielä hengissä ollessasi, mutta kuoletkin sekunnin päästä, niin se ei mene scoreboardille. Pitääkö tässä nyt sitten olla tyyliin 30sec hengissä ennen, kuin pisteet tallentuvat? Menee kyllä ihan epäloogisesti täysin miten sattuu.... Ja jos joku vinettää, että miksi noita tarvitsee tarkkailla, niin pelaappa jääkiekkoa ilman maalien laskemista.

edit2. Toinen paha mikä latistaa peliä on nuo ticketit. Ne ovat ihan ok, mutta ne pitäisi muuttaa siihen tyyliin, että jos vaikka tickettejä on 1 jäljellä, mutta pommit asennettu, niin peli saa jatkua kunnes se on purettu tai räjäytetty. Naurettavaa, kun käytännössä hyökkääjillä ei ole mitään mahdollisuuksia jos koko defenderiporukka on m-comilla m60-nyyppäilemässä, niin käytännössä peli on jo ohi ja ihan turha edes yrittää. Huonosti suunniteltu tuokin homma valitettavasti.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Tämähän oli tekijöiltä tarkoituksella tehty, ilmeisesti jottei pelit olisi kamikazehuoraajia täynnä tms.
On toi systeemi välillä vähän myös turhan "epäreilu" kun joskus teet kaiken työn tuhotaksesi tankin tai m-comin niin palkinnoksi saa vain hyvän mielen :rolleyes:
Kerran esim. islainnocentissa kun muut harjoittivat campfestia, niin kävin tuhoamassa ne molemmat ensimmäiset m-comit ja kuolin aina juuri sopivasti ennen niden tuhoutumista eli siitä kaikesta, kun olin ainut vähänkään aktiivinen pelaaja niin sain palkinnoksi vain huutavaa vääryyttä. :cool: Hyvä ruotsalaiset!

Pitää myös vetää omia sanoja takaisin ja sanoa, että kun on tottunut tuohon hc:hen niin ei normiin kyllä tee mieli enää palata. Se minimappi ja spottailu ei vaan enää innosta, sekä se että kun oma lempiase on pp-2000 jolla normissa saa tulittaa vähintään sen puoli lippaallista. Muutaman kerran on kyllä tullut vastaan ärsyttäviä oman puolen mediccejä jotka tappavat omia jossain spawni paikassa ja sen jälkeen herättävät henkiin, en tiedä saako siitä pisteitä, toivottavasti ei. Jos joku haluaa kaverilistalleen pelkkää hc:ta pelaavan tyypin niin lisätkää minut tai vastaavasti voisin minäkin lisätä joitakin sellaisia, siis jos joku haluaa. PSN= Perkuta

edit. Itseasiassa tässä jää aika paljonkin pisteitä rekisteröimättä nyt, kun olen jatkuvasti tarkkailut pisteiden kertymistä, niin ei niissä ole kyllä minkäänlaista tolkkua. Mitkään pisteet ei rekisteröidy, jos ne tulevat kuolemasi aikana. Eniten mietityttää, että mikä on se aikamääre, jolloin pisteet rekisteröityy sillä esim. jos saat kill assistin vielä hengissä ollessasi, mutta kuoletkin sekunnin päästä, niin se ei mene scoreboardille. Pitääkö tässä nyt sitten olla tyyliin 30sec hengissä ennen, kuin pisteet tallentuvat? Menee kyllä ihan epäloogisesti täysin miten sattuu.... Ja jos joku vinettää, että miksi noita tarvitsee tarkkailla, niin pelaappa jääkiekkoa ilman maalien laskemista.
Tämä on kyllä tämän systeemin typerin juttu. Tässä nykyisessä pisteiden kertymisessä mielestäni hölmöintä on se, että ne kaikki pisteet tulee siihen ruudullesi vaikka et niitä saisi, loogisinta olisi se että niitä pisteitä ei tulisi siihen näytille tai joko ne häviäisivät heti kun sinulla ei olisi mahdollisuutta niitä enää saada, silloin ei kenenkään tarvitsisi ihmetellä milloin niitä saa ja milloin ei.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

^^Noinhan se on.

Nyt loppui omalta osalta tämän bugip*skan pelaaminen ja samalla frag fx löytyy tätä nykyä roskiksesta nätisti tuhannessa osassa. Ei vain kestä hermot sitä, että näin hyvä peli on pilattu liian monella tapaa.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

...jos et vie tikettiä (eli sinut herätetään) saat myös ne pisteet?
Samankaltaisia huomioita on myös itsellä. Männäviikolla sain tuurila räjäytettyä kaksi tankkia kerralla ja samalla henki hangelle. Oman ryhmän ensiapumies (olisiko toiminut, jos olisi ollut muusta ryhmästä?) potkaisi hereille ja kaikki pisteet kertyivät taululle.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Tänään tuli kaikilla classella kaikki pisteet täyteen :cool:. Aikaa meni noin 50h. Vielläkin ilmenee netissä pieniä lagi ongelmia esim, nakkaa kranaatin ikkunasta, ikkuna särkyy jälkeenpäin :confused: .
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Ja jos joku vinettää, että miksi noita tarvitsee tarkkailla, niin pelaappa jääkiekkoa ilman maalien laskemista.
Sopivampi vertaus olisi, että kiekossa ei pidettäisi henkilökohtaista tulostaulua (+- tilastoa tms.). Kyllä ne maalit (tuhotut m-comit, tankit, vallatut liput...) silti lasketaan pelin lopputuloksessa, mutta henkilökohtainen tili ei välttämättä kartu.

En ottaisi asiasta sen suurempia paineita. Bugi tai ei, niin kyseessä ei missään nimessä maailmaa kaatava asia ole. Kun kaikki kamat on avattu (käy nopiaan), niin pisteitä tarvitaan vain leaderboardseilla etenemiseen. Toki mukavinta olisi, jos boardit muotoutuisivat reilusti, mutta sekin on turha toivo jo boostereiden ja muiden takia. Eli löysin rantein ja pisteistä liiemmin paineita ottamatta, niin peli maistuu kaikista parhaiten. Oman kokemuksen mukaan se aktiivinen ja uhkarohkea pelityylikin pisteissä palkitaan, vaikka sitten osa jäisikin saamatta. Ei ne puskaröllit siellä tilastojen kärjessä liikuu, vaan nimenomaan nämä hurjat, mutta paljon kuolevat kaverit.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Voi prkl kun ei tule tuota Distinguished weapon knowledge Insigniaa. Aivan kaikista aseista pronssia. Johtuuko tuo Garandista kun ei tule? Sille kun ei tappoja kerry.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Voi prkl kun ei tule tuota Distinguished weapon knowledge Insigniaa. Aivan kaikista aseista pronssia. Johtuuko tuo Garandista kun ei tule? Sille kun ei tappoja kerry.

Johtuu. Harmitti suuresti havaita asia kun kaikki aseet unlockattuna ensimmäisenä halusin juuri kyseisen insignian.. ja se on mahdotonta.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Sopivampi vertaus olisi, että kiekossa ei pidettäisi henkilökohtaista tulostaulua (+- tilastoa tms.). Kyllä ne maalit (tuhotut m-comit, tankit, vallatut liput...) silti lasketaan pelin lopputuloksessa, mutta henkilökohtainen tili ei välttämättä kartu.

En ottaisi asiasta sen suurempia paineita. Bugi tai ei, niin kyseessä ei missään nimessä maailmaa kaatava asia ole. Kun kaikki kamat on avattu (käy nopiaan), niin pisteitä tarvitaan vain leaderboardseilla etenemiseen. Toki mukavinta olisi, jos boardit muotoutuisivat reilusti, mutta sekin on turha toivo jo boostereiden ja muiden takia. Eli löysin rantein ja pisteistä liiemmin paineita ottamatta, niin peli maistuu kaikista parhaiten. Oman kokemuksen mukaan se aktiivinen ja uhkarohkea pelityylikin pisteissä palkitaan, vaikka sitten osa jäisikin saamatta. Ei ne puskaröllit siellä tilastojen kärjessä liikuu, vaan nimenomaan nämä hurjat, mutta paljon kuolevat kaverit.

Ehkä se on noinkin.

Kuten sanoin, että eihän se maailmaa kaada, mutta olishan se silti mukavaa jos ne pisteet kertyisi jotenkin loogisesti tai parhaimpana vaihtoehtona ne voisi sitten ottaa kokonaan pois ja keskittyä vain ja ainoastaan m-comeihin, niin kenelläkään ei jäisi mitään hampaankoloon. Kuitenkin jos pelintekijät ovat ympänneet ne noihin ja sisällyttäneet pinneihin esim. parhaiten pisteitä kerännyt squadi ym. saavutukset, niin silloinhan tavoitteena on niitä yrittää? Itse käytän tuota aktiivista ja uhkarohkeaa etenemistyyliä, kyllähän siinä kieltämättä tulee paljon takkiin +-0 tyyliin, mutta tuleepa niitä m-comeja eniten porukasta yleensä räjäytettyä onnistuneesti.

Eniten ehkä ottaa päähän nuo aiemmin mainitsemani ticketit jos pommit ovat huutamassa, todella surkeat hitboxit, M60-horoajat/puskaröllit johon haluaisin ainakin parannuksena, että 1 luokka per squadi ja muutenkin enemmän rekyyliä LMG-aseisiin, mystisesti katoavat rpg/granaatit ym.

Siinä omia mietteitä muuten hyvästä pelistä. Nyt on unlockattu kaikki luokat, melkein kaikki pinnit/saavutukset ja melkein kaikissa aseissa jonkinlainen tähti, hajotettu yksi ohjain ja nyt on aika pitää pieni hermoloma tämän parista.... jos pystyn :)

Johtuu. Harmitti suuresti havaita asia kun kaikki aseet unlockattuna ensimmäisenä halusin juuri kyseisen insignian.. ja se on mahdotonta.

Onkos tämä insignia nyt sitten pelkät aseet vai totaalisen kaikki eli esim. gadgeteistä savukarnaatti? Toisaalta jos se on pelkistä aseista, niin jo tuo tracer dart aiheuttaa sen bugin, ettei tuota voi saada.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Onkos tämä insignia nyt sitten pelkät aseet vai totaalisen kaikki eli esim. gadgeteistä savukarnaatti? Toisaalta jos se on pelkistä aseista, niin jo tuo tracer dart aiheuttaa sen bugin, ettei tuota voi saada.

Ei savukranaatista ja dartista voi saada tähteä vaikka bfbcs.com niin väittääkin. Pelin sisäisissä taulukoissa ei näy mitään tähti mahdollisuutta noille. Lisäksi tuolla on muitakin virheitä paljon verrattuna itse pelin taulukoihin (ainakin ajoneuvot pisti tähtineen silmään)

Niin ja tähän nyt perustu ihan vaan arvaukseen siitä missä oot joutunu harhaan johdetuks.
Tämä toimii mun mielest parhaiten jos haluu omia nippelitietoja ihmetellä.

Kyllä toi johtuu siitä Garandi/M1A1 bugista ettei tota tähti insigniaa voi saada.

Eilen huomasin itelläni et mul on saigasta pronssitähti vaikka en ole tilastojen mukaan muuta kun kantanut sitä puoltoist minuuttia mukana ilman tappoja???

En kuollakseni muista oonko hieronut tolla vai en...


Täältä löytyy statseja ja muuta sälää kittien ja mutkien käyttö- ja tapposuhteista. Onko yllätyksiä???
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

jos pelaamisen takia hajoitatte ohjaimia, suosittelen pleikkarin myymistä ja alatte harrastaa lavatansseja, kudontaa, sanaristikoita tai jotain muuta rauhoittavaa....
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Noi sniperit alkaa kyllä vituttaa, kun niitä on niin perkeleesti, varsinkin hardcorella. Ite tykkään kyl pelata reckonnerilla niiden mortareiden ja motionsencoreitten takia. Välis kyl tulee sorruttua sniputtamiseen kun menee hermot vastapuolen snipuihin.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Esim. HC peleissä helpottaa ampua haulikolla magnum luoteja hävyttömän pitkälle ja tarkasti kun ottaa röllin ja tähtää sillä kiikarilla sen pisteen vihun otsaan ja vaihtaa haulikkoon tai muuhun no scope aseeseen ja ampuu osumat vaikkei käytännössä oikein edes erota maalia.
Eli siitä kiikarista on muutakin apua kun pelkät mortar iskut!
:D
 
Ylös Bottom