Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [X360] - keskustelu pelistä
Nyt kun moninpeliä on yli 30 tuntia takana ja alkuinnostuksesta on selvitty, pelin heikkoudet nostavat vihdoin ja viimein päätään. Eivät ne silti peliä pilaa, mutta jotain parannettavaa löytyy.
Tässäkin ketjussa monta kertaa mainitut röllit ovat ehkäpä se pahin riesa. Ei niinkään silloin jos ovat vastapuolella, mutta jos yli puolet oman tiimin jäsenistä istuu koko pelin ajan jossain kentän laitamilla, ei voitosta voi kuin haaveilla. Tämä siis Rush-pelimuodossa. Toisaalta jos vastustajilla on tarkka-ampujia tiimi täynnä, voitto on yleensä varma. Toki olen itsekin joskus syyllistynyt sniputteluun, enkä varmasti ole silloin ollut tiimille se paras mahdollinen apu. Yleensä yritän kuitenkin parhaani mukaan auttaa omaa joukkuetta voittoon.
Toinen harmistus on kenttäsuunnittelu. Tuntuu, että muutamissa kentissä ajoneuvot ovat aivan liian dominoivassa roolissa. Vanhana CoD-jääränä jalkaväki sota kun kiehtoo huomattavasti enemmän. Ajoneuvoissa ei sinänsä ole mitään pahaa, mutta niitä on aivan liikaa (joissain kentissä) ja ajoneuvon tuhouduttua, uusi kulkine ilmestyy tukikohtaan aivan liian nopeasti. Jatkuvasti on helikopteria, tankkia ja UAV:ta kehissä. Ei hyvä. Omiksi suosikeiksi ovatkin muodostuneet kentät kuten Nelson Bay, Cold War ja White Pass. Talviset kartat kun tuntuvat suosivan jalkaväkisotimista.
Yksinpelikin tuli eilen pelattua läpi ja olin positiivisesti yllättynyt. Muistelisin, että ensimmäisessä Bad Companyssa liikkuminen oli vähän vapaampaa, mutta samalla viholliset omasivat kyvyn nähdä pelaaja todella kaukaa talojen ja viidakon läpi. BC2:ssa röntgenkatse ei ollut ainakaan niin näkyvässä roolissa ja vaikka eteneminen oli rajatumpaa, kampanja toimi mielestäni edellisosaa paremmin. Juoni oli perus toimintaleffahuttua, mutta tällaisessä räiskintäpelissä se toimi yllättävän hyvin. Ympäristöt olivat kaiken kaikkiaan komeita ja etenkin viidakkokentissä riitti tunnelmaa. Kiitos Frostbite-pelimoottorin singot ja muut räjähteet saivat ihan uuden merkityksen, kun viholliset eivät voineetkaan piileskelle taloissa loputtomiin.
Odotukset kolmososalle ovat siis erittäin korkealla. Lisää tätä samaa pienillä parannuksilla, niin yksi vannoutunut CoD-pelaaja on käännytetty. Ainakin melkein...