Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

BBS vaarassa, miten tästä eteenpäin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jore
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No perustakaa jore ja kumppanit TV ohjelma ja myykää jollekki kanavalle niin saatte niiltä kotisivut tai lehti joka käsittelee ps2. :rolleyes:

Status?

Tuata noin, mikäs on tilanne tämän kaistaongelman suhteen?
Eilenkin meinasi huoli tulla, kun Nebulan SQL ilmeisesti reistaili, eikä sivu oikein toiminut.

Kannanpa omankin korteni kekoon ehdotusten muodossa.

- Jos kuukausittaista liikennemäärää halutaan laskea, ei vaihtoehtoja ole kovin montaa:

1. BBS:n toiminnallisuuden muokkaaminen, jota monet ovat jo ehdottaneetkin.

2. PS2fin-website on toiminnassa vain tietyn ajan päivässä (aika tyly vaihtoehto, olen itse aktiivinen bbs:n lukija:)

3. Tietoliikennelaitteisiin voidaan asettaa liikennemäärärajoituksia. Lasketaan keskimääräinen nopeus/s, jota ajetaan tietoliikennelaitteiden läpi, niin että kuukausittainen liikennemäärä ei ylity. Tosin tämä aiheuttaa sen, että kaikki jotka haluaisivat tulla web-sivustolle, eivät sinne välttämättä pääse, koska linja on täysin käytössä.

Aloin tuossa vielä laskemaan tuota 20Gt:n ylitystä/kk. Sehän tekee n. 700 megatavua päivässä. Tuntia kohti (24t) n. 30 megatavua tai 30000 kilotavua/t. Muunto biteiksi, (x8) n. 240000 kilobit/t, tai 67 kilobit/s (240000/3600). Eli noin yhden isdn-linjan nopeus menee keskimäärin yli sekunnissa.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Asia on hoidossa, ja PS2FIN ja muut konsolisaitit jatkavat toimintaa entiseen malliin. Tiedotamme asiasta, kunhan se on ajankohtaista.

No kun tässä on kaikenlaisia muutoksia menossa niin tuleeko käyttäjien kuvat takaisin, vai pysyykö poissa?

Ei, meillä on liikennemäärältään rajoitettu sopimus. Jos ihmeitä ei tapahdu, niin BBS pysyy kuvattomana. Olen karsinut koodia ja kuvia aika raskaalla kädellä, ja saanut BBS:n dataliikenteen määrän tippumaan lähes 25% vaikka kävijä- ja käyttömäärät ovat pysyneet samoina.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jore
Ei, meillä on liikennemäärältään rajoitettu sopimus. Jos ihmeitä ei tapahdu, niin BBS pysyy kuvattomana. Olen karsinut koodia ja kuvia aika raskaalla kädellä, ja saanut BBS:n dataliikenteen määrän tippumaan lähes 25% vaikka kävijä- ja käyttömäärät ovat pysyneet samoina.
Ok. kiva tietää.

ps. kiitoksia varmaan tulee aika harvoin, joten kiitos hyvästä foorumista :)

No jos BBS kerran tulee jatkossakin olemaan täysin kuvaton, niin mitä nuo hymiöt täällä vielä tekevät?
Eiväthän ne varmasti paljoa tilaa vie, mutta ainakaan minulle ei ole vielä selvinnyt miksi niitten pitää olla tuollaisia kuvakkeita. Uskoisin, ettei kovin moni niitä ainakaan kaipaamaan jäisi.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Käly
No jos BBS kerran tulee jatkossakin olemaan täysin kuvaton, niin mitä nuo hymiöt täällä vielä tekevät?
Eiväthän ne varmasti paljoa tilaa vie, mutta ainakaan minulle ei ole vielä selvinnyt miksi niitten pitää olla tuollaisia kuvakkeita. Uskoisin, ettei kovin moni niitä ainakaan kaipaamaan jäisi.

eijjeijejejeiii....ei noita ihania pallukka-naamoja pois! ne piristää niin ihanasti muuten tylsän näköistä tekstiä ja saa aina hyvälle mielelle. ;)

Tai no, pistäkää polli-pystyy, kuka kannattaa graafisten hymiöiden poistoa. Mut mun mielestä sitten voidaan jo samantien poistaa äät ja ööt, siinäkin säästyy muutama bitti kun ei ole niitä näppylöitä aan ja oon päällä. :D

Mut tietty jos vaihtoehtona: boardi tai hymiöt, sitten käännyn hymiöitä vastaan.

Mäkin valitettavasti pidän näitä hymiöitä ok piristyksinä. Kattellaan ny, jos ne voitaisiin säästää :D

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan petteri
ps. kiitoksia varmaan tulee aika harvoin, joten kiitos hyvästä foorumista :)

Oikeassa olet. Kiitoksia tosiaan tulee harvoin, mutta välillä joku sekoaa. Kiitoksia niistäkin vähistä siis ;)

Yleensä enemmän tulee haukkuja. Varsinkin niiltä joille huomautamme käytöksestä BBS:ssä tai annamme bännit. Tällöin palaute "jumalille" on aika rankkaa, mutta mielenkiintoista.

Etusivun uusittu ulkonäkö

Niin, sitä vaan että tuo uusittu etusivu on tosi magetsun näköinen. On tainnut oikein joku graafikko olla sitä vääntämässä...

Jatkakaa samaan malliin!:)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan XShava

Oikeassa olet. Kiitoksia tosiaan tulee harvoin, mutta välillä joku sekoaa. Kiitoksia niistäkin vähistä siis ;)

Yleensä enemmän tulee haukkuja. Varsinkin niiltä joille huomautamme käytöksestä BBS:ssä tai annamme bännit. Tällöin palaute "jumalille" on aika rankkaa, mutta mielenkiintoista.

Jep, peukkuja myös täältä käsin. KonsoliFIN-saitti kääräisee nätisti kaikkien konsolien kaikki osa-alueet tasapainoiseksi, selkeäksi kokonaisuudeksi jota onkin todella helppo ja vaivaton käyttää.

Ja linja bannauksien ja viestien poiston kanssa kannattaa pitää tiukahkoa, fiksua linjaa eli selkeästi typeryydet pois-periaatteella.
Banneistaan valittaville voi näyttää sormea "hyvän käytöksen säännöt"-kyltin luo...

Ylös Bottom