Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maagiset
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Pääsin eilen viimein hävittäjäkopteriin ampujan paikalle, niin olihan se menoa. Piippu sylkee semmoisia kuoleman bursteja, että pisteitä ropisee. Onneksi taitavat lentäjät ovat servuilla vähissä!

Täytyy myöntää itekkin, että tuo kopterin tykki on kyllä aikamoinen luotiruisku. Kaverin kanssa napattiin conquest-matsin lopuksi kopteri, ite menin tykkiin. Tuli siihen loppuun repästyy varmaan 11 tappoa plus tankki, helikopteri ja jeeppi mäskinä :D

Kylläpä tulee kilareita otettuu tän pelin parissa :)

Liian moni taitanee ajatella enemmän omia statseja varsinkin rushin puolella kuin voittoa. Varsinkin hyökkääjien puolella korostuu räikeästi, että ihan hyvillä mielin hävitään jo ensimmäisellä etapilla kunhan KDR pysyy hyvänä eikä tule otettua mitään riskejä pommin plänttäysten kanssa.

Ja puolustamisessa hohhoijaa vaikka voiton kannalta puolustajan kuolemia ei lasketa niin luulis että pommit puretaan vaikka kamikaze-juoksuin. Ja nyt toi peli valittaa että mulla on "skill level" taas melkee nollissa, mistä lie tuokin lasketaan. No nyt kokeilin viimeses matsis hyökkääjänä assaultilla, en ota riskejä, pysyn suojassa pommi saittien lähettyvillä ja ammun kun jossain joku näkyy. Matsi päättyi kyllä pikaisesti häviöön vaikka omalta kannalta "meni hyvin" 20 tappoa / 5 kuoloo. Tähänkö nyt pitäisi olla tyytyväinen? argh.

Mimmosii kilareita muilla? :)

Ihan samanlaisia, mutten välitä. K/D-ratio saa olla vaikka mitä, mä olen niin lääkintähenkilökuntaa että vois vaikka sen aseen antaa pois.

argh.

Sniperit!

Huoh, pari riittäis per joukkue, mutta kun niitä on aina se puolet joukkueesta ja siellä ne töyräällä kyttää tekemättä mitään lippujen/craittien hyväksi välittämättä siitä että tuleeko sitä voittoa tai ei. Mua ei kohta huvita enää pelata...

Rush on ihan kiva ja sitä tulikin pelattua aina tähän päivään saakka. En edes muistanut Conquestin olemassaoloa ja normaalista pelimoodista tuntuu erilaiselta siirtyä HC-moodiin, myös Rushin vaihtaminen Conquestiin tuntui ainakin meikäläiselle paremmalta. Ihan älytöntä kyttäilyä tuo Rush. Conquestissa on vauhti päällä aina.

Ja nyt toi peli valittaa että mulla on "skill level" taas melkee nollissa, mistä lie tuokin lasketaan.

Mullekin tuli sama 3 kertaa putkeen kun valikkoja selailin. Joku bugi ei se mihinkään ollu muuttunu kun katoin. Toivottavasti ottaa kokonaan noi kaikki vastaavat pois. Vituttaa kun niit pomppii silmille vieläkin vaikka hakannu sitä Y et niitä ei tulis.

Ja hyvä et tulee noihin aseisiin jotain muutosta kaikki noista ihan älyttömiä tykkei verrattuna osaan muista aseista.

Mitä merkitystä tolla skill levelillä tässä pelissä on?

Jeh, täytyy kompata tuota snipuilusta avautumista. Itse otin eilen snipun testiksi, olen normaalisti aina medikki, ja menin yhden kukkulan päälle ja ihmetystä kehiin. Siellä oli jo 3 meidän puolen snipua istumassa vierekkäin. Ja silti vastustajan tankki mellesti ihan rauhassa. Kuskin kun osasi vaihtaa paikkkaa parin sekunnin välein, niin meni mortarit ohi jatkuvasti. Eli silkkaa haaskausta omalta puolelta. Itse en ole koskaan pelannut omien statsien takia. Koukkuna on aina saada vain vastustaja kiinni housut kintuissa :) Vermuz oli nikki.

Eilen varmaan hienoimman roundin pelasin, kun mappina toimi se missä on viidakko ja majakka(ei näitä nimiä muista). Hienointahan tässä oli että pelasi täysin "yksin" ilman squadia

Heti alussa tuli mentyä vastustajien respaa vastaan viidakkoon kiven taakse ja siinä tuli nirhattua jonossa suurinpiirtein 10ukkoa ja puskajussit saivat moraa. Sen jälkeen tuli noita miinoja testattua ensimmäisen kerran ja tankkeja saikin roundin aikana tuhottua lähemmäs kymmenkunta. Idioottia porukkaa kyllä oli, kun puskevat samaa tietä aina uudestaan, tosin kerran koittivat kiertää ja sielläkin yllätys tuli vastaan :D
Lopussa puolustus tulikin suoritettua singon ja sniperin voimilla ja porukkaa kaatui niin maan perkeleesti. Ja MVP pinni napsahti toistamiseen itselle.

Kyllä se insinöörikin rokkaa muiden lailla.

Moninpeli paranisi huomattavasti jos siitä poistettaisiin tapoista saatavat pisteet ja scoreboardi kokonaan. Ainoastaan objectivet merkkaisivat jotain. Näin se toimi jo aikoina jolloin pelattiin quaken teammatchia - parhaat pelit olivat aina servereillä, jossa pelaajat eivät nähneet omia eikä vastustajan pisteitä. Deathmatch on sitten asia erikseen.

Ai miksi? No ei helvetti - eilen viimeeksi pelasin rushia hyökkääjän puolella. Tiimissä oli yksi pelaaja minun lisäksi kuka yritti räjäyttää niitä lootia ja loput jäivät snipujen kanssa alkupaikkaan kyttäämään. Varmasti tuli hyvät killiratiot - voi sitten välitunnilla kehuskella ja ehkä jopa jollekin foorumille lähettää.

Aargh. Ei näin.

Jeh, täytyy kompata tuota snipuilusta avautumista.

Yksi Recon per partio olisi passeli: yhteen matsiin tulisi maksimissaan se kolme röllimiestä. "No ku sit ei pääsis koskaa enää pelaa snipulla." Jaa ei vai? Kun pelaa omalla porukalla niin täytyy sen verran löytyä yhteistyötä, että antaa välillä kaverinkin rölleillä, jos niin haluaa

Mua on aika harvoin alkanut hirveästi nuo snipat häirimään. Joskus on ollut kaikki muut squadissa snipoja ja muutenkin saanut yksin hyökkäillä. Olen sitten kyllästynyt siihen, ottanut assault classin jossa savut ja alkanut häirimään näitä snipoja. :D

Mielestäni kuvaavampi ratio pelaajasta on tuo win/lose ratio. Itsellä on k/d- ratio 0,94 mutta w/l- ratio 2.00. Kertonee aika paljon pelaajasta ja pelityylistä. :D

Onneksi ottavat tuon M60:n työn alle. Tuntuu olevan niin mahdoton tykki!

Mielestäni kuvaavampi ratio pelaajasta on tuo win/lose ratio.

Korkea voitto/tappio-osamäärä kertoo sen, että kyseinen hemmo pelaa paljon tuttujen kavereiden kanssa yhdessä. Minulla on K/D 0,80, mutta "best squad"-pinssi on saatu muistaakseni 36 kertaa.

Mitä vähemmän tilastoja niin sitä enemmän ihmiset keskittyvät itse peliin eivätkä niihin tilastoihin.

Korkea voitto/tappio-osamäärä kertoo sen, että kyseinen hemmo pelaa paljon tuttujen kavereiden kanssa yhdessä. Minulla on K/D 0,80, mutta "best squad"-pinssi on saatu muistaakseni 36 kertaa.

Mitä vähemmän tilastoja niin sitä enemmän ihmiset keskittyvät itse peliin eivätkä niihin tilastoihin.

No itse en hirveästi kuitenkaan pelaa tuttujen kavereiden kanssa. ;)

Mutta kyllähän tuo on aivan totta että mitä vähemmän statseja olisi, sen parempi. Porukka keskittyisi olennaiseen.

Mua on aika harvoin alkanut hirveästi nuo snipat häirimään. Joskus on ollut kaikki muut squadissa snipoja ja muutenkin saanut yksin hyökkäillä. Olen sitten kyllästynyt siihen, ottanut assault classin jossa savut ja alkanut häirimään näitä snipoja. :D

Hah.. loisto idea kyl! rupeen savustaa oman puolen snipoja. Vaikka luulis että tuo tekee haittaa omalle puolelle niin luultavasti parantaa vaan saumoja jos saa puskajusseihin vähän liikettä.

Eilen varmaan hienoimman roundin pelasin, kun mappina toimi se missä on viidakko ja majakka(ei näitä nimiä muista). Hienointahan tässä oli että pelasi täysin "yksin" ilman squadia.

Tähän on taas pakko sanoa et ei todellakaan näin! Miten se tekee yhtään mistään hienompaa jos ilman squadia pelaa ja sattuu pärjäämään? Herran jestas menkää nyt niihin squadeihin se ei ole keltään pois. Squadin muut jampat kun näkee et oot sopivaan koloon kiertäny tai ihan mitä vaan tehny niin ne spawnaa suhun ja päin vastoin. Tai mitenkä jos vaikka siinä desert mapista saa napattua vastustajan kopterin ja sattuu olemaan sillä hetkellä yksin. Kukaan ei voi spawnaa siihen kakkostykin paikalle kun ei olla ryhmässä. Koko tiimi hyötyy siitä et kaikki on ryhmässä. Käsittämätöntä et peli kaiken lisäks viel ehdottaa sitä, mutta ilmeisesti se ei riitä. Oisivat tohonkin voinu tehdä yhden vaihtoehdon et on pakko joinaa squadiin niin kenenkään ei tarvis tehdä näinkin vaikeaa valintaa joiniiko vai eikö.

Ja eilisiä kokemuksia koptereista. Nyt tuntu et opin niillä jo melko hyvin lentämään. Kaverin kanssa siinä desert mapis saatiin kopteri niin alko jengi leviämään. Kaveri sai 19 killiä 0 kuolemaa ja mulla oli 6 killiä 1 död. Vastustajat sai kerran ammuttua meiät alas ja oli yllättävän helppo tosiaan pyöriä siinä niitten main basen ympärillä. Heti kun sai sen ilmatorjuntatykin ammuttua niin ei siinä käytännössä ollu suurempaa hätää enään (enne tätä lentoaikaa oli joku 10min. Hiffasin ilmeisesti vaan miten niille lennetään :D).

Tähän on taas pakko sanoa et ei todellakaan näin! Miten se tekee yhtään mistään hienompaa jos ilman squadia pelaa ja sattuu pärjäämään? Herran jestas menkää nyt niihin squadeihin se ei ole keltään pois. Squadin muut jampat kun näkee et oot sopivaan koloon kiertäny tai ihan mitä vaan tehny niin ne spawnaa suhun ja päin vastoin. Tai mitenkä jos vaikka siinä desert mapista saa napattua vastustajan kopterin ja sattuu olemaan sillä hetkellä yksin. Kukaan ei voi spawnaa siihen kakkostykin paikalle kun ei olla ryhmässä. Koko tiimi hyötyy siitä et kaikki on ryhmässä. Käsittämätöntä et peli kaiken lisäks viel ehdottaa sitä, mutta ilmeisesti se ei riitä. Oisivat tohonkin voinu tehdä yhden vaihtoehdon et on pakko joinaa squadiin niin kenenkään ei tarvis tehdä näinkin vaikeaa valintaa joiniiko vai eikö.
Ensinnäkin se asia oli hienoa, että tuo oli niin erilainen roundi, kun pelityyli vaihtui ramboiluksi.
Mutta ok, jos kerta tollasen avautumisen ramboiluni jätti niin kerronpa oman mielipiteeni tuosta randomien kanssa samassa squadissa olemisesta.

Suomalaisten kanssa olen aina squadissa, jos frendilistalla on porukkaa onlinessa, mutta jos lähden yksin pelaamaan niin se meinaa yleensäkin juuri sitä, että pörräilen pelissä ilman squadia. Johtuen mm. jos olen löytänyt loistavan paikan, jossa väijyn vaikkapa vihollistankkeja
c4 kädessä ja sitten kasa apinoita respaa meikäläiseen ja paljastavat minut turhalla ampumisella ja muulla säätämisellä. Parhaimmassa tapauksessa sieltä tulee 3reconia ja kaikki jäävät siihen paikkaan snipulla ampumaan. Huomannut olen että itse ainakin pärjään loistavasti ilman random squadia. Eri asia sitten, jos porukoilta löytyy jopa mikki ja pystyisi edes englanniksi kommunikoimaan, mutta näillä yksinäisillä susilla ei niitä ikinä löydy, Joskus tosin on parin britin kanssa tiimityö pelannut.

Tiedossa on että tiimipelillä mennään, mutta random squadien kanssa ei.
Paremmin olen pelejä saanut pelattua ja matseja voitettua tuolla periaatteella, joten siitä on turhaa inistä sen enempää.

Pakko heittää yksi kommentti kunnon tiimipelaajista. Eilen omalle puolle sattui hemppa, joka aina halusi päästä at-luikkuun kiinni vaikka olin itse juuri tankkia tuhoamassa. Jantteri laittoi oman päänsä suoraan tähtäimen eteen ja jokainen laukaus osui sen päähän. Se jatkui niin pitkään kunnes kävin engillä pistämässä tankin matalaksi. Seuraavan spawnin jälkeen katsoin, kun uav:ta käytteli joku hemppa ja sen perässä oli kaksi tyyppiä odottamassa vuoroaan. Siinä meneekin hyökkäsvoimat oikeaan käyttöön. No onneksi tuo roundi oli vain neula heinäsuovassa ja seuraava matsi olikin jo täyttä rautaa.

Ylös Bottom