Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Käytät vanhentunutta selainta. Kyseinen selain ei pakosti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää vaihtoehtoista selainta..
Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä
Oli kyllä hyvä ostos, meno on juurikin sellaista mitäodotin Yksinpeliin en myöskään ole koskenut vaan päätin aloittaa suoraan moninpelillä ja siihen olikin aika helppo päästä sisälle kaikin tavoin. Kokeilin ihan huvikseni että miten kaverien peliin liittyminen toimii ja hyvinhän se meni. Eikä edes ole yhtään lagia niinkuin Stammy jo mainitsikin.
Vähän täytyy kyllä natista tuosta snaipperien määrästä, niitä on ihan tolkuttomasti molemmin puolin.. Vielä kun niillä tuppaa oleen kaikenmaailman lisähärpäkettä niin saa oikeasti varoa niitä
No okei ei noi snaipperit niinkää aiheuta harmaita hiuksia mutta enemmänkin ne spawnicamperit alko ärsyttää jo ensi minuuteista, vihollisen jantterit kykkii siellä meidän spawni alueella tappamassa meikäläisiä heti kun pystyvät, tosin me kyllä päästiin niskan päälle siinä lopulta ja laitettiin ne imee parsaa!
Pelasin kaiketi HC-moodilla äskön ja se vaikutti sopivalta itelleni joten sillä mennää. Pistetää ihmeessä suomimatseja pystyyn jossain vaiheessa.
Ainakin siinä on jonkinlainen piilotettu timeri, eli jossa spottaat ohi, niin et pysty ihan heti spottaamaan uudestaan. Tällä estetään demosta tuttua spottispämmiä.
Mut mitä tolla spotilla on sitten loppupeleissä hyötyä? Paitsi et saa sen joku 30 pistettä.
Latausruudussa luki että sillä sais vihollisen aseman näkyviin mut ei mul näy koko karttaa hudissa. Saatikka sit mitää punasta täplää ruudulla ala BC1.
Et en tiiä sit jaksaako sitä alkaan spottaileen pienten pisteiden takia kun sit kuiteski tapoista ja muista sankaruuksista saa niin pal enemmän?
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä
Nonnih vihdoin ja viimein pääsis tätäkin helmeä pelaamaas,perkeleen dna:n netti kun sekoili orstaista lähtien.Ei ollut kiva pelata yksinpeliä kun tiesin et kaikki kaverit pelailee multina.
Taitaa mennä pitkälle aamutunneille ton LE:n kanssa
Njoo, normissa spottaamalla saa vihun päälle punaisen pallukan hetkeksi aikaa, joten tällä tavalla joukkue kommunikoi myös squad-rajojen yli. HC:ssa spottaus on käytännössa poissa käytöstä. Snipefest oli piikki HC:ta kohtaan, jossa on luonnollisista syistä johtuen vieläkin enemmän istuvia röllejä kuin normissa.
EDIT. Sami, koitappa uudestaan dashboardin kautta. Jos ei auta, niin tsekkaa nettiasetukset. Oletko avannut tarvittavat portit EA:n nettipelejä varten?
EDIT. Sami, koitappa uudestaan dashboardin kautta. Jos ei auta, niin tsekkaa nettiasetukset. Oletko avannut tarvittavat portit EA:n nettipelejä varten?
Njoo, normissa spottaamalla saa vihun päälle punaisen pallukan hetkeksi aikaa, joten tällä tavalla joukkue kommunikoi myös squad-rajojen yli. HC:ssa spottaus on käytännössa poissa käytöstä. Snipefest oli piikki HC:ta kohtaan, jossa on luonnollisista syistä johtuen vieläkin enemmän istuvia röllejä kuin normissa.
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä
Itse olen tässä yhteensä muutaman tunnin yhtinyt koittaa ja mielestäni ihanan rento meininki ja
mielestäni Mp muodoista edelleen se Rush on paras.Pelissä on kuitenkin liian vähn mappeja
joku 4 vai 5 kun katoin eli ei kovin monta,mutta silti kaikissa mapeissa toiminta toimii täydellisesti.
Peli on pakko ostos räiskintä/toiminta pelien pelaajille.
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä
Mappimäärä on kieltämättä järkyttävä ja on suoranainen ihme, että DICE on päässyt niin vähällä mätkätyksellä tästä yli. Luulisi että yhteisö olisi suorastaan järkyttynyt moisesta.
En oikein tiedä mitä itse ajattelen. Toisaalta yhtä mappia voi pelata BF:ssä vaikka kuinka kauan kyllästymättä ja BC2:n kaikki vähät mapit ovat loistavia (inffi-Nelson Bay iskee ehkä vähiten).
Kuitenkin; jopa nämä VIP-mapit omaava saa servulle kiertoon vain 5 eri mappia. Jos haluaa pelata toista viittä, niin täytyy vaihtaa pelimuotoa. Tämä tuntuu jopa takapakilta ykköseen, jossa oli sentään 8 Rush-mappia kärkeen. Toki silloin oli vain yksi pelimuoto ja Conquest tuli 4+4:n mapin kanssa jälkikäteen. Silti olisin odottanut, ettei tuosta kahdeksan mapin määrästä oltaisi lipsuttu. Jos joku tykkää pelata vain yhtä pelimuotoa, niin mappeja on armottoman vähän.
Ensi kuussa tulee helpotusta yksi mappi per muoto, mutta joku suuri packi tarvittaisiin ja pian noiden kahden jälkeenkin. Vähintään 2+2 (Conq & Rush) mappia lisää ihan seuraavan kuukauden-parin aikana olisi toiveissa ja todellakin ilmaiseksi. Naurettavaa jos alkavat rahastamaan näin vähän "alkupaketin" jälkeen.
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä
Noniin, suurinpiirtein heti kun kotiin ehdin, niin alkoi täysimittainen tahkoaminen ihan tähän asti.
Yksinpeli oli ihan ensimmäiseksi pienoinen pettymys, sillä kuten täälläkin jo aikaisemmin manattiin, seurasi alun kentät Call of Dutyn kaavaa melkein liiankin tiukasti. BF kun ei kuitenkaan loista tuollaisessa arcade-jalkaväkiräiskinnässä ja juoksuhaudan putsauksessa, niin pienoista ketutusta syntyi. Välivideot tuntuivat harmillisen irrallisilta, enkä oikein ollut tyytyväinen jaksotukseenkaan. Kuitenkin pelin kuoriutuessa lisää, alkoi sitä kunnon meininkiä taas löytymään. Taloja sai sorrettua oikein mukavasti, ja esimerkiksi ensimmäinen yhteenotto tankin kanssa oli oiva.
Lopun CoD4:ää häpeämättömästi imitoiva rekkakarkumatka oli myöskin oikein toiminnantäyteinen ja pulssianostattava, joskin vaikeustason hoitelu oli säädetty vähän keturalleen. Harmitti, kun Hard-moodissa kuolin useasti vaikkapa siihen, kun sadan metrin päässä oleva käytännössä koskematon panssariauto ampui meikäläisen hengiltä. Myöskin lopun helikopterikolarissa tuli vähän purtua hammasta, kun tehtävän päättyessä "oikein" hahmoni kuoli silti tärähdyksestä. Välifilmi lähti jo pyörimäänkin, ennenkuin pause-ruutu tuli keskeyttämään.
Pelin graafinen anti oli juuri sitä, mitä oletinkin, eri todella nättiä. Tietysti näin laajan mittakaavan renderöinnissä ei voi mitenkään ympätä sellaista detaljin määrää hahmoon, kuten vaikkapa MW2:ssa, mutta hahmomallit olivat siltikin erittäin hyvin toteutettuja. Sahalaita pilkistää hieman, mutta tämä on erittäin marginaalinen ongelma. Ympäristöt ovatkin sitten jo ihan toista luokkaa, kuten vaikkapa tuo viidakko todistaa. Aivan uskomatonta. Destruction 2.0 toimii kuin junan vessa, ja taistelussa tuhon kylväminen on entistä tyydyttävämpää. Kaikein kaikkiaan visuaalinen representaatio yhdistettynä huipputason fysiikkoihin luo taistelusta sellaista, mitä ei ole ennen koettukaan.
Ja sitten se moninpeli. Demo antoi toki odottaa jo paljon, mutta kyllä BC2 vei pienien alkukankeuksien jälkeen pystin kotiin vieläkin paremmin, kuin odotin. Tänään pelasin pelkästään Rushia kohtalaisen isossa suomiporukassa, ja tiimityö toimi kyllä kuin häkä. Muutaman miehen tarkkaan suunnitellut rynnäköt ovat erittäin tyydyttäviä, kun koordinoitu pelaaminen tuottaa juuri toivottua tulosta. Mielestäni tämä toimii jopa yli Battlefield 2:n, jossa mielestäni tiimityö rajoittui ikävästi vain siihen "tuonne lipulle, nyt"-toimintaan. Tätä on tosin erittäin vaikeaa pukea järkevästi sanoiksi; onhan Battlefield 2:ssa mahdollista kaikki tiimityö mitä BC2:ssakin: tämä ei vain tunnu välittyvän läheskään niin hyvin. Olen ennen muistaakseni jossain sanonut, ettei Bad Company ole kuitenkaan kunnon Battlefield. Tämä pitää edelleen paikkaansa, tuntuma on kaiken kaikkiaan hyvinkin paljon erilainen PC-BF:iin verrattuna (joskin BC2 pääsee lähemmäksi), mutta tämä ei tunnu enää välttämättä negatiiviselta. Kyllä Bad Company 2 nousee minun kirjoissani PC-serkkujensa tasolle (1943 oli mielestäni jopa paras BF, kunnes sen suppeus alkoi harmittamaan), sillä sen vahvuudet piilevät eri asioissa, kuten juurikin tuhoutuvuudessaan ja huomattavasti sulavammassa ja toimintatäyteisemmässä toteutuksessaan.
Yksi hienoimmista Battlefield-momenteista koettiin, kun otettiin Valparasossa Blackhawk-helikopteri, täytettiin se janttereilla ja lennettiin vihollisen tukikohdan yläpuolelle. Tykkimiesten tulittaessa kuusipiippuinen pötkäle syösten tulta, urheat kommandot hyppivät kopterista alas objektiiveille. Kun panos oli viritetty, puolustivat nämä sotilaat helikopterin tulituella asemiansa, kunnes M-Com-asema saatiin tuhottua. Tässä oli sitä Special Forces-meininkiä, ja oiva esimerkki siitä, että saa sitä kunnon meininkiä ihan konsoleillakin aikaan.
Loppuillasta tuli sitten vielä Coustille mukaan joukkoon hurjaan, ja muutamien mapinkiertojen jälkeen homma menikin sitten aina vain vakiintuvalla tiimityöllä sellaiseksi dominoinniksi, että alkoi allekirjoittanutta jo puuduttamaan hirveä tappotahti. Peli on tosin vielä uusi, ja kyllä siellä publallakin varmasti aletaan loppujen lopuksi antamaan kelvollista vastusta.
Mappien määrä tuli kyllä pettymyksenä, vaikka ei suoranaisesti kaiken muun rällästäminen kanssa häirinnytkään. Nelson Bay ei miellyttänyt allekirjoittanuttakaan. Toivotaan, että DICE lisäilee noita tiuhaan tahtiin, ettei peluuarvo vain häviä ajan myötä, kuten 1943:lle valitettavasti kävi (kaikkea vain kolmea mallia!).
Loppuillasta tuli sitten vielä Coustille mukaan joukkoon hurjaan, ja muutamien mapinkiertojen jälkeen homma menikin sitten aina vain vakiintuvalla tiimityöllä sellaiseksi dominoinniksi, että alkoi allekirjoittanutta jo puuduttamaan hirveä tappotahti. Peli on tosin vielä uusi, ja kyllä siellä publallakin varmasti aletaan loppujen lopuksi antamaan kelvollista vastusta.
Joo, homma äityi pari kertaa melkoiseksi vastustajan nöyryyttämiseksi . Ihan hyvin squadikin pyöri vaikkei minun osalta niitä koordinoituja hyökkäyksiä saatukaan aikaan mikin puutteen takia, vaan piti lähinnä toimia intuition ja olettamuksien varassa. Mutta muuten hyvät matsit saatiin aikaiseksi!
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä
Kun tuossa Gamertagin vieressä on valkoinen pieni boksi jossa ilmeisesti pitäisi näkyä Veteran Rank- level, minulla ei näy mitään, mistäköhän mahtaisi johtua? En myöskään pääse BF Veterans sivulla rekisteröimään BC2:ta enkä 1943:a! Näkevätkö muut Xbox-pelaajat Bad Company 2:den online-pelissä oman "veteran-levelinsä"? Kyllä pitäisi EA:n servuilla olla tieto omasta levelistäni (6) sillä WWII Garand aukesi heti kun aloin pelata online! Mikäs mättää?
Kun tuossa Gamertagin vieressä on valkoinen pieni boksi jossa ilmeisesti pitäisi näkyä Veteran Rank- level, minulla ei näy mitään, mistäköhän mahtaisi johtua?
Ei kellään näy in-game scroreboardilla muuta kuin valkoinen boksi. En tiedä kuuluuko sen olla niin, mutta niin se on. Varsinaisilla leaderboardseilla veteran-levu löytyy ks. boksista.
Kyllä tuo spottaus on tuossa HC moodissakin. Ja UAV on tuohon spottailuun hyvä väline, samalla kun pommittaa vihuja ohjuksilla. Luultavasti spotatut viholliset näkyvät siinä valikon kartassa. Ainakin sniperilla pelatessa, kun heittää sen palleron mikä näyttää vihujen olinpaikat, niin vihut näkyvät valikon kartassa. Pitääkin oikein tarkistaa, kun seuraavan kerran pelaa.
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä
Nyt kävi kyllä toiveet toteen. Hard Core Mode! Ei hemmetti, peli parani vaan aivan älyttömästi. Ainut asia joka ykkösessä vituttti pelatessa oli pelkästään se että ukkoja sai ampua niin perkeleesti, ja tarkkkuuskiväärit olivat tehottomia. Nyt toimii
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä
Hienoa että pelissä on kaksi eri muotoa (hc ja normi), joilla toivottavasti saadaan mahdollisimman moni tyytyväiseksi.
Itse vannon normin nimeen. Mielestäni se tekee pelistä monipuolisempaa, sillä esimerkiksi medpackien ja motion sensoreiden käyttö on HC:ssa hieman kyseenalaista. Samoin medicin on vaikeampi elvyttää porukkaa, kun kuolleita ei näe minimapilla. No, tämä on sitä "hooceeta", mutta mielestäni nämä ovat peliä supistavia elementtejä.
Lisäksi en halua, että aseet olisivat yhtään tehokkaampia. Jo normissa tappaa tarkoilla kudeilla järkyttävän nopeaan tahtiin (ero ykköseen on huima), mutta huonolta ampujalta on yhä mahdollisuus pelastautua suojan taakse, vaikka yksi kuti osuisikin. Lisäksi voin vain kuvitella millaista jälkeä hyvä tarkk'ampuja tekee hooceessa. Itse pelaan (agressiivista) reconia normissa suht usein ja tappoja tulee hyvissä peleissä ihan sitä samaa tahtia kuin pahimmilla XM8-rushijoilla. Vastoin yleistä luuloa sniper rifle on myös normissa one shot one kill -ase. Taikasana on "päähän ampuminen".
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä
Eilen tuli kampanjaosuus läpäistyä. Hienoa meininkiä alustaloppuun. Yhteen aika ikävään bugiin törmäsin kerran, eli checkpointin lataamisen jälkeen tiimikaverit eivät latautuneet ja piti yksin juoksennella kentän loppuun asti. Välivideossakaan heitä ei näkynyt, mutta puheet kyllä kuuluivat, weiiird..
Moninpeliä tullut tahkottua myöskin ihan mukavasti ja siellähän tämä peli vasta herää eloon. Monia hienoja hetkiä tarjonnut tähän mennessä ja meno varmasti vain paranee, kunhan useammat pelaajat pääsevät sinne korkeimmille leveleille. Välillä vähän epätasaista meno tuolla taistelukentällä, kun vastustajalla ukot juoksevat nopeammin, kantavat enemmän panoksia, kestävät enemmän osumaa ja tankitkin ovat tehokkaampia ja kestävämpiä kuin vastustajalla.
Tuo karttojen pieni määrä tosiaan ihmetyttää. Pelkkää rushia tullut pelattua, niin aika nopeastihan nuo kartat tulee läpi käytyä. Vaikka karttoja vähän onkin, niin kyllähän noissakin "opiskelemista" riittää. Hyvän puolustusspotin löytäminen melko työlästä, kun melkein kaikki hyvät piilopaikat voidaan pistää maantasalle. Varsinkin Valparosa(?) kentässä on puolustaminen melko työlästä, kun kaikki talot menee maantasalle yhdellä mortarilla. Tähän kun vielä lisätään, että snaippereita on muutenkin paljon ja nyt kun he pääsevät vielä käsiksi näinkin tehokkaaseen aseeseen kuin mortar niin eiköhän heitä ole kahtakauheammin.