Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield Bad Company 2 - keskustelu pelistä

Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Testailin huvikseni äsken M95+Red Dot+Magnum Ammo, niin voi luoja kuinka paljon jäi rekisteröimättä osumia. Oli hieman wtf olo, kun ammuin lämäriä noin metrin päästä ylävartaloon, eikä hän tippunut
Metrin päästä on tietysti metrin päästä, mutta usein voi olla kyse siitä, että pati yksinkertaisesti ei mene sinne minne tähtää. Noi pulttilukot ovat pirun epätarkkoja liikkeessä, eikä punapisteen lättääminen muuta tätä seikkaa mihinkään. Ei niillä voi käytännössä ampua kuin paikaltaan.


Sinänsä tuo päivitys on todella huono jos kyseessä on vain mitä tuossa listassa on eli pelkkiä increase/decrease. Toki on hyvä, että saadaan Lämäri-noobit pois, mutta entä itse pelin bugit?
Tuo oli vain lista muokatusta asebalanssista. Muu pätsi on sitten asia erikseen. Mm. Islan aita-glitchi on pc:llä jo korjattu.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

- Lippaiden vaihto on jotain älyttömän hidasta. Sen mitä tässä pelissä vaihdetaan yksi lipas, olisi oikeassa elämässä jo kolme lipasta vaihdettu sekä naamariin vedetty kahvit ja berliininmunkit.

Ai vaihdat lippaan ja tasaat jäljelle jääneet patruunat niin, että vasta viimeinen lipas on vajaa? Right... :D
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Hyvänä päivityksenä pidän tota tracerin nopeuden nostoa ja AA-tykkien tehojen lisäystä. Ehkäpä loppuis se Hindinkin ylivoima.

Muuto hyvä mutta eihä tos Hind kentäs ole edes AA-tykkiä :(
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Ai vaihdat lippaan ja tasaat jäljelle jääneet patruunat niin, että vasta viimeinen lipas on vajaa? Right... :D

Eh? Sulla on tetsarissa vaikkapa 3 lipasta, jotka ovat täynnä ammuksia. Vanha lipas kuluu loppuun, niin tilalle vaihdat täysinäisen lippaan. Mitä ihmeen jäljelle jääneiden tasausta? Ihan älytön toi sun kommentti :D

Metrin päästä on tietysti metrin päästä, mutta usein voi olla kyse siitä, että pati yksinkertaisesti ei mene sinne minne tähtää. Noi pulttilukot ovat pirun epätarkkoja liikkeessä, eikä punapisteen lättääminen muuta tätä seikkaa mihinkään. Ei niillä voi käytännössä ampua kuin paikaltaan.


Niin en tiedä, mutta jos seison aseen mitan verran vihollisesta paikoillaan ja ammun M95+Magnum+Red Dot ylävartaloon, niin viholliselle jää 100%, niin eiköhän vika ole tässä kuuluisassa hitboxissa, joka on vaivannut kaikkia Battlefieldejä kautta aikain.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Eh? Sulla on tetsarissa vaikkapa 3 lipasta, jotka ovat täynnä ammuksia. Vanha lipas kuluu loppuun, niin tilalle vaihdat täysinäisen lippaan. Mitä ihmeen jäljelle jääneiden tasausta? Ihan älytön toi sun kommentti :D
Rautalangasta väännettynä:
Ammut lippaalla (1) 10 laukausta. Lippaaseen jää 20.
Ammut lippaalla (2) 25 laukausta. Lippaaseen jää siis 5.
Ammut lippaan (3) tyhjäksi.
Lopputulos: Viimeisen latauskerran jälkeen lippaassasi on 25 laukausta. Sotilas siis jossain välissä taianomaisesti siirsi 5 luotia (2):sta (1):een.

Battlefield 2: ssa ladatessasi menetit kaikki lippaassa jäljellä olevat laukaukset. :cool:
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Monesti olen itsekin huomannut että osumat jää rekisteröimättä, aseesta riippumatta.

Tulevasta päivityksestä yksi todella hyvä korjaus on tuo M60:n tehon laskeminen. Alkavat lääkintämiehet käyttämään muitakin aseita.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Monesti olen itsekin huomannut että osumat jää rekisteröimättä, aseesta riippumatta.

Tulevasta päivityksestä yksi todella hyvä korjaus on tuo M60:n tehon laskeminen. Alkavat lääkintämiehet käyttämään muitakin aseita.

Pitäis muitakin medicin aseiden tehoja laskea tai vaihtoehtoisesti ettet voi kantaa kaikkea arsenaalia kerralla. Medicin aseisiin enemmän raskautta ja enemmän rekyyliä, sillä ne ovat ylivoimaisesti parhaimpia aseita. Suurinosa pelaajista laittaa vain silmät kiinni ja antaa mennä ja pelaa ainoastaan mediccinä, koska muissa luokissa on pienemmät lippaat ja vaikeampia osua.
Sinänsä mediciin pitäis tehdä jotain ja äkkiä.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Ei kyllä ymmärrä miksei tässä oo servulistoja, vituttaa ku joutuu kerta toisensa jälkeen samalla lagiselle servulle joka on täynä snipereitä, eikä aamusta löydä peliseuraa kun kaikki pelaajat on ripoteltu sinne tänne, ettei vaan millään servulla olis enempää kun 4-5 pelaajaa.

Olis vaan pitäny muistella aijempia battlefieldejä ennenku tämän tilasin.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Oi oi, hienolta näyttää omiin silmiini tuo päivityslista (vaikka M60:llä yleensä pelaankin). Ainakin omaan mieleen peli parantuu varmasti ja paljon.


1. Erittäin pahat hitbox ongelmat, toisilla aseilla pahempi, kuin toisilla

2.Rajoitettu erä luokkia eli yksi luokka per squadi

3.Carl Gustav-huoraajille vaikeammaksi ampuminen

4.Pistelaskusysteemin bugit kuntoon

1. Ei ole varmaan helppo yhtäkkiä koodailla tuohon päivitystä?
2. Niin kiistelty asia että. Itse kannattaisin tätä systeemiä kylläkin, mutta satavarmasti miljoona jantteria alkaisi itkemään kun ei voi olla mitä haluaa...
3. Tähänhän tuli pieni parannus : Reduced the lethal blast range of the 40mm grenade and M2CG to highlight their role as a secondary weapon against infantry.
4. Ainut asia mikä itseäni vaivaa tässä pelissä. Tulisi edes jotain logiikkaa tuohon touhuun koska pisteet rapsahtaa tilille ja koska ei.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

4. Ainut asia mikä itseäni vaivaa tässä pelissä. Tulisi edes jotain logiikkaa tuohon touhuun koska pisteet rapsahtaa tilille ja koska ei.

Logiikka on suhteellisen yksinkertainen; Pisteet jotka tienaat hengissä kolisee tilille, kun taas pisteet, jotka tulee näytölle kun olet kuollut ei kolise minnekkään.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Logiikka on suhteellisen yksinkertainen; Pisteet jotka tienaat hengissä kolisee tilille, kun taas pisteet, jotka tulee näytölle kun olet kuollut ei kolise minnekkään.

Hölmö logiikka kylläkin. Koska käy myös niin, että vaikka olet hengissä ja pisteet ropisevat näytöllä, mutta samassa kuoletkin, niin pisteet eivät keräännykkään. Parempi olis sitten vaan ottaa pisteet kokonaan pois käytöstä ja päämäränä vain tehdä tietyt asiat, paras voittakoon ja ei tulosliuskoja. Luulisi nyt, että jos onnistuneesti saat tuhottua m-comin, niin siitä myös palkittaisiin, mutta ei. Ei pisteitä voi millään saada jos asennat pommin ja sun päälle tulee 10vs1 porukka, niin se on kuolema ja menetyt pisteet.

Edelleen ei se maailma kaada vaikka ei saa pisteitä, mutta kyllä se nyt jotenkin vain pistää sylettämään jos olet asentanut pommin, tuhonnut tankin, tappanut pari vihollista m-comilta, heittänyt motion sensorit ja sitten joku puskarölli ampuu sut kentän toiselta puolelta ja lopputuloksena on jotakuinkin 0 pistettä taululla.

En tiedä mitä joku puheli kamikazeista, mutta onko se nyt sitten parempi, että porukka istuu nuotion ääressä puhuen henkeviä mikrofonin välityksellä ja peläten virtuaalikuolemaa?


edit. Tähän peliin kyl vois lisätä yhden luokan lisää. Joku muurari kuulostais ihan hyvältä ja aseiks vaikka muurauslaastia, betonimylly ja paketti tiiliä. Olisi mukavaa korjailla noita taloja tuossa sodan lomassa, kun on vähän haperosti rakennettu nuo perustukset. Meinaa jokainen peli päättyä nykyään siihen, että 2-3 tankki-whorea tulittaa rakennukset hetkessä alas ja loput räiskii sitten LMG:llä ihan mihin sattuu. Toinen olis tietenkin muuttohaukat eli tällöin olisi käytössä pakettiauto ja m-comin voisi siirtää esimerkiksi Nelson Baysta Arica Harboriin.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Itellä ainaki väliin ottaa noi pisteet vaikka heittäiski lusikan nurkkaan, väliin taas ei.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Blaa blaa blaa...

Miten sä jaksat pelaa kun sul on noin ankeet???

Kerroit kuinka SÄ olet aina yksin sitä M-comia tuhoon.
Miksi ihmeessä??? Tääl on foorumi täynnä peli-seuraa. Ei mun ainakaan tartte yksin niitä tuhota...

edit.
Itellä ainaki väliin ottaa noi pisteet vaikka heittäiski lusikan nurkkaan, väliin taas ei.

Musta ne pisteet kirjautuu jotka kerkee tulla siihen ruudulle ennen kuolemaa.

Esim. Virität M-comin ja tapat pari äijää M-comille, kolmas vie sut juuri ennen räjähdystä.
Pisteitä ropisee ruudulle kuvitellusti: 50+10+30+50+10+30+(tässä lähti henki)20+100=300

Ruudulla näkyy että pongoja olis tullu 300 mutta scoreboardilla niitä onkin vain 180!
En lyö päätäni pantiks mut näin se mielestäni toimii...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Aika haasteellisia ne matsit missä valta-osa on yli 20 arvoisia pelaajia. Itse olen tasolla 5.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Vinkumista ja valitusta...

Pakko offtopicin uhallakin kysyä, että miksi pelaat, kun kerran noin ahdistaa? Ihan sama itku oli aikanaan MW2:n ketjussa ja nyt sitten täällä. Siis eihän kumpikaan näistä peleistä täydellisiä ole, mutta vikoineenkin Bad Company 2 on erinomaista nettiräiskintää, jota pelaa ilokseen. Välillä tietenkin harmittaa, kun osuma ei rekisteröidy tai joku pistesaalis jää saamatta, mutta ei näitä pelejä pelata vain tilastojen takia.

Jos oikeasti noin paljon nämä pelit ahdistavat, että jokaisen pelisession jälkeen pitää tulla foorumille huutamaan ja valittamaan, niin kannattaa ehkä vaihtaa peliä? Tai ainakin se jatkuva itkeminen jättää? Älä ymmärrä väärin, ongelmakohdista saa toki sanoa ja pitääkin, mutta sama itku päivästä toiseen alkaa ottaa päähän...
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Mediccien aseiden teho(paitsi m60) on mielestäni oikeassa suhteessa muihin kitteihin verrattuna, koska medicillä ei ole mitään muuta "tappoasetta" kuin perusase, pistooli, kranaatit ja puukko. Kun taas esim. Assaultilla on nuo kivääri kranaatit ja c4, engineerillä miinat/sinko ja reconilla mortar tai c4. Tietenkin defiblilaattorilla(?) pystyy tappamaan mutta ainoastaan aivan vieressä ja hätätilanteessa.

Kävi muuten hauska juttu tänään:
Kenttä oli arica harbour ja hyökättiin. Oltiin menossa 4. Paikkaan. Hyppäsin veteen ja aikosin uida sinne toiselle puolelle. Kesken uinti matkan tuli vastustaja vastaan, mutta kumpikaan ei voinut tehdä mitään. Sitten tulikin kauhea uintikilpailu portaille ja voitin(!) ja vastustaja sai maistaa lyijyä.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Mediccien aseiden teho(paitsi m60) on mielestäni oikeassa suhteessa muihin kitteihin verrattuna, koska medicillä ei ole mitään muuta "tappoasetta" kuin perusase, pistooli, kranaatit ja puukko. Kun taas esim. Assaultilla on nuo kivääri kranaatit ja c4, engineerillä miinat/sinko ja reconilla mortar tai c4. Tietenkin defiblilaattorilla(?) pystyy tappamaan mutta ainoastaan aivan vieressä ja hätätilanteessa.

Medikillä on defibit joilla voi nostaa kaverin takaisin viereen, ja jos kaveri oli assaultti on medikillä siis 2x perusase, 2x pistooli, 2x kranaatit ja 2x puukko, tämän lisäksi vielä assault-herran tarjoamat kiväärikranaatit tai c4 ja loputtomat ammukset. Jos en tätä enempää jatka. Tarve vain sanoa, ettei medicin KUULU OLLA YHTÄ TAPPAVA kuin muiden klassien. Päätarkoitus on tulituki + revive + heal.

Musta ne pisteet kirjautuu jotka kerkee tulla siihen ruudulle ennen kuolemaa.

Näinhän se on, tutkimusta en suuremmin ole tehnyt interwebin maailmassa, mutta näin asian käsitin kun sitä omatoimisesti tutkin. Ja tosiaan, jos esim plänttäät miinan ja tankki ajaa siihen kun olet kuollut, et saa pisteitä. Ja se ratkaiseva hetki on juuri se jolloin + XY pistemäärä lävähtää taulullesi, eli spawnaat juuri tankin ajettua miinasi yli, saatat saada esim vain toisesta tankin kuskeista pisteet.

Parempi olis sitten vaan ottaa pisteet kokonaan pois käytöstä ja päämäränä vain tehdä tietyt asiat, paras voittakoon ja ei tulosliuskoja. Luulisi nyt, että jos onnistuneesti saat tuhottua m-comin, niin siitä myös palkittaisiin, mutta ei. Ei pisteitä voi millään saada jos asennat pommin ja sun päälle tulee 10vs1 porukka, niin se on kuolema ja menetyt pisteet.

Kokeileppa moista, ota assultille vaikka Garandi, ennen kuin asennat pommin laitat laatikon päälle kaksi, ja läheisille oviaukoille kaksi C4:sta, tämän jälkeen plänttäät ja juokset sinne minne sun päälle ei tule 10v1 porukkaa. Jos tunnet sisimmässäsi kylmän viiman, räjäytät pommisi, jos kukaan ei kuole niin ainakin laatikko otti damagea. Explosive expertillä, oliko 6 vai 9 C4 riittää tuhoamaan M-Comin ?


Yksi asia vaivaa vielä: En ymmärrä miksi noista hitboxeista yms. jaksetaan lainkaan itkeä - HEI - jos sinä ammut kaveria päähän eikä osumat rekisteröidy, eikö ole aika luonnollista ajatella että kun hän ampuu sinua päähän eivät myöskään nuo ammukset koppaan kolahda. Eli asia on +- 0. Jos sitten kuolet kun toinen ei ampunutkaan päähän niin ehkä sinunkaan ei kannata ampua päähän. Muutenkin paras paikka tähdätä on ylätorso / kaula, ei naama. Ja omalla pelikokemuksellani voin taata etten ole yhtään kertaan itkenyt hitboxien takia kyseisellä osuma-alueella.

edit: 6x C4 = yksi repaleinen M-Com.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Paljon on ollut noista hitbokseista puhetta mutta, mikäs selittää sen että tossa pelaillessa ammuin rpg:llä vastustajaa joka vielä seisoi seinän vieressä. No eihän siltä henki lähtenyt ja tästä turhautuneena päätin että nyt toiselta lähtee henki ja kuinka ollakkaan se olin minä joka kuolin. Killcamissa sitten näkyi että kyseisellä kaverilla oli 0%healttia jäljellä ja rpg osumasta oli kuitenkin jo reilu puoli minuuttia. Enkä siis osunut häneen tuon rpg:n jälkeen.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Paljon on ollut noista hitbokseista puhetta mutta, mikäs selittää sen että tossa pelaillessa ammuin rpg:llä vastustajaa joka vielä seisoi seinän vieressä. No eihän siltä henki lähtenyt ja tästä turhautuneena päätin että nyt toiselta lähtee henki ja kuinka ollakkaan se olin minä joka kuolin. Killcamissa sitten näkyi että kyseisellä kaverilla oli 0%healttia jäljellä ja rpg osumasta oli kuitenkin jo reilu puoli minuuttia. Enkä siis osunut häneen tuon rpg:n jälkeen.

Kaveri on ampunut sinut kuoliaaksi, jonka jälkeen menee pieni hetki kunnes näet killcamin. Tässä kaatumisen ja killcamin välissä joku/jokin on tappanut vihulaisen, jolloin sulla näkyy että vihollisen Health on 0.

Ei ainakaan itseäni nuo hitboxit pahemmin haittaa, sama sen on kaikille kuten joku jo mainitsikin...
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Joskus käy niin tuon 0% healthin kanssa tosiaan, että vastustaja jatkaa matkaansa ja sitä ei ole kukaan muu käynyt ampussa, kuin sinä. Samaan olen törmännyt useita kertoja ja samaa ovat monet muutkin sanoneet toisilla foorumeilla tuosta, että miten on mahdollista, kun vastustajalla on 0% ja jatkaa matkaansa.

Kovalchuk: Ei ahdista lainkaan, MW2 kylläkin ahdisti kaikessa sen huonoudessaan. Ei tässä Battlefieldissä ahdista, kuin lämärit ja M60, mutta toivottavasti päivityksen jälkeen luokat ovat tasoissa eikä medic-huoraajia ole niin paljoa, kuin nyt.
 
Ylös Bottom