Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä
Hyvä pointti muuten. Kyllähän tuossa BF1943 suunnittelussa ottivat tämän "spawnrapen" ratkaistavaksi. Ja kyllähän tuo nyt jollain tavalla onnistui (niiden lentotukialusten kannella). Kummastuttaa vaan kun tästä on niin monessa bäfässä jo puhuttu, että luulisi jotain kunnollisiakin ratkaisuja olevan.
Omasta mielestä kävisi esimerkiksi sillä tavalla, että puolustava puoli ei voisi tulla lähimaillekkaan sitä hyökkääjien aloitusta (lähellekkään siis, ettei rajamailla istu vastustajan joukkue sniper & medic ryhminä). Kun hyökkäävä joukkue saisi vallattua tukikohdan, niin puolustajille tulisi joku aika vetäytyä pois menetetystä basesta uuteen puolustusasemaan. Aivan samalla tavalla nykyään hyökkääjien on odotettava jonkun aikaa ennen kuin voidaan juosta uuden tukikohdan kimppuun (annetaan siis spawn aikaa puolustajille). Liekkö sitten joteankin liian monimutkaista pienentää menetettyjen tukikohtien välissä tuota puoliustajien pelialuetta?
Todella huono idea. Hyökkääjilla on kuitenkin tankit ja uav:t alueella. Itse käyn aina puukottamassa uav-kämppäjän pois pelistä ja tuhoamassa/varastamassa ajoneuvot. Muutenkin olisi erittäin typerää jos et pääse hyökkäämään puolustajana vastustajan selästä. Onko se nyt sitten hienoa, kun nämä amatöörit sitten istuu kallioilla snipereiden kanssa. Islassahan tämä ongelma on ensimmäisessä parissa, mutta kyllä itse ainakin saan helposti tapettua kaikki telttailijat kalliolta.
Mulle on ihan sama tuleeko tappoja vai ei... Päätehtävä mulla on ainakin ottaa uav pois, varastaa tankit tai traceroida ne ja tiputtaa amatöörit, jotka eivät tiedä mitä recon tarkoittaa. Sitäpaitsi hyökkääjät voi ihan vapaasti valita mihin spawnaa, joten turha itkua tihrustaa.
Suurin ongelma on Medic-luokka sillä oikein pelattuna sitä ei voita mikään varsinkin tuon spawni-suojan ansiosta. Koko tiimi hyökkääjiä medicceinä ja kokoajan herättelemässä porukkaa henkiin= Battlefaild Camp Company
Se mikä itseä tässä pelissä raivostuttaa on tuo servujen arpominen. Aloitan rushit aina Arica Harbourista ja ehkä 100:sta pelistä 150 peliä joutuu pelaamaan Defenderinä ja yleensä sekin alkaa puolivälistä peliä plus siihen päälle se, että hyökkääjät on ylivoimaisia ja puolustajina suurinosa amatöörejä. Jos sen yhden kerran pääset Aricaan hyökkääjäksi, niin yleensä se on toiseksi viimeinen tai viimeinen m-com pari johon pääsee. Omasta mielestä Arica on helposti paras kenttä ja todella turhauttavaa on se, että Ea:n paskaservut arpoo tuolla tapaa. Tai laittaisivat nyt ainakin optioksi, että haluaako hyökkääjäksi vai puolustajaksi pelivalikkoon.
Minusta sniperit on helpoin tappaa koko pelissä. Ne ei liiku joten ne pysyy paikalla. joss snipereita on monta nii niitä voi olla useampia samassa paikassa. eli sun pitää vaan keksiä miten ja kiertää kentän reunoja pitkin niiden taakse. mulle on tuli tässä perjantaina helpot 9 tappoa kun kiersin kentän reunoja pari kertaa, koska ne sniperit on yleenwä nii tyhmiä etteivät ne tarkista omaa ympäristöä .
Todellakin näin. Yleensä Mortar-iskut ovat myös hyödyksi. Itsekin tosiaan menen aina kentän laidoilta snipereiden selkään. Jokainen kenttä on sen verran luissa ja ytimissä, että tiedän mihin porukka poikkeuksetta hakeutuu. Myös, kun menetetään m-comit, niin en lähde aivan heti takaisin vaan jään odottamaan ja hyökin istujien selustaan. Jos mä taas haluan telttailla ja grillailla makkaraa, niin mikäs sen helpompaa, kuin sytyttää nuotio ja laittaa motion sensor soimaan taustalle ja siteen vain +450 marksman headshotteja
Ihmetyttää, että miksä 99,8% snipereistä on niin tyhmiä, että eivät käytä motion sensoreita lainkaan vaikka nuo ovat ehkä pelin paras optio.
Kyllä tuosta videosta ainakin näkee, miten päin prsettä on hitboksit yleensä näissä BC2:sen nettimatseissa Kaveri sihtaa puoli metriä ohitte ja vihu kaatuu silti - tuo on perin ärsyttävää omalla kohdalla. Onneksi välillä on hitbox-jumalat omallakin puolella..
Tai sitten vedät M95:llä puolesta metristä päähän, niin mitään ei tapahdukkaan ja vihollinen puukottaa sut kuoliaaksi. Tai sitten ammut lippaalisen an-94:lla vastustajaa eikä vastustajalla yhtään damagea.