Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maagiset
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Mitä vähemmän tilastoja niin sitä enemmän ihmiset keskittyvät itse peliin eivätkä niihin tilastoihin.
Tämä on juurikin myös oma kantani. Toki kaikki ylimääräinen statistiikka tekee pelikokemuksesta syvemmän joillekin, mutta let's face it: K/D:t sun muut muokkaavat pelaajan pelityyliä ja aiheuttavat vain ja ainoastaan pahaa verta ja pahimmassa tapauksessa vahingoniloa. Toivottavasti vielä jossain vaiheessa tämä ja turhien MP-achien kettumaisuus ymmärretään siellä kehittäjienkin päässä.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Parhaimmassa tapauksessa sieltä tulee 3reconia ja kaikki jäävät siihen paikkaan snipulla ampumaan. Huomannut olen että itse ainakin pärjään loistavasti ilman random squadia.

Vaikee uskoo et 3 reconia haluis spawnaa keskelle mappia, mutta toki näinkin voi käydä. Ja ei siinä ole mitään vikaa et pärjää ilman squadia mutta jos sellasessa on jopa randomissa niin se auttaa koko tiimiä. Pitää aatella sitä omaa napaa pidemmälle tässä pelissä.

Aina kun pelataa kavereitten kanssa niin laitetaan se squadi public squadiks et saadaan se täyteen. Esim eilen tuli pari ihan hyvää pelaajaa siihen ja hyödynnettiin niitä ihan yhtä paljon mitä ne meitä. Konkas kaikki 4 lähettiin hakee vihun basesta lippua no 3 kuoli mutta tämä yks RANDOM jannu selvis no kaikki spawnaa siihen takas ja katos 5sek meil oli vastustajien basee oleva lähin lippu. Ja voitiin ihan tosissaan yrittää puolustaa sitä jos sellainen tarve ois tullu. Ois käyny aika hassusti ilman squadii luultavasti jos yks jätkä ois sinne menny niin lippu ois pysyny vihuilla. Ja jopa lukuisia kertoja nämä RANDOMIT revivas miut ensiksi tyhjentämällä alueen vihollisista. Ja ylipäätänsä siitä on suurta etua et saadaan pressurea pidettyä kuhan aina joku jää vihollisen alueelle henkiin (rushissa). En nää näissä randomeissa mitään vikaa. Pari harvaa kertaa käyny et sattunu samaan ryhmään 2-3 reconii jotka on sitten kyykkiny jossain persees.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Battlefieldin ollessa parhaimmillaan tiimi peli joka tarjoa tasaista vääntöä. On sääli että pelintekijät ovat laittaneet K/D-ration näkyviin, mutta Win/Lose ratio ei ole niin helposti selvitettävissä.:confused:

Pelin ainoa puute on se että osa suomalaisista on siirtynyt muualle, jolloin joutuu entistä enemmän pelailemaan yksin tai kahdestaan. Jolloin harvoin pystyy pysäyttämään vastapuolta lähinnä vain hidastamaan heidän touhujaan.:cool:

Snipoja on hauska tappaa hieman kauempaa tuolla AK47 burstiaseella, joka muutenkin pelin parhaimpia aseita. Muutaman kerran tullut vastapuolen snipuilta viestiä että huijaisin, kun tämä ase laulaa.:D
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Vaikee uskoo et 3 reconia haluis spawnaa keskelle mappia, mutta toki näinkin voi käydä. Ja ei siinä ole mitään vikaa et pärjää ilman squadia mutta jos sellasessa on jopa randomissa niin se auttaa koko tiimiä. Pitää aatella sitä omaa napaa pidemmälle tässä pelissä.
Kerran tuo recon juttu kävi :D
Pointtina juuri nuo täyspäiset idiootit, jotka säheltää tappojen vuoksi.

Ja kyllä minä tunnen, että annan enemmän apua tiimilleni, kun keskityn tankkien eliminoimiseen ja vihollisten tulemisen pommille/lipulle tuolla tavoin, kuin että menisin jonon jatkossa lähimmälle tankille ja kuolla kupsahtaisin mortariin. Ja aina tulee tehtyä se itsemurha ryntäys puolustukseen/hyökkäykseen, jos tarve vaatii.

Suomiporukalla tuo tiimityöskentely taas on mielekästä ja pystyy taktikoimaan hienoja kikkoja, mutta se vaan on tyly totuus, että kun random squad on täynnä pelkkää yhtä classia tai uusavuttomia ei tiimityöskentelystä meinaa tulla mitään.:/
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

On sääli että pelintekijät ovat laittaneet K/D-ration näkyviin, mutta Win/Lose ratio ei ole niin helposti selvitettävissä.:confused:
Kattelin erästä pc-pelivideota, niin scoreboardilla oli näkyvissä kaikkien K/D:t ja kyseessä oli vieläpä rushi. Eli eipä tätä pelaajien herrasrotuakaan paljoa järki päässä pakota. Tyhmille konsolipojillehan K/D näkyy sentään vain itselle ja vasta matsin päätyttyä. Eipä tuo W/L tilastokaan mitään ihmeitä kerro, sillä matseja voi lopettaa kesken ja matsiin voi myös liittyä kesken kaiken. Score per minute antaa ehkä parhaimman kuvan siitä paljonko mayhemia (-->yleensä hyvä asia) pelaaja aiheuttaa kentällä, mutta toki voittoon voi ratkaisevasti vaikuttaa myös pienempiä pisteitä tehtaileva pelaaja.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

White passissa saa kyllä todella intensiivisiä tappeluja aikaan keskilipusta jos molemmissa tiimeissä pelaajia jotka tietävät mitä tekevät. Yhdessä matsissa aivan armotonta taistelua keskilipusta, molemmissa tiimit tasaväkisen hyviä (tai huonoja) ja keskilippu vaihtoi omistajaa kuin porvari autoa. Taistelulinjat aivan sekaisin, joka puolella räminää ja räiskettä, taloja sortui ja välillä kuulo ja näkö sumeni liian lähelle tulleesta kranaatista. Oma squadi täysin hukassa siinä melskeessä. Siinä tilanteessa ei voinut kuin epätoivoisesti yrittää pysyä hengissä ja ampua kaikkea liikkuvaa. Lopulta joukkueemme sai yliotteen ja valtasi keskilipun kiidättäen baruskit voittoon.

Välillä tulee hämmästyttyä jopa lähes kahden päivän jälkeen miten eeppisiä tilanteita tämä peli saakaan aina välillä aikaan.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Tämä on juurikin myös oma kantani. Toki kaikki ylimääräinen statistiikka tekee pelikokemuksesta syvemmän joillekin, mutta let's face it: K/D:t sun muut muokkaavat pelaajan pelityyliä ja aiheuttavat vain ja ainoastaan pahaa verta ja pahimmassa tapauksessa vahingoniloa.

Olen huomannut, että usein jos itse pelaan täysin "roolini" mukaisesti eli medicillä elvytän, pioneerilla korjaan, jne. olen saanut random squadilaisetkin hyvin usein mukaan pelaamaan oikein.

Pistesysteemihän on kuitenkin siitä hyvin suunniteltu, että se edes yrittää kannustaa yhteistyöhön. Eilenkin sain kolmessa matsissa putkeen parhaan pelaajan palkinnon, vaikka K/D pyöri siinä yhden kieppeillä. Medicin squad-elvytys on kuitenkin antaa makean pistesaaliin ja squadin jengi oppi luottamaan siihen, että vaikka he rynnivät rushin hyökkäyksessä kuolemaansa, meikäläinen oli (lähes) aina sähköshokkien kanssa auttamassa... :D
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Juurikin noin, niinkuin cobalos ylhäällä kertoi. Itse yleensä mediccinä ryssin ympäri kenttää heittelmässä medicpackeja ja antamassa kaatuneille sähköä. Siinä sivussa tietenkin tapan kaikki vastaan tulevat viholliset. Eilenkin olin peräti viidessä pelissä putkeen eniten pisteitä tienannut pelaaja :)

Kaikki noi viisi peliä päättyi meidän voittoon. K/D ratiokin oli aika nannaa katsottavaa, yhtä tai kahta vaille kaikissa oli päälle 2 :)

E: Ja mitä noihin multiplayer achievementteihin tulee, mielestäni tässä pelissä ne ovat varsin onnistuneita. Unlockaa kolme assu/engineer/medic/recon pyssyä achit on loistavia, nää ehkä auttaa porukkaa kokeilemaan muitenkin luokkia, kuin pelkkää snipaa.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Pelaan yleensä samalla, noin kymmenen hengen, porukalla ja katselin kaikkien tilastoja täällä: puolella jengistä on se kuuluisa K/D Ratio alle ykkösen, mutta Gold Squad -merkki on saatu keskimäärin 50 kertaa jokaiselle. Päättelen tästä sen, että BF:BC2 palkitsee oivalla tavalla tiimipelaajat.

EDIT: Toinen havainto oli se, että 10 hengen porukallamme vain kahdella käytetyin hahmoluokka oli Recon. Muilla jakauma oli järjestyksessä Assault, Medic ja Engineer.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Suomiporukalla tuo tiimityöskentely taas on mielekästä ja pystyy taktikoimaan hienoja kikkoja, mutta se vaan on tyly totuus, että kun random squad on täynnä pelkkää yhtä classia tai uusavuttomia ei tiimityöskentelystä meinaa tulla mitään.:/

Itse olen pelannut pelkästään random squadeissa ja ihan hyviä pelejä on ollut. Myös omalla pelaamisella voi vaikuttaa siihen miten muut tiimiläiset pelaa. Valitettavan vähän löytyy vain noita tiimejä mihin liittyä - eikö porukka halua pelata tiimeissä vai pelaako kaikki suljetuissa tiimeissä. Luulisi jo tiimipelaamisesta saatavien pisteiden kannustavan moiseen. Vielä kun assaultit joskus heittelisivät niitä ammuslaatikoita niin hyvä tulee.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Olipa eilen hieno pelata Valparaisossa puolustajina kun omilla oli parhaimmillaan 9 reconia.. Kolmen kontolle jäi lootan puolustaminen ja pommien purkaminen. Ihme kyllä voitettiin, ilmeisesti vastustajien puolelta ei löytynyt kovia tekijöitä.

Yllättävän vähäistä on tiimipelaaminen random squadien kanssa. Pistää usein ärsyttämään, kun tyypit vain respailevat oman squadiin pelaajaan ja sitten lähtevät vaeltelemaan yksinään ja nappi otsaan saman tien.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Itse olen pelannut pelkästään random squadeissa ja ihan hyviä pelejä on ollut. Myös omalla pelaamisella voi vaikuttaa siihen miten muut tiimiläiset pelaa. Valitettavan vähän löytyy vain noita tiimejä mihin liittyä - eikö porukka halua pelata tiimeissä vai pelaako kaikki suljetuissa tiimeissä. Luulisi jo tiimipelaamisesta saatavien pisteiden kannustavan moiseen. Vielä kun assaultit joskus heittelisivät niitä ammuslaatikoita niin hyvä tulee.

Niinpä. Kaikista vaan ei voi tehdä tiimipelaajia vaikka haluis. Vaikka peli ehdottelee squadeihin ja ainoastaan squadissa olemalla saa joitakin mitalleita niin vastapainoks dicen jampat on päättäny tunkea nämä k/d ratiot sun muut mukaan jolloin ollaan vähän 50-50 tilanteesta. Mennäänkö squadiin missä saattaa olla jotain tumpeloita pilaamassa omaa k/d ratioo vai jätetäänkö menemättä jolloin saatetaan mitalleita menettää, mutta mahdollisesti ihastellaan matsin lopussa +1 puolella majailevaa k/d ratioo.

Ja muuten tosta tiimiin pääsystä. Vaikee ymmärtää miks tähän on tehty tollanen toi tiimin haku et ettii randomil jonkun vapaan. Ja jos nyt saattuu et kaikki muut on vaikka jotain röllei jotka on perimmäises kulmas kyykkimässä ja itte tykkää olla lähellä mättöä mahd. paljon. Niin miksi siihen ei vaikka enneta listaa kaikista oman tiimin ryhmistä ja saa itse valita uuden jos sattuu joutumaan rölli squadiin tai muuten vaan ei pidä squadin pelaajista. Näin oli ainakin BF2 ja toimii helvetin hyvin.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Hähää!

Ollaan saatu ZLUTZien ja D-Companyn kanssa useasti 6 suomijanaria samalle puolelle. Sen jälkeen ollaan vaan yritetty jakaa squadit 3 ja 3. Voin kertoa että noin pelaaminen on enemmän kuin hauskaa.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Multi achievementit oli muuten ihan hauskoja suorittaa mutta, tuo kaverin puukotus achievementti kyllä taisi viedä statseja hieman huonompaan suuntaan. Ja pahoittelut niille konsolifin kavereille, jotka kävin puukottamassa... :D Halusin saada sen legitistä, niin joinasin kaverin kautta peliin ja ja vaihdoin puolta. Reilu mieninki... Kyllä siinä aika lailla K/D ratio vähän kärsi kun puukon kanssa siellä vihollisten keskellä juoksi. :D

No nyt on 1000/1000 gamerscorea pumpattu, niin josko sitä pystyisi nyt keskittymään itse pelaamiseen. ;) Hauskin multi achievementti oli se 20 demolition killiä. Itse sain sen tahkomalla Squad DM:ää White Pass kentällä. Classina assault (ammuslaatikon vuoksi) ja lisävarusteena C4:set joilla sai taloja kerta räjäytyksellä alas. Ja kannattaa varoa team killiä. Joku tykkäsi juosta aina sinne taloon jonka olin juuri räjäyttämässä...
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Hauskin multi achievementti oli se 20 demolition killiä. Itse sain sen tahkomalla Squad DM:ää White Pass kentällä.

Lasketaankohan tohon mukaan jos omasta tiimistä on "vahingossa" tappanu jengii? :D
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Lasketaankohan tohon mukaan jos omasta tiimistä on "vahingossa" tappanu jengii? :D
Ilmeisesti ei.

Löytyykö foorumilta muita Humveen/vammamobiilin (=ne muut autot) faneja, jotka ovat pettyneet kyseisten ajokkien performanssiin BC2:ssa? Melkeimpä 100% ajasta moisiin ajokkeihin astuminen tarkoittaa varmaa itsemurhaa, sillä ne eivät kestä mitään ja muodostavat suuremman maalin kuin mönkkärit. Humveenkin suoritus on aivan naurettava. Arica Harborissakin vähän kun poikkeaa tieltä, niin ensimmäinen muhkura vie ajokilta puolet helasta. Port Valdezissa helikopteri tuhoaa auton yleensä kymmenen metrin ajon jälkeen. Atacama Desertissä ajokki kelpaa ensimmäisen lipun ottamiseen. Siitä edespäin vastaantuleva tankki tai helikopteri tarkoittaa välitöntä kuolemaa. Mitä järkeä tässä on? Kyseisillä vempeleillä pitäisi olla hauska kruisailla koko squadin kesken ja rellestää menemään, vaikkei tappoja niin paljon tulisikaan. Nyt moinen yritys toppaa aina viimeistään kahdenkymmenen sekunnin jälkeen suuren räjähdyksen saattelemana.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Nyt moinen yritys toppaa aina viimeistään kahdenkymmenen sekunnin jälkeen suuren räjähdyksen saattelemana.
Allekirjoitan. Humvee ei tosiaankaan ole mikään ihan pumpulipallo, ja vaikka olisikin, pitäisi tämän olla ihan tasapainotussyistä huomattavasti kestävämpi. Halo 3:ssahan Warthog on toteutettu täydellisesti (kyllä voin verrata Halo 3:a tähän), miksei siis ottaa tästä mallia?
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Ollaan saatu ZLUTZien ja D-Companyn kanssa useasti 6 suomijanaria samalle puolelle. Sen jälkeen ollaan vaan yritetty jakaa squadit 3 ja 3. Voin kertoa että noin pelaaminen on enemmän kuin hauskaa.

Jep Jep, Huomattavasti mukavampaa ja rattoisampaa pelata kun on oikeasti ryhmän eteen työskenteleviä kavereita.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Humvee ei tosiaankaan ole mikään ihan pumpulipallo, ja vaikka olisikin, pitäisi tämän olla ihan tasapainotussyistä huomattavasti kestävämpi.
Vielä jatkaen tätä aihetta.

En käsitä mikä suunnittelufilosofia on näiden autojen taustalla, mitä tarkoitusta ne taistelukentällä suorittavat? DICE on kuitenkin uhrannut niille jopa kolme eri mallia, jota voi pitää jo melkoisena sijoituksena niinkin turhalle asialle kuin autot tällä hetkellä ovat. Nopeaan liikkumiseen kun on tarjolla mönkkäri, ja vaikka se ei yksin kuljetakaan koko ryhmää, kahdella mönkkärillä liikkuminen on ryhmälle huimasti turvallisempi vaihtoehti kuin Humvee.

Jokaisella mapilla, jossa on autoja, on myös tankkeja ja/tai helikoptereita. Tämä tarkoittaa kahta asiaa:

-Tankit ja helikopterit tuhoavat autot silmänräpäyksessä
-Engineerejä on normaalia enemmän, joten jalkaväki tuhoaa autot silmänräpäyksessä

Autojen hyödyttömyyden myötä pelistä puuttuu yksi tärkeä elementti, eli ajaminen. Helikoptereita on aika harvassa ja niitä pääsee kuitenkin lentämään vain pieni prosentti pelaajista. Tankkeja taas on yllin kyllin, mutta niitä on tylsä ajaa. Niiden viehätys perustuu lähinnä suureen tulivoimaan. Mönkkäri taas on lähinnä itsetyydytystä, sillä takana istuvalla ei ole kauheasti tekemistä ja mönkkäri soveltuukin lähinnä pisteestä A, pisteeseen B siirtymiseen. Joten mikä jää puuttumaan?

- 2-3 henkeä autossa. Kuski ajelee ympäriinsä vinhaa vauhtia vihollisten seassa ja ympärillä ja töötti laulaa ilosanomaa. Gunneri paahtaa piippu kuumana vaikkei oikein mihinkään osukaan. Yksi tappo silloin tällöin. Yksi jätkä chillailee takana ja räiskii minne sattuu, mahdollisesti korjaa autoa. Rokki pauhaa radiosta.

Ylläkuvattu ei tällä hetkellä käytännössä ikinä toteudu, sillä autoon menijöiden elinaika mitataan sekunneissa. Ryhmällä varustettu auto kuuluu pelin herkullisimpiin maaleihin, sillä se on naurettavan tuhota hyvin pienellä riskillä itseensä kohdistuen kymmenillä eri tavoilla. Pisteitä saa roimasti enemmän kuin vaikkapa tuhotusta heavy tankista tai helikopterista.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

En käsitä mikä suunnittelufilosofia on näiden autojen taustalla, mitä tarkoitusta ne taistelukentällä suorittavat?

Nyt unohtui vaan battlefieldin yks tärkein tarkoitus ja se on klaanipeli. Klaanimatseis autot, mönkijät yms ajoneuvot on taktiikoiden avaimia millä esim 8vs8 conquest voitetaan! eli ei saa unohtaa klaani puolta.
 
Ylös Bottom