Itse en ymmärrä tätä kaikkea itkua pelin ympärillä. Puheet "väärästä aikakaudesta" ja "miks siellä on naisia rintamalla?"-tyylisistä itkuista tuntuvat lähinnä siltä, että porukka on päättänyt jo valmiiksi olla ostamatta ja noilla tekosyillä sitten koitetaan perustella sitä itselle ja foorumeilla muille.
BäFä alkoi alunperin toisen maailmansodan pelinä, joten paluu sinne on ihan ymmärrettävää. Ehkei hyppäys edellisestä osasta ole kovin suuri, mutta kyllähän oikeassa maailmassa aseet ja sotimistavat ja -stretegiat muuttuivat noiden sotien välillä ihan huomattavasti. Näin käynee myös näissä peleissä. Siitä on oikeasti aika pitkä aika, kun edellisen kerran suurille BäFä-tantereille on toisen maailmansodan puitteissa päästy, joten tämä on ihan hyvää vaihtelua.
Naishahmoista sen verran, että oikeassa historiassa ainakin ranskalaisilla oli kotirintamallaan "naisagentteja", jotka käyttivät ihan oikeita tuliaseitakin, joten naishahmot pelissä ovat sinällään ihan "historiaan perustuvia". Lisäksi nyt on hyvä muistaa, että kyseessä on peli, joka ei tosiaan noudata puhtaasti sitä oikeaa historiaa, vaan ottaa sieltä viitekehyksiä. Eivät ne edellisetkään maailmansotapelit ole yksi yhteen olleet oikean historian kanssa. Naishahmot ja varsinkin mahdollisuus pelata sellaisella on ihan okei vaihtoehto niille, jotka syystä tai toisesta haluavat vaikka nettirintamilla pelata naishahmolla. Ei niistä loukkaantua tarvitse.
Ilmeisesti kausipassista on nyt tämänkin pelin kanssa luovuttu ja uudet kartat yms. tulevat kaikille ilmaiseksi. Se on todella iso ja hieno asia ja moderneissa BäFissä nyt uusi juttu. Enemmän antaisin huomiota tällaisille asioille ja keskittyisin vähemmän muihin pikkuasioista valittamisiin. Se on toki okei, jos toinen maailmansota ei yhtään nappaa, mutta silti voisi ottaa ainakin keskusteluissa huomioon noita uusia positiivisiakin puolia. Sen, mitä itse olen noita trailereita katsellut, niin kyllä siellä alla se tuttu BäFä on, vaikka joitain muutoksia onkin tulossa. Edelleen on isot taistelutantereet, kulkuneuvot ja maastoa hajoaa isolla frekvenssillä. Sehän se on BäFän ideakin ja eroaa sen puolesta suuresti CoDin ADHD-hipasta.
Itse tuskin tulen tätä ainakaan tämän vuoden puolella ostamaan, koska Red Dead Redemption 2, mutta noin muuten peli kyllä kiinnostaa. Aikakausi on kohdallaan(maailmansodat voittavat aina rakettireppupaskat 100-0, mitä tulee BäFään ja CoDiin) ja BäFä on BäFä, joten voisin hyvinkin ostaa tämän ja pelata 100+ tuntia, ellei tosiaan RDR 2 tulisi ulos samaan aikaan.