Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Biomutant

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 3274
  • Aloituspäivämäärä
Koska olette viimeksi nähneet hilleri-sanaa yhtään missään?
En muista koska olisin nähnyt, mutta ihan puheenparressa ollut kovassa käytössä täällä, koska naisystäväni chihuahuan nimi sattuu olemaan Hilla. Toisinaan hilleri vääntyy myös muotoon Hitleri. :D
 
Päivitystä tullut pc versioon, kohta konsoleillekkin.



Pelaako tätä kukaan täältä, kun ei ainakaan kokemuksia ole oikein jaettu, haha.

Tulisko pian PS5 4K pätsi myös? Ainakin vihjailee kommenteissa kun joku kysyi.

Screenshot_20210602-222349__01.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Hiljaista on tosiaan täällä tämän kohdalla ja kunhan saan Maneaterin pelattua, niin otan tämän testiin. Päivityksessä näyttäisi olevan paljon parannuksia, niin en tiedä pitäisikö odottaa siihen asti, että saavat sen konsoleillekkin jakoon, kunhan ei kestä kauhean pitkään.
 
Pelaako tätä kukaan täältä, kun ei ainakaan kokemuksia ole oikein jaettu, haha.

Jätin suosiolla odottamaan alennuksia/parempaa ajankohtaa. Tämä kiinnostaa edelleen kovasti, mutta nyt on niin paljon muutakin lautasella samaan aikaan, ja kesäkin painaa päälle, niin ei oikein löydy aikaa tälle.

Muutamasta podcastista ja arvostelusta jätin itselleni käsityksen, että kyseessä on kuitenkin ihan ok tekele muutamista ongelmista huolimatta. Nykypäivän pelitulvassa ja alati kasvavan backlogin ikeessä tämmöiset valitettavasti usein siirtyy myöhempään ajankohtaan.
 
Ennakkotilasin ja olisin perunut mutta olin sen suhteen liian myöhään liikenteessä. En sitä kuitenkaan konsolille ladannut, katotaa sit joskus jos tulee PS5-päivitys. Julkaisun jälkeisiä videoita pelistä kattonut eikä kyllä yhtään houkuttele siirtyä tähän peliin.
 
Olen kohta 20 tuntia pelannut tätä ja omaan makuuni 5/5. Olen varmasti huono kriittisesti arvioimaan peliä, koska pidin 20 vuotta taukoa pelaamisesta. Nyt olen reilun vuoden taas pelannut ja lähes kaikki pelimaailmassa tuntuu tosi hienolta. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että pelaisin mitä tahansa. Taistelupeleistä minulla on aika vähän kokemusta (AC Unity ja Valhalla sekä Lego Ninjago).

Biomutantissa on selkeästi monipuolisin taistelumekaniikka pelaamistani peleistä ja en osaa tässä mistään valittaa, pelaamani pelit ovat toki eri genrestä. Se mistä itse peleissä pidän eniten on tässä toiminut oikein hyvin, eli kiinnostava viitekehys post-apokalyptinen maailma ja siihen liittyvä tarina. Pelien juoni ei ole itselleni kovinkaan tärkeä kriteeri, koska lähes kaikki pelit lopulta toistavat itseään tehtävien osalta ja juonet ovat kuitenkin kliseisiä ja ennalta arvattavia. Tärkeää sen sijaan minulle on pelimaailman ulkonäkö sen tutkiminen ja siellä liikkuminen. Tykkään Biomutantin kirkkaista väreistä ja avoimessa maailmassa liikkumisesta. Pelin maailmaa on moitittu tyhjäksi, mutta minä en ole sitä sellaiseksi kokenut, löydettävää on tuntunut riittävän. Ehkä tässä yhteydessä voin mainita, että RDR2:ssa pidin kaikkein eniten vaeltelusta ja kartan tutkimisesta sekä kaikista keräily ja metsästys sivutehtävistä, pelasin 100% ja kaikki saavutukset (paitsi Gold Rush), eli kiinnostavassa ja kauniissa maailmassa tykkään vain olla.

Biomutant on hidastempoinen ja kaunis. Dialogin kuuntelu on ajoittain puuduttavaa ja kertojaääni alkaa tuntua vähän raskaalta. Juoni on mitä on, eli välillä voi olla hyvin kuuntelematta. Olen pelannut normaalilla vaikeustasolla enkä ole kokenut sitä liian vaikeaksi ja säätövaraa on siis molempiin suuntiin. Series X:llä ja viimeisen päälle tv:llä on kaunista katseltavaa, kamera ehkä jumittaa ahtaissa paikoissa välillä, mutta ei minusta häiritsevästi.

"Alhaista" metascorea ei kannata mielestäni tuijottaa. Ei tämä varmasti vuoden peli ole, mutta jos tarina vähän kiinnostaa ja on hitaiden pelien ystävä, joka tykkää tutkiskella avointa pelimaailmaa, niin ehdottomasti vain pelaamaan. PS5 pelaajien kannattaa ehkä odottaa sitä 4K päivitystä.
 
Jätin suosiolla odottamaan alennuksia/parempaa ajankohtaa. Tämä kiinnostaa edelleen kovasti, mutta nyt on niin paljon muutakin lautasella samaan aikaan, ja kesäkin painaa päälle, niin ei oikein löydy aikaa tälle.

Muutamasta podcastista ja arvostelusta jätin itselleni käsityksen, että kyseessä on kuitenkin ihan ok tekele muutamista ongelmista huolimatta. Nykypäivän pelitulvassa ja alati kasvavan backlogin ikeessä tämmöiset valitettavasti usein siirtyy myöhempään ajankohtaan.
Olen peliä pelannut muutaman kymmenen tuntia. Vielä en ole läpäissyt, mutta voin vähän fiiliksiä jatkaa.

Peli on itse asiassa hieman yllättänyt kuitenkin positiivisestikin, joskin edelleen pidän kontrolleja, huonoa lukitusta ja taistelua hieman kankeana. Toistoa myös on jonkin verran sisällössä ja esimerkiksi linnakkeissa, rosvoleireissä ja sen sellaisissa. Itse pelaaminen ja seikkailu on kuitenkin oikein kivaa, ja sivutehtävät varsinkin ovat olleet paikoin varsin hauskoja. Tekemistä on vaikka muille jakaa ja en yhtään allekirjoita monen arvostelijan väitettä tyhjästä maailmasta. Päin vastoin, jatkuvaan ainakin itselläni tulee matkalla kohteita, kyliä, taloja, vihollisia, sivutehtäviä ja muuta ihmeteltävää ja suunta vaihtuu jatkuvaan. Alueet ovat myös vaihtelevia, on vihreää metsää, suota, aavikkoa, lumitannerta ja vaikka ja mitä. Toki jotkut jutut sielläkin toistuvat, mutta samaa settiä on vaikkapa Ghost of Tsushimassakin, mikä kuitenkin keräsi ylistystä.

Loottaaminen ja craftaaminen on erittäin koukuttavaa, ja se varmaan on itseni pitänyt parhaiten tässä kiinni. Valitettavasti tietyt osa-alueet ovat aivan liian tehokkaita pelissä ja esimerkiksi melee-build tuntuu hieman vaisulta. Vaikka olen pumpannut voima-attribuuttia ja lisännyt melee damagea, sekä löytänyt yhden varmaankin parhaista melee-aseista, niin silti pyssyllä teen nopeampaa ja parempaa damagea kuin hitaasti huitomalla kankeilla kontrolleilla. Olen pelannut koko läpipeluun hard-tasolla, joka alkuun oli hyvinkin haastavaa, mutta nyt on hieman helpottanut kun varusteet ja levelit paranee. Kuolemia kuitenkin tulee edelleen siellä täällä.

Pari kertaa peli on kaatunut, mutta muuten ei mitään bugeja tai pahempia ole oikein näkynyt. Onko tämä täyden kympin peli? Ei varmasti monelle, mutta sellainen hyvä suoritus kuitenkin, ja ainakin mielestäni riittävän erilainen kokemus. Päätarina on vähän niin ja näin, sekä kertoja ja äänet mitä sattuu, niistä annan paljon miinusta. Myöskin tuo aura-systeemi tuntuu kovin turhalta ja jää fiilis että monta asiaa olisi voitu tehdä paremmin. Tässä vaiheessa oma arvosana pelille olisi sellainen 7/10.
 
Pakko tulla heittämään tästä pelistä pari sanaa tänne.

Ekan illan jälkeen olin valmis laittamaan pelin myyntiin saman tien. Siis aivan järjetön määrä turhaa diipa-daapa jorinaa alussa ja pari kertaa meni hermo totaalisesti, että miksi mua ei päästetä jo pelaamaan. Olin niin pettynyt siihen dialogin toteutustyyliin ja meinasi alkaa sen selostajan äänikin nyppimään. Laitoin valikosta kaikki keskusteluun liittyvät frekvenssit nollille, mutta etenkin alussa noita pakkokeskusteluita tulee aivan liikaa.

ONNEKSI annoin pelille uuden mahdollisuuden ja siinä samassa open world avautuikin koko loistossaan eteeni. Nyt noin 10h tunnin jälkeen en millään malttaisi olla pelaamatta. Peli kutsuu koko ajan luokseen ja PS5:lla peli pyörii sulavasti ja näyttää todella hyvältä. Ehdottomasti itselleni tällä hetkellä vuoden peli :)
 
Pakko tulla heittämään tästä pelistä pari sanaa tänne.

Ekan illan jälkeen olin valmis laittamaan pelin myyntiin saman tien. Siis aivan järjetön määrä turhaa diipa-daapa jorinaa alussa ja pari kertaa meni hermo totaalisesti, että miksi mua ei päästetä jo pelaamaan. Olin niin pettynyt siihen dialogin toteutustyyliin ja meinasi alkaa sen selostajan äänikin nyppimään. Laitoin valikosta kaikki keskusteluun liittyvät frekvenssit nollille, mutta etenkin alussa noita pakkokeskusteluita tulee aivan liikaa.

ONNEKSI annoin pelille uuden mahdollisuuden ja siinä samassa open world avautuikin koko loistossaan eteeni. Nyt noin 10h tunnin jälkeen en millään malttaisi olla pelaamatta. Peli kutsuu koko ajan luokseen ja PS5:lla peli pyörii sulavasti ja näyttää todella hyvältä. Ehdottomasti itselleni tällä hetkellä vuoden peli :)
Välillä nuo pelit vaan vaatii tuon pidemmän peliajan ennenkuin ne alkaa aukeamaan kunnolla.
 
Tuli tämä hommattua kun halvalla sain, tarkoituksena ottaa hyllyyn pyörimään ja pelata kaikki kesän pelit ensiksi alkaen R&C, FF7R, Zelda, Nexus Scarlet, Kena.

Vaikuttaisi siltä, että kehittäjillä on halua kuunnella pelaajien antamaan palautetta ja aidosti kiinnostusta yrittää parantaa pelikokemusta, joten jospa syksyyn mennessä saataisiin muutamat pienet upgreidaukset suurimpiin ongelmakohtiin ja ehkä jopa täysveristä ei-skaalattua grafiikkaa PS5:lle tarjolle, jolloin tämä on varmasti sen vajaan 30e arvoinen kokemus, mitä tästä maksoin
 
Päivitystä pukkaa pleikkarille ja pc:lle, xbox seuraa perässä.


Tulihan tuo jo läpi vetäistyä, 25h taisi tarinaan mennä ja paljon jäi sivutehtäviä tekemättä, new game+ löytyy jos on halua vetästä vielä uudelleen levutetulla ukolla ja kehitellä se tappiin. Ihan hauska peli ja siisti maailma.
 
Platina tuli, vajaa 20h meni aikaa kaikkineen. Upeeta grafiikkaa tarjosi mutta eipä oikein mitään muuta ihmeellistä. Perus open worldi mäiskettä mutta hillerisaukolla. Jokatapuksessa Nioh 2sen DLC tuskailujen välissä oli todella kiva raapasta helpoimmalla tämmönen kevyt suupala.

Erikois-avokämmentä täytyy antaa sille joka keksi että 20 kappaletta glittermotheja ynnämuita kumiankkoja on niin mukava kerätä että tehdään niistä pokaalit. Öbaut 10h meni tarinaan ja varmaan 5 tuntia nuitten elukoiden haavittamiseen koska esim gupposeja respawnaa yhteen ja samaan kohtaan suurinpiirtein 30minsan välein 5kappaletta.

Jos löydät 20-30 eurolla itsellesi niin suosittelen silti hankkimaan. Värikäs ja iloinen teos.
 
Pikkuisen paska firma mikähän selitys sieltä tulee tekosyyksi
Nohnoh.. Ei ole missään kohtaan luvattu, että taaksepäin yhteensopiva ps4 peli saisi 4k patchin. Korjatkaa toki. Eiköhän ne väännä ihan oikeaa Ps5/Xbox series versiota sieltä.
 
jos xbosille on tullut se 4k päivitys miksi ei ps5 mikkuisen epäreillua eikä voi siihe vedoa että on pikkuinen pelifirma
 
Ylös Bottom