Vastaus: Bayonetta [PS3]
Muutama chapteri pelattuna...
Itse en ole ekaa (päivittämätöntä) versiota koskaan kokeillut, mutta tämä päivitetty versio kyllä rullaa ihan niinkuin mikä tahansa muukin peli. Yhtään keskiverto ps3-peliä pidempää lataustaukoa en ole vielä tässä kokenut. Itse en ole myöskään yhdessäkään pelissä vielä törmännyt niin simppelin nerokkaaseen keksintöön kuin Bayonettan practice-mode lataustauoilla. Siinä tulee monesti jatkettua treenailua vielä latauksen loputtua...
Taistelumekaniikka on kerrassaan fantastinen. Noita tottelee juuri niin tarkasti ja täsmällisesti kuin itse haluaa. Syvyyttä tuntuu todella löytyvän. Vaikka pelissä delailee tämän tästään, niin harvoin tulee halvan kuoleman fiilistä. Kameraa joutuu välillä komentamaan hieman turhan paljon, mutta sekin lienee tottumiskysymys.
Itse en pitänyt DMC4:n fiiliksestä yhtään, peli oli jotenkin väärällä tavalla karu. Onneksi Bayonetassa on hyvin omanlaisensa tunnelma, vaikka vähän liian moni asia jatkuvasti DMC4:sta muistuttaakin. Sitä paitsi Bayonetta päähahmona on aivan huippu. Mamma pistää menemään tyylikkäämmin kuin yksikään aiempi mäiskehahmo, jota olen pelannut.
Toistaiseksi ainoa miinus tulee pelin rytmitystä jonkin verran haittaavasta välivideoiden runsaudesta. Vähemmän videoita ja enemmän perusmättöä niin balanssi olisi täydellinen. No, toivottavasti tämä seikka muuttuu vielä pelin edetessä.