Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Beach Spikers!

Esa Mäkijärvi

KonsoliFIN Alumni
http://www.cubefin.com/uutiset/uutiset.php?id=224

--
Planet GameCube on julkaissut sivuillaan ensitunnelmia Segan tulevasta Beach Spikers -lentopalloilupelistä, joka julkaistaan GameCubelle syyskuussa.
Pelin päämoodit ovat Arcade (pikaturnaus), World Tour (iso turnaus eri sponsoreilla ja pelipaikoilla), VS. Mode (nelinpelin mahdollistava moodi, jossa voi pelata joko lentopalloa tai erilaisia minipelejä) ja Tutorial (harjoittelu).

Edellämainitun VS-moodin minipeleihin kuuluvat Beach Flags, Beach Countdown ja Beach P.K. Näistä Flags-minipelissä rämpytetään A-nappulaa tavoitteena päästä ensimmäisenä maalina toimivalle lipulle. Countdown sensijaan on lentopalloilua aikapommilla ja P.K. mahdollistaa harjoittelun, jossa pallo pitää lyödä eri kohtiin kenttää.

Tarjolla on Planet GameCuben mukaan myös paljon erilaista salatavaraa. Uusien asusteiden ja hiustyylien lisäksi mukana on tukku salahahmoja, joista mainittakoon Ulala (Space Channel 5), Nei (Phantasy Star 2) sekä Honey (Fighting Vipers). Vastaavia Sega-hahmoja on mukana varmasti lisääkin, mutta PCG:n ensikatsauksessa mainitaan vain nämä.

Kaikkiaan peli vaikuttaa varsin mainiolta. Jos haluat lukea hieman lisää Beach Spikersista (kontrolleista, teknisestä puolesta jne.), niin suosittelen ehdottomasti lukaisemaan Planet GameCuben ensikatsauksen peliin.

Beach Spikers ilmestyy Euroopassa 13. syyskuuta.

--

Uskon todella, että tämä voisi olla Cuben syksyn sleeper-hitti. Segan Virtua Tennis on kerrassaan mainio tennisväännös ja voi olla, että tässä on Cuben oma arcadehitti.. varmasti todella mainio moninpelinä.

Kuka muu odottaa?

- Esa

Noh, kaipa tätä jonkinverran odottelen, vaikka ei kolikkopelissäkään ole täysin samaa tunnelmaa kuin Virtua Tenniksessä... No pelataan me tätä ja Xboxaajat DOA Xtrteme Beach Volley Ballia. Tosin se kyllä näyttää aika kiwalta ;)

Ja kuvien perusteella varsinkin pelaajien (jotka muuten ovat nähtävästi pelkästään sitä kauniimpaa sukupuolta) pakaroiden luomiseen on nähty paljon aikaa ja vaivaa.... Pakaroiden lisäksi peli näyttää muutenkin aika hienolta screenshottien perusteella. Jos pelattavuus on kohdallaan, niin hittihän tästä tulee.. ainakin meidän perheessä. :)

Tässä on muuten virallinen www-sivu:

http://www.sega-am2.co.jp/beachspikers/

Tosin toisella kotimaisella, eli japaniksi, mutta kyllä sieltä joitakin kuvia irti saa.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Kyllä odotan, mutta jotenkin vain en jaksa uskoa että pelissä olisi "sitä samaa vetovoimaa" kuin Dreamcastin unelmallisessa Virtua Tenniksessä. Pelkään niin.

Silti, tässä on kyllä potentiaalia ja toivon että ainakin Virtua Tennistä pelaamattomat saavat tästä hurjia kiksejä ja että peli myy hyvin!! (Ja saa aikaisekseen lisää Gamecube-omistajia!)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tonppa
Silti, tässä on kyllä potentiaalia ja toivon että ainakin Virtua Tennistä pelaamattomat saavat tästä hurjia kiksejä ja että peli myy hyvin!! (Ja saa aikaisekseen lisää Gamecube-omistajia!)

Ainakin Japanissa peli floppasi myyntiosastolla totaalisesti (ilmestyi samaan aikaan kuin Mario), joten toivoa sopii, että jenkeissä ja täällä myynti on hieman parempaa.

- Esa

Peli on tullut kauppoihin. Onko kokemuksia?
Pitää harkita tarkkaan, sillä jos tämän pelin hankin, tarvitsen kaksi ohjainta lisää ja jatkokaapelit.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FrankNyberg
Pitää harkita tarkkaan, sillä jos tämän pelin hankin, tarvitsen kaksi ohjainta lisää ja jatkokaapelit.

Saan pelin varmaankin ensi viikon loppupuolella, joten silloin pitäisi myös tähän ketjuun ilmestyä ennakkokokemuksia. Voit tietysti myös odottaa pari viikkoa CubeFIN:in kattavaa arvostelua, jos maltat vain odottaa.

- Esa

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FrankNyberg
´

Uusimmassa Cube-lehdessä sai 80 pistettä. Kehuttiin moninpeliä, mutta yksinpeli ei ole riittävän mielenkiintoinen. Jos löytyy neljä ihmistä pelaamaan, niin on kuulemma melkoista hupia. Itse odottelen lähinnä syksyn ja talven peliruuhkan purkautumista ja ostan tuon sitten pois heti kun tulee taas hieman taukoa (tai jos sen saa halvalla).

Eipä kaupoissa peli ole silmiin osunut, pelin piti tulla jo 27.9. mutta silloin kun menin sitä ostamaan myytiin eioo:ta. Täytynee poistaa lähiaikoina, hyviä arvosteluja peli on saanut- poikkeuksetta olen nähnyt about 8/10.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ShereKhan
Eipä kaupoissa peli ole silmiin osunut, pelin piti tulla jo 27.9. mutta silloin kun menin sitä ostamaan myytiin eioo:ta. Täytynee poistaa lähiaikoina, hyviä arvosteluja peli on saanut- poikkeuksetta olen nähnyt about 8/10.

Ainakin Lahden Gigantissa kyseinen peli oli hyllyssä.
En itse viitsinyt ostaa koska olin hakemassa Super Mario Sunshinea.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ShereKhan

Peli myöhästyi tuosta julkaisupäivämäärästä ja ilmestyi sittemmin 4.10. Nyt sitä pitäisi jo vähitellen alkaa löytymään kaupoista.

- Esa

Joo kävin 4.10. Helsingin keskustan putiikeissa, mutta ilmeisesti olen puolisokea jos silmäni eivät osu Beach Spikersin- hienoon kanteen- joka kaiken järjen mukaan pitäisi osua ensimmäisenä silmään ;).

Okei, jos se kerran ilmestyi 4.10. niin parempi selitys on että se ei ehkä kaikkien kauppojen hyllyille ollut ehtinyt. Jos tänään sortuisi pelin ostamaan... rahaa on vaan nyt muutenkin menossa liikaa. Kiitos kuitenkin Tonza ja Esa ilmoituksesta.

Itse olen omistanut kyseisen pelin jo ainakin kuukauden verran. Pelitunteja sen ääressä on kertynyt vähintäänkin kiitettävästi ja tod.näk. paljon lisää on tulossa. Kuten kaikki ovat jo arvosteluista lukeneet, niin Beach spikers todellakin on parhaimmillaan moninpelinä. Tällöin sitä pitää mielestäni pelata joko kaksinpelinä tai nelinpelinä, sillä kolmestaan peli ei ole läheskään yhtä mielenkiintoinen, sillä yksi pelaaja joutuu työskentelemään täysin yksin. Nelinpeli nouseekin aivan omalle tasolleen jos on pelaamassa neljä vähintäänkin kohtuullista pelaajaa.

Yksinpelistä voi sanoa sen verran, että sekin on kiehtovampi mitä arvostelut antaa ymmärtää, mutta silti vielä hieman raakile. AM2:lta oli hieno veto että yksinpelissä kehitetään pelikaveria vähän roolipeli malliin. Tämä todellakin tuo jotain mielenkiintoa yksinpeliin, mutta alussa meinaa mennä hermot, kun pelien voittaminen on kiven takana sillä tietokone kaveri on melkoinen tunari. Toisaalta tämä vain tuo paremman fiiliksen kun vihdoinkin niitä voittoja alkaa tulla.

Ylös Bottom