Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maagiset
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Mites ihmeessä tuolle uav:lle saa konekiväärin. Toiset jauhaa sillä jatkuvasti, mutta itse en kyllä sille nappia löydä. Vai saako sen sitten vasta, kun on tarpeeksi tahkonnut sillä menemään?
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Mites ihmeessä tuolle uav:lle saa konekiväärin. Toiset jauhaa sillä jatkuvasti, mutta itse en kyllä sille nappia löydä. Vai saako sen sitten vasta, kun on tarpeeksi tahkonnut sillä menemään?

Se on se alternate weapon, jonka saa ajoneuvoille viimeisenä unlockina.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Kyllä pikkasen hajotti pelata Atacama desertiä. Vihollisen helikopteri dominoi ikävästi taivaita ja omat eivät käyttäneet lainkaan helikopteria. Minä yritin sitten yksinään antaa vastusta vihollisen kopterille, mutta eihän siitä mitään tullut kun vihollisella 2 ukkoo kyydissä ja minä yksinään yritän raketeilla saaha sitä alas. Siinä vaiheessa kun viholliset veivät meidän kopterin ja pääsivät kahdella chopperilla menemään niin aika vikkelään lähti exit nappula soimaan. :mad:

Itse kanssa vihaan tuota mappia suunnattomasti. Nostaa vitutusta jos jotkut randomit juoksee kopteriin ja kuolevat heti niin eivät viitsi ottaa sitä kopteria uudestaan kun spawnaa. Sitten se onkin kohta vihollisil. Ja ylipäätänsä se et kukaan ei yritä ampuu niitä. Hauska mappi jos omat osaa pelata edes vähäsen. Ja miinat on kätevä "ase" tässä mapissa. Vastustajan lipulle vaan joka reitille parit miinat niin johan räjähtelee ympärillä :> Ja sillä ehkä tärkeimmällä aseella keskel oleval IT-tykil tee yhtään mitään. Se on niin suolases paikas et jokainen vastustajan sniperi aina kyttää sitä.

Tällänen epävirallinen statsi sivu löytyy jo http://bfbcs.com/BFBC2_leaderboard/360 itseensä nyt ei voi mitenkää tonne lisätä ellei vahingossa löydy. Toimii vähän miten sattuu.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Tässä ku nyt jonku aikaa tätä pelailullu, niin olen tullu siihen tulokseen et noi DICEn jampat on laittanu ton airkill achievementin tähän et se rajoittais helikoptereiden käyttöä. Eilen pelasin monta peliä ja koko ajan tuli helikopteria kamikazena maahan saamatta mitään aikaa. Ton seurauksena kyllä voitettiin aika monta peliä ku vastapuoli haki vaan airkilliä.

Pakko tunnustaa, että ite ole pari kertaa sitä yrittäny uav:llä mutta en kyllä saa jengiä hengiltä sillä niinku noissa youtuben videoissa on tehty. Pitäs varmaan kokeilla hardcore puolella joskus jos jaksaa.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Helikopterit on osaavissa käsissä pikkasen turhan tehokkaita tuhonkylväjiä. Eilen liittyessä Atacama Desert konkkaan, omalla tiimillä ei ollut yhtään lippua vallattuna, joten spawnaus tukikohtaan. Siellä sattui olemaan vastustajien heli pörräämässä ympyrää yläpuolella. Näytti tuhoavan kaikki kulkupelit, mitkä ilmesty siihen ja kaikki uskaliaat, jotka yrittivät juosta jostain pikkasenkin näkyvämmältä paikalta.

Kukaan ei päässyt lähtemään basesta pois. Mikäli heliukot ei saanut tapettua niin tietysti sieltä joku puskajussi sitten viimeistelee, kun mitään kulkuneuvoja ei voinut käyttää. Nykyään tuleekin lähdettyä melko vilkkaasti huoneesta pois, mikäli siellä tuommonen ympyrää lentävä heli näkyy jossain.

Joutasivat pois kokonaan tai ainakin jotain niille pitäs tehdä, että niillä ei voisi noin helposti dominoida peliä. Saatikka sitten jos vihollisella on molemmat helit niin, kiitos ja näkemiin.

Pakko tunnustaa, että ite ole pari kertaa sitä yrittäny uav:llä mutta en kyllä saa jengiä hengiltä sillä niinku noissa youtuben videoissa on tehty.
UAV:lla olen miekin koittanut tuota achia saada, mutta en käsitä miksi ne jampat ei kuole. Sama ongelma Roadkillien hankkimisessa. Ukot menee läpi niistä autoista eikä kuole. Olen jopa tankilla ajanut paikallaan kyykkivän ukon päältä, mutta eihän se mitään kuollut. Tankki vaan työnti sen nätisti sivuun.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Eilen pelasin monta peliä ja koko ajan tuli helikopteria kamikazena maahan saamatta mitään aikaa. Ton seurauksena kyllä voitettiin aika monta peliä ku vastapuoli haki vaan airkilliä.
Aikanaan Halossa näkyi paljonkin tätä pyllyilijää, joka yritti jotain achievementtiä pelimenestyksen ja -ilon kustannuksella. BC2:ssa olen todistanut kyseistä ilmiötä kuitenkin esimerkillisen vähän. 2d:n aikana olen tainnut nähdä yhden varman airkill-yrityksen, mutten voi siis sanoa että tuo yleistä olisi. Olit varmaan vaan sellaisella servulla, jossa joku sama tyyppi temppua yritti.

Minähän tuon onnistuin jo UAV:llä tekemään. Ei nyt ihan ensimmäisellä yrittämällä, mutta muutaman yrityksen jälkeen.

EDIT, Lakun viestiin vastaten:

Olen pitkälti samaa mieltä. Pelissä on esimerkillinen asetasapaino ja tasapaino ajoneuvojen kesken, mutta taisteluhelot ovat hieman liian helppoja ja tehokkaita käyttää. Edes kohtuullista lentäjää (ja korjaajaa) vastaan ei pärjää oikein mikään muu kuin toinen helo, joten jokainen voi kuvitella mitä Atacamassa käy, jos omilla on huono lentäjä (kuolee aina heti) tai viholliset vievät omankin helon. Rapea on havaittavissa usein myös Port Valdezissa, jossa hyökkääjillä harvoin on mitään keinoja kohtuullista lentäjää vastaan.

Yleensä kannattaa vain mennä jalan, koska jalkamiehiä ei välttämättä havaita helosta. Sitten posauttaa Kalle Kustaalla, jos lentäjä kyllästyy maalien puutteeseen ja hiljentää vauhtia. Heavy MG:t toimivat myös, koska niitäkään ei punainen neliö korosta. Ilmeisesti M95 on myös kohtuullinen vaihtoehto.

Olen sitä mieltä, että helojen kuuluukin aiheuttaa kauhua taistelukentällä, mutta pieni nerffaus olisi tarpeen. Punaiset neliöt ovat aivan liikaa. Kyllä helolentäjän ja -ampujan pitää kohteet muutoinkin nähdä. Lisäksi tavallisten aseitten auheuttamaa damaa helolle voisi nostaa, sillä osuminen ei ole kuitenkaan taattua. Tai jos ei haluta itse heloa nerffata, niin sitten spawni-aikaa suuremmaksi. Esimerkiksi Port Valdezissa, jos hyökkääjät saavat helon alas, pitäisi siitä palkintona olla pitkä aika ilman kauhua taivaalta. Nythän tuo aika on naurettavan lyhyt ja suurella vaivalla pudotettu helo pörrää siellä taas pian.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Helikopterit on osaavissa käsissä pikkasen turhan tehokkaita tuhonkylväjiä.

Joutasivat pois kokonaan tai ainakin jotain niille pitäs tehdä, että niillä ei voisi noin helposti dominoida peliä. Saatikka sitten jos vihollisella on molemmat helit niin, kiitos ja näkemiin.
.

Itse olen samaa mieltä! Tuntuu välillä aivan mahdottomalta kun heli pörräilee ympärillä eikä niihin noilla singoilla osu millään. Paitsi tuohon transport kopteriin, joka ei muutenkaan ole niin vaarallinen.

Itse olen kans muutaman kerran UAV:llä tuota tappoa yrittänyt, ei muka osu millään!
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Kukaan ei päässyt lähtemään basesta pois. Mikäli heliukot ei saanut tapettua niin tietysti sieltä joku puskajussi sitten viimeistelee, kun mitään kulkuneuvoja ei voinut käyttää. Nykyään tuleekin lähdettyä melko vilkkaasti huoneesta pois, mikäli siellä tuommonen ympyrää lentävä heli näkyy jossain.

Jos tolleen on tehny niin oma tiimi on ollu aivan kädetön. Jos 12 jätkää spawnaa mestaa missä tämä kopteri pyörii niin äkkiä sen saa alas tai vähintään perääntymään. Mutta tää on just näitä kenttiä missä väkisin jotkut yrittää pelaa jollain röllireconil eivätkä vaikka vaihda engineeriin jne.. Ja molempien basejen ilmatorjuntatykki on melko suojases paikas et siihen vaan ukkelii niin ei kauan kopterit pyöri bases.

PS. Melkeen pahin floppi tässä kentässä on enne kaikkea sen UAV sijainti. Meinaa sillä saa kopterit melko nopee alas kun laittaa siihen sen maghinegun modin. Sais melkeen molempien bases olla UAV kopteri. Sama meinaa oikeestaa pätee joka kenttään. Niil ei tee mitään niitten sijainnin takia konkka mapeis.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Itselläni on 2 road tappoa UAV:llä ja 3 kertaa koittanut. ei se niin vaikeaa ole... Vauhdilla vaan kaveria päin roottori edellä! Edelleen saa lisäillä kaveriksi jos peliseuraa haluaa, Gamertag: kingofthehill95 ja mikki löytyy.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Jos tolleen on tehny niin oma tiimi on ollu aivan kädetön. Jos 12 jätkää spawnaa mestaa missä tämä kopteri pyörii niin äkkiä sen saa alas tai vähintään perääntymään.
Omalla puolella oliskohan ollu 7 ukkoo ja vastustajilla 8 ja siihen on aika vaikea vaikuttaa, mitä oma tiimiläiset tekee, kun randomilla johonkin huoneeseen menee spelailemaan. Kyllähän siellä ukot sitä heliä ampuivat RPG:llä ja LMG:llä, mutta kovasti se vaan pörräs taivaalla ihan hyvän tovin.

Ja molempien basejen ilmatorjuntatykki on melko suojases paikas et siihen vaan ukkelii niin ei kauan kopterit pyöri bases.
Äkkiä voisi näin luulla, mutta tehokkaastihan tuo kopteri senkin tuhosi, mikäli siihen joku koitti mennä. Itse en kovin montaa kuolemaa jaksanut väkisin yrittää päästä etenemään tuossa huoneessa vaan vaihdoin suosiolla toiseen. Tiedä sitten, saivatko helin alas vai tuliko tiketit ensin vastaan. Sijoittaisin rahani jälkimmäiseen vaihtoehtoon.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Melkoisen hartaasti päivittelevät veteran sivustoa. Tekisi mieli jo päästä räiskyttelemään Garandilla.

Ite sain road killin UAV:lla melkein ensi yrittämällä. Varovaisesti menin jonkun pahaa aavistamattoman sniperin lähelle ja sitten hanat auki suoraan päin. Haaskausta yrittää isommilla helikoptereilla, saa vain tiimin jäsenet happamiksi.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Pelin tarina tuli väännettyä läpi ja moninpeliä tullut tahkottua suunnilleen 8h. Joten omaa mielipidettä voisi heittää.

Tarina oli ihan jees. Hardilla vedin ja vaikeustasona ihan kelpo, mutta naurettavan helppo verrattuna erään pelin veteraaniin. Ei mitään "Wau" elämyksiä aiheuttanut paitsi ehkä ensimmäinen kerta, kun talo lysähti alas vihollistankin iskusta. Juonikin niin perus kauraa, että... hahmojen läppä sentään piristi ja olivat paljon persoonallisimpia, kuin monessa muussa sotapelissä paukuttelevat pyssysankarit. Lyhyt tosin oli tuli noin 4 pientä pelisessiota tämän parissa, mutta oudosti tuntuu, että peli oli juuri sopivan pituinen.

Vaan moninpelin takia tämä tuli ostettua ja se ei pettänyt ollenkaan vaan päinvastoin.
Kunhan saa oman squadin täyteen suomalaisia niin pelaaminen on mahtavaa. Suoraan voin sanoa, että omalla kohdalla MW2 jää tämän taakse mennen tullen. Jokainen pelikerta tuntuu erilaiselta, kiitos erilaisten klassien, ajoneuvojen ja muiden härpäkkeiden. Taktikoiminenkin iso tekijä ja onnistumisen tunteita tulee usein.

Avattavat lisävarusteet on hieno lisä vaikka oltaisiinkin kopioitu CoDeista. Patistaa pelaamaan muillakin klasseilla, jolloin jokaisesta löytää hyvät puolensa esim. reconia vihasin alussa, kiitos puskajussien, mutta sitten kun itse pääsi käsiksi klassin muihin kamoihin niin johan onnistui tankkien tuhoaminen sekä alueiden puolustus ja valtaus. Nyt reconi on itsellä pelatuin klassi. Mikäs onkaan kivempaa, kuin tehdä itsemurha pommitus tankkia vastaan c4:lla(kivempaa, kun pääsee pakoon).
Insinööri ei ole päässyt vielä oikeuksiinsa vaan eiköhän silläkin pelaaminen ala luonnistumaan ajan kanssa.

Loistava peli kaikinpuolin.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Avattavat lisävarusteet on hieno lisä vaikka oltaisiinkin kopioitu CoDeista.

Kyllä avattavat aseet on ollu ainakin BF2 asti Battlefieldeis et ei sitä todellakaan ole CoDeista ainakaan kopioitu. En muista et MW1 ennemmi ois CoDeis näitä nähty.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Aloitteleville ingenjööreille vinkiksi (toivottavasti en osu tämän jälkeen teitä vastaan), että kannattaa pääaseen ja ajoneuvojen lisäksi keskittyä siihen toiseen luokan erikoisuuteen eli sinkoihin. Erityisesti Carl Gustav on todellinen jokapaikan höylä ja jokanaisen unelmajötikkä. Tankkeja vastaan se on singoista huonoin (tekee kyllä edes vähän damagea), mutta jalkaväkeä ja helikoptereita vastaan aivan ehdoton. Itsellä on kannossa tuplaraketit ja parannettu räjähdeteho, ja tällä kombinaatiolla viedään esim. taloissa piilottelevia jalkaväkimiehiä kuin heinää. Myös "snipaus" onnistuu, sillä raketti lentää lujaa ja suht pienellä dropilla. Pääase (itsellä kannossa UZI, koska se on "harvinainen") sopii sitten muuhun niittämiseen, mutta tällä luotan aika pitkälti huomaamatta ampumiseen ja muuhun covert-toimintaan. Face to face tulitaistelun voittokaan ei ole mahdoton, mutta vaikeampaa.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Erityisesti Carl Gustav on todellinen jokapaikan höylä ja jokanaisen unelmajötikkä. Tankkeja vastaan se on singoista huonoin (tekee kyllä edes vähän damagea), mutta jalkaväkeä ja helikoptereita vastaan aivan ehdoton. Itsellä on kannossa tuplaraketit ja parannettu räjähdeteho, ja tällä kombinaatiolla viedään esim. taloissa piilottelevia jalkaväkimiehiä kuin heinää. Myös "snipaus" onnistuu, sillä raketti lentää lujaa ja suht pienellä dropilla. Pääase (itsellä kannossa UZI, koska se on "harvinainen") sopii sitten muuhun niittämiseen, mutta tällä luotan aika pitkälti huomaamatta ampumiseen ja muuhun covert-toimintaan. Face to face tulitaistelun voittokaan ei ole mahdoton, mutta vaikeampaa.

Juuri näin. Monta kertaa tullut käytettyä Carl Gustavin ja sen seuraavan avattavan singon (en muista nimeä) kiikaria sihtailuun ja sitten vaan puolesta kentästä AT-raketti yllättynyttä reconia kaaliin. Pioneerin pääasekin on mielestäni todella tehokas, koska rekyyliä ei yleensä ole nimeksikään - kuin ompelukoneella ampuisi.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Mitäs eroa hopeisella ja tuolla pronssisella/kuparisella dog tagilla oikein on? Huomaa, että välillä puukko tapoista napsuu noita hopeisia.

Tuntuu, että tuo tracer dart homma toimii todella ailahtelevasti. Harvoin olen nähnyt että ohjus lähtisi seuraamaan merkattua tankkia, posottaa vain sinne minne tähtää.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Ei kai sillä mitään muuta eroa ole ku kertoo vähä puukotetun pelaajan rankista.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

"Mitäs eroa hopeisella ja tuolla pronssisella/kuparisella dog tagilla oikein on? Huomaa, että välillä puukko tapoista napsuu noita hopeisia."

Vai oisko ne niitä veteran rank kavereita?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Kyllähän tossa bad company ykkösessä oli kans nio erin väriset kupari, hopea ja kulta tulee kai siitä sun arvosta. Ne värithän siinä arvomerkissä ennen rankki numeroa on pronssia, hopeaa ja kultaa.

Rank 1-22 pronssi 22-49 hopea 50 kulta
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Kyllä avattavat aseet on ollu ainakin BF2 asti Battlefieldeis et ei sitä todellakaan ole CoDeista ainakaan kopioitu. En muista et MW1 ennemmi ois CoDeis näitä nähty.
Juuh. Ennestään tuttu tuo 1943 ja kauan aikaa sitten vähän pelailtu MC, joten en tuosta ominaisuudesta ollut tietoinen.
 
Ylös Bottom