Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Bayonetta [PS3]

Vastaus: Bayonetta [PS3]

Minuakaan ei demo kyllä vakuuttanut. Ihan toimivaa ja mukavaa hack and slashiä, mutta jotain jäi puuttumaan. Dante's Infernon demokin jätti paremmat fiilikset.
 
Vastaus: Bayonetta [PS3]

Demo kerran läpi ja oli oikein viihdyttävää pelailua. Toivottavasti ei ole ihan jäätävän vaikea tuo koko versio. Ostoon menee.
 
Vastaus: Bayonetta [PS3]

Taisi mennä jotain kokonaan ohi tai sitten en vaan tajua, mutta tuossa 6 chapterin alussa kun pitää
pantteriksi muuttua
niin miten se oikeen tehdään ?? missään ei tunnu olevan neuvoa eikä netistäkään löydy apua vaikka kuinka etsii.

EDIT: Joo löyty jo vastaus, oli vähän turhankin helppoa :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Bayonetta [PS3]

Tekis kyl niin mieli ostaa tää peli. Vähän vaan epäilyttää tää pleikka versio. Itseäni ainakin häiritsis noi latausajat cut-scenejen aikaan. FPS:n putoaminen ei oo ennenkää haitannu, ellei se mee sellaseks tökkimiseks tai näytä slow-motionilta.Grafiikat demon perusteella oli ihan jees, mutta kun katoin noita IGN:n arvosteluja ni kyl mä mielummin Boxilla pelaisin.
 
Vastaus: Bayonetta [PS3]

Täytyy kyllä sanoa, että erittäin hyvä peli. En ole kyllä vasta kuin neljännessä chapterissa menossa, mutta voi sitä vähän fiilistellä :rolleyes:

En hirveän innollani odottanut peliä alunperin, kun muistutti turhan paljon Devil May Cry -sarjaa johon olen jo aika pahasti kyllästynyt, mutta onneksi kyseessä on kuitenkin erilainen peli niin tyyliltään kuin tarinaltaankin.

Itse olen sitä mieltä, että noita lautaustaukoja ja hyytymisiä ps3 versiossa on ehkä hieman liioiteltu. (Myönnettäköön, että en ole nähnyt Xbox360 versiota). Peli kyllä latailee monissa eri kohdissa ja kaikissa valikoissa, sekä joissain itemeissä, mutta suurin osa näistä on hyvin lyhyitä eikä niin pahasti häiritseviä. Hyytymisiä en ole huomannut oikeastaan yhtään tai sitten se ei vaan häiritse niin paljon että siihen tulisi kiinnitettyä mitään huomiota. Pitää varmaan pelailla nyt peli läpi ja sitten uudestaan jos/kun sega julkaisee päivityksen peliin, josko sitä sitten huomaisi eroa.

Mutta takaisin pelin pariin... huomenna...
 
Vastaus: Bayonetta [PS3]

Tyyli(ttömyys), loistomusat, yksinkertainen mutta näyttävä taistelumekaniikka, koko paketti vakuuttaa. Vieläpä kun on lupa odottaa enemmän ja enemmän yli hilseen menevää tarinaa ja loppupomoja. Visuaalinen ilme onkin pelissä mainiolla tasolla, ja loppua kohden meininki ilmeisesti nousee potenssiin kaksi.

Lataustauot ärsyttävät hieman, eivät todellakaan mitenkään paljon. Ihmetystä asia toki herättää, mutta kenties päivitys korjaa asian. Tosiaan, näilläkin lataustauoilla peli on täyttä timanttia ja jos aihepiiri kiinnostaa niin eikun kauppaan, ei tämän kanssa voi mennä vikaan.
 
Vastaus: Bayonetta [PS3]

Aika kakkaa.
Pelissä ei oikein mikään iske. Harmitus, kai tätä muutaman kerran läpi pelailee, mutta kyllä kumipukunoita saa hävetä esikuviaan ja lujaa. Se on hyvä, että toiset tykkää. Itse pidän kyllä genrestä, mutta Bayonetassa koko tyyli on niin hukattu, että voi hyvänen aika sentään!
Musa on kauheaa japsipoppia, vihut tylsiä ja sekavasti tehtyjä, päähahmo planttu, sivuhahmot mahdollisesti plantumpia, muka coolit välivideot toimivat unilääkkeenä, listaa voisi jatkaa pitkään. Ainoa kiinnostava alue on tuo taistelumekaniikka, jota saa hetken aikaa päntätä takaraivoon. Harmi, että muut puitteet on pissitty.
Tiedän, että tätä hehkutetaan sillä tyylittömyydellä. Itsestäni vain tuntuu siltä, että tästä on tehty tyylitön, kun ei ole tyylikästä osattu tehdä.
 
Vastaus: Bayonetta [PS3]

Taistelumekaniikka on aika hyvä ja vie hetken aikaa oppia. Muuta hyvää pelissä ei oikein ole ja ei minua ainakaan innostanut pelaamaan sen kummallisemmin. Ärsyttää myös ne aivan joka välissä toistuvat lataustauot, ARGH! Menet vaikka sitten valikkoon, katselet muutaman sekunnin lataustaukoa. Sama homma toistuu, kun poimit jotain maasta.
Välidemot ovan myös minun mielestäni tylsiä. Ei sillä, onhan kaikki actioni hienosti kirjoitettu ja toteutettu niissä, mutta aivan auttamattoman tylsää. Näihin olisi auttanut lyhentäminen, melko raa'alla kädellä.
 
Vastaus: Bayonetta [PS3]

Onko tarina ja juonikuviot mistään kotoisin? Varmaan tulee skipattua tämäkin, vähän kuulostaa kommenteista päätellen siltä että tylsistyisi parin chapterin jälkeen.
 
Vastaus: Bayonetta [PS3]

Onko tarina ja juonikuviot mistään kotoisin? Varmaan tulee skipattua tämäkin, vähän kuulostaa kommenteista päätellen siltä että tylsistyisi parin chapterin jälkeen.

Tämä peli ostetaan ihan pelimekaniikan vuoksi, jos ostetaan.
 
Vastaus: Bayonetta [PS3]

Paras toimintapeli ikinä, Ninja Gaidenit ja DMC:t häviää tälle kyllä ihan kevyesti. Musiikit svengaa ihan kybällä, Bayonetta on helvetin kova mimmi (Ryu ja Dante am cry) ja muutenkin on pelisuunnittelultaan huippuluokkaa.

Jos ei tykkää niin on kyllä vikaa enemmän itse pelaajassa kuin pelissä. Kolmas läpipeluu jo menossa (Non-stop Climax Modella) eikä kyllä tylsistytä vielä yhtään. Tämä hoitaa vaikeustasotkin paremmin kuin kilpailijansa. Normal on aluksi suht helppo, mutta lopulta varsin haastava. Hardilla heitetään jo alusta asti vaikeampaa vihollista päälle ja Non-Stop Climax mode pakottaa opettelemaan täysin uuden lähestymistavan pelaamiseen, koska Witch Time ei ole käytössä. Tässä ei vain lisätä vihollisten kestävyyttä ja tappavuutta, vaan on nähty enemmän vaivaa, jotta joka kerta kokemus on erilainen.

Jos ei olisi muita pelejä pelattavana, niin tätä voisi kuvitella pelaavansa vielä kuukausia. Ikävä kyllä seuraavat kolme kuukautta on niin täynnä shittiä, että täytyy varmaan platina-trophyn jälkeen jättää tämä hetkeksi rauhaan.

Tästä on jo ihan älyttömästi helvetin upeita kombo-videoita netissä:

YouTube - ???????????3

YouTube - BAYONETTA COMBO MAD

Tuossa pari parasta. Ihan uskomatonta mihin kaikkeen tuo taistelusysteemi venyy. Ja nyt ollaan vasta alkumetreillä, jos DMC3:n perusteella voi mitään sanoa, niin parhaat jutut on vasta tulossa.
 
Vastaus: Bayonetta [PS3]

Onko tarina ja juonikuviot mistään kotoisin? Varmaan tulee skipattua tämäkin, vähän kuulostaa kommenteista päätellen siltä että tylsistyisi parin chapterin jälkeen.

Tarina ja koukerot on kaivettu jostakin pehmoanimepornotuotannon ylijäämäroskakorista. Muutaman chapterin jälkeen on tuskin kukaan enää kärryillä, että missä ja miksi. Mutta hei, vihuja pukkaa!
 
Vastaus: Bayonetta [PS3]

Tarina ja koukerot on kaivettu jostakin pehmoanimepornotuotannon ylijäämäroskakorista. Muutaman chapterin jälkeen on tuskin kukaan enää kärryillä, että missä ja miksi. Mutta hei, vihuja pukkaa!
Ottaako joku Bayonettan välivideot hieman liian tosissaan?
 
Vastaus: Bayonetta [PS3]

Paras toimintapeli ikinä
Jos ei tykkää niin on kyllä vikaa enemmän itse pelaajassa kuin pelissä..

Ottaako joku Bayonettan välivideot hieman liian tosissaan?

No niin no, kuka ottaa ja mitä hieman liian tosissaan? :rolleyes:

Tämä peli kuitenkin selvästi jakaa porukkaa kahtia. Kukaan ei ole tainnut vielä heitellä niitä "ihan kiva" -kommentteja.
Pelimekaniikka tässä on enemmän kuin kohdillaan (ei silti, että sekään olisi parhainta tähän asti nähdyistä), mutta ne henkilöt, jotka odottavat peliltä hieman enemmän, voivat pettyä tooooooooosi pahasti. Itse kuulun siis tähän kastiin.
Hölmöä ja munatonta menoa (heh heh) hyvällä tuntumalla. Juoni olis ollu tosi kiva lisä... ja ai niin, edes jollakin tavalla omalaatuiset tai mielenkiintoiset hahmot.
 
Vastaus: Bayonetta [PS3]

Hoh, ei heti tulisi mieli itkeä Bayonettan hahmojen omalaatuisuuden puutetta. Jos jotain, niin siinähän mielessä juurikin joku Ninja Gaidenin helvetillisen tylsä Ryu ja vähäisemmässä määrin DMC:n tyypillinen "anime cool-boy" Dantekin ovat molemmat PALJON geneerisempiä tapauksia kuin Bayonetta, joka on kaikille sarkastisesti vittuileva noita. Kuinkas monta niitä onkaan peleissä?

Naurettavaa on myös itkeä juonesta, aivan kuin se olisi yhtään parempi Devil May Cry tai Ninja Gaiden -sarjojen peleissä. Mieluummin tuollaista kaikille - jopa itselleen - vittuilevaa parodiaa seuraa kuin jotain muka-vakavaa Ninja Gaidenmaista paskaa.

Ja munatonta menoa? Tuossahan lentelee jättimäisiä nyrkkejä, jalkoja ja ties mitä ympäriinsä samalla kun viholliset räjähtävät kappaleiksi tuliaseiden vaikutuksesta ja puolittuvat samurai-miekan avulla, puhumattakaan kutsuttavista lohikäärmeenpäistä, jotka jauhavat viholliset palasiksi veren lentäessä ympäriinsä.


Bayonettan TYYLI voi jakaa mielipiteitä, mutta sen pelilliset ansiot ovat yksinkertaisesti kiistämättömät.


Ja kuka helvetti pelaa oikeasti näitä pelejä juonen takia? Intensiivinen toiminta on se mikä näitä pelejä ajaa eteenpäin ja sen Non-stop Climax Action Bayonetta hoitaa paremmin kuin yksikään edeltäjänsä, kiitos aggressiivista pelityyliä kannustavan pelimekaniikkansa (vihollisten iskut voi (aluksi) vain väistää + peli palkitsee jatkuvan hyökkäämisen = rohkaisee hyökkäävämpään pelaamiseen kuin kilpailijansa).


No niin no, kuka ottaa ja mitä hieman liian tosissaan?
Niin, kuten sanoin, Bayonettan pelilliset ansiot ovat ihan kiistämättömät. Taistelusysteemi on yksinkertaisesti aivan helvetillisen syvällinen ja peli heittää koko ajan jotain uutta ja ihmeellistä päin pelaajan kasvoja, olkoon se sitten uusien aseiden, massiivisten loppareiden tai jännien kenttäsuunnittelullisten seikkojen muodossa. Tämän lisäksi se sisältää aivan älyttömästi uudelleenpeluuarvoa kiitos lukuisten vaikeustasojen, palkintosysteemin ja avattavien (salaistenkin) ekstrojensa ansiosta. Ninja Gaiden on turhauttava (paska kamera, ruudun ulkopuolelta tulevat hyökkäykset yms.), Bayonetta on yksinkertaisesti viihdyttävä peli.

Eipä ole Resident Evil 4:n jälkeen ollut näin hauskaa pelata samaa peliä läpi uudestaan ja uudestaan ja samalla yrittää suoriutua kaikesta paremmin ja ostaa kaikki parannukset yms.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Bayonetta [PS3]

Hoh, ei heti tulisi mieli itkeä Bayonettan hahmojen omalaatuisuuden puutetta. Jos jotain, niin siinähän mielessä juurikin joku Ninja Gaidenin helvetillisen tylsä Ryu ja vähäisemmässä määrin DMC:n tyypillinen "anime cool-boy" Dantekin ovat molemmat PALJON geneerisempiä tapauksia kuin Bayonetta, joka on kaikille sarkastisesti vittuileva noita. Kuinkas monta niitä onkaan peleissä?

Naurettavaa on myös itkeä juonesta, aivan kuin se olisi yhtään parempi Devil May Cry tai Ninja Gaiden -sarjojen peleissä. Mieluummin tuollaista kaikille - jopa itselleen - vittuilevaa parodiaa seuraa kuin jotain muka-vakavaa Ninja Gaidenmaista paskaa.

Ja munatonta menoa? Tuossahan lentelee jättimäisiä nyrkkejä, jalkoja ja ties mitä ympäriinsä samalla kun viholliset räjähtävät kappaleiksi tuliaseiden vaikutuksesta ja puolittuvat samurai-miekan avulla, puhumattakaan kutsuttavista lohikäärmeenpäistä, jotka jauhavat viholliset palasiksi veren lentäessä ympäriinsä.


Bayonettan TYYLI voi jakaa mielipiteitä, mutta sen pelilliset ansiot ovat yksinkertaisesti kiistämättömät.


Ja kuka helvetti pelaa oikeasti näitä pelejä juonen takia? Intensiivinen toiminta on se mikä näitä pelejä ajaa eteenpäin ja sen Non-stop Climax Action Bayonetta hoitaa paremmin kuin yksikään edeltäjänsä, kiitos aggressiivista pelityyliä kannustavan pelimekaniikkansa (vihollisten iskut voi (aluksi) vain väistää + peli palkitsee jatkuvan hyökkäämisen = rohkaisee hyökkäävämpään pelaamiseen kuin kilpailijansa).



Niin, kuten sanoin, Bayonettan pelilliset ansiot ovat ihan kiistämättömät. Taistelusysteemi on yksinkertaisesti aivan helvetillisen syvällinen ja peli heittää koko ajan jotain uutta ja ihmeellistä päin pelaajan kasvoja, olkoon se sitten uusien aseiden, massiivisten loppareiden tai jännien kenttäsuunnittelullisten seikkojen muodossa. Tämän lisäksi se sisältää aivan älyttömästi uudelleenpeluuarvoa kiitos lukuisten vaikeustasojen, palkintosysteemin ja avattavien (salaistenkin) ekstrojensa ansiosta. Ninja Gaiden on turhauttava (paska kamera, ruudun ulkopuolelta tulevat hyökkäykset yms.), Bayonetta on yksinkertaisesti viihdyttävä peli.

Eipä ole Resident Evil 4:n jälkeen ollut näin hauskaa pelata samaa peliä läpi uudestaan ja uudestaan ja samalla yrittää suoriutua kaikesta paremmin ja ostaa kaikki parannukset yms.
Itseasiassa Devil May Cryissä on melko erinomainen juoni, joka tosiaankin puuttuu Ninja Gaideneista. Nämähän taas ovat makuasioita ja jokaisella on oma mielipiteensä, omani kuitenkin on että jos lähdetään vertaamaan Bayonettaa, Devil May Crytä sekä Ninja Gaideneita, niin DMC vetää pisimmän korren. Siinä on kaikki kohdillaan, ja Dante on kaukana "cool anime boystä", ensimmäinen kerta kun kukaan ikinä väittää tuollaista.
 
Vastaus: Bayonetta [PS3]

Niin olis ollu Tetrikseenkin. Joskus vaan itse pelattavuus riittää..
Tetriksessä sentäs tajuttiin jättää ne raivostuttavat latailut ja ylimääräiset muka-viileet välivideot pois.

Hoh, ei heti tulisi mieli itkeä Bayonettan hahmojen omalaatuisuuden puutetta. Jos jotain, niin siinähän mielessä juurikin joku Ninja Gaidenin helvetillisen tylsä Ryu ja vähäisemmässä määrin DMC:n tyypillinen "anime cool-boy" Dantekin ovat molemmat PALJON geneerisempiä tapauksia kuin Bayonetta, joka on kaikille sarkastisesti vittuileva noita. Kuinkas monta niitä onkaan peleissä?

Niin siis kuinka monessa pelissä on isotissinen eukko (tyypillinen anime cool-girl) ihonmyötäisissä vetimissä, joka on todella huonosti ääninäytelty.

Naurettavaa on myös itkeä juonesta, aivan kuin se olisi yhtään parempi Devil May Cry tai Ninja Gaiden -sarjojen peleissä. Mieluummin tuollaista kaikille - jopa itselleen - vittuilevaa parodiaa seuraa kuin jotain muka-vakavaa Ninja Gaidenmaista paskaa.
No minä en verranutkaan tätä suoraan noihin kahteen. Gaidenista en pidä, DMC:stä kylläkin.
Yhtä naurettavaa on hehkuttaa peliä pelkän pelimekaniikan puolesta.

Ja munatonta menoa? Tuossahan lentelee jättimäisiä nyrkkejä, jalkoja ja ties mitä ympäriinsä samalla kun viholliset räjähtävät kappaleiksi tuliaseiden vaikutuksesta ja puolittuvat samurai-miekan avulla, puhumattakaan kutsuttavista lohikäärmeenpäistä, jotka jauhavat viholliset palasiksi veren lentäessä ympäriinsä.
Okei myönnetään, korjaan: Yliampuvaa, mutta sangen munatonta menoa.
Tekesi mieli itkeä, kun välillä luulee joutuneensa takaisin ysärin alkuun. Tulee tosipaha flashback pelihallin arcade-automaattiin ja siinä pyöriviin, varsin geneerisiin, japanialaisiin "seikkailu"peleihin.

Bayonettan TYYLI voi jakaa mielipiteitä, mutta sen pelilliset ansiot ovat yksinkertaisesti kiistämättömät.
Minä kiistän. Noin, nyt ne eivät ole kiistättömät.


Ja kuka helvetti pelaa oikeasti näitä pelejä juonen takia? Intensiivinen toiminta on se mikä näitä pelejä ajaa eteenpäin ja sen Non-stop Climax Action Bayonetta hoitaa paremmin kuin yksikään edeltäjänsä, kiitos aggressiivista pelityyliä kannustavan pelimekaniikkansa (vihollisten iskut voi (aluksi) vain väistää + peli palkitsee jatkuvan hyökkäämisen = rohkaisee hyökkäävämpään pelaamiseen kuin kilpailijansa).
No, se juoni on siellä ja sitä on aika paljon, niin mielellään siitäkin yrittäisi nauttia. Hitsit, kun en huomannut pelin kannessa varoitus tarraa, missä kielletään pelaamasta juonen vuoksi.
Non-stop Climax Action? "loading.... ... ... .... ...... ..... onneksi olkoon olet löytänyt kukan!" "loading... ... ... ... ... olet löytänyt sydämen palasen". Jos tämä olisi todellista non stoppia, niin miksi sinne sekaan on heitetty sitä paikkojen koluamista?



Niin, kuten sanoin, Bayonettan pelilliset ansiot ovat ihan kiistämättömät. Taistelusysteemi on yksinkertaisesti aivan helvetillisen syvällinen ja peli heittää koko ajan jotain uutta ja ihmeellistä päin pelaajan kasvoja, olkoon se sitten uusien aseiden, massiivisten loppareiden tai jännien kenttäsuunnittelullisten seikkojen muodossa. Tämän lisäksi se sisältää aivan älyttömästi uudelleenpeluuarvoa kiitos lukuisten vaikeustasojen, palkintosysteemin ja avattavien (salaistenkin) ekstrojensa ansiosta. Ninja Gaiden on turhauttava (paska kamera, ruudun ulkopuolelta tulevat hyökkäykset yms.), Bayonetta on yksinkertaisesti viihdyttävä peli.
Okei, eli älytön uudelleenpeluuarvo löytyy vaikeustasoista, palkinnoista ja avattavista ekstroista. No joo, eihän noita ominaisuuksia kyllä kovin monesta pelistä löydy...

Bayonetta on yksinkertaisesti tylsä ja mielikuvitukseton geneerinen japsi hack´n´slash, jonka ainoa meriitti on hyvä pelattavuus.

Itseni on vaikea käsittää tämän pelin saamia hyviä arvosanoja. En käsitä, että edes se Boksin versio olisi niin paljon parempi. Bayonettaa jaksaa pelata juuri ja juuri yksi chapter kerrallaan.
 
Vastaus: Bayonetta [PS3]

Non-stop Climax Action? "loading.... ... ... .... ...... ..... onneksi olkoon olet löytänyt kukan!" "loading... ... ... ... ... olet löytänyt sydämen palasen". Jos tämä olisi todellista non stoppia, niin miksi sinne sekaan on heitetty sitä paikkojen koluamista?
Asiasta on taidettu jo jankattu kyllästymiseen asti, että PS3 versio latailee aika lailla.
 
Vastaus: Bayonetta [PS3]

EDIT by Linque:
Viesti täynnä henkilökohtaisuuksiin menoa. Ei näin. Pari hyvää pointtia jätetty.


Tetriksessä sentäs tajuttiin jättää ne raivostuttavat latailut ja ylimääräiset muka-viileet välivideot pois.
Jos ei kiinnosta, niin R2 + Select is your friend.

Bayonetta: empowering or exploitative?, Feature Story from GamePro

Antaa hyvän näkökulman Bayonettan hahmoon. Ja on tosiaan NAISEN kirjoittama. Se on muuten huvittavaa Bayonettasta. Miehet tuntuvat vastustavan Bayonettaa paljon enemmän kuin naiset. MIstäköhän se johtuu?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom