Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Bayonetta [X360]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paolo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Bayonetta [X360 Hype]

Siis pitää läpäistä tämä joku helvetin vaikea infinite climax vaikeustaso et saa varmasti hauskan arena modin auki? Jos noin on niin ei kyl mitään järkeä kun itelle oli noi demon pari kohtausta jo helvetin vaikeita hardilla ja täytyis siitä vai vielä astetta vaikeemmalla vetää läpi?

Ajattele että se on Bayonettan Inferno :D
Tänäänhän tuo pitäisi olla noudettavissa, saas nähdä missä kunnossa sormet on illalla...
 
Vastaus: Bayonetta [X360 Hype]

Demossa ei ole hardia, vaan vaikein vaikeustaso jonka voi valita on Normal.

Niin taiskin olla no se tekee tosta entistä kurjempaa :D Vituttaa jos pelistä menettää jotain tollasta sen takia et ei ole vääntäny koko ikää tälläsiä pelei.

Edit: En kyllä löytäny mitään arenaa. Paljon puhetta joka mestas et arena ois kiva jne. mutta ei mitään varmuutta et sellanen on ja miten sen saa unlockattua jos edes on lukossa.
 
Vastaus: Bayonetta [X360 Hype]

Siis pitää läpäistä tämä joku helvetin vaikea infinite climax vaikeustaso et saa varmasti hauskan arena modin auki? Jos noin on niin ei kyl mitään järkeä kun itelle oli noi demon pari kohtausta jo helvetin vaikeita hardilla ja täytyis siitä vai vielä astetta vaikeemmalla vetää läpi?

Puhuin läpiä päähäni - jotta saat areenamoodin auki pitää läpäistä kaikki 21 alfheim portaalia pelin aikana. Alfheimit ovat eräänlaisia piilotettuja bonustasoja joissa on haasteita kuten 'tapa 10 vihollista kahdessa minuutissa torture attackeilla' tai 'pysy ilmassa 25 sek' yms yms. Ovat haastavia mutta pienellä vääntämisellä varmasti onnistuu heikoimmiltakin pelaajilta.

Ja tuo areenamoodi on kuulemma samanlainen kuin DMC nelosen vastaava.

Ja tuohon ettei löydy - ei se ole nimellä 'arena' tai mitään vastaavaa, en muista nimeä mutta kyllä se siellä on.

http://www.gamefaqs.com/console/ps3/file/946345/58266 - siinä kyseiseen moodiin guide. Eli Lost Chapter ilmeisesti nimi.
 
Vastaus: Bayonetta [X360 Hype]

Voiko noita chaptereita sitten alottaa alusta vai onko se kyynel jos jonkun missaa niin joutuun pelin alottamaan alusta?
 
Vastaus: Bayonetta [X360 Hype]

Ei JEESUS mikä peli :D


Läpi tuli pelattua ja ... voi siis ... fiilis sen jälkeen on niinkun niin WTF!? ja "OMG miten mahtavaa settiä" sekoitus että oksat pois.


Ihan ensimmäinen juonen (tai siis eka cutscene hautausmaalla) pätkä vaikuttaa niin uskomattoman ylilyödyn HUONOLTA kaikessa japani anime "kookiness" älyttömyydessään, että sitä melkein nauraa ja facepalmaa samaan aikaan, mutta onneksi gameplay alkaa samantien sen jälkeen. Josta sitten huomaakin pelin olevan aivan mahtava gameplaynsä suhteen. Ja mikä parasta, mitä enemmän bayonettan humoristisen perverssin vihjailevaa ja asenteellista "nerokasta hulluutta" katselee, sitä enemmän pelin cutscene animaatioihinkin rakastuu.

Sitä vaan tahtoo nähdä mitä ihmettä seuraavaks tapahtuu. Ja onhan sillä nyt ehkä kyllä paras PYLLY näin kauniisti sanottuna, mitä polygoneilla on tähän asti luotu. Ja vielä kun niiden ylipitkien, varsin upeasti tehtyjen verimässäily cgi:den seassa tulee kuvakulmia jossa yhtäkkiä ruudussa onkin pelkkä pyllistys sen 0.5 sekunnin ajan ja sama räime jatkuu armotta mielettömällä vauhdilla, ei voi muuta kun alkaa nauramaan hyvällä tavalla sille miten mieletöntä koko touhu on.

Tässä tosiaan on tajuttu mitä peleillä voidaan tehdä. Viedä se realismi todella kauas, pitäen kaikki silti jotenkin oudosti kasassa.

Juonesta tajusin juuri sen verran että tajuan sen jotenkin, silti voiden todeta etten tajunnut siitä melkein mitään pelin aikana. Nytkin vielä voi vähän pähkäillä mitä kaikkea siihen kuului, mutta.. jokatapauksessa olipahan melkoinen vuoristorata. Pääasiat kyllä tajuaa, mutta sanoin esim. kaverille loppuvaiheilla että "Mä oikeasti haluaisin nähdä miten tän juonen kirjoittaja nivoo kaiken tän yhteen loogisesti.. epäilen ettei osais itsekään..... Mutta noh, en tiedä tarviiks tän juonen realisminpuutetta miettiä, kun ottaa huomioon että tällä hetkellä sä ajat moottoripyörällä taivaalle lentävän raketin kyljessä väistellen asioita."

Vuoristoradasta puheenollen, pidin todella paljon siitä että kenttäsuunnittelu on LOISTAVAA. Toisin kun esim. yhdessä toisessa omista suosikeista, Ninja Gaidenissa (1&2) tuntui jokainen kenttä pyrkivän nostamaan haastetta, kun bayonetta pitää mukavasti peli-iloa yllä haasteiden välissä tarjoamalla melkein vuorotellen jotain taidot haastavaa ja sitten taas jotain mielettömän hauskaa. Ihan loppuvaiheilla meni normal tasolla jokseenkin kuolemiseksi, mutta NIIN paljon tapahtuu ympärillä että hupia piisaa, ihan vaan jo ihmetellessä että mitä tapahtuu.

Ja "Alfheim" challenget (jotka muistuttaa paljonkin ninja gaiden 2:n haasteita) ei järin tarjoa läpäisyn jälkeen kovinkaan ihmeellistä hienoutta peliin (ellei suorita niitä kaikkia -> lost chapter) palkiten pelaajan suorituksesta yhdellä itemillä, mutta niiden addiktiivisuus ja selvityksen jälkeinen riemu on SUURI palkinto jo itsessään :) "Vielä kerran pakko yrittää se oli niin lähellä".. ja ne ainakin omaa pelitaitoa on hionut entisestään, vaihdellessa objektiiveissaan, jotka yllyttää mm. väistelyyn tai potkujen ja lyöntien harkintaan/säästelyyn ei-liian-vaikeilla rajoituksilla. (Tosin, en ole vielä yrittänyt lähellekään kaikkia, kun ne pitää kentistä myös LÖYTÄÄ, joka on jo huvinsa sekin.)

Aivan uskomaton yllätys tuli kyllä ja tähän mennessä on valehtelematta kyllä niin ainutlaatuinen pelikokemus etten toista samanlaista muista kokeneeni. (Ja tän kommentin ymmärtää jokainen nähtyään ihan viimeiset pelin asiat ja loppukuvat jotka ei vaan tunnu loppuvan lopputekstejen jälkeenkään.)

Suosittelen todella todella paljon, vaikka juoni tai tyyli videoissa närkästyttäiskin. Peli kasvaa pelaajaan kiinni ihan täysin ja saa pelaajan "matkan aikana" asennoitumaan siihen kaikkeen melkoisella riemulla ja, vaikka itselläkin oli vähän antipatioita sitä "iloista animevivahteisuutta" vastaan mikä parista trailerista ja pelivideosta huokui, osoittautu peli lopulta aikapitkälti täydelliseks huumorin ja tyylikkyyden balanssiks mahtavan viimeistellyllä gameplaylle jossa TODELLA riittää liikkeitä ja erilaisia asioita joita tehdä, eikä yhdenkään liikkeen käyttöä rajoita liiallinen vaikeus.

Tosin, vaikka kaiken varmasti voikin määrätä ihan 100% mitä bayonetta tekee, pelin vauhti on usein niin suuri, että sitä päätyy taistelemaan tyylillä "Ok nyt mä teen sen liikesarjan sit häröilen tossa jotain vähänaikaa, sit karkuun, teen sen liikkeen ja sit vaan taas häröilen jotain napinpainalluksia hetken.. tai no nyt vois kyllä pyöräyttää miekkansa ympäri, oho, väistö, ehtii lataan kovemman iskun ehkä just just JES! ehdin" :D ---- toisinsanoen, pelistä tulee melko refleksinomaista jonka voi hioa tappiinsa, mutta pienen epäröinnin aikanakin voi nopea napinpainantasarja antaa aikaa miettiä seuraavaa liikettä - ja väistöliike on AINA käytettävissä niin nopeasti kun vaan aivot toimii.


Aivan mahtava. Hehkutukseks meni, mutta menköön. Ja kerran menty läpi ja en ole vielä edes 1/3 varmaan kokeillut aseista, accessoryistä jne jne jotka kaikki lisää taas lukuisia eri aseyhdistelmiä ja täten erilaisia liikkeitä ja taktiikoita.

Ja plussana myös se, että peli oli kerrankin pidempi kun odotin. (Pelaamisen aloitin jo 2 päivää sitten, eli ei ole yhdenpäivän suorituksesta kyse, koska aiemmin julkaistu japanin versio oli mukavasti aluevapaa, halpa ja levyllä oli englanninkieli)

Ja ei muuta kun rahaa keräämään chaptereita pelaamalla...

Ainoa aika huono puoli itseni kannalta on se, että pelin kohdista ja vihollistappeluista saa mitaleja (stone, bronze, silver, gold, platinum, pure platium) ja pure platinum mitalit hommaamalla saa peliin lisää esineitä ja juttuja, MUTT A niitä ei voi mitenkään yrittää piestä pure platinumiin yksi kerrallaan.

Sinne tallentuu se, mitä olet esim. 1 chapterissa saanut aikaiseks (kaikki mitalit vihollistappeluista ja sitten yleisesti arvosanamitali koko kentästä) .. sen jälkeen kun pelaat chapter 1 uudestaan, voit sen jälkeen valita että tallennatko sen suorituksen kokonaisuudessaan vai hylkäätkö sen. Eli toisinsanoen; jos haluat saada kaiken platinumiin 1 chapterista, pitää koko kyseinen chapter pelata alusta loppuun, saaden jokaisesta vihollistaistelusta ja pomosta pure platinum.

Ja TIEDÄN että se on jotain mitä en varmasti ____IKINÄ____ onnistu tekemään :S (Ellen jotenkin omituisesti kasvata jonkinsorttista uskontoa kyseisen pelin ympärille, kuten esim. youtube:n hsypersakura2009, joka on tainnut pelata kaiken 100% ja jolta löytyy ohjevideot varmaankin jokaisen asian hakemiseen pelissä ja jonka pelaamistyylistä sain ainakin itselle hyviä vinkkejä millä piestä pari pahaa alfheim challengea :) Guruttaa muutenkin melkoisesti, kannattaa kurkata.)
 
Vastaus: Bayonetta [X360 Hype]

^Whoa :eek: Mutta asiaa =)

Aikalailla samoilla linjoilla, tosin mie otin kaiken vastaan avoimin käsin näin tekemisen puutteessa ja väsyneenä hautausmaa kohtaus alussa onnistui huvittamaan ihan tarpeeksi. Peli ei ole vielä läpi, mutta on kyllä vaikuttava vuoden 2010 peliavaus tämä. Mahtavaa tavaraa <3

Välillä tuntuu vain ilkeältä miten jotkin kolot näyttävät sanovan "kävele tänne" vaikka siellä sitten kuoleekin, koska kuvakulma ei taivu näyttämään että se olikin pohjaton kolo, eikä reitti eteenpäin. Näitä tosin on onneksi tullut vain pari ja kai nekin omasta huolimattomuudesta/väsymyksestä =P
 
Vastaus: Bayonetta [X360 Hype]

^Whoa :eek: Mutta asiaa =)

Aikalailla samoilla linjoilla, tosin mie otin kaiken vastaan avoimin käsin näin tekemisen puutteessa ja väsyneenä hautausmaa kohtaus alussa onnistui huvittamaan ihan tarpeeksi. Peli ei ole vielä läpi, mutta on kyllä vaikuttava vuoden 2010 peliavaus tämä. Mahtavaa tavaraa <3

Välillä tuntuu vain ilkeältä miten jotkin kolot näyttävät sanovan "kävele tänne" vaikka siellä sitten kuoleekin, koska kuvakulma ei taivu näyttämään että se olikin pohjaton kolo, eikä reitti eteenpäin. Näitä tosin on onneksi tullut vain pari ja kai nekin omasta huolimattomuudesta/väsymyksestä =P

Heh, joo tuli pistettyä vähän pidempi "oma arvostelu" :) Ja ei sillä, oli se alku samantien hyvä munkin mielestä, (miedosti sellaisella "b-luokan kauhu -> niin huono että ihan loistava" tyylillä vielä siinä vaiheessa...) mutta sillä vaan pistin noin, koska tuo alun häröily voisi pelottaa ainakin jotkut nopeammin tuomitsevat pelaajat pois, senverran epätavalliseks mennee touhu samantien :)

Mutta juu tuon huomasin kyllä kans, että hämääviä maisemia kenttien reunoilta löytyy monia "salareita" metsästäessä... mutta aika hyvin kyllä on myös estetty turhia "onkohan täällä salapaikka"-kuolemia lisäämällä näkymättömiä seiniä siltojen reunoille, ettei niistä edes voi hypätä alas, vahingossakaan. Mutta se taas tarkoittaakin sitä että sellaiset kalliokielekkeet siellä sivummalla tuntuu aina näyttämään niin otollisilta joillekin salapaikoille, mutta sitten onkin kyseessä vaan alue johon ei voi edes hyppiä tarkastamaan koska näkymättömät seinät rajaa pelialueen ja jotkut salapaikat sitten taas on juurikin samannäköisiä, ilman näkymättömiä seiniä. Mutta ei kyllä todellakaan nouse mielestäni ongelmaksi asti kumpikaan ilmiö.

Heh. on kyllä jokseenkin addiktoiva, kun yömyöhään tulee pelattua melkein joka päivä ihan puolivahingossa.
 
Vastaus: Bayonetta [X360 Hype]

Ai stana, on kyllä hiton mahti peli pitkään aikaan! Menee ihan sanattomaks... Peli on laatukamaa kaikin puolin. Tällaisten pelien takia jaksaa vielä pelata kaikkien näiden vuosien jälkeenkin.
 
Vastaus: Bayonetta [X360 Hype]

Meni tuossa illalla läpi ja on muuten ainoita pelejä, joiden läpäisyn jälkeen sitä vain janoaa lisää! Miten arvasinkin ennen koko pelin alkuakaan, että mitä pidemmälle mennään: sitä isompia pomot ovat, ja taddadaa miten kävikään =D Juoni oli ajoittain hieman sekava, sillä saatoin välillä aivan unohtaa minne Bayonetta olikaan matkalla, etteikö tässä vain huvikseen ruimitakaan näitä turpaan? Pomotappelut olivat maukkaita, toiminta loistavaa, ylitäpärät tilanteet ja surkuhupaisa komiikka iski kyllä tässä tapauksessa rajusti.

Varmasti tulee vielä monta onnellista ja onnetonta pelin loppujen modien läpimenossa ja tonnin hankkimisessa ^^

Olikos se muuten niin, että tämän pelin kehittäjätiimi oli osallisena Devil May Cry 4:sen teossa?
 
Vastaus: Bayonetta [X360 Hype]

Nyt pelannu jonkun aikaa katanan äsken sain. Tällästä peliä vähän toivonu mitää pahaa sanottavaa ole muuten kun et healtia on älyttömän vaikee saada vois tulla reilummin tolla normaalil tasol ja sitten vähentyy mitä vaikeemmalla tasolla mättää (tietysti continuel saa täyteen, mutta sen näkeminen masentaa jostain syystä =>). Ja vaikeustaso tuntuu jo omal kohdal normaalil ihan helvetin vaikeelta :D Vaikka pari pure platiniumii olenkin saanu. Yleensä puskee silverii.
 
Vastaus: Bayonetta [X360 Hype]

Ei, mutta ensimmäisen Devil May Cryn ohjaaja, Hideki Kamiya, on myös ohjannut Bayonettan.

Aah, okei. Ajattelin vain kun on niin monta DMC:mäistä elementtiä mukana.

Eräästä achista: (ei mitään mielenkiintoista varsinaisesti, mutta yhteyksiä DMC:hen (tavalla tai toisella))
En muista onko se secret achievementti vai ihan näkyvä yksilö. mutta "Angel May Cry" kuulostaa minun korvaan vienolta kontekstuaaliselta viittaukselta :)

ja lopparista:
Juuri kun vasta olin hionut omia tuloksia DMC 4:sen puolella ja sitten pelasin tämän, tuli jotenkin De Ja Vu tuosta patsasmaisesta lopparista. Tosin DMC:ssä se ei ollut varsinainen loppari, mutta tavallaan kyllä. Tässäkin kun sitä Jubileusta vastaan taistellaan, kun sekin jonkinmoinen pysti aluksi oli.

Kyllä muuten huomaa eron Normal ja Hard vaikeustasoje välillä =O Melkein heti työnnetään monta kertaa kovempaa rumilusta naamalle niiden perus kepinheiluttajien sijaan, mitähän viimeisellä vaikeustasolla :D
 
Vastaus: Bayonetta [X360 Hype]

Nyt pelannu jonkun aikaa katanan äsken sain. Tällästä peliä vähän toivonu mitää pahaa sanottavaa ole muuten kun et healtia on älyttömän vaikee saada vois tulla reilummin tolla normaalil tasol ja sitten vähentyy mitä vaikeemmalla tasolla mättää (tietysti continuel saa täyteen, mutta sen näkeminen masentaa jostain syystä =>). Ja vaikeustaso tuntuu jo omal kohdal normaalil ihan helvetin vaikeelta :D Vaikka pari pure platiniumii olenkin saanu. Yleensä puskee silverii.

Täysin samaa mieltä ^^
Tänään ekaa päivää peli koneessa ja kyllä maistuu! Sopivan kiihkeetä mättöä, ettei paljon ehdi hengähtää kun tulee jo möllejä naamalle. Normal tasolla haastetta riittävästi, jokunen pure platinum tullu kerättyä, mutta myös parit stonet... Välillä vaan tulee nekkuun aivan liikaa.

Hieno peli, demon perusteella tilasin ennakkoon ja kannatti :D
 
Vastaus: Bayonetta [X360 Hype]

Ei sitten DMC 3:n ole mikään peli saanut minua yhtä vihaiseksi kuin Bayonetta. Vitoschapteria taoin varmaan kaksi tuntia putkeen ennen kuin sain sen kitkutettua läpi. SItten peli vielä kettuilee heittämällä noita kivipalkintoja kun kuolee useamman kerran kentässä. Vaikea vain olla kuolematta kun joka luvussa on pari quick time -eventtiä joihin kuolee ensimmäisellä yrityksellä ja jokainen isompi tappelu menee uusiksi ainakin kertaalleen ennenkuin tajuaa miten kyseistä vihollista vastaan tulisi tapella.

Mutta on tämä silti älyttömän hyvä.
 
Vastaus: Bayonetta [X360 Hype]

Itse kanssa nyt lopetin eilen 5. chapteriin. Toi edellinen pomotaistelu (se helvetin iso lohikäärme millä pää vattassa) oli rasittava kun piti virheen ja erehdyksen kautta tajuta mitä siinä oli tarkotus tehdä. Nyt hiffasin myös et continuen jos käyttää niin siitä tulee miinusta siihen loppulliseen chapterin arvosanaan eli se lasketaan kai itemiks joka laskee arvosanaa. Ihmettelin et miten vitus jokaisesta tulee aina stone award vaikka taisteluista tullu silver tai parempi. Prologue taitaa olla ainut josta sain silver awardin jossa käytin 1-2 continuea.
 
Vastaus: Bayonetta [X360 Hype]

Chapter IV meni eilen läpi ja Gold mitali tuli ensimmäisellä yrityksellä, muutenkin saan Silver-Pure Platinum, yleensä Gold ja Platinum.

Kaikki tähän asti tulleet (n. 7) Alfheim portaalit on vedetty läpi ja kaikki ovat olleet liian helppoja, toivottavasti ne vaikenevat kun pääsee pidemmälle
 
Vastaus: Bayonetta [X360 Hype]

Pelin tallennusjärjestelmä on kyllä jostain syvältä.
Eilen pelailin yhden chapterin melkein loppuun asti ja myöhemmin selvisi, että jäljellä olisi ollut vain lyhyt matka ja bossi niin chapteri olisi ollut läpi. No käväisin Gates to hellissä kun siihen tarjoutui mahdollisuus ja ajattelin jatkavani myöhemmin. Kuinkas ollakaan, koko homma piti vetää alusta seuraavalla kerralla kun jatkoin peliä.

Onko tosiaan niin, että koko chapter täytyy vetää kerralla jos pelissä aikoo yhtään edistyä?
 
Ylös Bottom