Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield: Hardline

Vastaus: Battlefield: Hardline [19.03.2015]

Hardlinen DLC-/Premium-mallista tulee mieleen yksi aika kuuluisakin Suomessa lausuttu poliittinen lause viime vuosien ajalta: "Hei me tienataan tällä!" :D Tässä kohtaa tuo me ei vaan tarkoita Suomen kansaa tai pelaajia yleensäkään, vaan EA:n/Viscarealin porukkaa :D
 
Vastaus: Battlefield: Hardline [19.03.2015]

Hardlinen DLC-/Premium-mallista tulee mieleen yksi aika kuuluisakin Suomessa lausuttu poliittinen lause viime vuosien ajalta: "Hei me tienataan tällä!" :D Tässä kohtaa tuo me ei vaan tarkoita Suomen kansaa tai pelaajia yleensäkään, vaan EA:n/Viscarealin porukkaa :D

Ei tienaamisessa ole mitään pahaa, jos tehdään kestävällä pohjalla. Kohta EA alkaa varmaan myymään pelitunteja fyysisen kopion lisäksi 50, 100, 200 ja 500 tunnin paketeissa.

Edit. Tosin Hardlinen kanssa itselleni tulee tunne, että EA yrittää nylkeä niiltä vähiltä ostavilta pelaajilta kaikki mahdolliset rahat.

Rahastaminen on nykyään liiketoiminnan ydin. Siihen ei silti ole pakko lähteä mukaan vaikka peli sitä tukeekin.

Itse olen ollut 50/50 tämän pelin ostamisen kanssa. Hieman houkuttelisi ostaa peli, mutta nämä eri tavat rahastaa pelillä pakottavat miettimään mille olen antamassa pikkusormea. Premiumin julkaisun jälkeen on varmaankin pakko äänestää lompakolla tämän pelin kanssa.

Pelottaa vain miettiä, kuinka paljon EA lähtee rahastamaan Star Wars: Battlefront(-field):llä. Peli kumminkin ilmestyy juuri sopivasti joulumarkkinoille elokuvan kera, jolloin pelin Season passista voi pyytää tähtitieteellisiä summia.
 
Vastaus: Battlefield: Hardline [19.03.2015]

Itse olen ollut 50/50 tämän pelin ostamisen kanssa. Hieman houkuttelisi ostaa peli, mutta nämä eri tavat rahastaa pelillä pakottavat miettimään mille olen antamassa pikkusormea. Premiumin julkaisun jälkeen on varmaankin pakko äänestää lompakolla tämän pelin kanssa.

Täällä ollaan yhä kahden vaiheilla, vaikka periaatteellinen ostopäätös on jo tehty. Battlefield on perinteisesti ollut kahden armeijan välinen yhteenotto ja siihen se on ollut ihan uskottavan oloinen kuvaus. Nyt polet ja rofet keskenään aitoon Amerikan malliin. Onko sisältöä tarpeeksi vai ei, siinä pulma. Rahastus ei sinänsä haittaa, koska pelitunteja on todennäköisesti luvassa riittävästi ja mitään vastaavaa ei ole nyt luvassa vähään aikaan.
 
Vastaus: Battlefield: Hardline [19.03.2015]

Livegamers uutisoi jo tuosta Premiumista. "Premiumiin sisältyy myöhemmin peliin julkaistavat neljä lisäsisältöpakettia, jotka jokainen tuovat uusia moninpelikenttiä, kulkuneuvoja, pelimuotoja sekä yksinpelitehtäviä. Jokainen julkaistava laajennus saapuu Premiumin ostaneille pelaajille kaksi viikkoa muita pelaajia aiemmin.

Laajennusten lisäksi Premium tarjoaa kultaisia lisävarusteita sekä erilaisia eksklusiivisia esineitä. Premium-pelaajille järjestetään myös tuplasti kokemuspisteitä tarjoavia viikonloppuja ja pelaajat ovat servereille jonottaessa kärkisijoilla.
"


Mitä fiiliksiä aiheuttaa teille? 50€ hintaisena

http://www.livegamers.fi/misc/news.php?shownum=9641
 
Vastaus: Battlefield: Hardline [19.03.2015]

Mitä fiiliksiä aiheuttaa teille? 50€ hintaisena

Mikäli peli täyttää paikkansa ja osoittautuu erinomaiseksi, otetaan kaikki lisäsisältö avosylin vastaan. Hinta per pelitunti on kuitenkin kaikkien aikojen matalin siinä tapauksessa.
 
Vastaus: Battlefield: Hardline [19.03.2015]

Mikäli peli täyttää paikkansa ja osoittautuu erinomaiseksi, otetaan kaikki lisäsisältö avosylin vastaan. Hinta per pelitunti on kuitenkin kaikkien aikojen matalin siinä tapauksessa.

Joo sepä, itse oon ainakin ennakkolataillut tuon Standard editionin ja katsotaan, kyllä toi 50+50€ pelistä ja lisäsisällöstä vähän pistää harkintaan. Olisi Premium edes 30-35€ niin olisi helpompaa päättää. Toki, jos tähän peliin tulee laitettua pelitunteja niin siinä tapauksessahan Premium on melkein "mustbuy". Mutta, we'll see.
 
Vastaus: Battlefield: Hardline [19.03.2015]

Itse en ihan ymmärrä tämän tyyppisten pelien kohdalla kritisointia DLC-paketeista, premiumeista ja hinnoitteluista.
Minä esimerkiksi pelaan oikeastaan ainoastaan Battlefieldejä, pelin elinkaari kaltaisillani (ja niitä on paljon )on noin kaksi vuotta. Toistatuhatta tuntia kun pelaa peliä hinta ei enään tunnu pahalta vaikka serverimaksujakin tullut vielä päälle. Pelin hinta pelitunteihin verrattuna on paljon alhaisempi kuin yhdenkään yksinpelin joista silti porukat maksaa sen vajaa 70e ehkä 15h tarinasta.

Jos pelaisin peliä nyt vaikka alta 100h miettisin kaksi kertaa ostanko premiumin, varsinkaan kun se premiumi ei anna varsinaisesti mitään varsinaisia etuja . Peli ei ole pay to win... Vaikka joskus jotku niinkin on väittäneet.

Shortcutit taas on niitä varten jotka eivät viitsi romuja avata. Jos on valmis maksamaan 50e siitä ilosta että saa romut auki se on OK ainakin mulle koska mitään etua siitä peliin ei saa. Keskinkertainenkin pelaaja pystyy avaamaan kaikki ajoneuvojen romut ja classien gadgetit noin 20h.ssa. Hardlinessa ei mene varmaan sitäkään koska tuota on peli peliltä helpotettu.
 
Vastaus: Battlefield: Hardline [19.03.2015]

Itse en ihan ymmärrä tämän tyyppisten pelien kohdalla kritisointia DLC-paketeista, premiumeista ja hinnoitteluista.
Minä esimerkiksi pelaan oikeastaan ainoastaan Battlefieldejä, pelin elinkaari kaltaisillani (ja niitä on paljon )on noin kaksi vuotta. Toistatuhatta tuntia kun pelaa peliä hinta ei enään tunnu pahalta vaikka serverimaksujakin tullut vielä päälle. Pelin hinta pelitunteihin verrattuna on paljon alhaisempi kuin yhdenkään yksinpelin joista silti porukat maksaa sen vajaa 70e ehkä 15h tarinasta.

Itse en taas ymmärrä miksi pelin arvo pitäisi mitata pelituntien määrässä. Ihan sama mulle vaikka täysihintainen peli kestää 6h-8h kuten esim. loistava The Order 1886. Se on se elämys mistä maksan. Ubisoftia arvosteltiin viime vuonna siitä, että he rahastavat ihmisiä "Ubiähkyllä" eli kaikki heidän pelit rakentuvat samoille perustuksille ja pelistä peliin esiintyy sama kaavamainen toimintomalli. Kerättävää ja unlockattavaa on ihan liikaa ja Ubin mielestä se on hyvä juttu, koska se pidentää pelin ikää. Itselleni ja monelle muulle kyseinen malli saa riittää ja sen tiimin on tehtävä jotain uutta uudistaakseen imagonsa. Pahoin pelkään että Battlefieldille uhkaa käydä tämä sama vaikkakin eri tavalla. Pelistä toiseen samat ylihintaiset premiumit, jotka olen itsekin suostunut ostamaan kahdessa edellisessä Battlefieldissä. Nyt en enää osta, vaikkakin ihan hyvillä mielin ostan Hardlinen. Luultavasti markkinoille tulee pian myös shortcutit, skinit ja maksulliset palvelimet. Niin, ei se ole tyhmä joka tarjoaa.

Yleensä season passit jolla saa kaiken tulevan lisäsisällön, maksaa 19,90€. Tästä EA/Visceral voisi ottaa oppia.
 
Vastaus: Battlefield: Hardline [19.03.2015]

Jollei vuokrattavia servereitä ole päivästä 1 myös konsoleilla niin se on taas pahimman luokan pyllistys yhtä pelaajaryhmää kohtaan. Privat ja servereiden muokkaus mahdollisuudet pitää olla tällä kertaa päivästä yksi ettei niitä tarvitse taas puolta vuotta odotella. Lisäksi samanlaiset admintoolsit kuin PC.llä ja pingit näkyviin edes vuokra servuilla ois kivat (tuskin tulee)

Maksan paljon mielummin serverimaksuja kuin täyttä hintaa 6h.n pelistä. Tämäkin on yksi osoitus kuinka eri porukat arvostaa peleissä ja hinnoitteluissa eri asioita. PC.llä ei juuri edes löydy mitään EA.n omia servereitä vaan kaikki on klaanien ja peliyhteisöjen vuokraamia.
 
Vastaus: Battlefield: Hardline [19.03.2015]

Taitaa jäädä premium ostamatta Hardlineen, koska BF4:n tapauksessa en katsonut saaneeni rahoilleni vastinetta 50 euron edestä. Karttapaketeista China Rising, Naval Strike ja Final Stand jäivät tosi vähälle peluulle. Peliaikaa nelosbäfälle kertyi minuutilleen tasan 468 tuntia, josta noiden em. DLC-pekettien osuus on varmaan korkeintaan 40 tuntia. Harakoille menivät siis rahat verrattuna siihen, jos olisin pelannut vain vaniljakarttoja sekä erikseen ostettuja Second Assaultia ja Dragon's Teethiä.

Muut premiumin tuomat lisät kuten tupla xp:t, battlepackit ja serverijonossa etuilu ovat myös aika turhia juttuja.
 
Vastaus: Battlefield: Hardline [19.03.2015]

Ehkä kuten täällä joku aikaisemmin mainitsi, premium taitaa jäädä ostamatta tälläkertaa - vaan mennään sitten DLC kerrallaan. Onhan se kivempikin levelupata kun on ns. "yksinkertaiset" expat. Tosin mielipide asioita kaikki. :)
 
Vastaus: Battlefield: Hardline [19.03.2015]

Konkasta klippejä jonossa betasta

[video=youtube_share;7eO4tzhiOtg]http://youtu.be/7eO4tzhiOtg[/video]
 
Vastaus: Battlefield: Hardline [19.03.2015]

Kun suht halvalla sai premium version, niin ostin nyt kuitenkin pc:lle. Jäi toinen beta väliin muiden pelien takia, mutta eiköhän tähän saa aikaansa kulutettua. Videotkin olen skipannut, joten lähdetään vähän tyhjältä pöydältä ilman hypejä tällä kertaa. Ehkä ihan hyvä niinkin.
 
Vastaus: Battlefield: Hardline [19.03.2015]

Onko täällä Xbonen omistajia joilla EA Access? Ketkä siis aikoo kokeilla tätä jo tulevan viikon torstaina? :)
 
Vastaus: Battlefield: Hardline [19.03.2015]

Onko täällä Xbonen omistajia joilla EA Access? Ketkä siis aikoo kokeilla tätä jo tulevan viikon torstaina? :)
On. Ja hölmööhän se olis olla testaamatta.
Sen jälkeen tulee lopullinen ostopäätös. Tää ominaisuus on kyllä loistava tässä palvelussa.
 
Vastaus: Battlefield: Hardline [19.03.2015]

Toivottavasti boksiversiossa olisi Kinect-tuki. BF4 on oikeastaan ainoa peli, jossa olen Kinectin kokenut hyödylliseksi.

Testasiko joku Kinectin käyttäjä betaa?
 
Ylös Bottom