Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maagiset
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Porukkaa on laidasta laitaan ja jos joku snipu teidät lahtaa ja kuva siirtyy sitten näyttämään tappajaa, kuolee tuokin tyyppi fiftisiksti sen parin sekunnin aikana kun sitä näytetään. Sniputtajista puolet sniputtelee niin esillä ettei mitään rajaa = helppoja tappoja. Parhaimmillaan niitä on ollut kolme yhdessä rakennuksessa ja on saanut kaikki puukottaa rauhassa kuoliaaksi kun eivät kuule mitään. Hyvät kuulokkeet maksaa itsensä takaisin nopeasti - noin sniputtajan näkökulmasta... ja miksei muutenkin.

Makuuasennon puuttuminen hämmenti aluksi, mutta tässä pelissä on selkeästi panostettu tempoon. Jo nyt on hyviä sniputtelijoita hankala löytää ja jos käytössä olisi makuuasento menisi touhu ihan liian staattiseksi ja kuka helvetti jotain kyttäysleikkiä jaksaa. Eipä tuo jokusen ensimmäisen makuullemenoyrityksen jälkeen ole haitannut tippaakaan.

Pohjimmiltaan riippuu hyvin pitkälti siitä miten pelaa. Jos juoksee munat vaahdossa pitkin teitä (tai edes pusikossa) kyllä sieltä huomataan. Huomannut itse pian että etenemällä pieniä pätkiä nopeasti suojasta suojaan pysyy paljon paremmin hengissä, enkä kyllä muista milloin viimeksi sniputtelija olisi lahdannut, että ei niitä todellakaan niin hirveästi ole, mutta kyllä huonoinkin niistä osaa ampua jos esillä seisotte. Joka tapauksessa, pelatkaa fiksusti. Älytön määrä jengiä jotka eivät paljon kahtele, mutta elämä on.

Pelailin tuossa useamman tuntia tuota HC-moodia ja huomasin pitäväni siitä aika paljon enemmän kuin normaalista. Medicinä. Vähentää tuota laastaripakettien tarvetta, että sodassa kuollaan oikeasti, mutta toisaalta nuo sähkölavat on aika helvetisti hyödyllisempiä tässä kuin normaalissa moodissa. Normipelissä laittoi suoraan sanoen vituttamaan epätehokkaat aseet. Ensimmäisellä tarkkuuskiväärillä (joka lienee myös tehokkaimpia) sai ampua joskus useamman kerran tyyppiä että putosi.

Hankala tätä peliä on olla suosittelematta - paitsi jos touhu on otettava kuollettavan tosissaan.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Jonkin verran himottaisi hommata tämä BC2, mutta jo pelkkä makuuasennon puuttuminen pistää arveluttamaan... Onko porukalla tullut paljoa tilanteita joista olisi makuuasennolla selvinnyt? Tai muuten vain kaivannut "munat maihin" meininkiä? Viimeisin konsolibäfä-kokemus on MC2, jossa makuuasento pelasti meikäläisen hengen tziljoona kertaa, classista riippumatta.

Toinen asia, joka häiritsi jo MC2:n aikoihin on nuo snipuhorot... mikään ei ole mukavampaa kuin nähdä että itse olet ainoa support/engineer ja muu porukka kykkii pensaissa... Vissiin tässä BC2:ssa tuo on vielä pahempi ongelma kuin muissa konsoliBäFissä? Tuo karttojen pieni lukumäärä ei niin paljoa häiritse, nautin MC2:n pelaamisesta vaikka vaihtoehtona oli yleensä n. 2-4 eri mappia...

Jotenki itse en makuuasentoa ole kaivannut. ajatellaanpa vaikka snaippuja jos makaisi vielä lepikossa niin ei niitä sieltä löytäis mitenkään. Mua ei vielä snaiput oo saanut hermostumaan, videoita kun kattelin niin mietin et niistä tulee harmia mutta ei vielä ainakaan.

Mappien vähyys hiukan harmittaa mutta toivottavasti siihen tulee parannusta päivityksillä.

Kaiken kaikkiaan loistava peli, 94 pistettä.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Joo, pakkohan se on käydä tämä tänään hakemassa. Kiitokset kommenteista, enköhän minäkin totu tuohon makuuasennon puuttumiseen. Ja tosiaan, ei noista vastapuolen snipuista ole ennenkään kovinkaan paljoa harmia ollut. Pitää vain tietää miten liikkua eri mapeissa, asia jonka oppii vain pelaamalla. Ajan myöte alkaa huomaamaan ne suosituimmat snipupaikat, joten osaa sitten edetä sen mukaan.

Oman puolen sniputtajat on yleensä se suurin päänvaiva, kun ei nähdä sitä omaa tähtäintä pidemmälle ja istutaan vaan siellä pensaassa yms. Toisaalta, taitava sniputtaja on todella vahva lisä joukkueeseen, enkä ikinä menisi heitä "nyypiksi" kutsumaan.

Ja nyt, kauppaan mars...
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Teinpä tässä omasta mielestäni ihan mielenkiintoisen huomion kun lueskelin näitä kommentteja pelistä ja etenkin hardcore-pelimuodosta. Nimittäin todella moni, joka on kehunut hardcore-muotoa, on maininnut tavalla tai toisella pelaavansa sniperina. Itsestäni sen sijaan, koska pelaan useimmiten assaultina tai engineerinä, on tuo hardcore-muoto tuntunut hieman pettymykseltä. Ensimmäisen Bad Companyn jälkeen olin ehdottomasti sitä mieltä, että pelissä pitäisi olla Modern Warfaren tyylinen hardcore-pelimuoto, jossa kuolisi nopeammin. Nyt olen aika pitkälti toista mieltä -- etenkin kun normaaleissakin pelimuodoissa kuolee nyt aiempaa helpommin.

Useat teistä jo varmaan tajusivatkin toisen lauseen jälkeen, että mitä tämä viesti tulee koskemaan. Nimittäin sitä, kuinka hardcore-pelimuoto entistä vahvemmin suosii snipereita ja peli menee puskissa kyykkimiseksi. Jo normaalipelimuodoissa on paikoitellen ongelmana, että snipereita on aivan liikaa ja peli menee piiloleikiksi. Hardcoressa tämä siis vain korostuu entistä enemmän. Varmasti snipereilla on ihan hauskaa kun saavat helposti napsittua ne muutamat rynnäkköjääkärit sieltä kerta toisensa jälkeen napsittua ja siinä välissä tiputeltua pari vastustajan sniperia, jotka paljastavat sijaintinsa. Jotenkin vaan tuntuu, että hardcore-pelimuodossa peli menee jotenkin epätasapainoon. Varmasti hyvällä joukkuepelillä ja oikeanlaisten pelaajien sattuessa samaan matsiin, peli voi sujua normaali kaavan mukaankin, mutta random-porukalla snipujen piiloleikki on valitettavan yleistä.

Onneksi pelissä on myös normaalipelimuoto, joka karsii reilusti snipereita, jotka eivät sitä roolia niin hyvin hallitse. Eihän se ole missään, nimessä realistista, ettei sotilas tipahda yhdestä tarkkuuskiväärin osumasta, mutta tämä on kuitenkin peliä. Kaiken ei siis tarvitse olla niin realistista. Hyvä siis, että eri juttuja pelistä haluaville on kaksi vaihtoehtoa. Olen tosiaan kuitenkin jollain tavalla pettynyt hardcore-muotoon, sillä pidän sellaisesta meiningistä, että aseet on oikeasti vaarallisia. Ongelmanahan on lähinnä se, ettei snipereiden määrää mitenkään rajoiteta ja sille ei pelaajat itse voi tehdä mitään. Henkilökohtainen mielipiteeni on, että snipereiden määrän voisi rajoittaa yhteen per ryhmä. Tuskin pelintekijät tälle kuitenkaan mitään tulevat tekemään ja näillä mennään ainakin seuraavaan osaan asti.

Hyvä peli kuitenkin kyseessä joistakin puutteista huolimatta ja eniten pelatessa kiukuttaa puutteet omissa räiskintätaidoissa. ;) Jossain määrin kuitenkin toivoisi Bad Companyn kehittäjiltä samanlaista otetta ja rohkeutta korjauksiin kuten PS3-puolen MAGin kehitystiimiltä. Siellä pelin tasapaino-ongelmiin uskalletaan oikeasti puuttua ja kuunnellaan asiakkaiden palautteita. Siitä saisi monet pelintekijätiimit ottaa mallia.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Nyt on tulltu normaalilla pelattua jonkin aikaa ja ihan mukavaahan tuo on. Nyt tosiaan spotista on hyötytä ja kaatuu ne vihollisetkin ihan nätisti kun pienillä bursteilla laittaa menee. Aluksi pelkäsin että kestääköhän porukat ihan hirveesti osumaa niinku ykkösessä mutta onneksi huoli oli aiheeton.

Mutta kyllä vähän laittaa välillä irvistää kun just oon nyt pari kertaa joutunu joukkueeseen jossa ne kolme muuta on ollu snipoja. Onko se sitten niin coolia olla se jylhä yksinäinen snaipperi ja unohtaa koko tehtävä?

Ero oli aika massiivinen kun pääsin tiimiin joka oli tasapainotettu, kaikki classit tuki toisiaan ja ownattiin aika tehokkaasti siellä. Snipa tiimissä ei tekemisestä tullut mitään joten siinä sitten yritti tukeutua muihin tiimeihin, sinänsä onnistu ihan hyvin mutta ei tietty voinu niitä käyttää spawnipaikkana
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Onko kukaan pannut merkille seuraavaa: Pelin grafiikoissa tuntuu olevan pirun voimakas kontrasti. Varjoisat paikat, etenkin viidakko- ja aavikkokentissä, ovat todella pimeitä, aina siihen saakka, että eteensä näkeminen on hankalaa. Ja kun töllöstä säätää kirkkautta ja kontrastia suuremmalle, alkavat valoivat paikat sitten polttaa yli. Tämä voi sinällään olla tietysti myös tietoinen tehokeino, mutta paikoitellen häiritsee näkyvyyttä sekä yksin- että moninpelissä aika pahasti. Telkkarina isohko komponentilla kytketty LCD.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Siellä pelin tasapaino-ongelmiin uskalletaan oikeasti puuttua ja kuunnellaan asiakkaiden palautteita.

Kai tajuat että peli on ollut ulkona vasta päivän? Pari pykälää liian aikaista lähteä sanomaan etteikö korjauksia tultaisi tekemään jos jokin ei toimi.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Kai tajuat että peli on ollut ulkona vasta päivän? Pari pykälää liian aikaista lähteä sanomaan etteikö korjauksia tultaisi tekemään jos jokin ei toimi.
En kyllä mielestäni sanonut, että ensimmäisten päivitysten pitäisi olla jo nyt ulkona. Oletuksenani oli kuitenkin, että päivitykset ovat samaa luokkaa kuin ensimmäisessä Bad Companyssa, eli pelillisesti aika merkityksettömiä pikkuviilauspäivityksiä. Hienoa, jos oletus osoitetaan vääräksi. Totta kai enemmistö voi todeta, ettei pelissä ole edes mitään ongelmia snipujen määrän kanssa ja peliin ei siitäkään syystä tule tasapainoa muokkaavia päivityksiä sitä koskien. Kaikki on suhteellista.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

aivan mahtava peli! eilen sain tämän ja nyt on tullut parin kaverin kanssa pelailtua aika paljonkin. Leveleitä olen saanut 5 ja Aika paljon jo unlockattu aseita ja muita vempaimiakin. Parasta tässä on selkeästi se kun onnistuu pelaamaan hyvin yhteen squadin (jossa kavereita) kanssa!
Omasta mielestäni vie MW2 täysin 6-0, mutta aluksi saattaa tuntua codin jälkeen kankealta.;)
Tänään pelatessani sitä pimeää lumi mappia (rush pelimuoto), niin kun hyppäsin jonkun random ruumiin päälle ja tuli ihan mukava bugi: rupesin nousemaan ilmaan suoraan ylöspäin :eek: ja sain sieltä pari tyyppiä ammuttuakin. Mietin että wtf ! olipas outo bugi :D
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Henkilökohtainen mielipiteeni on, että snipereiden määrän voisi rajoittaa yhteen per ryhmä.

Itse olen nyt pelannut kymmenen tuntia tiiviisti joko rynnäkköjääkärinä tai panssaripioneerina ja sivistyneenä arvauksena sanoisin kuolevani noin 30-40 prosenttia tarkkuuskivääriin. Lukeman voi nostaa 50-60 prosentin hujakoille, jos mukaan lasketaan vielä lähietäisyydeltä pistooliin vaihtaneet röllimiehet.

Edelleen vaikuttaa siltä, että jos vastapuoli pelaa tiiviisti yhteen niin sitä VÄHEMMÄN sieltä löytää puskakykkijöitä: tavallisin kombinaatio tuntuu olevan 1 Assault (ammuksien jako), 2 Engineeriä (tankkien nopea korjaus) ja 1 Medic (ensiapulaukut ja defi).

Tiimin kannalta Recon-miehelle ei juurikaan ole käyttöä hyökkäyspuolella muuta kuin avoimissa kentissä spottaajana ja avoimelle paikalle jääneen pommilaatikon vahtiminen estäen purkamisyritykset. Molemmat luettelemani Recon-hommat hyödyttävät vain, jos muut ovat jotain muuta kuin röllimiehiä. Puolustajalla sen sijaan on kätevää olla enemmän snipupojuja ikkunoissa, koska muutaman hyökkääjän napsiminen hidastaa muiden (tiimissä pelaavien) etenemistä. Ja jos Mr. Recon vielä osaa asiansa niin hän noudattaa maalihierarkiaa: napsii ensin punaisella baretilla koristautuneet Medicit ja sitten vasta muut pois.

Rajoitus yksi Recon per ryhmä kuulostaa hyvältä: sitä sietäisi ainakin kokeilla.

---

Tänään kävi niin, että hyökkääjillä loppuivat spawn-tiketit, mutta he ehtivät kuitenkin asentaa pommin kohteeseen ja linnoittautua sitä puolustamaan. Hyökkääjät hävisivät sillä sekunnilla, kun tikettien määrä putosi nollaan. Sellainen sääntömuutos olisi paikallaan, että peli olisi päättynyt vasta sitten, kun puolustajat ovat purkaneet pommin. Ja jos kohde olisi räjähtänyt niin hyökkäävä osapuoli olisi pitänyt julistaa voittajaksi: tehtävähän tuli suoritettua.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Tiimin kannalta Recon-miehelle ei juurikaan ole käyttöä hyökkäyspuolella muuta kuin avoimissa kentissä spottaajana ja avoimelle paikalle jääneen pommilaatikon vahtiminen estäen purkamisyritykset.
Agressiivinen recon (voi käyttää vaikka ACOG-semiautoa tai sitten on nopea ja hyvä pulttilukkotähtääjä) toimii hyökkääjänä varsin mainiosti.

Ihan perustaktiikkana esim:

-Huomaamatta m-comille, C-4:t kiinni, motion sensor maahan, pommi tikittämään, munaravia talosta ulos ja pusikkoon, punaisia pisteitä lähellä m-comia, C-4:t pamahtaa, m-com pamahtaa

-vaihtoehtoisesti Mortar Strike pehmittää m-comin sisältäviä taloja suht mukavasti, tähän vielä pari assaulttia päräyttelemään grenade launchereilla, niin talo tulee alas alta aika yksikön

Ryhmää tukemassa ~suht etulinjassa kulkeva sniperi on korvaamaton spottaaja, anti-sniper ja lähellä toimintaa, muttei liian lähellä oleva spawn-piste muulle ryhmälle. Motion sensorit voivat turvata jo ennakkoon ryhmän matkan esim. m-comille tai konkka-lipulle.

Älkää tuomitko classia, vaikka suurin osa käyttäisi sitä "väärin" tai tehottomasti. Siitä olen samaa mieltä, että yksi reconi ryhmässä riittää.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Miten lämärinä voin heittää ensiapu pakkauksen sitä tarvitsevalle? Ja kun ite menee sellasen päälle niin mistä huomaa et sitä saa siitä, ite en huomaa mitäää kun sellasen päälle menen.

Onkos kellään ollut ongelmia headsetin kans, itellä creative fatal1ty setti ja en kuule keskusteluja ja minua ei kuulla, pitääkö ne laittaa pelistä jostakin päälle tjsp?

Tankilla on aivan mahtava vetää kun on tankinjohtajana. Kyllä tää on loistava peli pakko vaan hehkutella :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Mulla ja kaverilla nollaantu äsken kaikki statsit, mites muilla? Pelaamaan pääsee, mutta kaikki avatut aseet ja statsit on hävinny. Hakeekohan peli tiedot avatuista aseista ja statseista joka kerta EA:n servuilta? Jos EA:n päässä olis nyt jotain häikkää?
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Mulla ja kaverilla nollaantu äsken kaikki statsit, mites muilla? Pelaamaan pääsee, mutta kaikki avatut aseet ja statsit on hävinny. Hakeekohan peli tiedot avatuista aseista ja statseista joka kerta EA:n servuilta? Jos EA:n päässä olis nyt jotain häikkää?


jep, sama täällä kaikki nollaantu! Tänään hankin pelin ja heti tällästä mukavaa! kyllä se EA osaa:mad: ei tätä kohta uskalla pelata kun ei tiedä millon taas kaikki nollaantuu.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Jep, statsit ja aseet nollilla myös. Myöskään pelaamaan ei pääse.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Mulla ja kaverilla nollaantu äsken kaikki statsit, mites muilla? Pelaamaan pääsee, mutta kaikki avatut aseet ja statsit on hävinny. Hakeekohan peli tiedot avatuista aseista ja statseista joka kerta EA:n servuilta? Jos EA:n päässä olis nyt jotain häikkää?

En tiedä mut mä oon ilmeisesti samassa paikassa!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Onko muilla ongelmia Xbox Livessä Battlefield Bad Company 2:den matchmakingin kanssa? Kesti about 5 minuttia löytää yksi peli joka on aika huono yhteyksinen!
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä

Onko muilla ongelmia Xbox Livessä Battlefield Bad Company 2:den matchmakingin kanssa? Kesti about 5 minuttia löytää yksi peli joka on aika huono yhteyksinen!

Jos vaikka ihan pari viestiä takasinpäin lukasisit niin selviäis et siellä on vähän isomman luokan ongelmia EA:n servuissa...
 
Ylös Bottom