Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield Bad Company 2 - keskustelu pelistä

Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Tämä esimerkki nyt on varsin harmiton ja ei jaa pelaajakuntaa enään samalla tavalla. Meistä monet käsittävät glitsaamisen kuitenkin paljon pidemmälle vietynä kusetuksen muotona. Siellä juostaan maan alla, ollaan seinien sisällä tai liidetään varpusparvena taivaalla. Nämä tälläiset glitsijaakot vievät virran muihin peleihin ja tarina saa pisteensä ennenaikaisesti.

No tässäkin tapauksessa suurimmassa roolissa ja vastuussa on tietenkin pelintekijät. Ja pelaajakadon jos minkä luulisi heille olevan sen suurimman motivaattorin korjata noita.

Monenlainen hakkerointi, koodiin huijausohjelmat jne saattavat, maasta riippeun, olla lisenssisopimusten rikkomista ja sitä kautta lain vastaista toimintaa tai jo ihan suoraan lain vastaista toimintaa. Tätä en minäkään hyväksy, joskin tietenkin jonkinlaisia tulkintaogelmia voi syntyä tietysti. Raja menee jossakin sellaisessa karkeasti, että aidan pätkän puukottaminen on sallittua, mutta apuohjelman avulla seinän sisään meno ei.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Kannattaa myös muistaa että näiden virheiden hyväksikäytössä on vaaransa. Voi olla että huomaa kanssapelaajia tarpeeksi ärsytyttyään ettei tili enää toimikkaan...
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Oli eilen illalla niin järkyttävää lagia ajoittain että oksat pois.

Liikkuminen oli vaihtelevasti kuin tervassa juoksua tai jäällä liukastelua, warppaili seinien läpi kulkiessaan, ovista sisään pääseminen oli välillä lähes mahdotonta. Ja hupaisia efektejä kun ammuttu vihu juoksee vielä pari-kolme sekkaa siksakkia iloisesti ennen tipahtamista, vaikka ajat sitten ruutuun läsähti jo pisteet taposta.

Nauroin itseni kipeäksi erään pariskunnan puukkohippaa seuratessani - kumpikaan ei kertakaikkiaan osunut puukolla toiseen, vaan kiertelivät toisiaan kuin kissat kuumaa maitoa...

Komppaan! Peli lagitteli muutamaan otteeseen niin pahasti että oli pakko välillä sulkee kokonaan. Muutamat headshotit meni vihulaisesta läpi ilman damagea ja sen jälkeen tulikin jo luotisadetta omaan kehoon, kiva kiitti hei!
Taidettiin meki muutama erä eilen ottaa samassa tiimissä :p Mikkiä en viitsiny kaivaa esiin kun lapsi on kipeenä. Tuskin manaus lageista headsetillä ois sitä yhtään paremmin unettanu...

:confused:
Mites löytyiskö keneltäkään apuvaa tuohon veteraani asiaan? Ongelmana EA:lle aikoinaan annettu meiliosoite ei ole enää käytössä ja sitä myöden salasana hukassa... Ei siis mahdollisuutta kirjautus sisään.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Mikäköhän ***** nyt on :confused:

Käynnistin pleikan ja yritin käynnistää BC 2:en niin pleikka tilttasi joku 4-5 kertaa peräkkäin.

Sitten kun vihdoinkin sain itse pelin käyntiin, niin nyt peli tilttaa, siihen kun ei löydy yhtään servuja. Tottelee kuitenkin näppäimiä, mutta "Loading-teksti" pysyy vaikka loputtomiin...
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Siis onko aitojen puukkotaminen jonkun mielestä jotenkin väärin? Olen mennyt aidoista läpi tarvittaessa puukottamalla alusta lähtien enkä ole edes arvannut, että siinä saattaisi olla jotain moraalisesti kyseenalaista. Kyllähän sitä aidoista mennään läpi elävässäkin elämässä, ei ehkä niin ripeästi tosin.

Taloja ei ole kyllä tullut edes mieleen ruveta puukottamaan. Enkä kyllä näe mitä hyötyä siitä on jos saman ajan voi käyttää vastustajien teurastamiseen.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Mulla on nyt maanantai olo, eikä koneet meinaa käynnistyä millään. Pahoitteluni.
Ymmärrän kyllä että talon puukotus on glitsi ja onhan se anuksesta käyttää hyväkseen tämmöisiä keinoja! Mutta onko jengi tääl oikeesti sitä mieltä ettei puolustuskyvyttömiä aitoja saa puukottaa?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Samaa ihmettelin tossa kuin pari edellistä. Joillakin on nyt mennyt se ohi, että aitojen puukotus kuuluu peliin ja talojen romahdutus puukolla ei. Ei se nyt haittaa, ettei ole realistista jotain puuovea tai aitaa yhdellä puukon sipaisulla hajottaa. Se betoniseinän puukotus on ongelma.

Tää on kyllä jännä peli. Joskus täyttä kuraa ja joskus tosi mukavaa. Riippuu niin paljon porukasta, että onko pelaaminen kivaa ja viihdyttävää vai pään hakkaamista seinään ja raivostuttavaa.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Meneekö se talo nurin pelkästään tuosta puukosta. Tossahan se talo oli aika säleinä ja puukko oli viimeinen niitti?

Jos menee niin kiitti vinkistä. Oli bugi tai ei niin jos tuo on nopein tapa tuhota se talo niin kannattaahan sitä käyttää. Kun se on kaikille tiedossa on tilanne kaikille sama eikä siitä nyt voi ketään vihata. Tietääpähän tappaa kaikki moramiehet jotka sinne talon taakse kiertää..
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Kyllä, kyseessä on Puolustuskyvyttömien Aitojen Pelastusrintama PAP! :D

Ei vaan kyse on pienestä hassusta huomiosta: http://www.konsolifin.net/bbs/yleis...tion-3-keskustelu-pelista-37.html#post1064543

Glitsivideoiden postaaminen yleisesti ilmeisen paheksuttavaa, mutta tässä tapauksessa ei varmaan kovin suurta vahinkoa tehdä.

Aidat ovat aina niin lähellä sydäntäni. Pahoittelen jos glitsivideon postaaminen oli vikatikki. Laitoin sen spoilerin taakse mutta kyseessähän oli jo pitkään tiedossa ollut glitsi josta mainittiin aiemmin jo näilläkin foorumeilla joten en kokenut sitä pahaksi asiaksi.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Kyllä, kyseessä on Puolustuskyvyttömien Aitojen Pelastusrintama PAP! :D

Ei vaan kyse on pienestä hassusta huomiosta: http://www.konsolifin.net/bbs/yleis...tion-3-keskustelu-pelista-37.html#post1064543

Glitsivideoiden postaaminen yleisesti ilmeisen paheksuttavaa, mutta tässä tapauksessa ei varmaan kovin suurta vahinkoa tehdä.

L337 H4x0Rz!!1 Kylläpä rupesi puukkokäsi syyhyämään!!:p

Jos joku haluaa tuon M-Comin tuolla tavalla tuhota ja tuntea itsensä voittajaksi, niin minun puolestani antaa palaa vaan. Tuota tuota karttaa ei ole ikinä hävitty/voitettu sen vuoksi että tuo nimenomainen M-Comi olisi jäänyt tuhoamatta. Se sama jamppa, jonka posket punottaa voiton tunteesta tuon tehtyään, todennäkösesti seisoo loppumatsin peukku perseessä miettien, että koskakohan juutuupiin tulee lisää glitsausvideoita.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Käyttäähän pelaajat joka pelissä ns. glitchiä. Ei tartte, kun liikkua kyykyssä, niin välttää ainakin 50% luodeista. Pelin nettikoodi kun ei tunnu nappaavan osumia kovin helposti siinä. Sama "glitchi" on ollut niin kauan bf-peleissä, kun vaan muistan. Yksi aidan puukotus siinä ei paljoa paina. Vahtikaa sitä aitaa, jos se niin tärkeetä on. Sitä ei pysty ainakaan 40mm kranaatilla, peruskranaatilla, aseella eikä muulla rikkomaan, joten puukko taitaa olla ainoa keino. Jos joku pääsee puolustuslinjan läpi ja ehtii avoimella paikalla puukottamaan 1-2 kertaa (en oo puukkoa siihen kokeillut, niin en tiedä voiko molemmat siitä rikkoa yhdellä iskulla), niin kyllä se ansaitsee sen sitten. Ja jos kukaan ei sitä niin riko, niin kyllä sieltä sitä 40mm kranaattia, veneen kranaatinheitintä, tankkia ja sinkoa tulee niin paljon, ettei se A siinä jää ainakaan rikkomatta.

Ihan btw. asenteella, tänään oli paluu betaan tai kanssapelaajat ovat oppineet käyttämään Voimaa. Aricassa mountatulla singolla tuli ammuttua tankkeja, mutta jokainen tankki tuntui hylkivän sitä. Ainoat osumat tuli, kun tankki oli sopivassa linjassa toiseen ja "kimmotti" sen sitä päin.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Ilmeisestikin tässä tarkoitettiin tuota kyseistä glitchiä, jossa juurikin puukottamalla talon seinustalla olevan AIDAN talo romahtaa. Eli ei normaalia aitojen rikkomista.

Tuossa kyllä luulisi asiaan vaikuttavan, että talohan on jo romahtamispisteessä valmiiksi.
Tuskinpa ehjää taloa/aitaa puukottamalla romahtamista tapahtuu.

Talo räjähtää ihan ehyenekäin. Väliä ei ole myöskään puukottaako sitä puolustaja vai hyökkääjä.

DICE:n virallisella "things noted" -listalla asia on tietenkin luvattu jo korjata.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Tämä ketju alkaa menemään jo osittain offtopic -puolelle. Pelaajien moraalivalinnoista näemmä keskustellaan yleisestikkin, mutta kun täällä ketjussa olisi tarkoitus keskustella pelistä.

Muistutan, että jokainen pelaa niinkuin haluaa ja jokainen saa olla kyseisestä pelityylistä jotain mieltä. Mutta jos haluaa pelata ryhmässä jolla on jonkinlaista moraalia olla käyttämättä keinotekoisia välineitä voittoon tai statsien paranteluun, on myös itse pelattava kuten ryhmä pelaa. Miksikö? Siksi, että ryhmä jaksaisi pelata kanssasi. Me täällä KonsoliFIN -foorumilla muodostetaan myös ryhmiä ja moraalikäsityksiä siitä, mikä on verkkopeleissä väärin. Emme rankaise pelaajia jotka glitchaavat tai vastaavaa, mutta moisten pelaajien voi olla vaikeaa löytää täältä peliseuraa. Ja glitcheillä tunaroimisesta on turha tulla tänne sankaritarinoita jakelemaan sillä KonsoliFIN kannattaa reilua peliä myös verkkopelaamisen saralla. Jokainen muodostakoon oman mielipiteensä asioista, mutta yhdessä pelataessa on meidän jokaisen velvollisuus ottaa huomioon myös kanssapelaajien ajatukset.

On ihan OK keskustella näistä asioista ja muodostaa niistä yhteisiä käsityksiä jotka luovat pohjan niille mukaville verkkopelihetkille hyvässä seurassa. Mutta juttu alkaa menemään vähän liikaa yleiselle tasolle. Palataanpas takaisin tämän pelin pariin.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Valvojan kehoituksesta siirryn asiasta neljänteen nyt kun on vauhtiin päästy.

Oman pelikokemukseni "pilaavat" nuo pinnit ja insigniat:D Tunnen pakottavaa tarvetta pelata joskus sellaisella pelityylillä mitä ei haluaisi, että saisi jonkun pikseliläpyskän millä ei ole mitään merkitystä. Odotan jo kammolla sitä aikaa, kun hankimatta on enää mortar-tappo läpyskä:rolleyes: Se on kumma, että kun tuollaiset tavoitteet on peliin laitettu, niin pakko ne on saavuttaa vaikka ei jaksaisi muuten mortaria käytelläkään.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Sitten aivan asiaakin tänne keskusteluun.
En ole saanut Bad Company 2 pelistä veteran tunnusta , vaikka olen rekistöröinyt pelin.
En ymmärrä mikä on pielessä?
Ekasta Bad Comany pelistä olen saanut ja tämän olen myös rekistöröinyt.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Itse tulee yleensä pelattua omalla kaveriporukalla, mutta ne harvat kerrat kun pelaa yksin on alkanut myös peli sujumaan. Yleensä tiimistä löytyy ne muutamat tyypit jotka oikeasti yrittää, ja se riittää voittoon. Loistava peli kaikenkaikkiaan, onneksi vaihdoin Codin tähän, ei ole enää nuke, elevator yms. heppuja jotka nostavat verenpaineen taivaisiin. Tuo aita-glitchi on todella pientä niihin verrattuna mielestäni...

Ainut mikä saa tässä pelissä paineen päässä nousemaan on röllit. Ei herranjestas jos joukkueessa on 12 pelaajaa, ja niistä on 8 ihmistä istumassa jossain ihan ihme nurkissa kaukana M-Com pisteistä niin eihän siitä tule kuin paha mieli. Mikä ihme saa ihmisen istumaan jossain kannonnokassa 10min liikkumatta mihinkään? Ei tuolla tyylillä saa edes tappoja/pisteitä hyvin....
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Mikä ihme saa ihmisen istumaan jossain kannonnokassa 10min liikkumatta mihinkään? Ei tuolla tyylillä saa edes tappoja/pisteitä hyvin....

Huono itsetunto/kd-ration ylläpito? Jotkut vaan kokevat selvästi helpommaksi olla kuolematta, kuin tehdä hommansa etulinjassa. On tosin tullut todistettua _todella_ usein, että kyllä assault-miehiäkin istuu 5 metrin päässä viritetystä pommista nurkan takana, eivätkä vaivaudu purkamaan pelätessään että kuolevat.

Tuossa vaiheessa kun röllipukuisia alkaa olla enemmän kuin 1 per 4 hengen tiimi, kannattaa vaihtaa serveriä, vaikka sitten useampaan kertaan.

Itse tykkään kyllä snipun hommasta, mutta vähän eri periaatteilla (mm. spottaaminen ja virityksen suojaus + tankkien tuhoaminen on lähellä sydäntä). Mutta ei tuossa hommassa tosiaan pisteille pääse ja k/d ratio ei kasvata omaa itsetuntoa kyllä mihinkään, korkeintaan realistisemmassa classissa. Tosin eilen tais tulla kfinin porukan kanssa omat pohjat tuon suhteen, kun oli niin paska vastapuolen tiimi. Pelasin mediccinä/engineerinä koko ajan. Jos en ihan väärin muista, niin 53/13 tai jotain. :) Punapiste + pp2000/m60:lla mentiin attackerina.

Nyt on pari yövuoroa, niin ei pääse mättämään tavoistani poiketen pariin vrk:een. Millonkas se "uusi" rush-mappi oli tarkoitus julkaista?
 
Ylös Bottom