Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maagiset
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Hc on monta kertaa pelastanut lippaan tyhjentyessä. Vaikka yleensä tulee aina ladattua yhteenoton jälkeen, joskus tiukassa paikassa se jää tekemättä. Muutaman kerran tullut sattumalta vihu eteen ja lähteny kaks kutia ja sen jälkeen klik, klik. Onneksi nämä kaksi kutia on monesti riittänyt vihun kaatamiseen.

Se mistä pidän hc:ssa on se, että vihujen päällä ei killu kilometrin päästä jo kolmiot sun muut härpäkkeet. Nyt vihuja menee välistä aivan vierestä ohi, kun eivät vain satu huomaamaan ilman huomioliiviä kulkevaa miestä. Toki samaa pätee toisin päin myös. Monesti kattonu, että onpas hassupuska, kunnes se puskee lyijyä.

Juuri tämän kolmioefektin ja "Tiedä kaikki, mitä kentällä tapahtuu" systeemin takia Coren pelaaminen on jäänyt ja pelaan HC poikkeuksetta. Jos ottaisivat nuo kolmiojutut veks, niin sitten ehkä normiakin tulisi pelailtua....paitsi tuohan pitää spotata, että tuo kolmio tulee näkyviin
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Miten ihmisille jaksaa peli maistua nyt kun julkaisusta on kulunut jo reilu kuukausi? Itselleni on kyllä iskenyt aivan niin lujaa kuin loistavien BC1:n ja 1943:n perusteella jaksoi toivoa. Ihmetyksekseni mm. huomasin, että olen jo nyt pelannut tätä enemmän kuin aikanaan ykköstä, vaikka kuvittelin pelanneeni sitäkin paljon. Jos DICE vain jaksaa tukea peliä, niin tästä saattaa muodostua Halo 3:n rinnalle yksi pitkäikäisimpiä nettipelejäni ja voin hyvin nähdä itseni pelaamassa tätä vielä vuosia. Sormet vain ovat ristissä, että uusia mappeja tulisi (muutoin ongelmat ovat aika pieniä, kunhat tietyt balanssiongelmat korjataan) muutenkin kuin, että nykyiset 10 mappia tuodaan kaikkiin pelimuotoihin.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Hyvinhän tuo maittaa, vaikka pieniä taukoja onkin tullut pidettyä aika ajoin. UUSIA mappeja kun tulisi niin jaksaisi taas enemmän. Useimmiten karttoihin kyllästymisen takia tullut pidettyä pelaamisesta taukoa. Hyvinkin näen itseni pelaamassa tätä seuraavaan BF installointiin asti, kunhan vain mappeja tulisi lisää. Paras nettisotapeli mitä boxille on saatavilla ehdottomasti. Saas nähdä meneekö WaWin rajapyykki rikki (12d ja rapiat päälle) :).
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Miten ihmisille jaksaa peli maistua nyt kun julkaisusta on kulunut jo reilu kuukausi? Itselleni on kyllä iskenyt aivan niin lujaa kuin loistavien BC1:n ja 1943:n perusteella jaksoi toivoa. Ihmetyksekseni mm. huomasin, että olen jo nyt pelannut tätä enemmän kuin aikanaan ykköstä, vaikka kuvittelin pelanneeni sitäkin paljon.


Ei todellakaan ole maistunut.
Olen pelannut tätä noin 14h ja jo olen kyllästynyt.
Ykköstä olen pelannut n. 16 päivää ja se vaan jaksaa maistua edelleen.
BC 1:ssä paremmat kentät ja aseet--> ei ole mitään perkkipelleilyjä.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Miten ihmisille jaksaa peli maistua nyt kun julkaisusta on kulunut jo reilu kuukausi?

Ykkös-Bädää pelasin yhteensä 10h ja kakkosta on nyt takana 73h. Hyvällä porukalla jaksaa aina vetää 1-5h sessioita hieman päivästä riippuen.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Yksin tuota ei kovin kauaa jaksa tahkota, mutta jo muutaman tyypin kanssa sitten voikin pelailla pidempää. Ei tossa oikein yksin pelatessa ole sellaista hekumaa, kuin porukalla pelatessa.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

ite kanssa pelaillu tätä ihan kohtuullisesti, n. 70h vrt. ykkösen 40h.
laskeskelin tässä paljonko bad company 2.een menee peliaikaa:
vähintään 50h per classi = 200h, 4 pelimuotoa = 800h ja päälle vielä hc-moodi = 1600h:D

Tosin olen samaa mieltä kuin jotkut muut, että ykkösen kentät paljon parempia, mutta kun ykköstä koitin niin eihän siitä mitään tullut, kakkosen pelattavuus niin paljon hiotumpaa että tällä mennään. ykkösessä myös seet liian tehottomia. molemmat kyllä loistopelejä.
vielä kun tulis nopeammin ne tulevat vip-edut...
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Miten ihmisille jaksaa peli maistua nyt kun julkaisusta on kulunut jo reilu kuukausi?

Itse kyllästyin sen jälkeen kun sain kaikki avatuksi. Matsit ovat ainakin omasta mielestä lähes aina samanlaisia ja randomeja kiinnostaa oma kdr enemmän kuin voittaminen.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Katselen tässä BC1-feediä ja melkein tippahan tässä tulee linssiin. En tiedä muista, mutta erityisesti kaipaan mappeihin maanläheistä otetta, eli suomalaistyyppistä metsää ja muuta kotoista maastoa. Mapin teema on tietysti vain bonus muutoin hyvän mapin päälle ja kyllähän näitä eksoottisia lookaatioita mielellään pelailee, jos mappi on muuten hyvä. Toivon kuitenkin, että DLC:nä saataisiin jotain muuta kuin viidakkoa. Kumma kyllä, mutta esim. White Passin periaatteessa suomalaistyyppinen talvinen metsä ei aiheuta yhtään samanlaista fiilistä kuin BC1:n kesäisemmät metsät. Ei tule sitä samaa kotoista fiilistä, vaikka toki enemmän kuin viidakosta.

Tästä muistelosta huolimatta eipä tuohon BC1:een ole menemistä. Kakkosen gameplay on käsittämättömän hiottua ykköseen verrattuna ja pidän erityisesti asetuntumasta (se, paljonko normissa porukat ottaa kutia vastaan), parannetusta spottauksesta ja twiikatuista classeista.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Jaksaahan tuo moninpeli vielä kiinnostaa. Yksinpeliä en ole vieläkään pelannut läpi. Eilen oli hyvät sessiot ja aricassa oli suorastaan hekumalliset tankkiräimeet. Muutoinkin tuli kallella tiputettua useampi apache ja blackhawk. Omasta mielestäni pelit ovat vieläkin suhteellisen virkistäviä, enkä voi sanoa, että ne olisivat koko ajan vain saman toistoa. Tietty joskus sattuu vain huonoon peliseuraan, mutta vaihtamalla se paranee. Reconissa olen vielä alkutaipaleella ja siinä vielä paljon avattavaa, muut classit on tullut avattua jo aikaa sitten. Reconi on ainut classi mikä ei jaksa kiinnostaa hirveästi. Itse tykkään olla etulinjassa, enkä kykkiä koko peliä jossain pensassa / kiven päällä.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Reconi on ainut classi mikä ei jaksa kiinnostaa hirveästi. Itse tykkään olla etulinjassa, enkä kykkiä koko peliä jossain pensassa / kiven päällä.
Heität ne kiikarikiväärit nurkkaan ja nappaat kätösiin Saigan slugeilla, G3 tai M14 ja menet sinne etulinjaan. Itse olen nyt tähän touhuun innostunut ja onhan se hauskaa heilua siellä tankkien ja vihollisten keskellä röllipuvussa haulikolla rätkien. Motion sensoreilla saa mukavasti pojoja, kun löytää sen sweetpotin siitä kukkulan takaa.

Kukkulasta puheenollen olen huomannut monia pelaajia vaivaavan ns. viimeisen kukkulan syndrooma. Kyseessä on siis hyökkäävä joukkuetta vaivaava ongelma, joka ilmenee täydellisenä pysähtymisenä siihen viimeiselle kukkulalle ennen vihollisentukikohtaa. Vaikka siitä pääsee todistettavasti suht helpostikin juoksemaan sinne laatikoille pommia virittämään, niin silti jampasterit kykkivät sen viimeisen kukkulan takana suojassa ja välillä rätkivät silmät kiinni taivaalle.

Mikäli joku haluaa tätä syndroomaa olla todistamassa ihan omin silmin niin suosittelen suuntaamaan random porukassa joko Isla Inocentesiin tai Valparaisoon. Valparaisossa tämän pystyy todistamaan, melkeinpä jokaisessa basessa. Isla Inocentesissa lähinnä siellä ihan viimeisessä. Kyseisen vakavan sairauden omaaviin henkilöihin voi kyllä törmätä mapissa kuin mapissa, missä ennen vihollisen tukikohtaa on jonkinmoinen nyppylä, minkä takana kaikki voi olla yhdessä läjässä.

@stammy

Kyllä jaksaa kiinnostaa! Mitään avattavaahan ei ole ollut enää päiväkausiin, mutta jokin siellä taistelukentällä vaan viehättää. Nyt sitten odotellaan niitä Specact skinejä, joiden piti alunperin tulla jo 18.3, mutta eipä tullut "viimehetken ongelmien" takia. Paketissahan tulisi uusia pinnejä ja atsiivmenttejä myöskin.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Omaan makuuni aika rouheasti editoitu ja laadukas montaasi, jonka ajattelin jakaa:



Gameplay on tosin pc-versiosta ja bolt action -painotteista.

Riippuu mistä kantilta tuota katselee. Itseä rupesi lähinnä turhauttamaan ja tuumin, että tuommosia vastaan ei ole ollenkaan kiva pelata. Onneksi tuommoinen snaippitouhu ei ole niin sulavaa konsolilla. Voisivat tuotakin jotenkin järkeistää vaikka siten, että snipukalla tähtäämisen aloittaminen olisi hidasta tms. Ihan perseestä että meleessä voi rätkyttää tehokkaimmilla tussareilla noin - ja tuommonen kun on viimeinen juttu missä tuon tyyppisiä aseita oikeasti varmaan käytettäisiin.

Ihan liian pro meininkiä tuo PC-puoli, vaikka itsellä olisikin varmaan kolmannes vähemmän kuolemia ja saman verran enempi tappoja.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Mitäs hyötyy siitä motion censorista on hc:lla? Millä tavalla siinä saa ilman karttaa tiedon, että joku jolpottolee siellä sensorilla? Tuleeko se puheen muodossa. Muut tiimiläiset ei kuitenkaan saa kait tietoa, että mistä sensorista on kyse. Vai voiko niitä olla vain yksi kerrallaan käytössä?
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Nyt sitten odotellaan niitä Specact skinejä, joiden piti alunperin tulla jo 18.3, mutta eipä tullut "viimehetken ongelmien" takia. Paketissahan tulisi uusia pinnejä ja atsiivmenttejä myöskin.
Erään huhun mukaan (perustuu EA:n Hollannin osaston newsletteriin) SPECACT-bundle tulisi maksamaan 800 pistettä, mikä aiheuttaa lähinnä impotenssia ja itkua. Kaiken lisäksi ainakin osa noista skineistä (mm. vihreä barettinen ruski-medic) on jo yksinpelissä.

Toisaalta antaa DICEn rahastaa syrämmensä kyllyydestä, kun kyse ei ole mapeista tai pelitasapainoa horjuttavista seikoista. Toisaalta olisihan ne uudet skinit ihan kivoja, joten pienempi hintalappu olisi kiva. Toisaalta kamat voi ehkä saada ilmaiseksi uudelleenkäytettävien Pepper-koodien kanssa, kuten ME2:n kanssa kävi. Toisaalta...

Muistetaan vielä, että hinta on vain huhu.

Ihan liian pro meininkiä tuo PC-puoli, vaikka itsellä olisikin varmaan kolmannes vähemmän kuolemia ja saman verran enempi tappoja.
PC-puolesta olen kuullut paljon pahaa. 32 pelaajaa ei meinaa sopia muutoinkin ahtaisiin pullonkaulamappeihin ja nuubituubia ja Kallea lentää pahemmin kuin konsolipuolella koskaan. Näiden lisäksi kentillä ei sitten oikeastaan näekään muuta kuin istuvaa röllipeikkoa. Tiedä sitten pitävätkö nämä puheet paikkaansa.

Mitäs hyötyy siitä motion censorista on hc:lla? Millä tavalla siinä saa ilman karttaa tiedon, että joku jolpottolee siellä sensorilla? Tuleeko se puheen muodossa. Muut tiimiläiset ei kuitenkaan saa kait tietoa, että mistä sensorista on kyse. Vai voiko niitä olla vain yksi kerrallaan käytössä?
HC:ssa sensori pelaa äänen (piipitys) ja avattavan kartan varassa. Normissa on lisäksi suoraan hudilla oleva visuaalinen kerroin, joten normissa sensori on huomattavasti käytännöllisempi. Sensoreita voi olla vain yksi kerrallaan.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

PC-puolesta olen kuullut paljon pahaa. 32 pelaajaa ei meinaa sopia muutoinkin ahtaisiin pullonkaulamappeihin ja nuubituubia ja Kallea lentää pahemmin kuin konsolipuolella koskaan. Näiden lisäksi kentillä ei sitten oikeastaan näekään muuta kuin istuvaa röllipeikkoa. Tiedä sitten pitävätkö nämä puheet paikkaansa.

Tämä onkin sitten se toinen mitä on mietiskellyt. Tuntuu että kentät ovat jo nyt ihan liian täynä jengiä niin mitähän helvettiä se sitten olisi tuplamäärällä? Varmaan jotain ihan käsittämätöntä. Nyt jo kun on ilmassa joskus parikin kopteria, tankkeja muutama, uav, sniputtajat vimmattuna mortariensa kanssa niin siinä saa paskajäykkänä olla puskassa kylvämässä medpackeja alleen.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Kyllä maistuu pelaaminen.

Siirtyminen Ykkösestä Kakkososaan oli kunnon kulttuurishokki. Ihmettelen vieläkin, miten käytännössä sama peli voi tuntua niin erilaiselta kuin aikaisempi osa. Ykkösen tunsi kuin omat taskut ja BC2:ssa oli ihan kujalla. Uudet kartat tietysti vaikuttaa, mutta tuntui kuin ei olisi koskaan ennen pelannut Bad Companya... :o

mortariensa kanssa niin siinä saa paskajäykkänä olla puskassa kylvämässä medpackeja alleen.

Omista medikiteistä ei saa healthia :)
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

T...niin siinä saa paskajäykkänä olla puskassa kylvämässä medpackeja alleen.

Kyllä! Tämä on meidän medikkien työtä ja tässä pelissä se toimii mainiosti. Uitut k/d ratiosta, sillä mä olen siellä pelastamassa joukkuetovereita. Vielä kun sais vaihdettua pyssyn kokonaan pois ja tilalle liikuteltava kenttäsairaala niin avot! :)
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

öh, wut? Mielestäni kyllä ne veret niistä nurkista katoaa nopeemin, kun kakkii laatikon jalkojen juureen.

Minä en ole huomannut eroa... tämä siis perusmoodissa.

Jollain on varmaan heittää faktaa (ja mahdollinen linkki perään).
 
Ylös Bottom