Vastaus: Battlefield: Hardline
Vähän kuten Jamppi jo sanoikin,
Ei tämä peli nyt ihan näin toimi, että kaikki vaan sekoilee jotain ja käytössä on koptereita, laveja ja muita härveleitä.
Kyse on ryöstöstä niin aika eppiikseksi menee touhu kun tornit kaatuu, seinät murenee alta ja kaikki menee ah niin mahtavasti rikki. Tämä on nyt jo nähty viimeiset 4 peliä (BC1,BC2, BF3 ja BF4). Onhan tuo hieno ominaisuus, mutta ei peli voi täysin tuohon tukeutua.
Mielestäni tämä olisi pitänyt tehdä näin.
Kentässä olisi 3 "murtumispistettä" joista rosvot pääsevät sisään. Näihin kolmeen pisteeseen pystyy poliisit syntymään niin kauan kunnes rosvot ovat saaneet sen haltuun. Sen jälkeen kun rosvot ovat saaneet paikan haltuun poliisit eivät voi enää tähän syntyä. Näihin kolmeen murtumispisteeseen voi rosvot hyökätä heti suoraan kun erä alkaa.
Kuvitelkaapa vaikka tässä betassa olevassa kentässä esim. se moottoritien pätkä joka vie kellariin. Kuinka hienoa tuota kohtaa olisi ollut vyöryttää kun tiellä olisi ollut autoja, rekkoja, vesitynnyreitä yms. suojana. Autot olisi räjähdellyt, vesitynnyrit poksahdellut ja luodit kimpoilleet pitkin betonia. Aika kovaa asemasotaa olisi tuohon saatu. Kellari haltuun ja sitä kautta pääsee nyt pankkiin.
Toinen paikka olisi ollut tappelu viereisen kerrostalon katosta, sotaa olisi käyty aulassa ja katolla. Nyt koptereillekkin olisi ollut jotain järkevää syytä. Sirpaleet olisvat lennelleet, kalusteiden palasia leijaillut ilmassa ja hissiin kun menee olisi oikeasti pelottanut, että onko siellä vielä jotain vastassa. Katto haltuun ja sieltä vaijereilla pankkiin.
Kolmas paikka olisi ollut rakennustyömaa ja sen keskeneräiset rakennukset. Perustuksia olisi mennyt rikki ja pöly vallannut alueen. Rauniot haltuun ja nostokurjen kaataminen pankin kylkeen ja sieltä pankkiin.
Kun poliisit menettävät kaikki kolme pistettä voivat he enää syntyä pankkiin ja sielläkin spawni suunniteltuna niin ettei raiskaamaan pääse ja spawnista on useampi reitti pois. Miettikää miten hektiseksi tuo sotiminen kävisi kun ei tiedä mistä rosvot ovat tulemassa ja kun yksi paikka on menetetty niin pitää samalla suojella holvia ja yrittää estää ettei menetetä niitä kahta jäljellä olevaa kohtaa ja näin helpoteta rosvojen hommaa kun ne pääsevät kolmesta eri paikasta holviin käsiksi.
Peli pysyisi tiiviinä ja kiihkeänä. Tulisi sellainen fiilis, että oikeasti yritetään ryöstää jotain kun on selkeät pisteet mistä ja miksi on päässyt pankkiin sisään. Myöskin tiimipelaamisella ja taktiikalla olisi merkitystä, koska lössinä voisi mennä yhdestä kohtaa taikka yrittää pienemillä määrillä ottaa useampaa paikkaa haltuun. Tällä tavalla kaikille näille "eeppisille" räjäytyksille ja rikkoutumisille yms. olisi joku järkevä syy. Nyt kaikki menee rikki ilman mitään järkevää syytä taikka selitystä, että miksi. Ajoneuvoille olisi syynsä, mutta ne eivät näyttelisi mitenkään tärkeintä osaa pelissä. Olisi selkeästi tiedossa mitä pitää tehdä ja poikettaisiin tuosta normaalista "mahtavaa avointa sekoilua" - kaavasta. Nyt tuossa pelissä ei ollut mitään järkeä. Ihan samaa bäfää mitä aikaisemminkin eli DLC olisi riittänyt.
Myös on mainittava, että olipa hienoja nämä tyhjät motarit missä ei ollut autoja... Mitä ihmettä?