Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Beyond: Two Souls

  • Viestiketjun aloittaja OK
  • Aloituspäivämäärä
Vastaus: Beyond: Two Souls

Ei maitokaan ole piimää vaikka miten "sulle olisi aina ollut". Ja on ihan sama puhutaanko ruplista vai pässinkiveksistä, 3995 ei ole sama asia kuin 39,95. Ihan niinkuin sata ei ole yksi.
 
Vastaus: Beyond: Two Souls

Pelin tiesin nimeltä, mutta mitään muuta en tiennytkään. Tuli Storen tarjouksesta 19,95 ostettua tämä Heavy Rainin kanssa. HR:n vuoksi ostin, mutta se ei toimi ollenkaan, joten en voinut pelata.

Lähtökohtaisesti kaikki yliluonnollinen on mulle "ei kiitos", mutta kipeänä päätin nauttia leffapelistä, tulkoot mitä vain.

Pelasi aikajärjestyksessä läpi, enkä alkuperäisessä ja täytyy sanoa että nautin kokoajan. Oikeasti koko rahan arvoinen yksistään, vaikka Heavy Rain ei toimikaan. Todella positiivinen yllätys ja parissa kohdassa meni jo omiin tunteisiin asti.
 
Vastaus: Beyond: Two Souls

Tuli tämäkin bongattua melko vahingossa, mennyt melkosesti itsellä ohitte tämän julkaisu. Kattelin, että kylläpä on edullinen pelipaketti,kun löytyy samassa Heavy rain ja Beyond:two souls 25e ps4:selle remastoroituna. Pistin tämän ekana sisään, koska ei ollut suuria odotuksia ja Heavy rainia olen jo, joskus sen ilmestymisen aikaan pelaillut hieman. En vain silloin hirveästi siitä innostunut ja tiedän siitä ikävä kyllä jo melko suuren spoilerin. Mutta nyt peli maku on vuosien saatossa todella paljon muuttunut ja kyllähän parasta herkkua nykyään on ne pelit, joissa todella panostetaan hahmoihin, juoneen ja todella ottavat tunteisiin, eikä ole pelkkää sitä aivotonta toimintaa ja räiskintää.

Huh huh, kyllä pakko sanoa, että oli kyllä huikea peli. Nautin kyllä joka hetkestä. Ekana iltana tuli pelattua semmonen kohtuulliset pari tuntia ja peli antoi hyvän kutinan. Toisena iltana oli jo vaikeuksia lopettaa peli kesken, kun kello näytti jo neljää yöllä. Kolmantena yönä en si enää pystyny lopettaan kesken ja kello näytti melkein jo 8 aamulla, kun lopputekstit pärähti ruutuun:D. Kyllähän sen hyvän pelin vaan tunnistaa siitä, kun se vain pyörii mielessä ja ei millään malta lopettaa kesken. Ymmärrän kuitenkin miksi peli on saanut erittäin ristiriitaisia vastaanottoja. Juoni voi olla hieman sekava, kun aika pomppii ja pitää pysyä kuitenkin skarppina , että pysyy kartalla juonessa. Itse tykkäsin kyllä tästä elementistä, piti koko ajan hieman jännityksessä siitä, että miksi tähänkin tilanteeseen ollaan päädytty ja kyllähän ne punaiset langat si lopulta löytää tiensä. Löytyyhän kuitenkin tästä ps4 versiosta kuitenkin nykyään valinta, että voi pelata myös kronologisessa järjestyksessä. Itse suosittelisin kuitenkin pelaamaan kuten alun perin oli tarkoituskin. Ainoa homma, joka itselle välillä tuotti hieman harmaita hiuksia oli ohjattavuus. Välillä, kun ei oikeen saanut valittua esim. sitä esinettä jota halusi tutkia tai käyttää. Tai sitten taistelukohtauksissa tai pakokohtauksissa tuli otettua hieman iskua välillä, kun ohjaus teki mitä tahto,(tai sitten oon vaan huono ohjaan :p), mutta onneksi peli ei näistä rankaise. Tästähän peli on saanut kritiikkiä, kun peli jatkuu vaikka kuinka paljon ottaisit iskua. Minusta tämä on aivan oikea ratkaisu. Kärsisihän peli ilo aivan järkyttävästi, jos jäät hakkaamaan seinään johonki tappelukohtaukseen, jossa pitää väistellä niin helvetisti ohjaus comboilla ja ruutuun pamahtelisi koko ajan game overia ja kohtaus alusta. Tämähän on kuitenkin peli, joka on käytännössä elokuva, jossa itse pelaaja ohjaa tarinan kulkua valinnoillaan, eikä yritäkään olla mitään muuta.

Hahmot olivat mielestäni hyviä ja Ellen Page Jodiena kantaa päävastuun erittäin hyvin ja Jodieta todella haluaa suojella kaikelta pahalta, kuten myös monet sivuhahmot (omana suosikkina isällinen Cole). Hahmot on kyllä tehty erittäin hyvin ja on kyllä kunnon herkkua silmille erittäin kauniisti tehdyt kasvojen ja suiden mallinnuksien liikkeet . Eipä oikeastaan voisi olla itse oikeiden näyttelijöiden näköisiä enempää. Mitä nyt juoneen tulee se on hyvä ja käsittelee paljon monia vaikeita asioita. Onhan siinä myös pieniä aukkoja, mutta sen täyttää hienosti laadukas työn laatu ja näyttelijät. Välillä on mukavia rauhoittavia hetkiä, jolloin on aikaa tutkiskella paikkoja itse Jodiella tai Aidenilla ja miettiä syntyviä syviä. Ja sitten välillä mennään tuhatta ja sataa ja adrenaali virtaa kun paetaan, vaikka moottoripyörällä pahiksia. Mielestäni hyvin on suhteessa draamaa ja toimintaa. Oli myös todella mukavaa välillä vaan vaihtaa Jodien mukana kulkevaan Aideniin varsinkin, koska olen pelaaja joka todella tykkää tutkia paikkoja. En ole vielä tämmöseen törmänny peleissä. Mukavaa, että keksitään jotain uuttakin välillä peleihin. Pelin Soundtrack oli myös täyttä rautaa, mutta eipä hirveän huonoa voi odottaa jos puikoissa on Hans Zimmer . Aattelin kuitenkin palata tämän pariin uudestaankin pienen tauon jälkeen ja tekemällä eri valintoja tarinassa. Jäi kuitenkin jonkun verra Vaihtoehtoja käyttämättä joko vahingossa tai ei kerinny. Ja eikös pelissä taida olla 24 erilaista varitaatiota lopetukselle? Kyllähän tämä peli sai aikuisen miehen todella monta kertaa tipan linssiin ja hymyn naamalle. Menee kyllä heittämällä omien suosikki pelien joukkoon ja parhaimpiin pelikokemuksiin ikinä. Nyt kyllä on vaan taas kyllä melkosen haikee fiilis, kun sai taas jotain hyvää loppuun:(. Kaippa sitä vois pistää seuraavaks ton Heavy rainin koneeseen pahimpaan haikeuteen. :)

Edit: Huomasin juuri kun tossa kettelin hieman pelivideoo pelistä niin kyllähän tämä voi kuitenkin rankaista sua huonosta pelaamisesta, vaikka kuolla ei voikkaan. Jos mokailet väistely tai jonkun suostuttelun voit missata monia hyviä ja tärkeitä hetkiä pelistä, kuten kondensaattorikohtauksen tai Jodien baarikohtauksen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Beyond: Two Souls

Jos nämä kaksi loistavaa peliä ostais levy versiona niin onko suomitekstit molemmissa peleissä??
 
Olis ps plussassa ilmaispelinä. Kannattaako hankkia plussa tämän takia? Ainakin Heavy Rain oli loistava kun sen pelasin silloin 2010 mutta miten tämä on saanut niin vaatimattomat arvostelupisteet siihen verrattuna? Tietysti aina ei kriitikoita kannatta uskoa mut silti
 
Olis ps plussassa ilmaispelinä. Kannattaako hankkia plussa tämän takia? Ainakin Heavy Rain oli loistava kun sen pelasin silloin 2010 mutta miten tämä on saanut niin vaatimattomat arvostelupisteet siihen verrattuna? Tietysti aina ei kriitikoita kannatta uskoa mut silti

Tää on varmaan eka plus peli minkä oon pelannu innoissani läpi. Oli kyllä hyvä. Peliähän siinä ei paljoa ole. Enemmän interaktiivinen elokuva tai kävelysimulaattori.
 
Olis ps plussassa ilmaispelinä. Kannattaako hankkia plussa tämän takia? Ainakin Heavy Rain oli loistava kun sen pelasin silloin 2010 mutta miten tämä on saanut niin vaatimattomat arvostelupisteet siihen verrattuna? Tietysti aina ei kriitikoita kannatta uskoa mut silti
Ei yhtä hyvä kuin Heavy Rain, mutta kuitenkin varsin viihdyttävä, IMO. Pelimekaniikka ja tarinankerronta on kuitenkin hyvin samankaltaista. Itse tykkäsin molemmista.
 
Olis ps plussassa ilmaispelinä. Kannattaako hankkia plussa tämän takia? Ainakin Heavy Rain oli loistava kun sen pelasin silloin 2010 mutta miten tämä on saanut niin vaatimattomat arvostelupisteet siihen verrattuna? Tietysti aina ei kriitikoita kannatta uskoa mut silti
Jos Heavy Rainistä tykkäsit, niin hyvin todennäköisesti tykkäät tästä tästä jälkimmäisestäkin. Heavy Rain oli vielä monin paikoin tosi hiomaton, kun taas Beyond Two Soulsissa on nuo ongelmat saatu hiottua pois. Itse ainakin tykkäsin siitä kovasti. Metacriticissä saanut vaatimattomat 72 pistettä, mutta omasta mielestäni ansaitsisi enemmän. Aika suurta hajontaa, kun kriitikoista joka antanut 100 ja joku 40... Kyllä ehdottomasti tuo 100 on oikeampi kuin 40.


Tää on varmaan eka plus peli minkä oon pelannu innoissani läpi. Oli kyllä hyvä. Peliähän siinä ei paljoa ole. Enemmän interaktiivinen elokuva tai kävelysimulaattori.
Interaktiiviseksi elokuvaksi itse luonnehtisin. En sanoisi missään tapauksessa kävelysimulaattoriksi, ne kun ovat yleensä paljon hidastempoisempiakin, ja tarinan kerrontakin on vähän niin ja näin.
 
Interaktiiviseksi elokuvaksi itse luonnehtisin. En sanoisi missään tapauksessa kävelysimulaattoriksi, ne kun ovat yleensä paljon hidastempoisempiakin, ja tarinan kerrontakin on vähän niin ja näin.

Ei Jodiella kyllä mikään kiire kävellessä tässäkään ollu =D
 
Huh kun oli loistava peli. Kyllä tää on 10/10. Lähelle Heavy Rainia pääsee. Itse olen kyllä suuri tälläisten tarinapelien fani. Nyt oon pelannut tämän, Heavy Rainin ja Until Downin joka oli loistava sekin. Pitää pelata se Fahrenheit tässä välissä ennenkuin Detroit: become human tulee, sen demo vakuutti kyllä. Onko muita saman genren pelejä mitä en maininnut tässä?
 
Huh kun oli loistava peli. Kyllä tää on 10/10. Lähelle Heavy Rainia pääsee. Itse olen kyllä suuri tälläisten tarinapelien fani. Nyt oon pelannut tämän, Heavy Rainin ja Until Downin joka oli loistava sekin. Pitää pelata se Fahrenheit tässä välissä ennenkuin Detroit: become human tulee, sen demo vakuutti kyllä. Onko muita saman genren pelejä mitä en maininnut tässä?

Onko Life is Strange tuttu? :)
 
Fahrenheit on mun mielestä lafkan paras tekele. Toki peli on jo ulkoasultaan luokkaa PS1 mut jos se ei haittaa niin suosittelen kyllä, sit tulee Beyond: Two Souls, Heavy Rain ja katotaa mitä Detroit tarjoo.
 
Huh kun oli loistava peli. Kyllä tää on 10/10. Lähelle Heavy Rainia pääsee. Itse olen kyllä suuri tälläisten tarinapelien fani. Nyt oon pelannut tämän, Heavy Rainin ja Until Downin joka oli loistava sekin. Pitää pelata se Fahrenheit tässä välissä ennenkuin Detroit: become human tulee, sen demo vakuutti kyllä. Onko muita saman genren pelejä mitä en maininnut tässä?
Jos nimenomaan samaa genreä tosiaan tarkoitetaan, niin varmaankin Telltalen tekemät pelit voivat mahdollisesti iskeä? Toki teemat ja aiheet voivat olla aika erilaisia niissä. Mutta siis samaan genreen nekin kuuluvat kai kuitenkin?
 
Ylös Bottom